X

بایگانی تیر 23, 1400

دفتر سینمایی

سیاه‌نمایی «داغی» به ارمنستان می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «داغی» به کارگردانی و تهیه کنندگی فاطمه محمودی در ارمنستان به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «داغی» به کارگردانی فاطمه محمودی در بخش اصلی جشنواره بین المللی «هنر مدرن و فیلم های معنوی اخلاقی فرسکو» FRESCO ارمنستان به نمایش در می آید.

جشنواره بین المللی «هنر مدرن و فیلم های معنوی اخلاقی فرسکو» که از جشنواره های معتبر در ارمنستان است، هر ساله با هدف حفظ و گسترش عشق، همبستگی، مدارا و ارزش های انسانی به کمک گفتگوهای اخلاقی و فرهنگی و نیز گسترش و توسعه فیلم های معنوی-اخلاقی و افزایش تقاضای عمومی نسبت به آنها به عنوان یک عامل اجتماعی فرهنگی مهم، از ۲۰ تا ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ مصادف با ۲۹ مرداد تا ۷ شهریورماه در شهر ایروان ارمنستان برگزار می شود.

در خلاصه داستان «داغی» آمده است: حفیظ هر شب با شنیدن صدای تیراندازی در مرز، به آنجا می‌رود تا از متعلقات به جا مانده از اجسادِ مهاجران، برای گذران زندگی خود بردارد. شبی میان اجساد متوجه دختری جوان و کودکش می‌شود که در گوشه‌ای مخفی شده‌اند.

عاطفه امینی، مجتبی بیطرفان و زینب جعفری بازیگران اصلی این فیلم هستند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «داغی» عبارتند از نویسنده: امیر روئینی، مدیر تصویربرداری: حمید مهرافروز، صدابردار و صداگذار: سامان شهامت، تدوین: شیدا گرجی، موسیقی: پیام آزادی، طراح صحنه: پوریا اخوان، تهیه شده در دفتر انجمن سینمای جوانان بروجرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«برخط ماه و نوا ۲» کلید خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پروژه «برخط ماه و نوا ۲» با رونمایی از پوستر و موشن گرافی این رویداد موسیقایی برای اجرا در اواخر تیر سال جاری کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، پوستر و موشن گرافی پروژه کنسرت های آنلاین «برخط ماه نوا ۲» که توسط انجمن موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این مجموعه از اجراها به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار می شود.

جدول و زمان بندی اجراها به علاوه بسترهای پخش متعاقبا اعلام خواهد شد.

طراحی گرافیک پوستر این برنامه توسط استودیو بن انجام گرفته و موسیقی استفاده شده در موشن گرافی نیز بخشی از رنگِ سه‌گاه از ساخته های ارشد طهماسبی است.

این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا خواهد شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.

اولین دوره مجموعه کنسرت‌های آنلاین موسیقی دستگاهی به مدت پنج شب از ۱۶ تا ۲۰ مرداد با تمرکز بر موسیقی با کلام در سالن رودکی، اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی نواحی ایران از ۲۳ تا ۲۶ مرداد کنسرت در بازار بزرگ ایران و دومین دوره کنسرت‌های آنلاین موسیقی ایرانی روزهای ۲۷ تا ۳۰ آذر سال ۱۳۹۹ در تالار رودکی برگزار شد و مورد استقبال مخاطبان این نوع از موسیقی قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زنده باش» به شبکه یک سیما می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند «زنده باش» با موضوع زحمات و خدمات کادر درمان در ۱۸ ماه کرونایی اخیر با روایت محمد دلاوری و تهیه کنندگی مهدی شیخی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

به گزارش سینماپرس، «زنده باش» در ۱۵ قسمت ۲۵ دقیقه ای تولید شده و زحمات پرستاران و پزشکان را در ماه های شیوع کرونا در استان ها و اقلیم مختلف ایران روایت می کند.

محمد دلاوری در این مجوعه با پزشکان، پرستاران و بهیارانی گفتگو می کند که تا به حال بارها کرونا گرفته اند و دست از کار نکشیده اند، مردان و زنان میدان نبرد با کووید ۱۹ که یک سال است مرخصی نرفته اند، خانواده شهدای مدافع سلامت و دیگر اعضای کادر درمان که از زیر و بم زندگی با این ویروس منحوس سخن می گویند.

چهار قسمت ابتدایی «زنده باش» با روایت محمد دلاوری و تهیه کنندگی مهدی شیخی از پنجشنبه ۲۴ تیر تا یکشنبه ۲۷ تیر هر شب بعد از خبر ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فراخوان اولویت‌های پژوهشی کاربردی سینمای ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری منتشر شد، در این فراخوان «معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی» برای دومین سال متوالی، اولویت های پژوهشی کاربردی سینمای ایران را با رویکرد میان رشته ای از ۱۵۰ سینماگر، ۵۲ دانشکده و پژوهشکده، بیش از ۶۰ پژوهشگر و استاد دانشگاه، بخش های مختلف سازمان سینمایی، کلیه اصناف و انجمن های سینمایی و خانه سینما جویا شده و منتشر کرده است.

«اقتصاد سینما»، «کودک و نوجوان و سینما»، «اثرات تحولات فناورانه بر سینما»، «سیاست گذاری سینما (تولید، محتوا، کپی رایت، بودجه و …)» و «ادبیات و فیلمنامه و سایر هنرهای مربوط به سینما»، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی هستند که ذیل هر یک از آنها، اولویت های مختلفی اعلام شده است.

همچنین در این فراخوان اعلام شده پایان نامه هایی که به اولویت های ذکر شده بپردازند و یا در چارچوب محورهای پنج گانه به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، در مقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۵۰ میلیون ریال و در مقطع دکتری تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

در انتهای این فراخوان از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید، پژوهشگران، طلاب و دانشجویان برای همکاری در تحقق اهداف پژوهشی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، دعوت به عمل آمده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا بانوی نگارگر پیشکسوت را به آی سی یو کشاند


مهرزمان فخارمنفرد _ هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری _ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و وخامت حالش به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) منتقل شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۱ معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسامی نامزدهای هفتاد و سومین دوره جوایز امی برای انتخاب بهترین برنامه‌های تلویزیونی آمریکا اعلام شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اسامی نامزدهای هفتاد و سومین دوره مراسم جوایز امی شامگاه ۲۲ تیر اعلام شد.

در فهرست نامزدهای امسال سریال‌های «تاج» و «مندلورین» با نامزدی در ۲۴ رشته بیشترین نامزدی را کسب کرده‌اند. «وانداویژن» با نامزدی در ۲۳ بخش، «سرگذشت ندیمه» با ۲۱ نامزدی، «اس‌ان‌ال» با ۲۱ نامزدی و «تد لاسو» با ۲۰ نامزدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. سریال «لاوکرفت کانتری» که ساخت ادامه آن متوقف شد نیز ۱۸ نامزدی کسب کرد.

در مجموع شبکه اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس با ۱۳۰ نامزدی پیشتاز رقابت در بهترین‌های تلویزیونی بوده‌اند و نتفلیکس با ۱۲۹ نامزدی و دیزنی پلاس با ۷۱ نامزدی در رتبه‌های بعدی جای دارند.

فهرست مهمترین بخش‌های نامزدهای امی ۲۰۲۱ چنین است:

بهترین سریال درام

«پسرها»، «بریجرتون»، «تاج»، «سرگذشت ندیمه»، «لاوکرفت کانتری»، «مندلورین»، «ژست»، «ما همین هستیم»

بهترین سریال کمدی

«بلکیش»، «کبرا کای»، «امیلی در پاریس»، «هکس»، «مهماندار پرواز»، «روش کامینسکی»، «پن ۱۵»، «تد لاسو»

بهترین مینی‌سریال

«ممکن است نابودت کنم»، «مِر از ایست‌تاون»، «گامبی وزیر»، «راه‌آهن زیرزمینی»، «وانداویژن»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال درام

استرلینگ کی. براون برای «ما همین هستیم»، جاناتان میجرز برای «لاوکرفت کانتری»، جاش اوکانر برای «تاج»، رگی-ژان پیج برای «بریجرتون»، بیلی پورتر برای «ژست»، متیو رییس برای «پری میسون»

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال درام

اوزو ادودا برای «تحت درمان»، اولیویا کولمن برای «تاج»، اما کورین برای «تاج»، الیزابت ماس برای «سرگذشت ندیمه»، ام‌جی رودریگز برای «ژست»، جورنی اسمولت برای «لاوکرفت کانتری»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کمدی

آنتونی اندرسون برای «بلکیش»، مایکل داگلاس برای «روش کامینسکی»، ویلیام اچ. میسی برای «بی‌شرم»، جیسون سادیکیس برای «تد لاسو»، کنان تامپسون برای «کنان»

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کمدی

ایدی براینت برای «شریل»، کیلی کوئوکو برای «مهماندار پرواز»، الیسون جنی برای «مام»، تریسی الیس راس برای «بلکیش»، جین اسمارت برای «هکس»

بهترین بازیگر مرد نقش اول سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

پل بتنی برای «وانداویژن»، هیو گرانت برای «درماندگی»، یوان مک‌گرگور برای «هالستون»، لین مانوئل میراندا برای «همیلتون»، لسلی اودوم جونیور برای «همیلتون»

بهترین بازیگر زن نقش اول سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

میکیلا کول برای «ممکن است نابودت کنم»، سینتیا اریوو برای «نابغه: آریتا»، الیزابت اولسن برای «وانداویژن»، آنیا تیلور-جوی برای «گامبی وزیر»، کیت وینسلت برای «مِر از ایست‌تاون»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال درام

جانکارلو اسپوزیتو برای «مندلورین»، او-تی فگبنل برای «سرگذشت ندیمه»، جان لیتگو برای «پری میسون»، توبیاس مکنزی برای «تاج»، مکس مینگلا برای «سرگذشت ندیمه»، کریس سالیوان برای «ما همین هستیم»، بردلی ویتفورد برای «سرگذشت ندیمه»، مایکل ک. ویلیامز برای «لاوکرفت کانتری»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال درام

جیلین اندرسون برای «تاج»، هلنا بونهام کارتر برای «تاج»، مدلین بروور برای «سرگذشت ندیمه»، آن دود برای «سرگذشت ندیمه»، انجنو الیس برای «لاوکرفت کانتری»، امرالد فنل برای «تاج»، ایوان استراهاوسکی برای «سرگذشت ندیمه»، سمیرا وایلی برای «سرگذشت ندیمه»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کمدی

کارل کلمنس هاپکینز برای «هکس»، برت گلداستاین برای «تد لاسو»، برندان هانت برای «تد لاسو»، نیک محمد برای «تد لاسو»، پل رایزر برای «روش کامینسکی»، جرمی سوییفت برای «تد لاسو»، کنان تامسپون برای «ساتردی نایت لایو»، بروون یانگ برای «ساتردی نایت لایو»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کمدی

آیدی براینت برای «ساتردی نایت لایو»، هانا آینبیندر برای «هکس»، کیت مک‌کنان برای «ساتردی نایت لایو»، رزی پرز برای «مهماندار پرواز»، سیسیلی استرانگ برای «ساتردی نایت لایو»، جونو تمپل برای «تد لاسو»، هانا ودینگهام برای «تد لاسو»

بهترین بازیگر مرد نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

توماس برودی سانگستر برای «گامبی وزیر»، دیود دیگس برای «همیلتون»، پیپا اسیدو برای «ممکن است ناوبدت کنم»، جاناتان گراف برای «همیلتون»، اوان پیترز برای «مر از ایست‌تاون»، آنتونی راموس برای «همیلتون»

بهترین بازیگر زن نقش مکمل سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی

رنی الیس گلدزبری برای «همیلتون»، کاترین هان برای «وانداویژن»، موسی اینگرام برای «گامبی وزیر»، جولیان نیکولسون برای «مر از ایست‌تاون»، جین اسمارت برای «مر از ایست‌تاون»، فیلپا سو برای «همیلتون»

بهترین مسابقه تلویزیونی

«رقابت شگفت‌انگیز»، «موفق شدی»، «درگ ریس روپال»، «سرآشپز»، «صدا»

مراسم اهدای جوایز امی امسال ۱۹ سپتامبر انجام می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«راز نهان» با صدای وحید تاج منتشر شد


وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود تک آهنگ «راز نهان» به آهنگسازی شایان کریمی نژاد را پیش روی مخاطبان قرار داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خاکی‌نژاد: شک نکردید چگونه یک تیم بی‌کم و کاست از خانه تئاتر به انجمن صنفی وزارت کار منتقل شد!؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهزاد خاکی‌نژاد (مدرس و فعال صنفی تئاتر) می‌نویسد: این یک یادداشت نیست؛ نامه‌ای سرگشاده در پی نامه‌های بی‌پاسخ پیشین به وزارت فرهنگ و کمیسیون بند ۴ است.

به گزارش سینماپرس، اگر از فحاشی رسانه‌ای برخی مدیران در اثر کم‌کاری خودشان در این روزها بگذریم، پاسخ ادیبانه‌ی برخی مدیران دولتی به نقدهای دور و نزدیک هم در روزهای پایانی دولت، جالب توجه است. سرانجام مدیر کل حقوقی وزارت فرهنگ به نقدهای صنفی پاسخ داد اما به گمان خود و بدون پاسخ به نقدهای اساسی و ریشه‌ای مطرح شده در یک سال گذشته.

جناب آقای حامد سهرابی

مدیر کل ارجمند دفتر حقوقی و مالکیت فکری و ادبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دبیر ارجمند کمیسیون بند ۴ در تشکیل صنف‌های سراسری هنرمندان

برادر ارجمندم در نهاد فرهنگی دولت دوازدهم

درود بر شما و همکارانتان در آن مجموعه

شمار نامه‌ها و یادداشت‌هایی که به وزارت ارشاد، وزارت کار، اداره کار و نهادهای زیرمجموعه درباره تخلف‌های صنفی یکی دو سال اخیر نوشتم از دستم در رفته است و تا کنون هیچ‌یک دستکم از سوی شما پاسخ نداشته است. اکنون در روزهای پایانی دولت چه پیش آمده که به جای تمیز کردن میز و تحویل آن به فکر پاسخ به آخرین یادداشت صنفی نگارنده افتادید؟ البته اشاره کردید که به خاطر تهدید بررسی این پرونده در دولت آتی و قوه قضاییه است. ای کاش به نقدهای این دو سال و دستکم به موارد یادداشت اخیر پاسخ می‌دادید و فرافکنی دولتی و شخصی پنداشتن رسالت مطبوعاتی نگارنده را کنار می‌گذاشتید.

به یادگار در روزهای پایانی کار شما در آن نهاد عالی دولتی، چند نکته حقیقی و حقوقی را تکرار و اشاره و یادآوری می‌کنم تا دستکم اطلاعات من و شما و خوانندگان از روند کار صنفی دولتی بیشتر و همسان شود:

۱. فرمودید استدلال‌های قانونی برای نگارنده در پاسخ به نامه‌های پیشین آوردید. تا امروز هنوز پاسخ نامه‌های شما به دست من نرسیده است و هر بار از دبیرخانه شما، مسئول دفتر شما، اداره هنرهای نمایشی و وزارت کار سوال کردم همچنان بی‌پاسخ بوده است. کمی با کار اداری آشنایی دارم.

۲. هنوز پاسخ ندادید چرا نماینده اهالی تئاتر در کمیسیون بررسی صنف‌های وزارت ارشاد، رییس خانه تئاتر است و نهادهای تئاتری دیگر نماینده ندارند. همین آغاز ویژه‌خواری و سواستفاده است.

۳. اختلاف داخلی در تشکل‌ها چه صیغه‌ای است؟ دولت شما عادت دارد نقد را با تخریب نمایش کند. تمام سندها و نامه‌های حقوقی پیشین روشن است و تخلف‌های اساسنامه‌ای خانه تئاتر هم روشن است که شما همواره از بررسی آنها سر باز زدید.

۴. آقای مدیرکل تهدیدی در کار نیست. پای تصمیم‌های خانه‌خراب‌کن خود در وزارت فرهنگ و کمیسیون بند ۴ در صنف‌های دولتی بایستید و این حق طبیعی هنرمندان است که مصوبه‌های مشکوک را در دولت آتی و قوه قضاییه بازنگری کنند. این موضوع بارها از یک سال پیش به شما اعلام شده و ربطی به تغییر و تحول دولت ندارد.

۵. تلاش برای شخصی نشان دادن این دلسوزی‌های صنفی کمی کودکانه بود. جهت اطلاع حضرتعالی، تمام نکته‌های قانونی نگارنده حاصل سالها تجربه و پژوهش در حوزه کار و صنف و برآیند سال‌ها خدمت در صنف‌های مستقل، مجموعه‌های کارگری و کارفرمایی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت رفاه و انجمن‌های فرهنگی هنری، سال‌ها پیش از حضورم در خانه تئاتر است. بنابراین شناخت و تجربه در میان است نه پست و مقام. نگارنده بیش از بیست سال است کار مطبوعاتی و انتقادی و تئاتر را همزمان انجام می‌دهم.

۶. پیش از هر پاسخی کمی سابقه افراد یا حتی سابقه مطالب را مطالعه بفرمایید. نقدهای نگارنده به خانه تئاتر از سال‌ها پیش از این مصوبه خانه‌خراب‌کن منتشر می‌شد. تنها منتقدی بودم که از درون خانه تئاتر به ارکان این موسسه خصولتی نقد می‌کردم در حالی که مسئولیت مدیریتی هم داشتم. آیا شما جسارت چنین کاری را به بدنه نهاد خود دارید؟ بنابراین موضوع نقد حقوقی را دستکم از جانب یک مدیرکل حقوقی، شخصی نخوانید.

۷. انجمن‌ها استقلال دارند!؟ شوخی است یا دوربین مخفی؟ محل تاسیس و محل شکل‌گیری و اعضای انجمن و تاییدیه انجمن و نماینده حقوقی کمیسیون و … در خانه تئاتر است. از کدام استقلال حرف می زنید؟ وقتی به وزارت کار نامه زدم برای هیات موسس اعلام کردند ما فقط خانه تئاتر را از سوی وزارت فرهنگ به عنوان نماینده تشکیل صنف می‌شناسیم! تلاش بیهوده برای انحراف ذهن اهالی تئاتر نکنید. انجمن‌های خانه تئاتر برای تشکیل یک اتحادیه به نام خانه تئاتر تبدیل به صنف می‌شوند و شما از استقلال صحبت می‌کنید!؟

۸. کمیسیون بند ۴ موظف است ظرف ۲ سال شرایط را فراهم کند در حالی نقدها به مهلت سه ماهه است. خرداد ۹۹ کجا و تیر ۱۴۰۰ کجا؟ فرافکنی نکنید.

۹. آیا همه انجمن‌های ثبت شده در جریان این صنف‌های سراسری بودند؟ اطمینان دارید؟ انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران و انجمن نمایش و انجمن‌های بازیگران استانی و…همگی نماینده داشتند یا فقط خانه تئاتر عضو کمیسیون شما بود؟

۱۰. بر اساس مصوبه هیات وزیران، هیات موسس‌ها باید حقیقی باشند نه به قول شما انجمن‌های ثبت شده با ماهیت حقوقی.

۱۱. فرمودید تصور غلطی است که جلوی ثبت انجمن‌های استانی را گرفتند؟ آقای مدیر به جای شتاب‌زدگی در نامه‌نگاری کمی به اداره‌های زیرمجموعه سر بزنید. دستکم نگارنده و هیات موسس سه نامه در یک سال گذشته به استان تهران دادیم که رد شده است.

۱۲. هیچکس تلاش نمی‌کند کمیسیون شما را وارد دعوای صنفی کند بلکه آن کمیسیون با دور زدن قوانین به نفع ویژه‌خواران، آغازکننده‌ی دعواهای صنفی بوده است.

جناب آقای مدیر کل حقوقی، جناب آقای دبیر کمیسیون صنف‌های سراسری هنر

به جای فرافکنی و فرار از مسئولیت این همه تخلف و خطا در زیرمجموعه به همان پرسش‌های حقوقی مشخص پاسخ بدهید، پیش از آنکه مدیر کل دولت آینده پاسخ بدهد:

۱. وقتی آیین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های خانه تئاتر توسط یک عده همواره زیر پا گذاشته می‌شد و منتقدان در صحنه بودند، شما کجا بودید؟

۲. وقتی از یک سال پیش نامه و نقد منتشر کردیم برای این‌همه تخلف، شما چه کردید؟

۳. وقتی رییس خانه تئاتر را منصوب کردید برای نمایندگی و تایید اهالی تئاتر، به فکر امروز نبودید؟

۴. وقتی تایید صلاحیت کل هنرمندان تئاتر به اعضای خانه تئاتر سپرده شد، چرا حرفی نزدید؟

۵. وقتی قانون حداقل ۲۰۰ عضو انجمن‌های صنفی با رای شما دور زده شد، در جلسه نبودید؟

۶. وقتی انجمن کارگردانان که در ۴۰ سال گذشته کارفرما بوده و از دولت کمک‌هزینه می‌گرفتند و طرف قرارداد اعضا بودند را به عنوان انجمن کارگری ثبت کردید، رای نداشتید؟

۷. شک نکردید چگونه یک تیم بی‌کم و کاست از خانه تئاتر به انجمن صنفی وزارت کار منتقل شد؛ با رای و انتخابات.

۸. پاسخ به نامه‌ها و درخواست‌ها از یک سال پیش تا کنون چه شد؟

۹. برای شما جای سوال نیست چرا خانه‌ای با ۳۰۰۰ عضو برای تشکیل انجمن‌های ۲۰۰ نفری باید قانون را دور بزند و با کمتر از این شمار برای اعضای خودی تاسیس شود؟

۱۰. اعتراض نکردید که چرا صورتجلسه انتخابات منتشر نمی‌شود و برایتان جای سوال نیست چرا تعداد شرکت‌کنندگان و رای‌دهندگان انتخابات را اعلام نمی‌کنند؟

آقای مدیر کل حقوقی

امیدوارم اگر فرصت پاسخگویی دوباره داشتید، به این پرسش‌های حقوقی پاسخ بدهید که بارها از شما خواسته شده است.

مگر اینکه مسئولیت شما در آن نهاد فقط رای اولیه به مصوبه‌ها باشد و دیگر کاری به عاقبت تصمیم‌ها تا انتخابات و پس از آن نداشته باشید. اگر اینگونه است که پس درست منتشر شده است: تیر خلاص به صنف تئاتر با همکاری دولت.

نمی‌دانم در این روزهای پایانی دولت باید شاکر باشیم از سخنگو شدن مدیران یا نه؟ اما شانس بزرگ اهالی تئاتر این است که با وزارت فرهنگ در ارتباط هستند واگرنه در برابر نقد، با فحاشی غیربهداشتی برخی مدیران دولتی دیگر روبه‌رو می‌شدند.

جناب آقای حامد سهرابی

اگرچه بارها درخواست کتبی و شفاهی و حضوری برای دیدار با شما داشتم، اگرچه بارها پشت دروازه‌ی دفتر شما آمدم و مسئول دفترتان اعلام کرد این موضوع دیگر به شما ربطی ندارد و اگرچه به خبرگزاری اعلام کردید که بارها درخواست ملاقات و مناظره با نگارنده داشتید که هر بار رد شده اما این دروغ بی‌سند را یک شوخی در پایان مسئولیت تلقی کرده و هرچند چیزی تا پایان ماموریت شما در آن دولت نمانده اما هر گاه بفرمایید با اسناد مورد نظرتان برای ملاقات شخصی و دوستانه یا مناظره رسانه‌ای آماده‌ام.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شنیدن موسیقی قوچان به روایت علی قمصری


علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در بیستمین گام از پروژه‌ «تار ایرانی» به اجرای موسیقی از منطقه قوچان پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ساترا» با یک منطقه خودمختار اسپانیایی تفاهم نامه همکاری امضا کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ساترا با شورای صوت و تصویر کاتالونیا در خصوص انجام همکاری‌های دوجانبه تفاهم کردند.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و راجر لوپاخر رئیس شورای صوت و تصویر کاتالونیا در خصوص انجام همکاری‌های ۲ رگولاتور تفاهم کردند.

در این دیدار طرفین درباره تنظیم‌گری سرویس‌ها و پلتفرم‌های صوتی و تصویری، انواع مجوزدهی، برنامه‌های هر دو سازمان در خصوص سواد رسانه‌ای، حمایت از کودکان و بحث تکثرگرایی در رسانه‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از جمله‌ بخش‌های مهم دیگر این دیدار، تفاهم در خصوص نحوه تنظیم‌گری پلتفرم‌های بین‌المللی قدرتمند، حمایت از تولید محتوای بومی و سهم رسانه‌های آنها همچنین تنظیم بازار و پایداری رسانه‌های بومی و ملی کشور است.

در پایان این جلسه نیز علاوه بر ادامه همکاری‌های دو سازمان، مقرر شد رئیس شورای صوت و تصویر کاتالونیا طی جلسه‌ای آنلاین به ارائه برنامه‌ها و اهداف این سازمان برای سال جاری در خصوص مسائلی همچون حمایت از کودکان، تبلیغات، تکثرگرایی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و سرویس‌های پخش عمومی بپردازد و زمینه‌های گسترش روابط پیگیری شود.

مشاهده خبر از سایت منبع