X

بایگانی تیر 20, 1400

دفتر سینمایی

صالحی: در یک سال و نیم گذشته اتفاقاتی افتاده که در آینده ثمرات آن مشخص می‌شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تازه ترین جلسه هیات امنای بنیاد رودکی در حالی برگزار شد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از افتتاح آرشیو ملی هنر به بیان نقطه نظرات خود درباره فعالیت این مجموعه پرداخت.

به گزارش سینماپرس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه امروز هیات امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی با بیان اینکه این بنیاد می‌تواند به عنوان پایگاه مهمی برای اجراهای آنلاین در حوزه‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، نمایش باشد، گفت: کرونا شرایط خاصی را بر عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور حاکم کرده و بنیاد رودکی نیز متاثر از این شرایط شده است و شاید اگر این شرایط نبود اتفاقات بهتری در این حوزه می‌افتاد.

سیدعباس صالحی افزود: توجه به اینکه چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم ضروری است. در یک سال و نیم گذشته اتفاقاتی افتاده که در آینده ثمرات آن مشخص می‌شود و اجراهای آنلاین بخشی از این اتفاقات است که در بستر فضای مجازی صورت گرفت و این موضوع فرصتی را فراهم کرده که بنیاد رودکی تجربه‌های یک سال و نیم گذشته‌اش در این زمینه را وسعت و توسعه بدهد. به هر حال بنیاد فرهنگی هنری رودکی در داخل کشور دارای اعتباری است و در خارج از کشور هم می‌تواند این اعتبار را کسب کند و به عنوان یک پایگاه مهم اکران آنلاین برنامه‌های هنری در حوزه‌های مختلف موسیقی، نمایش در فضای مجازی باشد و چشم اندازی که در تجربه اجراهای آنلاین در این بازه زمانی داشته است قابل توجه است.

صیانت از مکان و هویت‌های بصری از نگاه آقای وزیر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی دیگر از اعتباراتی که بنیاد رودکی دارد شخصیت‌هایی است که به این حوزه اشراف دارند و به این بنیاد به واسطه همکاری منزلت می‌دهند و در فضای مصرف و تولیدکنندگان داخلی و خارجی ارتقا پیدا می‌کند و شوراهای ارکستر و آموزش این بنیاد هم با همین نگاه ایجاد شده است. بنابراین این موضوع خیلی مهم است که این حس ایجاد شود که در فضای بنیاد رودکی فقط مجموعه اداری کار نمی‌کند و مدیریت علمی و برنامه ریزی آن در سطح کلان ترکیبی از اقدامات اداری و حضور پیشکسوتان هنر است.

وی از دیگر اعتباراتی که این بنیاد می‌تواند داشته باشد و به عنوان بخشی از نشان و برند آن به شمار آید را مرجعیت اطلاعاتی آن برای پشتیبانی از عرصه هنر برشمرد و افزود: اینکه هر چقدر مرجعیت اطلاعاتی و حمایتی بنیاد رودکی ارتقا یابد در نقش و نشان آن تاثیر خواهد داشت. به عنوان مثال آرشیو ملی هنر این بنیاد که پیش از این جلسه افتتاح شد یکی از اقدامات این بنیاد در راستای ارتقای مرجعیت اطلاعاتی است. فرصت دیگری که در ایام شیوع کرونا پدید آمد صیانت از مکان و هویت‌های بصری بنیاد رودکی است که در ایام نیمه تعطیل و کرونایی در یک سال و نیم گذشته فراهم شد و می‌توان گفت به نقطه قابل قبولی در صیانت از هویت‌های بصری بنیاد رودکی رسیده‌ایم.

صالحی در عین حال تصریح کرد: این هویت‌ها امانت ملی است و همانطور که در برگشت امانت‌های شخصی همیشه تاکید داشته و داریم در حفظ و صیانت از امانت‌های ملی باید اهتمام بیشتری داشت زیرا حق الناس به شمار می‌آید و بنیاد رودکی در این زمینه شرایط نسبتاً خوبی پیدا کرده است. بنیاد فرهنگی هنری رودکی با دیگر موسسات هنری کشور تفاوت دارد و این تفاوت این است که بتواند هم در تولید اثر و محصول و هم ارتقای مهارت و آموزش، سطح متفاوت‌تری را عرضه کند و از دیگر موسسات هنری کشور سطحی بالاتر از حد متداول ارائه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دو نگاه می‌تواند به بنیاد رودکی باشد. نگاه اول اینکه کارهایی از حد متوسط به بالا ارائه دهد و این نگاه را بپذیرد و یا در نگاه دوم کارهایی در حد اعلا ارائه و عرضه کند؛ بنابراین دو نوع حمایت و برنامه ریزی را می‌طلبد.

در این جلسه ساختار جدید تشکیلاتی بنیاد فرهنگی هنری رودکی پیشنهاد شد و مقرر شد با حضور اعضای هیات امنا بررسی‌های بیشتری برای تصویب نهایی صورت بگیرد گزارش مالی و روایت آقای مدیر عامل از فعالیت‌های هنری

در ابتدای این جلسه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این بنیاد و همچنین گزارش مالی این بنیاد در سال ۹۹ ارائه شد.

همچنین افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی گزارشی از مجموعه اقدامات این بنیاد ارائه کرد.

وی گفت: تولید آثار فاخری از جمله علمدار (در رثای حضرت قمر بنی هاشم) و نمایش سرباز از جمله این تولیدات در سال ۹۹ است. در حوزه تولیدات و اجراهای ارکسترال می‌توان به ارکستر سبکبال و همچنین قطعه مادر و دلشدگان اشاره کرد. این در حالی است که تولید و انتشار محصولات هنری بین المللی را از دیگر اقدامات این بنیاد در سال ۹۹ برشمرد و افزود: فعالیت‌های آموزشی، اجرای آثار نمایشی، اجرای پرفورمنس درباره شهید سلیمانی، برگزاری همایش‌ها مانند مراسم کنگره یتیم و بزرگداشت استاد محقق، برگزاری جشنواره‌های ملی و بین المللی، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی آثار و محصولات هنرمندان و فعالان حوزه هنر، مشارکت برای تولید و عرضه آثار از دیگر اقدامات این بنیاد در سال ۹۹ است.

افضلی در بخش دیگری به طرح‌های راهبردی این بنیاد هم اشاره کرد و گفت: تشکیل شوراهای هنری ارکسترها، تشکیل شورای عالی آموزش هنری، تهیه و اجرای طرح هویت بصری جامع بنیاد، آرشیو ملی هنر، ایجاد سالن حرفه‌ای تمرین موسیقی، تهیه و تدوین سند راهبردی، ساماندهی موسسات و مراکز وابسته و فعالیت‌های عمرانی از جمله طرح‌های بنیادی این بنیاد است.

وی ادامه داد: احیای کارگاه دکور رودکی، توسعه و بهره برداری بهینه از فضای‌های هنری و مشارکت در بهره برداری بهینه از پهنه رودکی از جمله اقدامات مهم بنیاد رودکی است.

در بخش دیگری از این جلسه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ بنیاد فرهنگی هنری رودکی بررسی شد.

ارائه چند پیشنهاد برای ساختار جدید تشکیلاتی بنیاد رودکی

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه به بخشی از اقدامات فرهنگی و هنری که از سوی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در سال ۹۹ صورت گرفته اشاره کرد و گفت: اپرای عروسکی خواجوی کرمانی در سال ۹۹ آغاز به کار کرد. این اپرا در راستای گرامیداشت مفاخر کشور و همچنین تکریم و پاسداشت زبان فارسی است.

وی افزود: تولیدات موسیقایی هم در سال ۹۹ از سوی این بنیاد صورت گرفت که آلبوم‌های نسیم نوروزی و بخارا از جمله این تولیدات است.

در این جلسه ساختار جدید تشکیلاتی بنیاد فرهنگی هنری رودکی پیشنهاد شد و مقرر شد با حضور اعضای هیات امنا بررسی‌های بیشتری برای تصویب نهایی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی ساختار تشکیلاتی بنیاد فرهنگی هنری رودکی، تاکید کرد: چابک سازی و کوچک سازی در این طرح باید مورد توجه قرار بگیرد.

در حاشیه این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرشیو ملی هنر را افتتاح کرد و از بخشی از اقدامات سخت افزاری و عمرانی این بنیاد بازدید و در جریان روند عملیاتی این اقدامات قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آموزش نواختن تصانیف دشتی از قاجار تا معاصر


دومین جلد از مجموعه «یک صد سال خنیاگری» به همراه فایل صوتی آن جهت استفاده هنرجویان سازهای تار و سه تار و کوبه‌ای گردآوری و منتشر شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از سرگیری فعالیت‌های «شهرزاد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر پردیس تئاتر شهرزاد از شروع فعالیت‌های این تماشاخانه در شرایط قرمز کرونایی خبر داد و یادآور شد از زمان اعلام این مهم تاکنون واکنش و تذکری دریافت نکرده‌اند.

به گزارش سینماپرس، محمد دشتگلی مدیر پردیس تئاتر شهرزاد در گفتگو با مهر با اعلام خبر از سرگیری فعالیت‌های این تماشاخانه از روز یکشنبه ۲۰ تیرماه با وجود شرایط قرمز کرونایی اظهار کرد: مجموعه پردیس تئاتر شهرزاد به دلیل اینکه زیرساخت‌های لازم را جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای گروه‌های نمایشی، مخاطبان و پرسنل مجموعه را دارد، تصمیم به بازگشایی سالن گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: در شرایط قرمز کرونایی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند و ما هم یک هفته صبر کردیم و دیدیم واکنشی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفت و ظاهراً منفعل هستند زیرا واکنشی نسبت به فعالیت سینماها، پاساژها و دیگر مراکز نشان نمی‌دهند از طرفی هم یک دوگانگی از سمت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی رخ داده است و ابلاغیه‌ای رسمی در این زمینه اعلام نمی‌شود!

مدیر پردیس تئاتر شهرزاد یادآور شد: تلاش کردیم تا با وزارت ارشاد صحبت کنیم که پاسخگو نبودند، البته آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که به دلیل شرایط قرمز کرونایی تماشاخانه‌ها اجازه فعالیت ندارند، این مسئله به دلیل حفظ جان و سلامتی اهالی تئاتر بوده و ما هم تلاش می‌کنیم تا بعد از بازگشایی تماشاخانه شهرزاد در روز یکشنبه با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی از این مهم حفاظت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دستور صریحی برای توقف فعالیت تماشاخانه‌ها به آنها ابلاغ نشده است، بیان کرد: ما و چند تماشاخانه دیگر در شرایطی که اقبال نسبت به ادامه فعالیت از طرف اهالی تئاتر و گروه‌های نمایشی برای بازگشایی سالن‌های نمایش وجود داشت، تصمیم به انجام این کار گرفتیم تا بتوانیم با حفظ پروتکل‌های لازم و حفظ جان اهالی تئاتر این مهم را انجام دهیم.

دشت گلی درباره هماهنگی با اداره کل هنرهای نمایشی برای بازگشایی تماشاخانه‌ها باتوجه به اینکه از طرف این اداره کل اعلام شده که تئاتر تا اطلاع ثانوی تعطیل است، توضیح داد: اداره کل هنرهای نمایشی به ما اعلام کرد که گروه‌های نمایشی در شرایط قرمز کرونایی امکان فعالیت ندارند ولی به‌هرحال در وزارت ارشاد یک معاون هنری هم وجود دارد که ما واکنشی از وی ندیدیم، در حالی‌که سازمان سینمایی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و سینماها باز هستند. به همین دلیل با هماهنگی انجام شده با تماشاخانه‌های بخش خصوصی تصمیم به انجام این کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم با وجود اجبار ما به تعطیلی، تماشاخانه‌هایی مثل تالار مولوی و تماشاخانه ایرانشهر فعالیت دارند. به نظر باید فکری اساسی در این رابطه انجام می‌شد تا کار به جایی نرسد که ما ناچار به عمل برخلاف قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم ولی به باتوجه به شرایط به وجود آمده و عدم حمایت وزارت ارشاد از تماشاخانه‌های خصوصی و گروه‌ها تصمیم به ادامه فعالیت گرفتیم.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در رابطه با نظر انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران درباره این اقدام گفت: خواست و نظر انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی هم بازگشایی سالن‌ها بوده و آقای چگینی هم به‌عنوان رئیس انجمن صنفی تماشاخانه‌های خصوصی ایران مکاتبه‌ای با اداره کل هنرهای نمایشی داشته و این موضوع را اعلام کرده است و درخواستی هم مبنی‌بر اینکه شرایطی ایجاد شود تا تئاتر هم مانند سینما به فعالیت خود ادامه دهد داشتند. به نظر می‌رسد که حداقل می‌شد تا به‌جای ۵۰ درصد با ۳۰ درصد ظرفیت به فعالیت ادامه داد تا از ضرر گروه‌های نمایشی جلوگیری شود.

مدیر تماشاخانه شهرزاد ادامه داد: ما مایل به بی‌قانونی نیستیم ولی هیچ واکنشی به بازگشایی تماشاخانه در این شرایط انجام نشده و تذکری هم دریافت نکردیم و به نظر تماشاخانه‌های خصوصی در حال حاضر رها شده، هستند.

وی افزود: تعطیلی تئاتر در شرایط قرمز مشخص است ولی باید تمهیدی برای آن اندیشید که به نظر این کار انجام نشده است چراکه بازبینی نمایش‌ها هم در این شرایط تعطیل و حتی تمرین گروه‌های نمایشی هم متوقف شده است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: در این چند روز تعدادی از هنرمندان برجسته کشور نسبت به تصمیم اداره کل هنرهای نمایشی واکنش نشان دادند، کاش این سخنان و واکنش‌ها زودتر انجام می‌شد و خود این دوستان در این دوران سخت تئاتر فعالیت می‌کردند و هنر نمایش را تنها نمی‌گذاشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کیهان کلهر در ونیز به روی صحنه می‌رود


کیهان کلهر ـ نوازنده سرشناس کمانچه ـ به همراه بهنام سامانی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) در ونیز ایتالیا به روی صحنه خواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

طرحی برای ناصر تقوایی


بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با انتشار طرحی از چهره او، به ویژگی های این فیلمساز موج نوی سینمای ایران پرداخته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شهرام گیل آبادی» رئیس هیات مدیره «انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرام گیل آبادی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران شد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه شامگاه شنبه ۱۹ تیر هیات مدیره انجمن صنفی سراسری کراگردانان تئاتر ایران شهرام گیل آبادی به عنوان رئیس این انجمن صنفی، محمد رحمانیان به عنوان نایب رئیس و احسان حاجی پور به عنوان دبیر انتخاب شدند.

اولین جلسه هیات مدیره این انجمن صنفی با حضور اعضای منتخب تشکیل شد و پس از ارائه گزارشی درباره نحوه برپایی انتخابات اولین انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران با اکثریت آرا، حاضران شهرام گیل آبادی را به عنوان رئیس، محمد رحمانیان را به عنوان نایب رئیس، احسان حاجی پور را به عنوان دبیر و هادی عامل را به عنوان خزانه دار این نهاد صنفی انتخاب کردند.

اولین انجمن صنفی سراسری کارگردانان تئاتر ایران روز جمعه با مشارکت کارگردانان و پیشکسوتان کارگردانی تئاتر کشور در محوطه باز تالار وحدت و با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمونه‌سازی کاشی‌نگاره کاخ گلستان


کاشی‌نگاره کاخ‌موزه گلستان با الهام از نقوش و رنگ دوره قاجار به شیوه هفت‌رنگی و آبرنگی نمونه‌سازی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدهای مرحله دوم بخش «فیلم کوتاه» مسابقه کانون معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسامی نامزدهای مرحله دوم بخش «فیلم کوتاه» پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی دبیرخانه مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، هیات داوران مرحله دوم بخش «فیلم کوتاه» پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان متشکل از بیژن میرباقری، ‌سعید پوراسماعیلی‌ و رقیه توکلی از میان ۴۱ اثر برتر مرحله اول این مسابقه ۱۰ فیلمنامه را به عنوان نامزد مرحله دوم معرفی کردند.

بر اساس این خبر فیلمنامه‌های «سوت» اثر جاوید سبحانی و «زمین ساز» نوشته‌ حدیثه کرمی هر ۲ از استان البرز، «مرد حلبی» به نویسندگی گیتی باقری از قزوین و «زنگ آخر» اثر علی محمدی‌حاجی از مازندران به عنوان نامزدهای مرحله دوم بخش «فیلم کوتاه» پنجمین مسابقه فیلمنامه و نمایشنامه کودک و نوجوان انتخاب شدند.

در همین حال فیلمنامه‌های «خط مقدم» نوشته‌ سعید سراج، «دوقلوهای قهرمان» اثر فرزانه شبانی، «من علی سنتوری‌ام» از نسرین محمدپور، «هوتگ» به نویسندگی نیاز اسماعیل‌پور، «تردست» اثر مشترک نگار عباس‌پور و فرشاد رضایی و «دوچرخه» نوشته‌ مریم الهامیان همگی از تهران به عنوان دیگر نامزدهای مرحله دوم این بخش از سوی هیات داوران معرفی شدند.

پنجمین مسابقه‌ فیلمنامه و نمایشنامه‌ کودک و نوجوان کانون در ۲ مرحله برگزار شد به ‌گونه‌ای که ابتدا طرح‌های ارسالی با توجه به شرایط مسابقه بررسی و انتخاب شدند و در مرحله دوم صاحبان آثار برتر یک ماه فرصت داشتند تا نسخه اصلی اثر خود را برای داوری پایانی به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا حراج تهران به تعویق افتاد؟


چهاردهمین دوره از «حراج تهران» به علت آنچه از سوی برگزارکنندگان وضعیت قرمز پایتخت به دلیل شیوع کرونا عنوان شده‌ است، به تعویق افتاد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خمسه: امیدوارم مسئولان دولت جدید، سفره های گسترده و بی فایده ای که سال ها است در انجمن سینمای جوانان پهن شده را برای همیشه جمع کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسن خمسه فیلمساز در خصوص ۸ سال بی تدبیری در حوزه فیلم کوتاه در دولت تدبیر و امید گفت: امیدوارم مسئولان دولت جدید، سفره های گسترده و بی فایده ای که سال ها است در انجمن سینمای جوانان پهن شده را برای همیشه جمع کنند! طی تمامی این سال ها باندهایی در انجمن سینمای جوانان ایران حضور داشتند و از بودجه های کلان این نهاد ارتزاق می کردند و هیچ دستاورد و کارآیی مثبتی هم برای سینمای کوتاه نداشتند و از این رو امیدوارم یک بار برای همیشه بساط این افراد برچیده شود تا در هر دولتی شاهد حضور همین افراد خاص نباشیم!

کارگردان فیلم های کوتاه «قرمز، مارمولک، آقا و خانم اسمیت» و «قصه ظهر جمعه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: دولت باید خود را از مسیر فیلم کوتاه کنار بکشد و تنها در مقام نظارتی حضور جدی و فعال داشته باشد و شرایط خوب و منصفانه ای برای اکران فیلم های کوتاه فراهم نماید.

وی سپس با بیان اینکه برای ما جای سوأل است که چرا بودجه های کلان و هنگفتی به برخی نهادهای بی ثمر داده می شود اظهار داشت: از انجمن سینمای جوانان ایران گرفته تا گروه هنر و تجربه همگی جزو نهادهایی هستند که بودجه های دولتی زیادی دریافت می کنند اما خروجی قابل قبولی ندارند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوانان ایران جز برگزاری یک جشنواره فیلم کوتاه واقعاً چه کاری انجام داده است؟ نکته قابل تأمل آنجا است که اغلب فیلم های حاضر در این جشنواره هم از تولیدات خود انجمن سینمای جوانان ایران و یا سایر نهادها و دستگاه های دولتی هستند و اغلب این آثار به صورت سفارشی کار شده اند و کمتر شاهد آن هستیم که به فیلم های فیلمسازان جوان و مستقل بهایی داده شود.

خمسه تصریح کرد: واقعاً خاصیت این انجمن چیست؟ مسئولیتش چیست؟ در حوزه آموزش هم که متأسفانه دیگر سال ها است کیفیت سابق را ندارد و روند نزولی جدی را تجربه می کند. در واقع کلاس های آموزشی انجمن سینمای ایران فقط برای این برگزار می شوند که متولیانش ادعا کنند چنین کلاس هایی برگزار شده است اما این کلاس ها هیچ منفعتی برای جوانان علاقمند به سینما ندارد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه امروزه آنقدر آموزشگاه های سینمایی عالی و با حضور اساتید مجرب زیاد شده است و از طرف دیگر فضای مجازی و اینترنت باعث دسترسی آسان در خصوص آموزش های مختلف شده که دیگر قطعاً ما نیاز به برگزاری کلاس های دولتی سینمایی نداریم!

این کارگردان جوان متذکر شد: اگر در این سال ها برخی فیلم های فیلمسازان فیلم کوتاه در جهان خوش درخشیده اند نقش دولت در آن ها بسیار کمرنگ بوده و در واقع همت و استعداد و خلاقیت خود فیلمسازان بوده که باعث درخشش آثارشان در جشنواره های معتبر فیلم کوتاه جهانی شده است.

خمسه یادآور شد: البته بنده باید عنوان کنم که خودم به عنوان یک فیلمساز جوان برای ساخت آثارم چندین تهیه کننده دولتی داشتم اما بعدها به این نتیجه رسیدم که بهتر است به صورت خصوصی مشغول به فعالیت شوم چرا که نهادها فقط کار فیلمسازان را سخت تر می کنند و جلوی راه آن ها سنگ اندازی می کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: در نهایت باید اشاره کنم اوضاع فیلم کوتاه ایران از نظر دولتی خوب نیست. سینمای کوتاه پوست اندازی در سال های اخیر به دلایل مختلف پوست اندازی کرده؛ یکی از دلایل این بوده که امکانات دیجیتال سازوکار تولید آسان را فراهم کرده و باعث استقلال سازندگان فیلم کوتاه شده است به نحوی که آن ها خودشان سرمایه پیدا می کنند بعد بازاریابی می کنند و فیلم های شان را توسط پخش کننده های مستقل و غیردولتی به سراسر دنیا ارسال می کنند. از این رو واقعاً دیگر نیازی به حضور یک نهاد دولتی که خود را متولی سینمای کوتاه بداند احساس نمی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع