X

بایگانی بهمن 18, 1400

دفتر سینمایی

اجرای نشست خبری فجر نه مثل تلویزیون است نه صحنه/واکنش به انتقادها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب مجری و نحوه اجرا و مدیریت نشست‌های خبری جشنواره فیلم فجر همواره با حاشیه‌های مختلفی همراه بوده است. یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پیش از انتخاب مجریان نشست‌ها در این باره توضیح داده بود که قرار است گزینه اجرای نشست‌های خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر از بین محمدرضا مقدسیان، منصور ضابطیان، محمود گبرلو، پدرام کریمی، حامد مهربانی، علیرضا غفاری و جعفر گودرزی انتخاب شود.

حامد مهربانی مجری تلویزیون درباره انتخابش به عنوان مجری نشست‌های خبری امسال جشنواره فیلم فجر و اجرای این نشست‌ها به خبرنگار مهر بیان کرد: من سال‌هاست که روزنامه‌نگار تخصصی فرهنگ و هنر، به‌طور خاص در حوزه سینما و تئاتر هستم و حتی در دوره‌ای سردبیر روزنامه سینمایی هم بودم که همه این‌ها جدای از این است که مجری یا برنامه‌ساز تلویزیونی تخصصی این حوزه نیز هستم.

وی در پاسخ به چگونگی انتخابش برای نشست‌های امسال تصریح کرد: در ادوار گذشته جشنواره هم بحث اینکه من مجری برخی نشست‌های جشنواره باشم مطرح بود و از سوی مسئولان دبیرخانه با من صحبتی شده بود، اما خب قسمت نبود تا امسال که به عنوان مجری نشست‌های خبری جشنواره با من صحبت کردند و شرایط به گونه‌ای شد این اتفاق بیفتد.

وی اضافه کرد: حدود ۱۰ سال پیش، در همین نشست‌های خبری فجر، من جزو پرسش کنندگان بودم و اینکه الان در جایگاه مجری آن هستم تجربه حسی خبرنگارانی که سوالاتشان را برای پرسیدن از عوامل فیلم‌ها طرح می‌کنند که توسط مجری پرسیده نمی‌شود یا بدگفته می‌شود را داشته‌ام و درک می‌کنم.

اجرای نشست خبری فجر نه مثل تلویزیون است نه صحنه/واکنش به انتقادها

نمی‌شود گفت بیشتر باید طرف خبرنگاران باشم

این مجری تلویزیون با اشاره به انتقادهایی که به اجرای این نشست‌ها می‌شود و اینکه چرا مجریان طرف خبرنگاران را نمی‌گیرند بیان کرد: باور بکنید اجرای نشست‌های خبری جشنواره فجر واقعاً مدل متفاوتی از اجرا را می‌طلبد و فقط مثل تجربه اجرای یک برنامه تلویزیونی نیست که مجری باید نما و تصویر برنامه را هدایت کند که هیچ حرف بی موردی زده نشود یا کار نامربوطی صورت نگیرد. اجرای نشست‌های خبری جشنواره، مثل اجرای استیج و صحنه هم نیست که صرفاً با تماشاگران طرف باشیم و بخواهیم مثلاً آنها را به وجد بیاوریم. اجرای نشست خبری جشنواره حتی مثل باقی نشست‌های خبری مرسوم هم نیست که یک سیاستمدار و مسئول می‌آید و پاسخگوی پرسشگران است. حقیقتاً هیچکدام این‌ها نیست و در عین حال، همه این‌ها هم است.

مهربانی یادآور شد: من وقتی بالای جایگاه می‌روم چالشم این است که باید پاسخگوی خبرنگاران باشم، چالش دیگرم این است که تصویری که از من مخابره می‌شود مجری است و اگر سوالی بپرسم مرا مسئول می‌دانند و از طرفی نسبت به عوامل و هنرمندانی که آن بالا نشسته‌اند هم مسئولم و نمی‌توانیم این را بگوییم که بیشتر باید طرف خبرنگاران باشیم.

چگونه می‌شود همه این چالش‌ها را مدیریت کرد که کسی هم معترض نشود؟!

وی اضافه کرد: شاید اگر قرار بود من نشست‌های خبری را طراحی کنم می‌گفتم فقط چند نفر از عوامل اصلی بالا باشند. من وقتی عوامل فنی را می‌بینم شامل صدابردار، تصویربردار که افراد وزین و مهمی هستند و هیچ حرفی هم نمی‌زنند یا از آنها سوالی نمی‌شود عذاب می‌کشم. از طرفی اگر بخواهم خودم سوالی بپرسم اصحاب رسانه ناراحت می‌شوند که چرا سوال آنها را نپرسیده‌ام. از طرفی بخواهم سوال همه را بپرسم زمان نمی‌رسد و با در نظر گرفتن همه این چالش‌ها، الان به نتیجه‌ای رسیده‌ایم که ناچاریم این مدل فعلی را اجرا کنیم.

مهربانی در پایان بیان کرد: در چند نشست خبری گذشته در برخی نشست‌ها بیش از ۱۲ نفر از عوامل بالا آمدند، زمان در حدود ۴۵ دقیقه بود و بیش از ۶۰ سوال مطرح می‌شد و باید اینها را مدیریت می‌کردیم. شما خودتان در نظر بگیرید چگونه می‌شود همه این چالش‌ها را مدیریت کرد که کسی هم معترض نشود؟!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تیزر فیلم سینمایی موقعیت مهدی منتشر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    تیزر فیلم سینمایی نگهبان شب منتشر شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    «نگهبان شب» شرح حال جامعه است، نه نقد/ اهل اظهارنظر صریح نیستم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا میرکریمی عصر امروز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور دیگر عوامل فیلم از جمله علی اکبر اصانلو، صفورا خوش طینت، محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، فهیمه هرمزی بازیگران، زهرا صمدی طراح لباس، محمد داوودی نویسنده، سعید حسنلو طراح صحنه برگزار شد.

    در ابتدای نشست، رضا میرکریمی درباره حذف نکردن سکانس‌های سیاسی گفت: جهان فیلم روایت منطبق بر نگاه شخصیت اصلی فیلم است و همه ماجراهای فیلم داستان‌هایی است که شخصیت اصلی از آن می‌گذرد و هدف اصلی فیلم شخصیت‌های آن بودند.

    وی در باره اینکه فیلم سیاسی نمی‌سازد توضیح داد: هرکس طبیعتی دارد و من فکر می‌کنم که اینگونه حرف‌هایم ماندگار تر است و من ادم نیستم که صریح نظر بدهم. معتقدم مخاطب سهمی در درک فیلم دارد و دوست دارم مخاطب با این لایه‌ها فیلم را درک کند.

    وی در ادامه بیان کرد: فیلم کند و کش‌دار نیست و تا به حال شکایتی از خبرنگاران نکرده‌ام.

    میرکریمی ادامه داد: تجربه دانشگاهی من در گرافیک باعث می‌شود که از رنگ و نور استفاده کنم و این برای من یک دل مشغولی بزرگ است.

    وی درباره واقعی بودن فیلمنامه گفت: واقعیت به معنای نعل به نعل نیست ولی شخصیت فیلم از نظر من واقعی است مشکل من با برخی از فیلمسازان این است که شخصیت‌های فیلم‌های خود را به رسمیت نمی‌شناسند.

    وی بیان کرد: نقطه عطف آنچه که در آموزشگاه‌ها یاد می‌دهند نیست و تعریف‌های مختلف دارد و نقطه عطف در جریان داستان فیلم مشخص می‌شود. از نظر من در این فیلم نماهای شعاری وجود ندارد.

    میرکریمی گفت: در سفرهایم با جوانان علاقه مند به بازیگری مواجه می‌شوم. برای این فیلم یک سایت طراحی کردم که ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند و فیلم و عکس‌هایی ارسال کردند چند نفر از دوستان سینمایی کمک کرده به یک جمع هزار نفری رسیده و از آن به یک جمع ۵۰۰ نفری رسیدم و در نهایت تورج الوند برای نقش رسول انتخاب شد. برای شخصیت زن نیز یک ماه طول کشید که در نهایت به لاله مرزبان رسیدم. آقای اصانلو نیز سرآمد تئاتر زنجان است وی فروتنانه تصاویری از خود برای من ارسال کرد و برای انتخاب وی هیچ شکی نکردم. البته اکثر بازیگران فیلم یک سابقه تئاتری دارند.

    لاله مرزبان نیز درباره احتمال نامزد شدن خود بیان کرد: من هیچ احتمالی برای نامزدی نمی‌دهم. اما همکاری با آقای میرکریمی برای من آرزو بود و تا همینجا نیز برای من کافی است. در واقع بازی کردن برای آقای میرکریمی برای همه بازیگران افتخار است.

    میرکریمی گفت: محسن کیایی برای من نعمت بود، در سریال هم گناه که برادرش کار کرده بود شیفته بازی وی شدم و آرزو کردم یک روز با وی کار کنم. کیایی نیز ریسک کرد که در فیلمی که بازیگران بکر دارد حضور داشته باشد.

    کیایی نیز بیان کرد: در کارنامه هر بازیگری کار کردن با آقای میرکریمی باعث افتخار است. من از وی مسائل بسیاری یاد گرفتم. بازیگران این فیلم همه بازیگر هستند حتی تورج الوند پیش از این نیز جلوی دوربین رفته است و در این فیلم دیده شده‌اند. نقش من نقش سختی بود اگر به من بود دوست داشتم نقش رسول را بازی کنم اما نقشی که بازی کردم سخت بود اما آن را دوست داشتم.

    هرمزی گفت: جذابیت نقش برای من ساده و بی آلایشی آن بود و یاد گرفتن لهجه کرمانی نیز از جذابیت‌های این نقش است.

    تورج الوند توضیح داد: این اولین تجربه نقش اول من بود، این فیلم پنجمین فیلمی بود که تست می‌دادم، محمد عسگری تمام قد در کنار بازیگر خود می‌ایستد و برای وی مهم است که بازیگرش بهترین عملکرد را داشته باشد امیدوارم از این آدم‌ها در سینما زیاد شود. آقای میرکریمی برای تست گرفتن کار عجیبی نمی‌کرد و من نیز مطمئن بودم که وی بهترین عملکرد را داشت و از اعتماد وی به خودم خوشحالم. تمام جزئیات شخصیت من خواسته رضا میرکریمی بوده است.

    مرزبان ادامه داد: جزییاتی که آقای میرکریمی از بازیگر می‌خواهد بسیار سخت است اما نتیجه سختی است.

    میرکریمی بیان کرد: خانم آسایش در این فیلم هرچند کم حضور داشت اما به جزئیات بسیاری از بازی وی فهمیدم. یک روز صبح برای نقشی که کیومرث پوراحمد بازی کرده باید بگویم بازیگر اول را وقتی دیدم فهمیدم نقش مورد نظر را نمی‌تواند بازی کند. به پوراحمد که سال هاست دوست هستیم زنگ زدم و او بازی در فیلم را قبول کرد.

    میرکریمی همچنین تاکید کرد: که در آینده بیشتر از حضور بازیگران کودک استفاده خواهم کرد.

    وی درباره تدوین دوباره فیلم بیان کرد: از نظر من ریتم فیلم مشکلی ندارد اما هرچیزی حتی تدوین دوباره نیز ممکن است. جهان هر اثری تناسبات خود را دارد و ریتم هم از همین جهان می‌آید.

    مرزبان درباره دریافت سیمرغ توضیح داد: من هیچ ادعایی در این زمینه ندارم و از نقدهای مثبت شما بسیار ممنون هستم.

    داوودی نیز بیان کرد: در گفتگوهای اولیه با آقای میرکریمی و بعد از آن، ۲ بار فیلمنامه یه حبه قند را خواندم تا با آقای میرکریمی هماهنگ شوم.

    میرکریمی در پایان گفت: این فیلم یک شرح حال و تبادل احساس به مسائل جامعه است و من نام آن را نقد نمی‌گذارم.

    مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    «موقعیت مهدی» یک سند تصویری از بدر و خیبر است/ جعل و اسراف نکردیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر از آثار راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۱۷ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

    حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده این فیلم عنوان کرد: آقاهادی مثل خود آقا مهدی عمل کردند همیشه از همه جلوتر بودند و در ساخت زحمت کشیدند، وقت گذاشتند و به همه ما گفتند پای کار بیایید.

    هادی حجازی‌فر کارگردان این اثر هم اظهار کرد: من از تمام بچه‌های گروهم تشکر می‌کنم، بیش از دو سال است که درگیر این کار هستیم، یعنی از پژوهش تا همین الان. مفیلم به دلایلی که دلم نمی‌خواهد بگویم، ده دوازده بار متوقف شد اما بچه‌ها کنار ما ماندند، آرزو می‌کنم کار را دوست داشته باشید و فیلم در ادامه راه بیشتر دیده شود.

    این کارگردان درباره ایفای نقش مهدی باکری توسط خودش مطرح کرد: این موضوع خیلی ماجرا دارد. اول اصلاً بازیگری این فیلم به من پیشنهاد شد با توجه به شناختی که از لشکر عاشورا داشتم گفتم بازی نمی‌کنم مگر اینکه خودم بسازم، وارد مذاکره شدیم، در نهایت این اتفاق افتاد و باعث خوشحالی من است.

    روح‌الله زمانی بازیگر این فیلم مطرح کرد: اگر لطف خدا و دعای مادرم نبود اینجا نبودم از آقای حجازی‌فر به خاطر اعتمادش تشکر می‌کنم. این نقش هم خیلی برایم چالش برانگیز بود اما با «خورشید» تفاوت داشت. این فیلم برایم تکرارنشدنی است.

    والی‌نژاد تهیه‌کننده این اثر درباره نقش بنیاد مستضعفان در تولید این فیلم گفت: وقتی صدا و سیما بنا گذاشت که این فیلم ساخته شود نهادهای مختلف پیشنهادی برای همکاری دادند اما بنیاد مستضعفان از ابتدای کار کمک‌های زیادی به ما کرد.

    حجازی‌فر درباره ارایه نسخه سینمایی از یک سریال مطرح کرد: از اول هم بنا بر ساخت یک نسخه سینمایی بود و بنا نداشتم چکیده سریال را به فیلم سینمایی تبدیل کنم. خیلی از سکانس‌ها برای نسخه سینمایی است به خاطر نوع روایت، قصه و… این کار را کردیم، در این فیلم تاکید بر مهدی و حمید و اطرافیانشان بود، از اول هم طراحی ما همین بود. سریالش هم پخش می‌شود و صدق گفته‌های من مشخص می‌شود اما حتی جنس دکوپاژ در آن سریال کاملاً متفاوت است، این‌طور نیست که یک قسمت از سریال فیلم شده باشد.

    این کارگردان درباره ضعف تبلیغات فیلم پیش از رونمایی اظهار کرد: از اول با دوستان قرار گذاشتیم که به لحاظ خبری خیلی شلوغش نکنیم. به خاطر قولی که از اول به خانواده داده بودیم و به خاطر اسم حمید و مهدی خیلی از کارهای دیگر مثل تبلیغات را انجام ندادیم. البته یک سری محدودیت‌ها برای خودمان طراحی کردیم اما سال‌های دیگر و برای فیلم‌های بعدی‌ام این موضوع را جبران می‌کنم.

    زمانی بازیگر این اثر هم مطرح کرد: این نقش جزو نقش‌هایی است که خیلی دوست دارم سختی چندانی هم نداشتم چون افتخار می‌کردم کنار هادی حجازی‌فر هستم.

    کارگردان هم مطرح کرد: صحنه‌ای بود که درنمی‌آمد ما شروع به داد و بیداد سر زمانی کردیم او هاشف داشت و این موضوع را نمی‌دانست که من از دور صدایش را می‌شنوم، او با خودش می‌گفت اینجا هرچه می‌خواهی بگو، اگر راست می‌گویی به محلمان بیا! (خنده جمع)

    حجازی‌فر درباره احتمال کارگردانی فیلم‌هایی در ژانرهای غیر از دفاع مقدس در ادامه راه اظهار کرد: یک سری رویاها، توانایی‌های و ضعف‌ها در کارگردانی دارم، من به تقسیم‌بندی قایل نیستم که فیلمی ارزشی است یا نه همه فیلم‌ها ارزشی هستند، این فیلم را با قلبم ساختم، فیلمنامه‌ای داشتم که داشتیم مقدماتش را فراهم می‌کردیم با این حال کرونا آمد و همه چیز را بر هم ریخت بعد هم که این پروژه پیشنهاد شد.

    حجازی‌فر عنوان کرد: در این سالن اصلاً امکان شنیده شدن صدای خوب نیست، در سالن‌های استاندارد مطمئناً صدای فیلم را بهتر خواهید شنید، از اول هم که کار را شروع کردیم به بچه‌های صحنه، لباس، گریم و.. تاکید کردم که می‌خواهم یک سند تصویری از دو عملیات بدر و خیبر به جا بگذاریم. همه این تصاویر بر اساس پژوهش‌ها بود، یک جا هم ایرانی برخورد کردیم و از یک شبکه آمریکایی که عملیات خیبر را فیلمبرداری کرده بود، بخش‌هایی را دزدکی فیلمبرداری کردیم، حتی نحوه افتادن بچه‌ها، جنس خاک، نحوه شهادت بچه‌ها و… را کم‌ایراد طراحی کردیم، خیلی از لباس‌هایی که تن ما بود از انبارهای متروکه سپاه و ارتش برداشتیم، خیلی از آنها هنوز آثار شیمیایی و خون خشک شده داشتند، این شاید امتیازی نباشد اما سعی کردیم رعایت کنیم.

    وی درباره اینکه چرا نمایی از پیروزی از عملیات نیست، گفت: جنگ ما یک وقت‌هایی شکست و یک وقت‌هایی پیروزی داشت، به نظرم حماسه زمانی معنا پیدا می‌کند که روی دیگر سکه را هم ببینیم اینکه تحت شدیدترین فشارها مقاومت کردند روح حماسه وجود دارد پس ما از تصاویر آشنا پرهیز کردیم، آن پلانی که مهدی آرپی‌جی می‌زند را خودم دوست ندارم، در تدوین آن را گذاشتیم، برخی جنبه‌ها را البته در سریال داریم.

    حجازی‌فر درباره اینکه شهدای باکری تا چه اندازه راضی به ساخت این فیلم‌های پر هزینه در شرایط اقتصادی امروز کشور هستند عنوان کرد: آن دنیا اگر یقه ما را گرفتند با من، پس نگران نباشید، ما چهارصد دقیقه مفید فیلم برای سریال و نسخه سینمایی گرفتیم، قرارداد ما با صداوسیما سی میلیارد بود، ده میلیارد هزینه کرایه امکانات و سرباز و.. بود، جزیره در این فیلم بازسازی شده به همه شما قول می‌دهم یک دهم دستمزد معمولی که در یک کار ساده می‌توانستیم بگیریم، هم نگرفتیم، چرا چنین فیلم‌هایی ساخته نشود؟ لازم است چنین فیلم‌هایی برای کسانی که دستی بر آتش دارند ساخته شود تا بیدار شوند، چه ایرادی دارد؟ از اول هم در فرآیند تهیه و تولید و… بودم برای تک به تک فشنگ‌ها دویدم و التماس کردم. قول می‌دهم یک ریال نه اسراف شده و نه غیب شده است، همه مسئولیت قانونی و شرعی آن را برعهده می‌گیرم. کسی که کارشناس است حتماً می‌تواند بگوید که تولید چنین فیلمی زیر ۶۰ میلیارد تومان ممکن نبود.

    حجازی‌فر اظهار کرد: ما پژوهش سنگینی داشتیم مصاحبه‌های سال ۶۰ تا الان را جمع‌آوری کردیم چون اگر الان مصاحبه می‌کردیم گران درمی‌آمد پس ما سعی کردیم صرفه‌جویی کنیم، آقای محسن رضایی هم فیلم را دیدند و گریه کردند اما نظری ندادند. من کاملاً به تمام اتفاقات وفادار بودم حتی یک چیز کوچک را جعل نکردم. آنچه در راستای کار بود را انجام دادیم.

    حجازی‌فر مطرح کرد: فیلم تلخ بود، به خاطر همین به لحاظ فنی احساس کردیم باید کاری کنیم که طنز هم باشد تا شکننده فضا باشد، می‌خواستیم اضافه گویی هم نکنیم البته بیرون هم نزده است،.

    وی درباره زبان آذری فیلم هم گفت: لشکر ۳۱ عاشورا لشکر ترک هاست، کلاً دو فارسی زبان داشته است، در سریال البته کارهایی کردیم که توازنی برقرار شود و با طیف گسترده‌ای ارتباط برقرار کند، تلاش کردیم یک سری شخصیت‌های غیر ترک زبان بیاوریم تا همه بتوانند استفاده کنند وقتی به خاک جزیره مجنون این مقدار وفادار بودیم نمی‌توانستیم از زبان آنها غافل باشیم.

    این کارگردان درباره وجه فرماندهی فیلم اظهار کرد: ما دست به انتخاب زدیم از اول گفتیم چند موقعیت را انتخاب کنیم که رفتار مهدی باکری را داشته باشیم تا پرده آخر را بسازند طبعاً برخی اتفاقات به کار ما نمی‌آمد مثلاً به کار ما نمی‌آمد که به طور کامل بگوییم چه اتفاقاتی در خیبر پیش آمده است، البته بخش‌هایی از اتاق عملیات و… داشتیم اما چون به قصه ما نمی‌خوردند مجبور شدیم آنها را کنار بگذاریم.

    والی‌نژاد اظهار کرد: از تمام عوامل فیلم، تولید، تدارکات و..‌از تمام نهادها مثل ارتش و سپاه تشکر می‌کنم که اگر نبودند این فیلم ساخته نمی‌شد، از صدا و سیما هم ممنونم، آقای جبلی هم پشت صحنه رفتند و نزدیک چهار ساعت بازبینی کردند این موضوع کمتر پیش می‌آید.

    حجازی‌فر هم در پایان گفت: از بچه‌های گروهم ممنونم، از اول یادآوری کردم که تلاش نکنید کارتان دیده شود، بچه‌ها ایثار کردند، مثلاً گفتم اگر سه تا انفجار می‌خواهم، دوست دارم دو تای آن بیرون قاب باشد و فقط عوارضش را ببینیم.

    مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    ماجرای تنها تابلو نقاشی که «ون‌گوگ» فروخت


    همه ما «ون‌گوگ» را به عنوان یکی از مشهورترین نقاشان جهان می‌شناسیم ولی کمتر کسی می‌داند این هنرمند نامدار که این روزها آثارش در حراجی‌های مختلف با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسند، در زمان حیاتش فقط موفق به فروش یک تابلو نقاشی شد: «تاکستان سرخ».

    مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فجر در استان گیلان به روز سوم رسید، در این روز بر اساس جدول برنامه ریزی از سوی ستاد برگزاری جشنواره در این استان چهار فیلم «مرد بازنده» به کارگردانی «محمد حسین مهدویان»، «هناس» به کارگردانی «حسین دارابی»، «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» و «برف آخر» به کارگردانی «امیر حسین عسگری» اکران شد.

    امسال اکران فیلم‌های جشنواره فجر در دو مکان سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت انجام شده و در هر مکان سه سانس برای نمایش فیلم‌ها پیش بینی شده است و برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که اگر فردی در سانس ابتدایی اکران فیلم در سینما ۲۲ بهمن موفق به تماشای آن نشد بتواند در سانس بعدی در تالار مرکزی رشت به تماشای فیلم بنشیند.

    بر اساس اعلام مسئولان برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان گیلان تا روز گذشته بیش از هزار و ۶۰۰ نفر از شهروندان گیلانی موفق به دیدن هشت فیلم این جشنواره شده اند و در مجموع نیز چهار هزار و ۵۰۰ بلیت پیش فروش شده است. در این مدت فیلم‌های «ملاقات خصوصی»، «علفزار» و «خائن کشی» با استقبال خوب تماشاگران همراه بوده است.

    امروز نیز به گفته مسئولان «مرد بازنده» ساخته «محمد حسین مهدویان» با فروش کامل همه بلیت‌های دو سانس خود در سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت رکورد شکنی کرده است.

    رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

    از مهدویان کار دیگر انتظار داشتم

    دوستداران کارهای «مهدویان» ساعت ۱۷ عصر یکشنبه خود را به سینما ۲۲ بهمن رشت رسانده بودند تا شاهد ساخته جدید این کارگردان با نام «مرد بازنده» باشند. در جشنواره‌های گذشته نیز اکران فیلم‌های این کارگردان جوان همیشه با استقبال خوب تماشاگران گیلانی همراه می‌شد و این بار نیز پر بودن صندلی‌های سالن حکایت از همین ماجرا داشت.

    این بار «جواد عزتی» بازیگری که بیشتر وی را در قالب‌های کمدی و طنز بر پرده سینماها شاهد بودیم نقش محوری این لثر «مهدویان» را بر عهده داشت آناهیتا درگاهی، رعنا آزادی ور و بابک کریمی دیگر بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند. فیلم «مرد بازنده» داستان مردی است به نام احمد خسروی که در گیرودار زندگی شخصی پر مساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

    زینب عزت دوست یکی از تماشاگران حاضر در سالن سینما ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه همیشه علاقه مند به کارهای مهدویان بوده است، اظهار کرد: مرد بازنده نتوانست مرا به عنوان بیننده کارهای مهدویان در راضی کند.

    وی با بیان اینکه انتظار داشتم اثر بهتری از «مهدویان» شاهد باشم و البته باید بگویم این نظر من به عنوان یک بیننده معولی است نه یک فرد متخصص در حوزه سینما، تأکید کرد: البته نباید از این موضوع گذشت که «جواد عزتی» همانند همیشه تلاش کرد تا در هر نقشی که ظاهر می‌شود شکلی جدیدی از توانمندی‌های فراوان خود را به عنوان یک بازیگر به نمایش بگذارد.

    این شهروند رشتی در ادامه با اشاره به اینکه البته مهدویان هم با ساختن این فیلم نشان داد در حوزه‌ای می‌تواند از خود رد ماندگار به جای بگذارد، اضافه کرد: تجربه مهدویان در زخم کاری در ساختن این فیلم به وی کمک کرده است.

    رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

    ضعف در معرفی قهرمانان ملی

    «هناس» دومین فیلم اکران شده جدول سومین روز جشنواره فجر در گیلان بود. این فیلم دومین ساخته کارگردان جوان سینمای ایران «حسین دارابی» است که به موضوع زندگی «شهید رضایی نژاد» یکی از شهدای هسته‌ای ایران می‌پردازد. «مریلا زارعی» و «بهروز شعیبی» در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

    هناس هم از جمله فیلم‌هایی بود که نظرات تماشاگران حاضر در سالن سینما ۲۲ بهمن رشت را به خود جلب کرد و زمانی که با برخی از این تماشاگران صحبت می‌کردیم همه بر این باور بودند که باید فیلم‌هایی از این دست بیشتر ساخته شود. البته در این میان انتقادهایی نیز به کارگردان فیلم انجام شد که می‌توانست از این فرصت برای معرفی بیشتر شهید رضایی نژاد استفاده کند.

    یکی از تماشاگران در گفتگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه کارگردان می‌توانست بیشتر بر شخصیت شهید رضایی نژاد تمرکز کند تا به حواشی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها قهرمانی ندارند اما از با استفاده از همین سینما یک فرد معمولی را به قهرمان و اسطوره بی نظیر تبدیل می‌کنند ما قهرمان داریم اما در معرفی آنها ضعیف عمل می‌کنیم.

    وی ادامه داد: چقدر خوب می‌شد که کارگردان به این بخش‌های زندگی شهید رضایی نژاد توجه می‌کرد و آن را به تصویر می‌کشد که چرا یک دانشمند جوان هسته‌ای ایران در لیست سیاه دشمنان قرار می‌گیرد و بعد به فجیع‌ترین شکل در مقابل چشمان همسر و دخترش ترور می‌شود.

    این شهروند اضافه کرد: متأسفانه هنوز سینمای ایران در معرفی قهرمانان خود عملکرد ضعیف دارد.

    رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

    فیلم‌های معمولی در جشنواره چهلم

    «شادروان» به کارگردانی «حسین نمازی» فیلم بعدی جدول اکران‌های سومین روز جشنواره فجر در رشت بود. سینا مهراد، نازنین بیاتی، گلاره عباسی، بهرنگ علوی، رؤیا تیموریان بازیگران این فیلم هستند.

    نادر پس از فوت ناگهانی پدرش، باید تمام مخارج آی‌سی‌یو و کفن و دفن او را پرداخت کند. خانواده او که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند. این بخشی از خلاصه داستان فیلم «شادروان» است.

    رکورد شکنی «مرد بازنده» در سومین روز اکران فیلم های فجر در رشت

    و اما فیلم «برف آخر» به کارگردانی «امیر حسین عسگری» آخرین فیلم جدول اکران‌های روز یکشنبه را به خود اختصاص داد. چهره‌های شناخته شده سینمای ایران همانند «امین حیایی»، «لادن مستوفی»، «مجید صالحی» در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

    این فیلم داستان یوسف دامپزشکی است که در یک شهر کوچک زندگی می‌کند. او روزها به گاوداری‌ها سرکشی می‌کند و شب‌ها به شکار گرگ می‌رود. او روزی به دل آتش می‌زند تا جان گاوها و گوساله‌ها را نجات دهد که بدنش دچار سوختگی می‌شود. این موضوع زندگی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در این میان به واسطه گرگی زخمی او با زنی به نام رعنا آشنا می‌شود که برای رهاسازی و کنترل جمعیت گرگ‌ها به آن منطقه آمده است.

    از نظر تماشاگران دو فیلم آخر جدول اکران سومین روز جشنواره فیلم فجر در رشت از نوع فیلم‌های معمولی بود.

    مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    تصاویری از «شهرزاد» و «زیبای خفته» در تابلوهای نقاشی


    افسانه ها همواره یکی از سوژه های محبوب هنرمندان برای نقاشی بوده اند.

    مشاهده خبر از سایت منبع

    دفتر سینمایی

    ۳۰ میلیارد تومان قرارداد کل پروژه موقعیت مهدی بود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    ۳۰ میلیارد تومان قرارداد کل پروژه موقعیت مهدی بود

    هادی حجازی فر کارگردان فیلم سینمایی موقعیت مهدی گفت: برای ساخت سریال و فیلم سینمایی ، قراردادی که داشتیم ۳۰ میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۱۰ میلیارد برای کرایه ادوات جنگی بود.

    مشاهده خبر از سایت منبع