X

بایگانی بهمن 12, 1400

دفتر سینمایی

از واکنش ها به آقازادگی کارگردان فیلم تا آرزوی رضا رویگری برای ساخت فیلمش


نشست خبری فیلم سینمایی شادروان با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه در برج میلاد برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش بهرنگ علوی نسبت به ادعای آقازاده بودن بازیگر فیلم شادروان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

واکنش بهرنگ علوی نسبت به ادعای آقازاده بودن بازیگر فیلم شادروان

بازیگر فیلم شادروان در نشست خبری جشنواره فیلم فجر گفت: بدون اغراق عباس نادران دوست صمیمی من است و خانواده او را کاملا میشناسم و نسبت به سلامت این فرد اطمینان کامل دارم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محمد معتمدی برای «بدون قرار قبلی» می‌خواند/ آغاز اکران‌ها


همزمان با آغاز اکران «بدون قرار قبلی» در جشنواره فیلم فجر کلیپ پشت صحنه اجرای محمد معتمدی برای تیتراژ این فیلم منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شناور» بازیگران خود را شناخت/ آغاز فیلمبرداری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم، در فیلم «شناور» به عنوان اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند شهاب‌الدین حسین‌پور به ترتیب حروف الفبا، الهه افشاری، ملیکا باقری، الهه حسینی، گیلدا حمیدی، میثم درویشان‌پور، علیرضا ساوه‌درودی، فائقه شلالوند، اشکان صادقی، علیرضا مؤیدی، فرشید ناصری و بازیگر خردسال رزا دانازاده به ایفای نقش می‌پردازند.

با معرفی بازیگران، فیلمبرداری «شناور» که فیلمنامه آن توسط رضا دادویی نوشته شده و محمد امیر یاراحمدی مشاور فیلمنامه است، آغاز شد.

این فیلم که یک درام اجتماعی است و بر اساس اتفاقی واقعی شکل گرفته، به برخی مسائل، مشکلات و دغدغه های طبقه متوسط جامعه ایران می پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «گذشته آدم‌ها در هم گره خورده و آینده آبستن حوادث ناگوار و پیش بینی نشده است. دوستی و دشمنی، دروغ و ریا، عشق و نفرت، همه سرپوش‌هایی بر زخم‌ها و حفره‌های گذاشته اند. اما بی تردید هیچ چیز به روال سابق برنخواهد گشت.»

مؤسسه فرهنگی هنری «هفت آینه میترا» مجری طرح و میثم دانازاده مدیر اجرایی این فیلم هستند.

سرمایه‌گذاری فیلم «شناور» توسط میثم طوسی، میثم دانازاده و شهاب‌الدین حسین‌پور انجام شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت جواد علیزاده از کاریکاتور محمدرضا پهلوی


نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده با عنوان «پایان» در حوزه هنری همزمان با ایام‌الله دهه فجر برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ «بهمن رهایی» منتشر شد/ یک گرامیداشت برای ۴۳ سالگی


سازمان عقیدتی سیاسی معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نماهنگ «بهمن رهایی» را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شادروان» یک فیلم لوده نیست/ ما همه یک خانواده‌ایم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی شادروان به کارگردانب حسین نمازی با حضور این کارگردان، عباس نادران تهیه کننده، امید گلزاده طراح گریم، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، بهزاد عبدی آهنگساز، رضا رویگری، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، سینا مهراد، گلاره عباسی، رویا تیموریان، ایمان برات پور بازیگران، بابک اردلان صداپرداز، عماد خدابخش تدوینگر شامگاه امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در محل برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون از حضور دوباره خود روی صحنه ابراز خوشحالی کرد.

حسین نمازی درباره خرده روایت‌های بی ربط در فیلم بیان کرد: من این را قبول ندارم چرا که فیلم کاملاً قصه دارد. ایده اولیه این فیلم از یک سایت حقوقی و سوالی که در آن مطرح شده بود شکل گرفت. هر قصه‌ای که بدانم از پس آن برمی‌آیم سراغش می‌روم و فرقی هم نمی‌کند در چه ژانری است. این فیلم یک ملودرام است و نمی‌توان آن را یک کمدی دانست.

رضا رویگری نیز درباره اخبار منتشرشده درباره پروژه‌ای که قرار بود خودش کارگردانی کند گفت: یک فیلمنامه در سال ۸۲ نوشته‌ام و فلش بک هایی از گذشته من است و می‌تواند به نوعی وصیتم باشد. امیدوارم بتوانم این فیلم را جلوی دوربین ببرم.

عباس نادران نیز درباره حضور خود به عنوان یک آقازاده در جشنواره گفت: نمی‌دانم چند هنرمند کنار گذاشته‌اند تا من به جشنواره راه پیدا کنم این را باید دبیرخانه پاسخ دهد.

بهرنگ علوی درباره اینکه هرچند پیش از این فیلمی ضدآقازاده‌ها بازی کرده و حالا خود در فیلم پسر یک نماینده مجلس بازی کرده نیز توضیح داد: عباس نادران رفیق ۲۵ سال من است و عقبه و خانواده این آدم را می‌شناسم و یکی از سالم‌ترین آدم‌هایی است که در زندگی شخصی خود دیده‌ام و اگر فکر می‌کردم حضور در این فیلم کارنامه من را لکه دار می‌کرد هیچ وقت در این پروژه حضور پیدا نمی‌کردم.

سینا مهراد در ادامه نشست گفت: زمانی که پیشنهاد این فیلم به من شد اصلاً جو زده نشدم و به قدرت ریسک حسین نمازی و عباس نادران پی بردم. این نقش چالش عجیب برای من نداشت و به صورت طبیعی تمرین کرده و سعی کردم با مردم جنوب تهران بیشتر آشنا شوم.

رویا تیموریان نیز توضیح داد: یک تجربه چند ماهه با آقای نمازی داشتم و از سلامت کار او خبر داشتم. این نقش نیز برای من بسیار جالب بود و می‌خواستم نقش نازی را در نهایت ناز بودن و رنجی که می‌کشد بازی کنم. این فیلم به اندازه کافی ساده و روان است و حرف خود را به راحتی می‌زند. این فیلم ۹۰ دقیقه مردم را شاداب می‌کند و لحظه‌هایی از زندگی است که فراموش می‌کنیم.

نمازی در ادامه بیان کرد: حرف این فیلم این است که ما همه یک خانواده هستیم و هیچ‌کسی نمی‌تواند به ما کمک کند جامعه نیز یک خانواده است و باید به آن توجه کرد.

رویا تیموریان گفت: هرسال در جشنواره این مشکل را داریم که فیلمی که هنوز دیده نشده نقد می‌شود و این یک کار غیر فرهنگی است باید جلوی این مساله گرفته شود تا به سینما کمک کنیم.

علوی در ادامه بیان کرد: سعی کردن در پروسه پیش تولید فیلم کمک کنم تا فیلم ساخته شود چرا که به دلیل شرایط کرونا سرمایه گذاری در سینما تبدیل به یک قمار شده است. نقش من در فیلم برایم یک چالش بود و خوشحالم که آن را بازی کردم. برای من به عنوان بازیگر خیلی کم فرصت می‌شود که بتواند چیزهایی را که می‌خواهد تجربه کند و این فیلم به من این فرصت را داد و این نقش برای من پختگی بهرنگ در فیلم دربند بود.

نادران گفت: شادروان محصول کار یک گروه است که مانند یک خانواده بودند. از همه عوامل این فیلم تشکر می‌کنم.

نازنین بیاتی درباره نقش خود توضیح داد: در پیش تولید و هنگام فیلمبرداری با سینا مهراد بسیار تمرین کردیم تا نقش خواهر برادر را بازی کنیم. نکته خوب در فیلم این بود که هیچکدام از ما با هم رقابت نداشتیم.

سینا مهراد نیز ادامه داد: من و نازنین بیاتی واقعاً مانند خواهر برادر هستیم و خوشحالم که با هم در این فیلم بازی کردیم.

امید گلزاده طراح گریم بیان کرد: خوشبختانه با هیچکدام از بازیگران برای گریم چالش نداشتم.

رویا تیموریان مساله اینکه چند روز در فیلم حضور نداشته را تکذیب کرده و گفت اینکه سرمایه‌های ملی و بزرگان سینما را خراب کنیم درست نیست خیلی از این صفحه‌های مجازی واقعی نیست و رسالت فرهنگ این است که جلوی این شایعه‌ها را بگیرند. من اخلاق انصراف بعد از امضای قرارداد را ندارم و چنین چیزی در کارنامه من وجود ندارد. به جای استفاده از فضای مجازی مطالعه خود را بالا ببریم تا جامعه را آگاه کنیم چرا که این آگاهی است که جهل جامعه را از بین می‌برد.

مسعود سلامی فیلمبردار نیز بیان کرد: دوست داشتم این فیلم را رئال فیلمبرداری کنم به همین دلیل از نورهای رئال استفاده کردم چرا که همه شخصیت‌های فیلم همگی رئال باشد.

سینا مهراد در ادامه توضیح داد این فیلم یک اثر لوده نیست و من هم براساس همین فیلمنامه، لوده نشدم.

بهزاد عبدی آهنگساز نیز بیان کرد: از ابتدای فیلم غرق شور و هیجان و غم فیلم شدم. این فیلم یک فیلم کولی وار است و برای موسیقی آن از موسیقی کولی وار استفاده کرده و تلاش کردم تا به تم اصلی فیلم که یک ملودرام غم انگیز وفادار بمانم.

عماد خدابخش تدوینگر فیلم نیز گفت: این دومین همکاری من با حسین نمازی است این کارگردان سادگی و روانی را در فیلم‌هایش دارد که یکی از خصوصیات خود کارگردان است.

گلاره عباسی نیز درباره نقش خود به عنوان یک افغان گفت: برای این نقش معلم زبان داشتم و بازیگران افغان فیلم نیز به من کمک کردند. مساله مهم این نقش بخث غربت بود و چون خود تجربه غربت را داشتم می‌خواستم ادای دینی به مهاجران داشته باشم و بتواند این رنج و مبارزه مهاجران را نشان دهم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ورود یک آلبوم موسیقی ایرانی به چارت‌ موسیقی جهانی اروپا


آلبوم موسیقی «صداها و پل‌ها» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی احسان مطوری، به رتبه چهارم در چارت موسیقی جهانی اروپا (world music charts Europe) دست یافت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سعه‌صدر مسئولان در ساخت «علفزار» قابل تحسین بود/ تعامل با قوه قضا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در خلال چهلمین جشنواره فیلم فجر و در برج میلاد برگزار شد.

بهرام رادان در ابتدای این نشست گفت: عوامل زیادی در ساخت «علفزار» شرکت کردند اما امروز ما تنها توانستیم تعداد محدودی از آنها را اینجا ببینیم.

کاظم دانشی هم بیان کرد: از همه بچه‌های «علفزار» تشکر می‌کنم. سال گذشته در این ایام دو عزیز را از دست دادیم؛ آقای میناوند و آقای انصاریان. اگر بودند امروز در این سالن حضور داشتند و درخشش دوست‌شان پژمان جمشیدی را می‌دیدند، روحشان قرین رحمت.

سارا بهرامی هم عنوان کرد: شروع این جشنواره عزیز را تبریک و به همه خدا قوت می‌گویم.

رادان درباره علاقه‌اش به ادامه کار تهیه‌کنندگی در سینما گفت: بخشی از تحصیل من مربوط به رشته مدیریت است، به کار تهیه‌کنندگی علاقه‌مندم. من سال ۹۱ کارت تهیه‌کنندگی گرفتم. با توجه به وضعیت سینمای ایران بازگشت سرمایه خیلی مطمئن نیست، به ویژه برای من که از بخشی خصوصی هستم اما امیدوارم بتوانیم در این عرصه کار کنیم.

رادان در پاسخ به سوالی درباره احتمال توقیف فیلم عنوان کرد: کاسه داغ‌تر از آش نشوید، با قوه قضاییه تعامل خوبی داشتیم سازمان سینمایی خالصانه و برادرانه با ما بود جامعه به ساخت فیلم‌های این چنینی نیاز دارد. این شجاعت و سعه‌صدر همه مسئولانی که باعث شد فیلم را روی پرده ببینید، قابل تحسین است، اعتقاد دارم ساخته شدن فیلم‌های این چنینی در پیشگیری از وقوع جرم مهم است.

دانشی هم گفت: حضور این فیلم در جشنواره شجاعتی از سوی جشنواره و شورای پروانه نمایش می‌خواست که از آنها تشکر می‌کنم نهادهایی که بیرون از سازمان سینمایی فشار می‌آورند، زیاد هستند اما این موضوعات به تعامل نیاز دارد برای فیلم ما وقت گذاشته و باعث شد امروز فیلم را ببینیم. امیدوارم فتح بابی باشد تا فیلم‌های این چنینی را ببینیم. ما از یک پرونده نعل به نعل فیلم نساختیم، تحقیقات زیادی کرده بودم. ترکیبی از چند پرونده است، ما سعی کردیم اشتراکات را پیدا کنیم و فیلم بسازیم.

رادان درباره نام فیلم گفت: ترجیح می‌دهم خود مخاطب درباره نام فیلم فکر کند.

پژمان جمشیدی هم مطرح کرد: من خیلی وقتی روی فیلمنامه نگذاشتم چون زمان زیادی نداشتیم اما چند بار به دادگاه رفتیم این برای سارا بهرامی یک تفریح شده بود اما من تحملش را نداشتم یک بار هم خواستم به یکی از متهمان کمک کنم اما بیرونم کردند. (باخنده)

سارا بهرامی هم درباره ایفای نقش یک قربانی تجاوز عنوان کرد: هیچوقت فکر نمی‌کردم این نقش را بازی کنم گاهی تخیل برخی نقش‌ها را دارم اما این نقش بیشتر شبیه یک هدیه به من بود. ما این شانس را داشتیم که در جلسات بازپرسی باشیم اما به ما خیلی اجازه نمی‌دادند خانم‌هایی هم که مورد تجاوز قرار گرفته بودند تمایل به صحبت نداشتند. نقش سارا برای من خیلی ارزشمند بود بازی کردن این نقش بیشتر به دلایل شخصی خودم بود و ربطی به ماجرای تجاوز نداشت، لطفاً قصه نسازید.

دانشی در پاسخ به سوالی انتقادی درباره ضعف فیلمنامه اظهار کرد: من قبول ندارم ملات فیلمنامه کم شده است، ما حلال خور هستیم، کم نگذاشتیم اما به نظرم لحظاتی برای تنفس نیاز بود تا مخاطب فکر کند.

بهرامی درباره یکنواخت شدن نقش‌های خود گفت: من نقش‌های مختلفی بازی کرده‌ام اگر چنین نگاهی به من دارید خیلی متأسفم.

صدف استهبدی دیگر بازیگر این اثر هم عنوان کرد: نقش بی‌نظیری بود، فکر می‌کنم نقش به قدری جذاب بود که هر کسی می‌خواند وسوسه می‌شد آن را بازی کند. با توجه به اینکه با کاظم دانشی چند تجربه همکاری در فیلم‌های کوتاه داشتم وقتی با هم درباره فیلمنامه صحبت کردیم او گفت تو مد نظر من هستی اما حضورت قطعی نیست، شروع به لاغر کردن کن، من حدود هشت ماه ده کلیومتر دویدم، بعد از هشت ماه آقای رادان را دیدم و به این نتیجه رسیدیم این نقش را بازی کنم، برای من تجربه بی‌نظیری بود.

رادان هم گفت: من خانم استهبدی را نمی‌شناختم، او چیزی حدود ۲۵ کیلو کم کرد، به نظرم نقشش درخشان بود.

مائده طهماسبی هم عنوان کرد: من متاسفانه نتوانستم به جلسات بازپرسی بروم اما خوشحالم با صحبت‌هایی که با آقای دانشی داشتم، جزییات را برای من تشریح کرد. بهرام رادان خودش بازیگر است و می‌داند پشت صحنه باید چگونه باشد تا بازیگر بتواند ایفای بهتری داشته باشد.

جمشیدی اظهار کرد: من ابتدا می‌خواهم یادی از عزیزانی کنم که الان اینجا نیستند، مثل هادی بهروز، منا جعفری، رویا جاویدنیا و….

پژمان جمشیدی درباره اینکه آیا نقش‌آفرینی‌های امسالش پاسخی به حواشی سال گذشته جشنواره فجر است یا خیر گفت: آن قدر جوان نیستم که در مقام پاسخ‌گویی باشم. من یک زندگی معمولی دارم که آن را ادامه می‌دهم. جشنواره مثل جام جهانی برایم جذاب و لذتبخش است چه فیلم داشته باشم چه نداشته باشم.

رادان هم گفت: اینکه بچه‌ها کار خود را روی پرده ببینند خوب است، هر اتفاقی که بیفتد زحمات بچه‌ها به یادماندنی است.

ستاره پسیانی هم مطرح کرد: فکر می‌کنم این نقش لایه‌های پیچیده دارد، این نقش ماجراهای دیگر هم پنهان می‌کرد که برایم جذاب بود.

دانشی در پاسخ به سوالی درباره چادری بودن مادر افراد متجاوز در فیلم توضیح داد: ما قصد بی‌احترامی به زنان چادری نداشتیم، خواهر و مادر خودم چادری هستند، اینکه پسرهای یک زن یک جرمی را مرتکب شوند، ربطی به آن مادر ندارد.

دانشی عنوان کرد: نود درصد پرونده‌های تجاوز به خاطر آبرو به شکایت نمی‌رسد. خانواده‌ها مقابل خانم‌های قربانی قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند روند قانونی طی شود. برخی قوانین دست و پا گیر هم وجود دارد ضمن اینکه کسی که قربانی شده هفته‌ها با خود کنار نمی‌آید و این باگ قانونی امکان رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها را کمتر می‌کند.

رادان درباره ادامه همکاری با کارگردانان جوان در آینده توضیح داد: اینکه کارگردانی جوان یا مسن باشد زیاد مهم نیست مهم آن فیلمنامه و پروژه است.

مهدی زمین پرداز هم گفت: من با کاظم دانشی از قبل آشنا بودیم، از آن روزی که می‌خواست این فیلم را بسازد با هم درباره فیلم صحبت کردیم. در دل کار هم بهرام رادان خیلی به من کمک کرد، دوست داشتم کارم متفاوت‌تر باشد که خدا را شکر این اتفاق رخ داد.

رادان گفت: اواخر تابستان سال گذشته بود که دانشی پیش من آمد سناریویی آورد که با هم بحث کردیم، آن نسخه ۱۴ بار بازنویسی شد و نسخه ۱۴ را ساختیم، بچه‌ها در دورانی کار می‌کردند که دوره پرتنشی از لحاظ بیماری بود، هر لحظه منتظر بودیم مملکت تعطیل شود اما این همکاری تیمی ارزشمند بود، سعی کردیم فضای امنی را پیش بیاوریم. از وزارت بهداشت گله‌مندم چون بارها به آنها لیست بچه‌ها را دادیم، بارها پیگیری کردیم تا جایی که دیگر جواب تلفن ما را ندادند. بعدها دوستان خودشان برای واکسن اقدام کردند.

جمشیدی هم درباره پختگی خود در بازیگری توضیح داد: من متوجه نمی‌شوم که کی کارم پخته است کی نه، فقط کار را انجام می‌دهم (با خنده) اما اگر خودم بودم پژمان جمشیدی را برای این نقش انتخاب نمی‌کردم.

دانشی درباره میزان تلخی داستان گفت: خصلت فیلم جنایی همین است، فیلم جنایی همین موضوعات را دارد و همه‌اش تلخ است، نمی‌شود فیلم جنایی نساخت، من شخصاً دوست دارم فیلم جنایی بسازم. سعی کردم لحظات انسانی را هم به نمایش بگذارم مثلاً حجم مادرانگی فیلم زیاد است.

عرفان ناصری دیگر بازیگر این فیلم گفت: افتخاری برایم بود حضور در این پروژه، امروز که این فیلم را دیدم بیشتر به خودم و این فیلم بالیدم، حال و هوای فیلم متفاوت است.

یسنا میرطهماسب بازیگر این فیلم بیان کرد: این نقش در مسیر بازیگری من توانست من را به ارتقایی برساند و از همه ممنونم.

متین حیدرنیا بیان کرد: حدود ۸ ماه درگیر این نقش بودم، برخی شب‌ها خواب اعدام را می‌دیدم، هر آنچه را که از من روی پرده می‌بینید حاصل زحمات عوامل است که به همه آنها خسته نباشید می‌گویم.

دانشی گفت: حدود ۸۵ روز لوکیشن دادگاه را ساختیم، از رادان ممنونم، اگر خودم بودم به خودم اعتماد نمی‌کردم، فکر کنم گول ظاهر مظلوم من را خورد.

رادان در پایان توضیح داد: این فیلم نشان می‌دهد که حقیقت بر مصلحت ارجح است، بازپرس این فیلم هم یک نمونه خوب در میان مسئولان ماست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه نقاشی «تجسم هنر» در گیلان برپا می شود


رشت- نمایشگاه نقاشی «تجسم هنر» همزمان با چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور چهره های شاخص نقاشی گیلان در رشت برپا می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع