X

بایگانی تیر 20, 1400

دفتر سینمایی

فروش فراتر از انتظار یک نقاشی که از جنگ جان سالم به در برد


یکی از نقاشی‌های «آنتونی ون دایک» که در جریان جنگ جهانی دوم بازیابی شده بود، در یک حراجی فراتر از قیمت تخمینی به فروش رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

با ۴ گالری‌ نامتعارف دنیا آشنا شوید


تجربه ثابت کرده که همیشه موزه‌های هنری و گالری هایی که در بناهای تاریخی پرزرق و برق و کلاسیک واقع شده و توسط معماران بزرگ طراحی شده‌اند، از سوی علاقمندان به هنر، به عنوان مکانی جذاب برای بازدید انتخاب نمی‌شوند، بلکه گاهی واقع شدن یک گالری در بنا یا مکانی غیرمتعارف و خلاقانه، خود معیاری مهم برای بازدید از آن تلقی می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نصب گفت‌وگوی فیلم‌های کودک و نوجوان بر روی ۳۰۰ تابلوی شهری در اصفهان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شهرداری اصفهان دیالوگ‌های خاص فیلم‌های مطرح کودک و نوجوان را بر روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغات شهری اصفهان به نمایش گذاشت.

به گزارش سینماپرس، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: این تابلوها مزین به دیالوگ فیلم‌هایی چون سفر جادوئی، کلاه قرمزی و پسرخاله، پشت پرده مه، پدرِ آن دیگری، خواهران غریب، جعبه موسیقی، تنهای تنهای تنها، بچه‌های آسمان، کیسه برنج و قصه‌های مجید از آثار جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دوره‌های قبلی شده و در معرض دید شهروندان قرار گرفته است.

احمد رضایی افزود: آموختن انسانیت، وقت گذاشتن برای کودکان، پرهیز از خشونت، عذرخواهی کردن، تهمت نزدن، احترام به مادر، فراموش نکردن آرزوها و… از جمله مفاهیم اخلاق شهروندی بوده که در قالب دیالوگ‌های منتخب از این آثار آمده است.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح‌ها در ۳۰۰ تابلو تبلیغات شهری تا ۳۰ تیر به نمایش درمی‌آید، گفت: با توجه به تصاویر شخصیت‌های اصلی ۱۴ فیلم، پوسترهایی آماده شده که عنوان فیلم و کارگردان نیز در پوستر درج شده و با دیدن این پوسترها و دیالوگ‌هایش، خاطره آن فیلم برای شهروندان زنده می‌شود.

علاقه‌مندان برای دریافت هریک از این طرح‌ها می‌توانند به بخش تبلیغات شهری سایت esfahanfarhang. ir مراجعه کنند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهلت ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تمدید شد


مهلت ارسال آثار به بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان تا سه شنبه، ۲۹ تیرماه تمدید شد.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سرسری گرفتن کارها باعث می‌شوند تا تولیداتی را شاهد باشیم که احساس ‌کنیم با دیدن آن‌ها زمان زندگی‌مان را از دست داده‌ایم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمود پاک‌نیت اعتقاد دارد وقتی یک سریال خوب از کار درمی‌آید که دست‌اندرکاران آن، از کار لذت ببرند و این را به تماشاگران هم انتقال دهند؛ این بازیگر، رمز موفقیت «روزی روزگاری» را در همین ویژگی می‌داند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دبیر شورای نظارت: کپی‌سازی‌ها در تلویزیون به اوج خودش رسیده/تجهیزات آمریکایی «دورهمی» را بررسی می‌کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: واردِ کپی‌سازی‌های تلویزیون می‌شویم، باید ببینیم آیا تجهیزات مسابقه دورهمی مورد نیاز بوده‌اند و یا منحصر به فردند و غیر از آمریکا کشور دیگر این تجهیزات را نداشته‌ است یا خیر.

به گزارش سینماپرس، خبری در فضای‌مجازی منتشر شد که ما را بیشتر یادِ مصداقی می‌انداخت که خیلی دور نیست. قطع همکاری صدا و سیما با هنرمندانی که در شبکه‌های اجتماعی شئونات را رعایت نمی‌کنند. متنی که به نقل از شورای نظارت بر صداوسیما منتشر کردند که بنابر آن رسانه ملّی موظف است با هنرمندانی که در این شبکه‌ها خلاف شئونات حاضر شده‌اند قطع همکاری کند

چندی پیش یادمان می‌آید برای سریال “زیرخاکی” چه ماجرایی پیش آمد حتی تا مرزِ توقیف هم پیش رفت. توقفی که ربطی به محتوا و ممیزی نداشت و با کوتاه شدن برخی سکانس‌های مرتبط به حضور خانم بازیگر مشکل حل می‌شد. رفتار حاشیه‌ساز گوهر خیراندیش در مراسم ازدواج دخترش در خارج از کشور، باعثِ این حواشی شده بود.

* ماجرای قطع همکاری صداوسیما با… ا.!

آیا تلویزیون پیش‌بینی برای جلوگیری از رفتارهای نابهنجار بازیگران سریال‌ها داشته است؟ شواهد نشان می‌دهد سیمافیلم در قراردادهایی با تیم سازنده، چه کاراولی‌ها و چه حرفه‌ای‌ها تعهداتی می‌گیرد یعنی ضوابطی تنظیم می‌شود تا اجازه رفتارهای نابهنجار و خلاف عرف نداشته باشند. و از این دست مثال‌ها و مصادیق، زیاد وجود دارند. حتی خانم بازیگری که در سریال “پدر” ایفای نقش کرد و رفتارهای خارج از عرف و غیرعادی‌اش باعث شد تا این سریال، به طورکل شانسِ تکرار شدن در تلویزیون را از دست بدهد. چقدر این رفتارهای خارج از عرف و عدم وجود قوانین لازم در این حوزه باعث آسیب رسیدن به سریال‌های تلویزیون و فیلم‌هایی شده است.

تصویری از نظام‌نامه رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای در تولیدات نمایشی سیما

صدا و سیما، تلویزیون، مهران مدیری، ساترا، شبکه نمایش خانگی،

محمد صوفی که خودش زمانی معاون صدای رسانه ملّی و حتی مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی سازمان صداوسیما، رئیس مرکز موسیقی سازمان، مدیرکل سیمای استان‌ها، مدیر شبکه دو و مدیریت در بخش‌های مختلف رسانه ملّی را تجربه کرده، امروز به عنوان دبیر شورای نظارت بر صداوسیما اعتقاد دارد که اولاً این مصوبه یا به تعبیری توصیه، ۶ سال پیش تنظیم شده و مأموریت، شرح وظایف و اصول صداوسیما تاریخ مصرف ندارد.

صدا و سیما، تلویزیون، مهران مدیری، ساترا، شبکه نمایش خانگی،

* جولانِ اینستاگرام در سیما

او یکی از موضوعات دیگری که مورد خطابِ جدی‌اش قرار داد که در دستور شورای نظارت بر صداوسیما است بحثِ استفاده بیش از حد تلویزیونی‌ها از اینستاگرام است. چرا که اکثر برنامه‌های تلویزیونی با صفحه اینستاگرام خودشان را مطرح می‌کنند و حتی برخی اوقات، مجریان به مخاطبین اصرار دارند و از دریچه التماس وارد می‌شوند که به این صفحه اینستاگرامی برنامه پیام بدهید و اصطلاحاً آن را فالو کنید. در حالی که بارها مطرح شده که باید از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی حمایت ویژه‌ای شود رسانه ملّی در اقدامی آشکار استفاده از پیام‌رسان خارجی را تبلیغ می‌کند. محمدحسین صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما درباره نمایش آدرس اینستاگرام به این نکته اشاره کرد: “اگر در برنامه‌ای آدرس اینستاگرام را نمایش بدهند و یا کانال تلگرامی یک برنامه از آنتن تبلیغ شود، این کار زیبنده و در شأن رسانه‌ ملّی نیست. به نوعی تخلف است و باید صداوسیما به دنبال تقویت پیام‌ رسان‌های داخلی باشد تا اینکه به تقویتِ پیام‌رسان‌های خارجی کمک کند! “

صدا و سیما، تلویزیون، مهران مدیری، ساترا، شبکه نمایش خانگی،

* واردات تجهیزات آمریکایی برای “دورهمی”/ ورود شورای نظارت به کپی‌سازی‌ها

مطلبی در یکی از رسانه‌ها منتشر شد که مسابقه “دورهمی” از آمریکا تجهیزات آورده‌ است. این اعتراض به جایی رسید که برخی در فضای‌مجازی از صداوسیما و این برنامه تلویزیونی درخواست شفافیت داشتند که چرا در این شرایط بدِ اقتصادی و مشکلات عدیده مردم، صداوسیما با ریخت و پاش‌های زیاد در حال برگزاری چنین مسابقه‌ای با تجهیزات آمریکایی، است. تهیه‌کننده “دورهمی” مثل مهران مدیری با صراحت به کپی بودن برنامه اذعان و البته جزئیات بیشتری هم ارائه کرد که نشان داد تلویزیون خیلی بیشتر پا را از قواعد و عرف خود فراتر گذاشته و حتی تجهیزات مرتبط با مسابقه هم از خود آمریکا آورده شده است.

صوفی دبیر شورای نظارت بر صداوسیما در جریانِ صحبت‌های خود با تسنیم به این نکته اشاره کرد که “واردِ کپی‌سازی‌های تلویزیون می‌شویم. باید ببینیم آیا این تجهیزات مورد نیاز بوده‌اند و یا منحصر به فردند. غیر از آمریکا کشور دیگر این تجهیزات را نداشته‌ است و اگر ندارند و واردات اتفاق نمی‌افتاد، این برنامه ساخته نمی‌شد!؟ همه این موارد باید بررسی جامع شوند. جزو بررسی‌های ما قرار دارد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. بحثِ کپی‌سازی‌ها در تلویزیون به اوج خودش رسیده، ما باید دنبالِ خلاقیت و نوآوری باشیم. انواع بازی‌های بومی و محلی کم‌نظیری داریم که می‌توانیم به جایِ این همه کپی‌برداری نعل به نعل، آن‌ها را به روز کنیم و از سویی دیگر چنانچه کار خوبی در دنیا هم انجام می‌شود محتوایشان را به هنجارهای خودمان نزدیک کنیم.

متأسفانه برخی تمام شکل و محتوای یک برنامه یا مسابقه را کپی می‌کنند. وگرنه صنعت سینما برای ما نیست و طبیعی است خارجی‌ها نوآورتر از ما در فیلمسازی باشند منتها اگر ما برویم یک کپی بیاوریم باید سعی کنیم کم‌خطر و خوبش را جدا کنیم. یا برنامه و مسابقه‌ای بیاوریم که بتوانیم محتوایش را به هنجارهای و ارزش‌های خودمان نزدیک کنیم. “

صدا و سیما، تلویزیون، مهران مدیری، ساترا، شبکه نمایش خانگی،

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اعجاز هنر موسیقی قرآن» تدوین شد/ کنکاش در نظریه مهم قرائت قرآن


یکی از پژوهشگران و ناشران فعال حوزه موسیقی از انتشار یک کتاب موسیقایی با نام «اعجاز هنر موسیقی قرآن» بر اساس نظریه «قرائت هفتگانه» ابن مجاهد خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد


ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران فراخوان حضور هنرمندان در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلیمان‌زاده: «جشنواره کن» خودش را مفتخر به این می‌داند که «سینمای ایران» را با آثار «کیارستمی» و «فرهادی» به جهان معرفی کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حامد سلیمان‌زاده داور فیپرشی جشنواره فیلم «کن» گفت که این رویداد بین‌المللی خودش را مفتخر به این می‌داند که سینمای ایران را با آثار کیارستمی و فرهادی به جهان معرفی کرده است.

به گزارش سینماپرس، حامد سلیمان‌زاده فیلمساز و منتقد ایرانی حاضر در ترکیب هیات داوران فیپرشی هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن در گفتگو با مهر درباره داوری این بخش گفت: من در پنج سال اخیر داور بیش از ۱۵ جشنواره بین‌المللی بودم که حدود ۶ جشنواره در رده الف قرار داشتند. معمولاً دعوت به جشنواره‌ها هم از دو طریق بوده؛ یا خود جشنواره‌ها مستقیم با من ارتباط گرفته‌اند که آن هم به دلیل سابقه پژوهشی‌ام، فیلم‌هایی که ساخته‌ام، سمینارها و وبینارهایی که در دانشگاه‌های مختلف جهان داشتم، معرفی از طریق افرادی که کار من را در داوری‌ها دیده بودند یا از طریق فیپرشی بوده است.

وی ادامه داد: فیپرشی فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان است که دفتر آن در مونیخ آلمان است، بیش از هفتاد سال قدمت دارد و تنها سه عضو ایرانی دارد که من یکی از آنها هستم. معیارهایی که برای انتخاب داوران دارد این است که گزارش ۶ ماهه از فعالیت‌های شما می‌خواهد، اینکه چه کارهای پژوهشی کرده‌اید، چه نقدهایی به انگلیسی نوشته‌اید، همه معیارهای آن هم به انگلیسی و تسلط به این زبان برای آنها بسیار حیاتی است. مثلاً باید بدانند در کجاها شرکت داشته‌اید و نگاه شما را در نقد رصد می‌کند اگر نگاه نوعی داشته باشید شما را عنوان داور به جشنواره‌های دیگر پیشنهاد می‌دهد، خودش تصمیم می‌گیرد برای چه جشنواره‌ای به عنوان داور انتخاب شوید و از طریق صحبت با دبیر فستیوال‌ها، افراد را به عنوان داور پیشنهاد می‌کند. در ادامه دبیران فستیوال‌ها هم کار شما را می‌سنجند به همین ترتیب من هم به عنوان اولین منتقد ایرانی ساکن ایران برای این هیات داوری انتخاب شدم. این دستاورد تنها شخصی نیست و امیدوارم یک دستاورد ملی باشد همین که نام سینمای ایران در میان هیات داوران هم هست خوشحال کننده است.

اهمیت انتقال تجربه در فرآیند عضویت در هیات داوران

وی با بیان اینکه حضور فعالان سینمای ایران در ترکیب‌های داوری مفید است، بیان کرد: این حضورها انگیزه زیادی به جوانان می‌دهد که آنها هم می‌توانند بیایند و در آینده نزدیک در ترکیب‌های داوری این چنینی قرار بگیرند. حضور در هیات‌های داوری هم تجربه شخصی فرد را خیلی گسترده و موفقیت‌های آتی را برای او تضمین می‌کند و هم او می‌تواند آن تجربه را به کشور خود بیاورد مثلاً می‌توانیم از نوع سیستم داوری، نظر دادن‌ها و نظارت‌ها، مدیریت امر قضاوت درباره فیلم‌ها، ترکیب فیلم‌هایی که انتخاب و سیاستی که اتخاذ می‌شود، با خبر شویم. همه این‌ها موارد بسیار مهمی هستند که می‌توانند برای سینمای ما دستاورد مهمی داشته باشند. به هر حال آن فرد نماینده یک کشور است و باید بتواند این تجربیات را منتقل کند، حتی آموزش بدهد. ما باید دوره‌هایی داشته باشیم که در آن متوجه شویم چگونه در مقام داور فیلم ببینیم، چگونه در هیات‌های داوری مذاکره کنیم و بتوانیم بسا رای خود را درست پرزنت کنیم.

سلیمان زاده با اشاره به تجربه حضورش در ترکیب‌های دیگر هیات داوری، اظهار کرد: این تجارب خیلی به من کمک کرده است، وقتی در جشنواره گوتنبرگ سوئد بودم با برنامه‌ریز جشنواره لوکارنو و برنامه ریز یکی از بخش‌های جشنواره ونیز ترکیب هیات داوری را تشکیل می‌دادیم، در آنجا دیدم که آنها از نگاه مدیریتی فیلم‌ها را رصد می‌کردند. از سوی دیگر با توجه به اینکه در انتخاب فیلم‌ها در جشنواره‌های خودشان دخیل بودند، می‌دیدم که چه نوع فیلم‌هایی را می‌پسندند و به جشنواره‌های خودشان راه می‌دهند یا اساساً چگونه بحث می‌کنند و ذائقه آنها چیست. به همین ترتیب می‌توانم بگویم تجربه داوری در هر جای جهان قابل استفاده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه تجربه حضور در هیات داوری جشنواره‌های متنوعی را هم داشتم به من کمک کرده تا نگاه غالب جریان فیلمسازی در کشورهای مختلف را هم رصد کنم، نگاه منتقدان آنها دستم بیاید و مجموعه‌ای در دیدگاه من شکل بگیرد که شاید برای تجربه آتی کمک‌کننده باشد.

این داور بین‌المللی با اشاره به اهمیت جایزه فیپرشی مطرح کرد: فیپرشی مخفف فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم جهان و جایزه آن خیلی مهم است. خیلی از فیلم‌هایی که جایزه فیپرشی را دریافت کرده‌اند بعدها برایشان اتفاقات خوبی افتاده است مثل «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی که سال گذشته از جشنواره ونیز این جایزه را دریافت کرد. با توجه به اینکه این جایزه توسط منتقدان جهان تقدیم فیلم‌ها می‌شود ارزش و اعتبار زیادی دارد و باعث می‌شود بسیاری از رسانه‌های جهان به آن فیلم‌هایی که جایزه فیپرشی می‌برند، توجه کنند، درباره آن نقد بنویسید و این تکرار نام آن فیلم در رسانه‌ها می‌تواند به موفقیت‌های بعدی آن کمک کند. از این حیث ارزش این جایزه بسیار بالاست. جایزه فیپرشی درواقع یک جایزه اعتباری است و ارزش نقدی ندارد. در حدود یک سال و نیمی که عضو این فدراسیون شده‌ام دیده‌ام که در این سال‌ها در فیپرشی اتفاقات خوبی برای سینمای ایران افتاده است، امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و ما بتوانیم بیشتر و بیشتر از این جایزه برای معرفی و توجه دادن منتقدان سراسر جهان به سینمای خودمان استفاده کنیم.

داور جشنواره «گوتنبرگ» درباره تاثیر کرونا بر هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن توضیح داد: این جشنواره هم متاثر از کرونا هست و هم نیست درواقع این اولین جشنواره‌ای است که بعد از پاندمی کرونا به صورت کاملاً فیزیکی در همه بخش‌ها (البته به جز بخش بازار) برگزار می‌شود. در این جشنواره بخش‌ها و سالن‌های سینما به صورت فعالانه به کار خود ادامه می‌دهند، ظرفیت سالن‌ها به صورت صد درصدی پر می‌شود فقط افراد باید با ماسک کنار هم بنشینند و هر ۴۸ ساعت تست PCR بدهند چون ورود به کاخ جشنواره تنها با آن تست ممکن است البته خیلی از سالن‌ها هم به این تست نیاز ندارد، مهمانان تنها با کارت نمی‌توانند به سالن بیایند بلکه باید از قبل بلیت خود را رزرو کنند. در این دوره افراد داوطلبی که بخش‌های مختلف را کنترل می‌کنند بیشتر شده‌اند تا امنیت سلامت افراد تامین شود ولی شلوغی به همان شکل سابق است.

وی افزود: بیشتر از ۲۰ هزار نفر وارد کن شده‌اند و در واقع رد کارپت با همان جریان برگزار می‌شود، همه خوشحال هستند که بعد از پاندمی یک فضای عادی را در جشنواره کن تجربه می‌کنند، همه هم راضی و خوشنود هستند که سینما دوباره به حیات خود بازگشته است چون بسیاری اعتقاد داشتند سینما دیگر رویه دیجیتال قاطع به خود می‌گیرد و تسلط وی او دی‌ها و پخش‌های آنلاین را شاهد خواهیم بود ولی برگزاری جشنواره کن و تحکم و قاطعیتی که برگزار کنندگان داشتند، باعث شد خیلی از پیش‌بینی‌ها نقش بر آب شود. آنها نشان دادند در همین دوران با کنترل کرونا و انجام واکسیناسیون، می‌شود یک جشنواره را چقدر خوب و حرفه‌ای برگزار کرد، دست‌اندرکاران جشنواره هم تا جایی که توانسته‌اند وضعیت را با پروتکل‌ها کنترل می‌کنند، خیلی وقت‌ها هم شرایط دست دست‌اندرکاران نیست و دست مهمانان است که برخی واقعاً اهمیت می‌دهند و برخی اهمیت نمی‌دهند که این طبیعی است، شرایط این جشنواره مثل یک جامعه بزرگ است که عقاید مختلف در آن حضور دارند و تا جایی که می‌شود گیت‌های مختلف برای کنترل وجود دارد.

سلیمان زاده با اشاره به فیلم‌هایی که دیده است، اظهار کرد: ما هنوز در روزهای اول جشنواره قرار داریم تا به اینجای کار فیلم «آنت» ساخته لئوس کاراکس را دیده‌ام که فیلم افتتاحیه جشنواره بود، این فیلم یک موزیکال است که ساخت چنین فیلمی از کارگردانش عجیب بود البته همان نگاه تجربه‌گرای لئوس کاراکس در این فیلم هم وجود دارد یعنی شما با یک موزیکال سنتی رو به رو نیستید بلکه «آنت» یک موزیکال کاملاً اکسپریمنتال است. بازی آدام درایور و ماریون کوتیار نیز در این فیلم بسیار به چشم می‌آید. نیمه اول فیلم امیدوارکننده بود ولی فیلم دلیل روایت ضعیفی از میانه دچار سقوط می‌شود. خیلی از منتقدان هم نظرشان نسبت به «آنت» متوسط است. فیلم دیگری که دیدم از بخش «هفته منتقدان» با نام «همسر گورکن» است. این فیلم سومالیایی یک اثر آماتور، دارای داستان قابل پیش‌بینی و تکراری بود که یک سانتیمانتالسیم روایی داشت.

جشنواره کن به سینمای ایران افتخار می‌کند

وی در بخش دیگر از صحبت‌هایش عنوان کرد: جشنواره کن خودش را مفتخر به این می‌داند که سینمای ایران را با آثار کیارستمی و فرهادی به جهان معرفی کرد. در اینجا برای فیلم آقای فرهادی هم در فضاسازی شهر، اختصاص تریلرها و… بسیار کار شده و به او و فیلمش توجه زیادی شده است. امیدوارم اتفاقات خوبی برای سینمای ایران رخ دهد به هر حال اروپا سینمای ایران را یکی از مهمترین و قوی‌ترین سینماهای جهان می‌داند و این اصلاً تعارفی نیست. منتقدان، برنامه‌ریزان و فعالان همواره این موضوع را به زبان می‌آورند که یک اتفاق و افتخار بزرگ برای همه ماست.

سلیمان زاده در پایان اظهار کرد: فیلم آقای فرهادی ۱۳ جولای در این جشنواره اکران می‌شود، خیلی‌ها از جمله منتقدان هالیوود ریپورتر پیشنهاد داده‌اند «قهرمانم را باید دید. من حدود ۳۰ ثانیه از فیلم را در همان تریلر ابتدایی که در افتتاحیه پخش شد دیدم. اما باید منتظر ماند تا فیلم اکران شود با این حال احساسم بر این است که یا فیلم قدرتمندی رو به رو هستیم، یک بازی خیلی ویژه هم از امیر جدیدی می‌بینیم. در همان سی ثانیه هم کاملاً مشخص بود که با یک کالبد جدید از این بازیگر مواجه خواهیم شد. فعلاً پیش‌بینی ها نسبت به «قهرمان» خوب است ولی آقای فرهادی رقبای جدی‌ای مانند آندرسون، شامپن، نانی مورتی، فرانسوا اوزو و… دارد. امیدوارم سینمای ایران در این دوره بدرخشد. من هم خوشحالم به عنوان یک فرد باعث تکرار اسم ایران شدم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۱۱۱ سال از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه توسط کمال‌الملک می‌گذرد


معاون‌هنری در نشست هماهنگی تأسیس هنرستان هنرهای زیبای کاشان با یادآوری اینکه ۱۱۱ سال از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه توسط کمال‌الملک می‌گذرد، همچنین اعلام کرد: در چهارسال اخیر، ۱۷ هنرستان جدید تأسیس شده است یا تا اول مهرماه سال جاری، راه‌اندازی می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع