X

بایگانی بهمن 20, 1400

دفتر سینمایی

ساخت «ضد» با تذکر رهبر انقلاب درباره توجه به حادثه ۷ تیر جان گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی تاکید کرد که این فیلم را در پاسخ به تذکر رهبر انقلاب درباره توجه به حادثه هفتم تیر ساخته‌اند.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از آثار راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر روز ۲۰ بهمن‌ماه در برج میلاد برگزار شد.

محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده این فیلم در ابتدای این نشست بیان کرد: سال ۹۵ بود که حضرت آقا صحبت کردند که چرا به واقعه هفت تیر توجه رسانه‌ای و هنری نشده است در حالی که این واقعه جزو مهمترین اتفاقات بود که هفتاد و چند نفر از سران نظام در آن از بین رفتند و شروع عملیات مجاهدین علیه انقلاب بود.

وی افزود: این سازمان هنوز به صورت رسمی مسئولیت این اقدام را به عهده نگرفته است که به نظر می‌رسد به این دلیل است که در لیست گروهک‌های تروریستی قرار می‌گیرند چون نحوه این اقدام از نظر بین‌المللی مذموم است. ما از همان موقع تحقیقات را آغاز کردیم. چون آن موقع تحقیقات را برای شروع یک سریال درباره شهید بهشتی آغاز کرده بودیم کم و بیش اطلاعاتی داشتم اما تحقیقات مجددی شروع شد پرونده‌های مفتوح را بررسی کردیم و از میان آنها به قصه‌هایی رسیدیم. این تحقیقات دو سال طول کشید سال ۹۸ برای تولید خیز برداشتیم اما به تعویق افتاد و از اواخر سال ۹۹ جدی‌تر پیگیری را آغاز کردیم و فیلمنامه چند نوبت بازنویسی شد.

لیلا زارع بازیگر این فیلم درباره رضایت خود از خروجی فیلم گفت: اساساً نقشی را تا الان بازی نکرده‌ام که خیلی به خودم نزدیک باشد اما با نقش ارتباط گرفتم و به آن نزدیک شدم. اینکه چقدر از خروجی راضی هستم را هم خودم نباید بگویم ولی این نقش دو ویژگی داشت که آن را دوست داشتم و عاشقانه به آن پرداختم؛ یکی وجه انسانی و دیگر وجه عاشقانه، هرچند فرجام سختی داشت اما با آن همراه شدم.

مرتضی کُهزادی طراح گریم هم درباره گریم کاراکترها گفت: کار گریم این فیلم خیلی سخت بود اما بازیگران هم کمک کردند ما تلاش می‌کردیم سن خانم زارع را پایین‌تر بیاوریم و امیدوارم این اتفاق رخ داده باشد.

لیندا کیانی هم مطرح کرد: این فیلم جزو کارهای خوبی بود که بازی کردم. طبق صحبت‌هایی که من با آقای ربیعی داشتم قرار شد با زن‌های منافقی که تاکنون در آثار دیدیم، متفاوت باشد، تصور من از یک دختر منافق این نبود و تلاش کردم به ذهنیات آقای ربیعی نزدیک شوم.

ربیعی درباره تمرکز بر مسأله نفوذ در دو فیلم اول خود اظهار کرد: اینکه پروژه‌ای برای خود تعریف کرده باشم که درباره نفوذ باشد، این‌طور نیست. هر فیلم مضمون مرتبط با خود را می‌طلبد، در این فیلم هم چون مسأله، نفوذ و انفجار حزب بود، چنین پایان بندی انتخاب شد.

وی درباره بخش‌های مرتبط با شهید بهشتی در فیلم گفت: فکر می‌کنم نیاز بود روی چهره بهشتی متمرکز باشیم، چون حزب آخرین جایی بود که دکتر بهشتی رفت. اسلوموشن قسمت ورود دکتر بهشتی هم منطق سینمایی داشت، چون زاویه نگاه سعید است که با احساس خاصی نظاره‌گر دکتر بهشتی است چون او تنها کسی بود که می‌دانست در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی درباره تعلیق کم‌رنگ داستان در نیمه دوم عنوان کرد: ما ماجرایی را به تصویر کشیدیم که آخرش را تماشاگر می‌دانست، به خاطر همین تعلیق درباره شخصیت‌ها داشتیم.

شفیعی هم اظهار کرد: اکثر شخصیت‌های این فیلم واقعی نیستند که ما به ازای تاریخی داشته باشند. این به معنای آن نیست که آن شخصیت‌ها اصلاً ما به ازای تاریخی نداشته‌اند بلکه گاهی چند شخصیت را در یک شخصیت طراحی کردیم. این واقعه‌ای که به آن پرداختیم، لزوماً به این معنا نیست که در بک‌راند واقعه هفت تیر رخ داده باشد، آنچه ما در تحقیقات به آن رسیدیم این بود که فرد دیگری به جز کلاهی ملعون در پرونده وجود داشته و آن فرد تمکین نکرده که این ترور را انجام بدهد، در این حد داستان فیلم قابل استناد است و بقیه تخیل ماست.

کهزادی درباره گریم شخصیت‌های واقعی فیلم هم بیان کرد: از محمدرضا کلاهی تنها یک فریم عکس است که اتفاقاً نامفهوم هم هست ولی تلاش کردیم شبیه‌سازی کنیم ما هیچ شخصیت واقعی به جز کلاهی و شهید بهشتی نداشتیم اما تلاش کردیم شخصیت‌ها شبیه آن‌ها شوند.

ربیعی هم گفت: فیلمنامه این فیلم یک قصه تخیلی است که در پشت آن واقعیت‌هایی وجود دارد. ولی بک‌راند وقایع تاریخی است که کاملاً مبتنی بر پژوهش است.

ربیعی درباره اینکه چرا مستقیماً درباره سازمان مجاهدین فیلم نمی‌سازد، هم اظهار کرد: اینکه برای من جذاب است ماجراهاست اینکه بخواهیم یک ایدیولوژی را فیلم کنیم کار سختی است، بررسی ایدیولوژی کار را سخت می‌کند، چون نمی‌خواهیم کار شعاری شود.

شفیعی هم مطرح کرد: در تحقیقاتی که در این پرونده‌ها داشتیم متوجه شدیم کلاهی نامزدی داشته است که آن را از سازمان مخفی کرده بود، همین فرد چند روز قبل از هفتم تیر در تهران کشته می‌شود که دلیلش روشن نیست. این‌ها را مثال زدم تا بگویم بخشی از این شخصیت‌ها به همین میزان برایشان فکت تاریخی پیدا کردیم.

ربیعی درباره اینکه کار با چهره‌های مغرور سینما چگونه است، اظهار کرد: من در این کار با چهره‌هایی مغرور کار نکردم بلکه با چهره‌هایی کار کردم که به شدت همراه و خوب بودند، سوال شما غلط است.

نادر سلیمانی هم مطرح کرد: من از همان ابتدای کار پرسیدم چرا من را انتخاب کردند که دیدم منش این دو عزیز خیلی خوب است و اجازه دادند ذهنیت‌های خیلی‌ها درباره بازیگران طنز شکسته شود و بدانند یک بازیگر طنز می‌تواند کار جدی کند. انگار بازیگری در آثار طنز، مهری است که بر ما داغ شده و چسبیده است. آقای ربیعی به من گفت می‌دانم شما پتانسیل این کار را دارید که من از ایشان ممنونم. این کار برای من فوق‌العاده سخت بود، باید قالب می‌شکستم و این کار برای یک بازیگر خیلی سخت است. نه اینکه نشود بلکه سخت است. برای من هم در آن زمان اندک، این کار خیلی سخت بود.

ربیعی هم توضیح داد: قطعاً طبق مستندات تاریخی این فاجعه کار منافقین بوده و اتفاقاتی که بعداً برای کلاهی می‌افتد مانند حضورش در اشرف، نشان از همین موضوع دارد. اگر سازمان تا به حال مسئولیت این اتفاق را به عهده نگرفته است، به این دلیل است که این واقعه انقدر برای حیثیت سازمان بد بوده که همیشه از آن فرار می‌کنند.

شفیعی هم مطرح کرد: واقعه هفتم تیر دادگاه بین‌المللی هم داشته است اما در آنجا به آن رسیدگی نمی‌شود. در مرحله تحقیقات بر اساس صوتی که از رجوی شنیدم جمله‌ای داشت که می‌گفت ما با بهشتی نمی‌توانستیم کنار بیاییم و دلایل متعددی برای حذفش داشتیم. ما با آخوندی که کیف دارد و لباس اتو کشیده تنش می‌کند، رمان می‌خواند و… نمی‌توانیم کنار بیاییم و حذفش اجباری بود. بهترین انتخاب ما برای بیان خصوصیات شهید بهشتی همین گونه بود، سرگذشت این شخصیت‌ها طولانی است و چیزی که به ذهن ما رسید این بود که آنچه که قرار است از شخصیت او بدانیم این بود که او را از نگاه مخالفان ببینیم و بدانیم چرا ناگزیر از حذفش شدند.

در ادامه جواد موگویی مشاور تاریخی پروژه هم مطرح کرد: ما نزدیک ۷۰ مصاحبه با شاهدان و حتی عاملان این ترور داشتیم. سعید شاهسوندی از عاملان این کار الان زنده است و در آلمان به سر می‌برد، شاهسوندی در روز انفجار داخل خانه‌ای بود که مفصل درباره این واقعه تعریف کرده و گفته خبر داشتیم قرار است اتفاقی بیفتد و فقط علی زرکش می‌دانست این اتفاق چیست. می‌گفت وقتی خبر انفجار آمد و فهمیدیم بهشتی کشته شده سروری خانه را فرا گرفت.

وی گفت: کلاهی دانشجوی علم و صنعت بوده و آنچه در فیلم درباره اوست بر اساس واقعیات است، اما تخیلاتی هم داشتیم. ما به همه ماجرای پشت پرده انفجار نمی‌توانستیم بپردازیم، مثلاً همان قسمتی که کلاهی در حیات می‌چرخید و همه را جمع می‌کرد تا به جلسه بیایند و تعداد قربانیان بالا برود، واقعی است، شاخه اروپای مجاهدین این اتفاق را پذیرفته اما به دلیل بعد بین‌المللی، بعداً آن را کتمان کرد، از فیلم‌هایی که بعد از سقوط صدام هم پیدا شده هویداست که مجاهدین این کار را کرده‌اند.

شفیعی در ادامه عنوان کرد: راف کات اولیه که آماده شد ما با یک فیلم ۱۶۰ دقیقه‌ای مواجه بودیم، البته بر اساس همان فیلمنامه مورد توافق گرفته شده بود، اما در پرداخت زیاد شده بود. برای اینکه تایم را کوتاه کنیم و به زمان قابل قبول برسیم، مجبور شدیم بخشی از سکانس‌های خانم جوادی و آقای نادری را حذف کنیم و به آنها یک عذرخواهی بدهکارم.

مهدی نصرتی هم عنوان کرد: شخصیت سعید واقعی نبود و اگر بود به آن رجوع نمی‌کردم و سعی می‌کردم با راهنمایی کارگردان شخصیت را بسازم و با روش خودم و البته تمرین به آن برسم.

مهشید جوادی هم عنوان کرد: از دلجویی آقای شفیعی ممنونم، چون وقتی فیلم را دیدم خیلی شوک شدم اما به هر حال هرچیزی یک بهایی دارد؛ خیلی وقت بود که دوست داشتم وارد سینما شوم و شاید لازم بود با نقش کوتاهی این کار را آغاز کنم، من اغلب در سریال‌ها نقش یک بودم اما انگار باید این بها را پرداخت می‌کردم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیش از ۱۰۰ گروه سرود در پویش سرود افتخار به اجرای برنامه پرداختند


بیش از ۱۰۰ گروه سرود در قالب پویش سرود افتخار سرودهای انقلابی پرمخاطب را بازخوانی می کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اکران «روز صفر» در نوروز ۱۴۰۱ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی نوروز ۱۴۰۱ در سینماهای کشور اکران می‌شود.

به گزارش سینماپرس، علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «روز صفر» و مدیر دفتر پخش فیلمیران با حضور در برنامه «سینمایش» از اکران این فیلم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

فیلم سینمایی «روز صفر» با موضوع دستگیری ریگی، به کارگردانی سعید ملکان در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

امیر جدیدی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری، حمیدرضا سلیمانی راد، میلاد یزدانی، امین گلستانه، سینا شفیعی، ابراهیم برزیده، مژگان مخبرثابت، نوید کریم زاده، علی اصغر صبوری راد، محمد داغری، محمدرضا طهیری و با حضور ساعد سهیلی بازیگران «روز صفر» را تشکیل می‌دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس‌های برگزیده رقابت جهانی «سونی»


مسوولان برگزاری جوایز جهانی عکاسی «سونی» ۲۰۲۲، ده‌ها عکس که در نقاط مختلف جهان به ثبت رسیده‌اند را به عنوان آثار برگزیده این دوره از این رقابت عکاسی معرفی کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فلاکت مطلق انسان ایرانی» با «علف‌زار» به جشنواره فیلم برلین عرضه می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی در بازار هفتاد و دومین دوره از جشنواره فیلم برلین عرضه می شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در بازار جشنواره فیلم برلین عرضه می شود.

فیلم سینمایی «علف‌زار» که تولید آن پس از پایان مراحل پیش تولید در مرداد ماه ۱۴۰۰ آغاز و با پشت سرگذاشتن ۴۰ جلسه فیلمبرداری به پایان رسید و در حال حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر اکران می شود این روزها نظر مساعد مردم و منتقدان را جلب کند.

هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم برلین قرار است از فردا پنجشنبه ۱۰ فوریه برابر با ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ با فیلم «پیتر فون کانت» ساخته فرانسوا اوزون در کشور آلمان آغاز به کار کند. این دوره جشنواره برخلاف سال گذشته به صورت حضوری برگزار می شود.

جوایز هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم برلین نیز روز ۱۶ فوریه به برگزیدگان اهدا می شود. امسال در بخش مسابقه اصلی فستیوال کشور ما نماینده ای ندارد.

ام. نایت شیامالان کارگردان مشهور آمریکایی_هندی نیز ریاست هیات داوران هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین را برعهده دارد.

پخش داخلی و بین‌المللی فیلم سینمایی «علف‌زار» بر عهده شرکت خانه فیلم است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمند خوشنویس کشورمان دچار عارضه قلبی شد


صبح چهارشنبه ـ ۲۰ بهمن ماه ـ سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) ضمن عیادت از محمدحسین عطارچیان پیگیر روند درمان این هنرمند خوشنویس پیشکسوت شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکسی تکان‌دهنده از مراسم اعدام ۴ جاسوس


اعدام در داکا و واکنش‌ها به این اقدام، سوژه این هفته برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» از شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی وی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مجری صداوسیما، رییس گنجینه ملی آب ایران شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رییس شورای موسسه گنجینه ملی آب ایران در حکمی «محمدحسین رنجبران» را به ریاست گنجینه ملی آب ایران منصوب کرد

به گزارش سنماپرس، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و رییس شورای موسسه گنجینه ملی آب ایران در حکمی «محمدحسین رنجبران» را به ریاست گنجینه ملی آب ایران منصوب کرد.

«گنجینه ملی آب ایران» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به‌منظور حفظ ارزش‌ها، فرهنگ و تمدن غنی و گران‌بهای گذشتگان کشور و ارائه تلاش بی وقفه آنان در استفاده هرچه مفیدتر از آب تشکیل شده است.

معرفی و انتقال میراث ارزشمند گذشتگان در زمینه آب به نسل حاضر و آیندگان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای جهت ارتقای آگاهی عمومی، نمایش زیبایی‌های این نعمت و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فرهنگ‌سازی درست در زمینه مصرف بهینه آب و استفاده از تجربیات بین المللی در این عرصه، از جمله اهداف تشکیل این مؤسسه است.

شورای مؤسسه گنجینه ملی آب ایران متشکل از وزیر نیرو به عنوان رییس شورا و معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و همچنین وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، شهردار تهران و رییس گنجینه است که دبیری آن شورا را بر عهده دارد.

محمدحسین رنجبران که ریاست گنجینه ملی آب را عهده‌دار شده، سابقه مدیرکل سابق روابط عمومی سازمان صداوسیما و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و سردبیری و تهیه‌کنندگی و اجرای چند برنامه گفت‌وگومحور رسانه ملی را در کارنامه کاری خود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید با کمک و مشارکت هنرمندان برای بالندگی هر چه بیشتر هنر تلاش کرد


رئیس جمهور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «جهاد تبیین» اظهار داشت: یک اثر هنری این ظرفیت را دارد که گاه به اندازه یک کتاب پیام و مفهوم را در یک نما و تصویر بدون نیاز به توضیح و ترجمه منتقل کند و لذا هنر یکی از جلوه‌ها و ابزارهای مهم و اصلی جهاد تبیین است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به دوازدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم‌های حاضر در دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، آثار راه یافته به دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به شرح زیر و بدون اولویت معرفی می‌شوند.

گروه اول این لیست شامل ۹۰ فیلم کوتاه داستانی و تجربی است که به طور مستقیم از طریق جشنواره های مورد تایید آکادمی ایسفا در دوازدهمین دوره جوایز آن حضور دارند و عناوین آن ها به شرح زیر است.

«ناکجا» به کارگردانی محمد آریانیک/تجربی

«رامخانه» به کارگردانی احسان شادمانی/تجربی

«لبر-کوروموزوم ۱۷» به کارگردانی شروینه دیدنده/داستانی

«کائوس» به کارگردانی علی شریفی/تجربی

«هاجرو» به کارگردانی افشین اخلاقی فیض آثار/داستانی

«آداپت» به کارگردانی کمال کچوییان/تجربی

«تاخیر» به کارگردانی نیما سیاوش/داستانی

«ققنوس» به کارگردانی فرزین نوبرانی/تجربی

«هشت سالگی» به کارگردانی رضا شاد/داستانی

«مادرزاد» به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی/داستانی

«ناجی» به کارگردانی سید امیرحسین بهاالدینی/داستانی

«خودکار قرمز» به کارگردانی محمد عباسی/تجربی

«دیگری» به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی/داستانی

«باغ وحش» به کارگردانی نفیسه زارع/داستانی

«بازی» به کارگردانی علی گیتی نورد/داستانی

«به من دست نزن» به کارگردانی آوازه شاه نواز/داستانی

«چگونه منتظر گودو باشیم» به کارگردانی عرشیا زینعلی/تجربی

«منم سمیرا» به کارگردانی متین رکن/داستانی

«شبی سیصد» به کارگردانی محسن نجفی مهری/داستانی

«سقف کاذب» به کارگردانی محسن نجفی مهری/داستانی

«آهو» به کارگردانی مهسا رضوی/داستانی

«خنده بی دلیل گوزن‌ها» به کارگردانی سجاد ایمانی/ داستانی

«آخرین لالایی در تهران» به کارگردانی محمد وحدانی/ داستانی

«کمدی الهی» به کارگردانی بهناز زحمتکش/ تجربی

«هیرودو» به کارگردانی سروش باغبانی/تجربی

«بازگشت» به کارگردانی سام مقیمی/ تجربی

«دکولاژ» به کارگردانی عرفانه صادق زاده/ داستانی

«ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی/ داستانی

«حالت تهوع» به کارگردانی مهرداد کبیری/ داستانی

«تی یره» به کارگردانی مصطفی مهربان/داستانی

«پرتاب ناگهانی یک فیل» به کارگردانی نازنین چیت ساز/ داستانی

«ماجان» به کارگردانی فردین انصاری نژاد/ داستانی

«مرد ابری» به کارگردانی شاهین جلالی/ داستانی

«جان داد» به کارگردانی سهیلا پورمحمدی/ داستانی

«گناه» به کارگردانی ابوالفضل عزیزی/ داستانی

«گندم» به کارگردانی هاشم مرادی/ داستانی

«لنز» به کارگردانی امیرحسین تبت/تجربی

«منطقه» به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان/ داستانی

«شعبده» به کارگردانی سیاوش فرهادی/ داستانی

«برای بار دوم» به کارگردانی لیلا اخباری/ داستانی

«داج» به کارگردانی مهدی زارعی/ داستانی

«لئو» به کارگردنی محمدمعین روح الامینی/ داستانی

«گرگ» به کارگردانی بهروز شمشیری/ داستانی

«مورس» به کارگردانی روناک جعفری/ داستانی

«تانک شب» به کارگردانی امیررضا زرین بخش/داستانی

«سر میز شام» به کارگردانی هادی یغمایی و متین طالب زاده/ داستانی

«اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب زاده/ داستانی

«ماشوم» به کارگردانی حسین میرزامحمدی/ داستانی

«نگهبانان» به کارگردانی مجید فخریان/ داستانی

«خدای کاغذی» به کارگردانی دانیال محمودنیا/ تجربی

«بازی رفت-اینجاست» به کارگردانی امیرحسین شیرالی و علی تقی زاده/ تجربی

«تیرانوزاروس شیش تنی» به کارگردانی فردین صادقی/ تجربی

«مندلی» به کارگردانی مقداد جلالی/ داستانی

«کبود» به کارگردانی علی توکلی/ داستانی

«حیاط» به کارگردانی مصطفا سلیمانی/ داستانی

«عبور» به کارگردانی علی رضاوند/ تجربی

«ملودی آبی» به کارگردانی مریم سرجه پیما/ داستانی

«پوک» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا/ تجربی

«درد مزمن» به کارگردانی نیلوفر نادری/ تجربی

«چیزهایی برای فروش» به کارگردانی حامد قاسمی/ تجربی

«گوزن» به کارگردانی هادی بابایی فر/ داستانی

«جاده بی انتها» به کارگردانی مهدی مرعشی/ داستانی

«روزنوشت های مردی که آنجا نبود» به کارگردانی روزبه فرازمند/ تجربی

«هپروت» به کارگردانی محمد روحبخش/ داستانی

«گجو» به کارگردانی سینا محمدیان/ داستانی

«بی چاره» به کارگردانی محمد کریمی و امیراحمد قزوینی/ داستانی

«میرامانا» به کارگردانی سروش یاری/ تجربی

«نارس» به کارگردانی محسن پوریوسفیان/ داستانی

«افتادن» به کارگردانی روزبه کاظمی/ داستانی

«فرانک» به کارگردانی مهرنوش علیا/ داستانی

«حرف های شبانه» به کارگردانی امید عبدالهی/ داستانی

«گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری/ داستانی

«باور» به کارگردانی محمد مستوفی/ تجربی

«ویار» به کارگردانی حورا طباطبایی/ داستانی

«کوه آلبان در ستایش زمان» به کارگردانی ابراهیم میرملک/ تجربی

«سیکل» به کارگردانی پدرام پرنیان فر/ تجربی

«تشعشعات» به کارگردانی بهروز شیدا کراتی/ تجربی

«سوپ» به کارگردانی تی‌یام یابنده/ تجربی

«هناسه» به کارگردانی میثم محمدخانی/ داستانی

«منبع» به کارگردانی مجتبی پورعبداله/ داستانی

«ماتروشکا» به کارگردانی یلدا زادون/ داستانی

«خورشید گرفتگی» به کارگردانی علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی/ داستانی

«اتانازی» به کارگردانی نیلوفر ترابی/ تجربی

«ارغوان» به کارگردانی محمد پهلوان/ داستانی

«سس اضافه» به کارگردانی علیرضا قاسمی/ داستانی

«مگرالن» به کارگردانی گلی زارعی/ داستانی

«ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی/ داستانی

«کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته/ داستانی

«the middle» به کارگردانی سهیل سهیلی سرشت/ تجربی

«قطعه زمین شماره اس ۷» به کارگردانی آبتین سرابی/ تجربی

همچنین ۲۵ فیلم منتخب اعضای هیات انتخاب دوازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران(ایسفا) شامل مریم اسمی خانی، شیرین برق نورد، وحید حاجیلویی، ناصر ضمیری، علی عسگری، آرمان فیاض، مجید گرجیان نیز بدون اولویت و به شرح زیر معرفی می شوند. این فهرست شامل آثاری است که به طور مستقیم از جشنواره مورد تایید ایسفا به رویداد معرفی نشده اند و یا اولین حضورشان در آکادمی است.

«هلو» به کارگردانی مهدی حسینخانی/ داستانی

«نجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری/ داستانی

«دیجور» به کارگردانی هانیه بهرامی/ داستانی

«تولد» به کارگردانی عاطفه خادم الرضا/تجربی

«چپ دست» به کارگردانی نسرین محمدپور/ داستانی

«ساعت بازدید» به کارگردانی وحید صداقت/ داستانی

«گراز» به کارگردانی مقداد محمدی نژاد/ داستانی

«time less» به کارگردانی کیان یاقوتی/ داستانی

«سزارین» به کارگردانی امین خردمندی/ داستانی

«سنگ پشت» به کارگردانی امیررضا جلالیان/ داستانی

«پولاروید» به کارگردانی سارا سعادتمند/ داستانی

«کوتوله‌های سفید» به کارگردانی سوگل رضوانی/ داستانی

«قمیر» به کارگردانی جواد قاسملو/ داستانی

«یاموسه» به کارگردانی امیرمسعود صالحی/ داستانی

«مجمع آدم‌ها در اعماق دریا» به کارگردانی ارغوان حیدراسلام/ داستانی

«تلما» به کارگردانی مریم اسماعیلی/ داستانی

«خلق مجدد-تفریح» به کارگردانی زانیار عزیزی/ داستانی

«رژ» به کارگردانی پژمان شفیع پور/ داستانی

«تلنبار» به کارگردانی مرتضی جذاب/ داستانی

«قبل/بعد» به کارگردانی ابوالفضل کاهانی/ داستانی

«داستان مسافری که در آخرین سفرش گم شد» به کارگردانی اصلان شاه ابراهیمی/ داستانی

«همیشه هیچکس نیست» به کارگردانی منصور عزیزی جوشان/ داستانی

«زیر ده» به کارگردانی حسین فلاح آبادی/ داستانی

«ویژه نیمه شب» به کارگردانی پوریا پیشوایی/ داستانی

«رستگاری» به کارگردانی کیارش پویان/ داستانی

دوازدهمین دوره جوایز آکادمی انجمن فیلم کوتاه ایران(ایسفا) به دبیری مرجان اشرفی زاده بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع