به همت حوزه هنری آیتم های نوروزی با پیشکسوتان هنرمند ضبط شد که در سال جدید پخش میشود.
به گزارش خبرگزاری مهر، با پایان اکران فیلم بلند داستانی «تا ده بشمار» به کارگردانی و تهیهکنندگی فرید ولیزاده در سینماهای «هنر و تجربه»، نسخهای از این فیلم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در پلتفرمهای مجازی اکران آنلاین میشود.
داستان «تا ۱۰ بشمار» روایت چند ساعت از زندگی زوجی با اختلاف سنی زیاد است که در مسیری با چالش گفتمان وارد ماراتنی مسابقهگونه تا شماره ۱۰ میشوند.
منوچهر زندهدل، غزال نظر، الناز باطنی، مانیا بابایی، بهرام حسینی و امیر نظر از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از طراح، تهیهکننده و کارگردان: فرید ولیزاده، نویسنده: کیانوش اسلامی، مدیر فیلمبرداری: حسین قلیپور، مدیر صدابرداری: مسعود حمیدیان، طراح صحنه و لباس: قاسم مربی، تدوین: سعادت بستام (TD)، آهنگساز: شهاب اکبری و جانشین تهیه و تولید: تبسم نعمتی.
سینماپرس: شهاب حسینی بازیگر سینما در دیداری که با محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی داشته عنوان کرده که از بازیگری خداحافظی نکرده است.
به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نسبت به صحبتهای اخیر شهاب حسینی واکنش نشان داد.
وی نوشت: «با شهاب حسینی از بازیگران خوب و موفق سینما عصر دیروز در محل سازمان سینمایی به گپ و گفت نشستیم.
او به تازگی ویدیویی منتشر کرد که توقع و انتظارش را از جایگاه بازیگری در سینما و احترام مخاطب به خوبی بیان کرد البته این ویدیو، یک ذهنیت اشتباهی را هم دامن زد که برخی گمان کردند آقای شهاب حسینی قصد خداحافظی از دنیای بازیگری دارد حال آنکه چنین نیست.
شهاب حسینی در این نشست به من گفت: از نقشها و فیلمهای حقیرانه دلزده میشوم و از بازیگری در سینما خداحافظی نکردهام بلکه علاقهای به حضور در پروژههایی که بنا ندارند به درک و فهم مخاطب احترام بگذارند حضور داشته باشم. وداع من با فیلمهای خواهد بود که بی اعتنا به احترام و ارزشهای اجتماعی باعث تنزل مخاطب و افول سینما میشوند.»
سینماپرس: مدیر پردیس «شمیران» با انتقاد از بدسلیقگی صورت گرفته در فرآیند افزایش قیمت بلیت سینماها ابراز امیدواری کرد که سینماداران بتوانند با افزایش خدمات، مخاطبان را ترغیب به حضور در سینماها کنند.
به گزارش سینماپرس، محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران» در گفتگو با مهر درباره کیفیت استقبال از فیلمهای نوروزی در حال اکران در سینماها گفت: هنوز برای قضاوت زود است چرا که هر چند سازمان سینمایی تاریخ ۱۸ اسفند را بهعنوان آغاز اکران نوروزی اعلام کرد اما هنوز فیلمها آماده نبودند و غیر از «موقعیت مهدی»، «قدغن» و «گل به خودی» باقی فیلمها از چهارشنبه این هفته یعنی ۲۵ اسفند اکران خود را آغاز کردند.
وی افزود: در عین حال طبق تجربه سالهای قبل، در روزهای پایانی سال معمولاً مردم درگیر خریدها و برنامههای پایان سال خود هستند و خیلی نمیتوان تصویر روشنی از استقبال مردم از فیلمهای نوروزی داشت. به گمانم باید کمی صبوری بیشتری داشته باشیم تا مشخص شود از ابتدای فروردین آیا حضور مخاطبان در سالنهای سینمایی آهنگ بهتری پیدا خواهد کرد یا خیر؟
این سینمادار درباره تأثیر افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت بر استقبال مخاطبان هم گفت: در این زمینه به نظرم یک بدسلیقگی اتفاق افتاد. در شرایط فعلی میتوانستیم قیمت تمام شده ۴۰ هزار تومان را برای هر بلیت در نظر بگیریم. عددی که در حال حاضر مطرح است، شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که همه آن در حال حاضر به نام سینماداران تمام میشود در حالی که این ۹ درصد سهم دولت است. به نظرم در شکل نرخگذاری برای بلیت سینماها شاهد بدسلیقگی بودیم.
خباز در ادامه تأکید کرد: هزینه سینماداری در حال حاضر بسیار بالا رفته است. با ابلاغ جدید دولت از سال آینده ۵۷ درصد افزایش حقوق پرسنل را داریم و همزمان هزینه تمام شده بخش فنی کار در سینماها بهشدت بالا رفته است. واقعیت این است که باید نگاه دوسویه به این ماجرا داشته باشیم. از یک سو مدیریت سینما باید به فکر سرپا نگه داشتن سینماها باشد و از سوی دیگر باتوجه به اینکه سینما جزو نیازهای اصلی جامعه مانند غذا و دارو محسوب نمیشود، با افزایش قیمت در اولویت چندم مردم قرار میگیرد و حتماً میزان اقبال مردم به آن با کاهش مواجه خواهد شد.
وی افزود: در این شرایط مجموعه سینماداران کشور با تمهیدات و مجموعه خدماتی که برای مخاطبان خود در نظر میگیرند میتوانند مردم را به حضور در سالنهای سینمایی ترغیب کنند و کف مخاطبان خود را حفظ کنند.
بزرگمهر حسینپور در آستانه آغاز سال جدید ویدیویی از طراحی چهره سه تن از بزرگان فرهنگ و هنر ایران که در سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفتند، منتشر کرد.
در فاصله چهار روز مانده به پخش مجموعه نمایشی «مهمونی» از آهنگ تیتراژ آن با صدای ایرج طهماسب رونمایی شد.
سینماپرس: تصویربرداری سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیهکنندگی رضا نصیرینیا روز جمعه ۲۷ اسفندماه به پایان رسید.
به گزارش سینماپرس، فصل سوم «زیرخاکی» سریال نوروزی شبکه یک از ۲۹ اسفندماه ساعت ۲۲ روی آنتن میرود.
تصویربرداری سریال که از ابتدای آذرماه شروع شده بود، روز جمعه ۲۷ اسفندماه به پایان رسید و مراحل فنی همزمان در حال انجام است تا ۱۴ قسمت مجموعه در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شود.
بازیگران این سریال که تولید مرکز سیمافیلم است عبارتند از پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی نیا، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقیزاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آل آقا، ابراهیم طلعتی نژاد، فاطمه نیشابوری، حسین عقدایی، عبدالحمیم تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برقنورد و هنرمندی نسرین نصرتی.
عوامل «زیرخاکی» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، طراح گریم: عباس عباسی، طراح صحنه: بهنام جعفری، طراح لباس: مهرناز اکبری، برنامه ریز: میثم نجفی، دستیار یک کارگردان: رضا شریفی، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراحی و ترکیب صدا: محمد کشفی، تدوین: نیما حسن دوست، آهنگساز: آرش بادپا، منشی صحنه: مرجان تاجیک، مدیران تدارکات: حسین لنجابی، مهدی نصرالهی، محمود کوچکی دوست، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.
آخرین قسمت از ویژهبرنامه «بسته پیشنهادی» امشب روی آنتن میرود و علاوه بر فضایی موسیقایی، آیتمهای مختلفی در آن طراحی شده است.
سینماپرس: مدیر شبکه چهار سیما که عملکرد پر از نقص او در طی سالهای اخیر موجب شده تا این شبکه ضمن نزول کیفیت به مکانی مناسب برای جولان طیف منوالفکر مبدل گردد و …؛ حالا با فرافکنی نسبت به مدیریت سازمان صدا و سیما مدعی شده است: در این چهار سالی که عهدهدار مسئولیت شبکه چهار بودهام، همواره بهدنبال احیای تلهتئاتر بودم اما رویکرد کلی سازمان نسبت به تله تئاتر تا به امروز مثبت نبوده است.
به گزارش سینماپرس، مسعود معینیپور مدیر شبکه چهار در گفتگو با مهر طراحی و اهدای «جایزه چرخ» بهعنوان ایده نوروزی این شبکه تلویزیونی برای تجلیل از نخبگان حوزههای مختلف در آستانه سال جدید توضیح داد: از بخشهای مهم حوزه تولید علم در کشور ما حوزههایی همچون علوم پایه، علوم پزشکی، فناوریهای نو و اصولاً حوزههایی غیر از حوزه علوم انسانی و هنر است. این حوزهها جزو فضاهای اصلی فعالیت شبکه چهار سیما از گذشته تا امروز بوده و در حوزههایی مانند کیهانشناسی، نجوم، علوم پایه و علوم تجربی فعالیتهایی هم داشتهایم. طی چهارسال گذشته بهصورت ویژهتر توجه به این حوزهها را ضریب دادیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که در کشور متولی مشخصی برای اهدای جایزهای در زمینه ترویج علم وجود ندارد.
وی افزود: با توجه به اتفاقات و تولیداتی که در شبکه چهار داشتیم احساس کردیم اهدای چنین جایزهای لازم است. طی چهار سال گذشته قریب به هزار برنامه در حوزه علم و فناوری در شبکه چهار اعم از برنامههای مستند و ترکیبی و گفتگومحور تولید شده است. طی هر هفته حداقل ۶ تا ۷ برنامه در این فضاها در کنداکتور شبکه داریم. نزدیک به هزار نفر از دانشمندان کشوری و حتی منطقهای در این برنامهها رفت و آمد داشتهاند. ما بهعنوان یک رسانه علمی موظفیم از این اساتید تجلیل و باب ترویج علم را در کشور باز کنیم. رسانه ملی بهعنوان رسانهای که بر حوزههای مختلف هویتی و معرفتی متمرکز است، باید به حوزه علم هم توجه داشته باشد. به همین دلیل تصمیم به راهاندازی و اهدای «جایزه چرخ» گرفتیم.
لحظه تحویل سال برای اولین بار به تجلیل چهرههای علمی اختصاص دارد
مدیر شبکه چهار در ادامه توضیح داد: از آنجایی که امسال وقت کمتری داشتیم، تصمیم گرفتیم روندهای مرسوم برای انتخاب و داوری را نداشته باشیم و صرفاً از افراد تجلیل کنیم تا باب اهدای «جایزه چرخ» باز شود اما از سال آینده حتماً فراخوان در حوزههای مختلف منتشر میشود و شاخصها را تعریف میکنیم تا متناسب با حوزههای مختلف ترویج علم این جایزه اهدا شود. ممکن از این جایزه خیلی متفاوت از دیگر جوایز مرسوم در کشور هم باشد.
وی افزود: از آنجایی که در آستانه ورود به قرن جدید هستیم و تحویل سال نو را هم در پیش داریم، برنامه اهدای این جایزه را بهعنوان برنامه تحویل سال شبکه چهار در نظر گرفتیم. این برای اولینبار است که لحظه تحویل سال در رسانه ملی به تجلیل از چهرههای علمی اختصاص پیدا میکند.
راه اندازی تله تئاتر در سال آینده
معینیپور درباره رویکردهای اصلی شبکه چهار سیما در سال آینده هم گفت: تقویت حوزه علم و فناوری، ترویج علم بهصورت عمومی برای مردم، تقویت باب اندیشه و گفتگوهای معرفتی و دینی طبیعتاً در سال آینده هم در دستور کار ما قرار خواهد داشت. برندهایی مانند «سوره»، «زاویه» و «چرخ» را همچنان در آینده هم خواهیم داشت اما برنامههای جدید در حوزههای مثل مستند خواهیم داشت و به دنبال راهاندازی تلهتئاتر هم هستیم.
وی تأکید کرد: در این چهار سالی که عهدهدار مسئولیت شبکه چهار بودهام، همواره بهدنبال احیای تلهتئاتر بودم اما رویکرد کلی سازمان نسبت به تله تئاتر تا به امروز مثبت نبوده است. کرونا هم به این حوزه لطمه زد. جلسات متعددی در این زمینه با اهالی تئاتر داشتهایم، گاهی آنها آمادگی لازم را نداشتهاند و گاهی هم سازمان همراهی لازم را نشان نداده است. انژری ما برای احیای تلهتئاتر اما خیلی خوب است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ این حوزه را با همراهی اهالی حرفهای تئاتر احیا کنیم. اتفاقاً ما همین امسال هم چند کار تلهتئاتر به دستمان رسید و تولید هم کردیم اما چون خروجی آن با کیفیت نبود، آن را پخش نکردیم. گاهی متن خوب و اجرا ضعیف بود و گاهی برعکس. برخی کارهای صحنهای را هم علاقمند بودیم نسخه تلویزیونی داشته باشیم اما بازهم مشکلاتی وجود داشت که مانع اجرای تلویزیونی آنها میشد.
وی ادامه داد: بهدنبال تولید یک رئالیتیشو در حوزه افسانههای باستان هم هستیم. یک مجموعه مستند-نمایشی است که نمونه آن را در حال حاضر در ذهن ندارم. این برنامه سراغ افسانههایی در نقاط مختلف ایران میرود که وجوه هویتی دارد و بخشی از آن حتی به قبل از ورود اسلام به ایران بازمیگردد. ما همین امسال یک پویانمایی خیلی خوب از شاهنامه محصول مرکز پویانمایی صبا داشتیم که بسیار هم باکیفیت بود.
تولید «زندگی پس از زندگی» به اتمام رسید
مدیر شبکه چهار درباره ادامه تولید برنامه «زندگی پس از زندگی» هم گفت: این مجموعه در ماه رمضان ۱۴۰۱ هم پخش میشود و در حال حاضر تولید آن به اتمام رسیده و مراحل پس از تولید را طی میکند.
وی با اشاره به تولید یک برنامه ترکیبی با رویکرد آیندهنگارانه و با عنوان «برسد به دست فردا» افزود: این برنامه بعد از ماه رمضان به آنتن میرسد.
معینیپور درباره جذابیت برنامههای نوروزی شبکه چهار برای مخاطبان هم تأکید کرد: ما در ایام نوروز هم برنامه موسیقایی خوب داریم و هم یک مجموعه مستند پرتره ۱۳ قسمتی داریم که بسیار جذاب است. مجموعهای از آثار سینمایی داریم که میتواند برای مخاطبان جذابیت ویژه داشته باشد، کمااینکه در سالهای گذشته هم در زمینه پخش فیلمهای سینمایی بیرقیب بودیم.
وی در زمینه ارزیابی برنامههای این شبکه در زمینه جذب مخاطب هم تأکید کرد: راههای ارتباطی متنوعی برای این منظور داریم. برنامههای شبکه چهار، برنامههای علمی است و معتقدیم مخاطبی که بهدنبال این جنس برنامههاست، امروز مخاطب پروپاقرص شبکه چهار است. ضمن اینکه در برخی تولیدات که قابلیت عمومیتر شدن داشتهاند هم ما موفق بودهایم و نمونهاش هم برنامه «زندگی پس از زندگی» است که یکی از برنامههای بیرقیب تلویزیون شده است. ما اگر بخواهیم برنامه پرمخاطب بسازیم هم موفق هستیم اما مهم این است که ما چارچوب مشخصی برای برنامهسازی داریم و اگر از این چارچوب خارج شویم، هویت شبکه چهار از بین میرود. اگر عملکرد شبکه چهار را بخواهیم صرفاً با عناصر کمی ارزیابی کنیم، کار اشتباهی کردهایم. این شبکه هویتی دارد که در عین توجه به جذابیت، باید به آن هویت هم توجه داشته باشیم. ماهیت این شبکه با جنس سلیقه مخاطبان عام متفاوت است.
معینیپور تأکید کرد: کدام برنامه شبکه چهار را در این سه چهار سال سراغ دارید که ضعف گرافیک و اجرا و یا ضعف محتوا داشته باشد؟ کدام برنامه است که در حوزه خود ترند فضای مجازی نشده باشد؟ هر برنامهای را میبینید، در نوع خود شاخص و درجه یک است؛ هم از حیث کیفیت، هم از حیث محتوا و پژوهش. این برنامهها در هویت تعریفشده برای خود، درست عمل میکنند و این شاخص بسیار مهمی برای شبکه چهار است. در همین راستا هم مخاطب خود را داریم.