X

بایگانی فروردین 17, 1401

دفتر سینمایی

مجمع عمومی «خانه تئاتر» روز شنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر اعلام کرد مجمع عمومی برای انتخاب هیأت مدیره جدید و در نهایت مدیرعامل خانه تئاتر ۱۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر درباره تصمیم‌گیری برای برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر که طی آن هیأت‌مدیره جدید خانه انتخاب شوند، به مهر گفت: طی جلسه اخیر هیأت مدیره خانه تئاتر درباره زمان برگزاری مجمع عمومی خانه تصمیم‌گیری و قرار شد این مجمع روز شنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار شود.

وی درباره محل برگزاری مجمع عمومی خانه تئاتر، افزود: چند مکان برای برگزاری مجمع مدنظر است که به زودی درباره آن تصمیم‌گیری و به اعضای خانه تئاتر اعلام می‌شود.

راد درباره تصمیم‌گیری هیأت مدیره خانه تئاتر برای برگزاری جشن‌های انجمن‌های خانه به مناسبت روز جهانی تئاتر در اردیبهشت، طبق روالی که در سال‌های گذشته به غیر از ۲ سال کرونایی اخیر داشته، یادآور شد: در جلسه اخیر هیأت مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری جشن‌های انجمن‌ها نیز صحبت شد. هر کدام انجمن‌های خانه تئاتر که تمایل به برگزاری جشن داشته باشند، با پایان ماه رمضان و در اواخر اردیبهشت می‌توانند مراسم خود را برگزار کنند.

رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر در پایان سخنان خود تأکید کرد: تا کنون انجمن بازیگران خانه تئاتر تنها انجمنی است که اعلام کرده قصد دارد جشن خود را در اواخر اردیبهشت برگزار کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور مدیران جسور، شجاع، دلسوز و دغدغه مند، سیاست گذاری شفاف برای آینده سینمای کشور و پرهیز از ظاهرگرایی؛ راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران سرشناس کشور در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم متذکر شدند: بزرگترین معضل سینمای کشور فقدان مدیر جسور، شجاع، دلسوز و دغدغه مند است! همه چیز بر اساس باندبازی و روابط پیش می رود. در کشور ما مدت ها است سینمایی وجود ندارد و سینما بدل به دکانی برای کاسبی شده؛ مدیر سینمایی نباید دنبال ظاهرگرایی و ارائه بیلان و آمار و ارقام باشد؛ مدیر سینمایی باید در پی ایجاد تحول در هنرهفتم برای رسیدن به سینمای تراز انقلاب اسلامی باشد اما متأسفانه این دغدغه مدیران نیست!

به گزارش سینماپرس سینمای ایران مدت ها است درگیر بحران و تشت است؛ هنرهفتم در دوران همه گیری کرونا مانند بسیاری از نهادهای دیگر در کلیه کشورهای جهان دچار آسیب و بحران جدی شد اما این آسیب به واسطه عملکرد منفعلانه مدیران سینمایی در کشورمان بیش از هریک از کشورهای جهان جلوه گری کرد و مدیران سینمایی حتی از ارائه یک راهکار برای تقویت و حفظ بنیان سینما عاجز ماندند!

چالش های کرونایی در این ایام سینماگران را به شدت دچار سردرگمی و سینما را به شدت دچار تشتت و بحران کرد و کار را به جایی رساند که بسیاری از سینماگرانی که حتی جزو مدافعان دولت تدبیر و امید بودند موج انتقادات خود را به سمت و سوی این دولت روانه سازند و دست اندرکاران دولت را عامل اصلی بحران و تشتت در سینمای کشور بدانند.

بعد از اتمام کار مدیران سینمایی دولت تدبیر و امید و با روی کار آمدن دولت انقلابی این امید در دل سینماگران زنده شد که اوضاع بحرانی سینما توسط مدیران جدید سینمایی کشور برطرف شود اما متأسفانه پس از گذشت ماه ها از حضور این مدیران تغییر چشمگیری در سینما حاصل نشده و بحران به شکل سابق ادامه دارد. از بیکاری و خانه نشینی بخش اعظمی از سینماگران که منجر به بحران معیشتی در زندگی شان شده گرفته تا فیلمسوزی گسترده، پشت در ماندن انبوه فیلم ها و… صدای انتقاد و اعتراض بخش کثیری از سینماگران را درآورده است.

در همین راستا ۷ تن از سینماگران کشور آقایان: حبیب دهقان نسب، محمد متوسلانی، امیرحسین شریفی، محمدرضا اسلاملو، حسن نجفی، کوروش تهامی و سرکار خانم: منیژه حکمت با سینماپرس گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

حبیب دهقان نسب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: بزرگترین معضل سینمای کشور فقدان مدیر جسور، شجاع، دلسوز و دغدغه مند است! ما این مشکل را سال های سال است که شاهدیم و با تغییر دولت ها همین روند ادامه داشته و دارد چرا که رفع معضلات سینما مدیر شجاع و جسور می خواهد که جلوی زیاده خواهی های عده ای را بگیرد اما متولیان ما جسور نیستند و بیشتر دنبال حفظ میز و دفتر و مناصب شان هستند برای همین خودشان را در پستو قایم کرده و فرهنگ و سینما را به حال خود رها می کنند. سوأل بنده این است که اگر همه مدیران بلد نیستند کار کنند چرا سر کار هستند؟ اگر کار بلد هستند چرا وضعیت اینقدر بحرانی است؟ آیا سواد و معرفت و شناخت این کار را دارند یا به غلط در پست های شان به کار گمارده شده اند؟

محمد متوسلانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در این باره اظهار داشت: فقدان سیاست گذاری روشن در سینمای کشور باعث آسیب جدی به کلیت آن شده است؛ این اتفاق مربوط به یک دولت و دو دولت نمی شود چرا که سینمای ما چند دهه است سیاست روشنی ندارد و از همین رو نتوانسته در جهت درست پیش برود و اگر مدیران سینمایی می خواهند بحران در سینما کمتر شود باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب به صورت شفاف سیاست سینما در سال های آتی را اعلام کنند تا شاید از این رهگذر هنر هفتم جانی دوباره بگیرد. مدیران باید بدانند برخورد سلیقه ای و عدم نگاه حرفه ای شان به سینما ضررهای غیرقابل جبران در پی دارد. متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد تصمیم گیری برای سینما توسط مراکزی خارج از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم؛ برخوردهای سلیقه ای برای پروانه ساخت و نمایش فیلم ها وجود دارد و عدم نگاه حرفه ای مسئولان آسیب های زیادی را به سینما وارد کرده که تمامی این موارد باید مورد بازبینی و رسیدگی قرار بگیرند.

امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما نیز با انتقاد شدید از وضعیت بحرانی سینمای کشور متذکر شد: حضور مدیران کارنابلد که الفبای سینما را نمی شناسند باعث آسیب جدی هنرهفتم شده و این افراد سینما را به شدت دچار معضل کرده اند. مهمترین اتفاق در جمهوری اسلامی ایران این است که باید سینمای ملی و مذهبی و دینی و سینمایی که پایبند به اهداف انقلاب و جمهوری اسلامی باشد را شاهد باشیم اما چنین نیست، هیچ قانونی در این سینما وجود ندارد و همه چیز بر اساس باندبازی و روابط پیش می رود. در کشور ما مدت ها است سینمایی وجود ندارد و سینما بدل به دکانی برای کاسبی شده؛ ارتباط گیری برخی اشخاص با مدیران و ساخت فیلم های مبتذل در شأن سینمای جمهوری اسلامی ایران نیست؛ این یک دکان کاسبی است که آقایان راه انداخته اند تا کسانی که سینمایی نیستند و ریشه سینمایی ندارند بتوانند در سینما جولان بدهند و کار کنند و پول به جیب بزنند.

محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: مدیر سینمایی نباید دنبال ظاهرگرایی و ارائه بیلان و آمار و ارقام باشد؛ مدیر سینمایی باید در پی ایجاد تحول در هنرهفتم برای رسیدن به سینمای تراز انقلاب اسلامی باشد اما متأسفانه این دغدغه مدیران نیست و همواره ما شاهدیم که بیشتر مدیران در پی ظاهرگرایی هستند و فریب پست و میز و سمت و منشی و ماشین و راننده و… را می خورند که در اختیار آن ها قرار گرفته است. مدیران آماری و تزئین کار که روابط عمومی قوی دارند و تند تند حرف می زنند به درد سینما نمی خورند! این مدیران ظاهرسازند! یک مدیر خوب مدیری است که بهره گیری از نظرات نخبگان انقلابی اتاق فکر تشکیل دهد و در پی برنامه ریزی مناسب در سینما باشد. مدیر باید متفکر و اندیشمند باشد و بتواند هنرهفتم را به سمت آنچه ایده آل انقلاب اسلامی است هدایت کند.

حسن نجفی کارگردان سینما به سینماپرس گفت: به راه اندازی نهضت اخلاقی در سینما احتیاج مبرم داریم به این منظور که مدیران باید به همه سینماگران به ویژه پیشکسوتان نگاه مهربان داشته باشند، بودجه ها را درست و عادلانه تقسیم کنند، دسته بندی ها کنار گذاشته شود و مدیران همه سینماگران را با هر دیدگاه و سلیقه ای زیر چتر حمایتی خود بگیرند و باعث شوند کمی اتحاد و انسجام در سینمای کشور به وجود بیاید. مدیران فرهنگی و سینمایی تدبیر جدی برای سینماگران بیکار و خانه نشین داشته باشند؛ خیلی ها به نان شب شان محتاج هستند. خوب با این شرایط مدیران فرهنگی و سینمایی نقش شان چیست؟ نباید آن ها را به حال خود رها کنند. سینماگران نیاز خدمات رفاهی ویژه دارند و این وظیفه مدیران سینمایی است که این خدمات را به آن ها ارائه کنند.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون نیز خاطرنشان کرد: سینما فقط مختص فیلم های کمدی نیست و مدیران سازمان سینمایی باید تدبیری برای تولید آثار در ژانرهای گوناگون داشته باشند؛ متأسفانه در حال حاضر توجه به فیلم های کمدی آن ها کمدی های فاقد اندیشه و خردورزی در سینما بسیار زیاد شده و این باعث شده تا سایر ژانرها نادیده گرفته شوند و یا فیلمسازان برای تولید آثار اجتماعی به معضلات جدی روبرو شوند چرا که دست های شان برای پرداختن به مسائل و موضوعات متفاوت بسته است. این روزها سینمای ایران به شدت درگیر کلیشه های تکراری و نخ نما شده و همچنین توجه به برخی ژانرهای خاص شده که این روند بسیار آسیب زا است. این باعث تأسف است که کار الآن به جایی رسیده که برخی فیلم ها کپی پیست شده اند!

منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۱ در خصوص راهکار برون رفت از بحران در هنر هفتم گفت: متأسفانه بنده فکر نمی کنم مشکلات سینما برطرف شود چرا که ما جلساتی هم با برخی افراد داشتیم و مشکلات مان را به صورت حضوری مطرح کردیم اما هیچ اتفاقی رخ نداد و وضعیت به همان روال قبل ادامه دارد. ما در خانه می نشینیم و نان خالی می خوریم تا ویژه خواران در سینما جولان دهند!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ولفگانگ ونگنروت» رهبر نخستین اجرای «ارکستر سمفونیک تهران» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ولفگانگ ونگنروت رهبر ارکستر آلمانی، رهبری نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید را برعهده خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۴۰۱ به رهبری ولفگانگ ونگنروت، پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

ولفگانگ ونگنروت رهبری نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران در سال جدید را برعهده دارد.

«سمفونی شماره ۲» به آهنگسازی یوهانس برامس، «دو موومان برای ارکستر زهی» به آهنگسازی محمدتقی مسعودیه و «اورتور هبرید» به آهنگسازی فلیکس مندلسون، قطعاتی هستند که ارکستر اجرا می‌کند.

«ولفگانگ ونگنروت» رهبر نخستین اجرای «ارکستر سمفونیک تهران» می‌شود

ولفگانگ ونگنروت رهبر ارکستر آلمانی، دانش آموخته دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی گراتس اتریش و همچنین دانشگاه موسیقی سار در آلمان است. در کارنامه ونگنروت اجراهایی با ارکستر سمفونیک برن، فیلارمونیک برمن، ارکستر سمفونیک کارنتین، ارکستر سمفونیک شمال غربی آلمان، تئاتر کولون در بوئنوس آیرس، ارکستر سمفونیک شیزوکا کره جنوبی، ارکستر گواندهاوس و اپرای لایپزیک به چشم می‌خورد.

ونگنروت همچنین اپراهایی از جمله اپراهای کپنهاگ، استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را رهبری کرده است. وی استاد دانشگاه گراتس اتریش است و از جمله فعالیت‌های دانشگاهی او می‌توان به مطالعه تدریس در دانشگاه‌های UdK برلین، دانشگاه علوم کاربردی هانوفر و آکادمی موسیقی ویسبادن اشاره کرد.

کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری ولفگانگ ونگنروت، پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای نیاوران


نمایشگاه «هنر انقلاب» به میزبانی فرهنگسرای نیاوران و همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این شبکه در ماه رمضان قصد دارد نگاهی ویژه به تولیدات کشورهای اسلامی داشته باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «خانه به دوش» ساخته‌ رضا عطاران و محصول سال ۱۳۸۳ تلویزیون از شبکه تماشا پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیدمحسن رفیعی پور مدیر تامین برنامه شبکه تماشا اعلام کرد: این شبکه در ماه رمضان قصد دارد نگاهی ویژه به تولیدات کشورهای اسلامی داشته باشد. بر این اساس سریال‌هایی که محصول کشورهای اسلامی هستند در یک باکس به صورت ویژه پخش خواهند شد. پخش سریال جدید کره‌ای و یک سریال طنز خاطره‌انگیز از دیگر برنامه‌های این شبکه در ایام ماه مبارک رمضان است.

مدیر تامین برنامه شبکه تماشا در مورد جزئیات باکس‌های شبکه تماشا در ماه مبارک رمضان افزود: در ساعت ۱۷ شبکه تماشا، برنامه ماه تماشایی را پخش می‌کند که هدف آن مرور خاطرات خاطره‌انگیز ماه رمضان در سال‌های گذشته است. خاطره بازی با برنامه‌های عروسکی، انیمیشن، آداب و سنن روستاها، رمضان در جبهه و صحبت‌های بزرگان انقلاب در این ماه مبارک از بخش‌های اصلی این برنامه است. همچنین بخش نماهنگ و نظرسنجی برنامه «هم آهنگ» و جوایز روزانه که در این بخش هر روز به قید قرعه به سه نفر جوایزی تقدیم می‌شود، دیگر بخش‌های آن را تشکیل می‌دهد.

رفیعی پور ادامه داد: باکس ساعت ۱۸ شبکه تماشا با عنوان جهان اسلام، ماموریت انعکاس تولیدات کشورهای اسلامی در حوزه مقاومت دارد و ملودرام‌ها و سریال‌های تولید شده جهان اسلام را پخش خواهد کرد. این عناوین برخی آرشیوی بوده و بخشی در حال آماده سازی و دوبله است. شبکه تماشا در این بخش همچنین قصد دارد تاکید ویژه ای به اهمیت این ماه در زندگی مردم کشورهای اسلامی و مسلمانان سراسر دنیا داشته باشد. باکس ساعت ۱۹ باکس ثابت سریال‌های شرقی است که در حال حاضر سریال «امپراطور دریا» روی آنتن است و پس از پایان این عنوان، سریال «تماشاگر» (Watcher) پخش خواهد شد که سریال جدید و اختصاصی شبکه تماشا است. این سریال در امور دوبلاژ سیما با مدیریت دوبلاژ مهسا عرفانی و گویندگی صداپیشگانی چون علی همت مومیوند، فاطمه نیرومند، اکبر میرزا هاشمی، سعید شیخ زاده و منوچهر زنده دل کار شده است. این سریال داستان بخش ویژه ای در پلیس را روایت می‌کند که با هدف کشف فساد داخلی نیروهای دولتی و پلیس تشکیل شده است و در شروع داستان مشخص می‌شود همه چیز به سال‌ها قبل بازمی گردد. باکس ساعت ۲۰ این شبکه به پخش سریال «بانوی عمارت» اختصاص دارد و در ساعت ۲۱ سریال «جراحت» پخش می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: در ساعت ۲۲ سریال پرطرفدار و اسپانیایی «سرقت پول» (Money Heist) پخش می‌شود که تا انتهای ماه مبارک ادامه دارد. در باکس ساعت ۲۳ با توجه به فقدان بار طنز در سریال‌های امسال شبکه‌های سیما، شبکه تماشا به سراغ یکی از خاطره‌انگیزترین سریال‌های مناسبتی ساخته شده برای ماه رمضان رفته است. سریال «خانه به دوش» از ساخته‌های رضا عطاران و محصول سال ۱۳۸۳ تلویزیون که به داستان ماشالله با بازی حمید لولایی و خانواده اش می‌پردازد، در این ساعت پخش می‌شود. باکس ساعت ۲۴ نیز به پخش همزمانی سریال «خوشنام» اختصاص دارد که سریال شبکه ۱ سیماست و شبکه تماشا هر شب در ساعت ۲۴ آن را پخش خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرگ یک موسیقیدان در سانحه رانندگی


بوریس برات (Boris Brott) رهبر ارکستر برجسته کانادایی در یک سانحه رانندگی در همیلتون کشته شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افزایش ناگهانی قیمت بلیت به استقبال مردم از سینماها ضریب داد/ هزینه سینما رفتن رقم بسیار بالایی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تینو صالحی بازیگر فیلم «روز صفر» بیان کرد که این فیلم یک نگاه ملی دارد، در عین حال که یک فیلم ضدتروریستی هم محسوب می‌شود؛ آیا نگاه ملی داشتن، یک ایراد است که از چنین فیلمی حمایت نمی‌شود؟

به گزارش سینماپرس، تینو صالحی بازیگر نقش فاروق در فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان همزمان با اکران عمومی این فیلم سینمایی در گفتگو با مهر درباره تجربه حضور در این فیلم گفت: فیلم سینمایی «روز صفر» سومین فیلم سینمایی اکران‌شده من است و به‌رغم آنکه نقش خیلی بلندی در آن ندارم اما بازخوردهای بسیار خوبی از آن دریافت کرده‌ام. این روزها که فیلم در حال اکران است، در فضای مجازی و حقیقی بازخوردهای خوبی را شاهد هستم. استقبال از فیلم و فروش آن هم از روی نخست تصاعدی بوده است و همین امر نشان می‌دهد مخاطبی که این فیلم را دیده آن را دوست داشته و به‌واسطه تبلیغات دهان‌به‌دهان دیگران را هم به تماشای فیلم دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: «روز صفر» سه سال پیش ساخته شد و در بازه‌ای که تا اکران عمومی آن فاصله افتاد، در یکی دو فیلم و سریال دیگر هم ایفای نقش کردم. نقشی که من در فیلم «روز صفر» بازی کردم، نقش متفاوتی بود و کم پیش می‌آید که نقش مشابهی با آن به من پیشنهاد شود.

بازیگر «روز صفر» درباره شناخت خود از جریان ریگی تا پیش از نقش‌آفرینی در این فیلم گفت: طبیعتاً به دلیل رویکردهای افراطی‌ای که ریگی در عقاید خود داشت و خون‌ریزی‌هایی که کرده بود، شناخت نسبی از او داشتیم و کلیاتی هم درباره ماجرای دستگیری او می‌دانستیم. بعد از بازی در فیلم «روز صفر» برای نزدیک شدن به فضای فیلم، بیشتر با این جریان آشنا شدیم. فیلم دیگری هم درباره این جریان ساخته شده بود که نگاه ما را به موضوع گسترده‌تر می‌کرد. شخصیتی که من در فیلم بازی می‌کنم، به‌طور کامل مستند نیست اما چنین شخصیتی در واقعیت وجود داشته است.

این بازیگر درباره شرایط تبلیغات فیلم سینمایی «روز صفر» در جریان اکران نوروزی هم بیان کرد: به نظرم درباره این فیلم که اتفاقاً مخاطب ارتباط خوبی با آن برقرار کرده، کم‌لطفی‌های صورت گرفته است. هم از نظر تبلیغات فیلم در تلویزیون که شرایطش را همه شاهد هستیم، هم از این منظر که معمولاً فیلمی که مورد استقبال قرار می‌گیرد، سالن‌های نمایش بیشتری به آن اختصاص پیدا می‌کند اما تعداد سالن‌های نمایش «روز صفر» نصف تعداد سالن فیلم‌های مشابه است. تکلیف فیلم‌های کمدی که مشخص است اما در همین بازه اکران فیلم‌های جدی دیگری را داریم که دو برابر «روز صفر» سانس و سالن نمایش در اختیار دارند.

دلیل اجحاف در حق «روز صفر» چیست؟ / یک فیلم ضد تروریستی

وی افزود: با توجه به استقبالی که تا امروز از «روز صفر» صورت گرفته است، اگر سانس‌های بیشتری در اختیار این فیلم قرار می‌گرفت، قطعاً فروش آن خیلی بیشتر از رقمی می‌شد که تا امروز در گیشه آن ثبت شده است.

صالحی تأکید کرد: فیلم «روز صفر» یک نگاه ملی دارد که همه منتقدان هم روی آن صحه گذاشته‌اند. نگاه شخصیت‌های اصلی فیلم و رویکرد آن‌ها کاملاً وطن‌پرستانه است، در عین حال که یک فیلم ضدتروریستی هم محسوب می‌شود. اینکه برای چنین فیلمی مشکل تبلیغاتی وجود داشته باشد و در زمینه اکران هم سانس‌های کمتری به آن اختصاص پیدا کند، مسئله‌ای است که باید برای آن جواب پیدا کنیم. آیا نگاه ملی داشتن، یک ایراد است که از چنین فیلمی حمایت نمی‌شود؟

وی ادامه داد: احساس شخصی من این بود که این فیلم در زمان اکران با حمایت همه دستگاه‌ها مواجه می‌شود، اما اینکه امروز شاهد اجحاف در حق این فیلم هستیم، برای خود من هم تبدیل به یک سوال بی‌پاسخ شده است. فیلم تنها ۱۵ ثانیه در روز فرصت تبلیغات تلویزیونی داشت و عوامل هم نسبت به آن معترض شدند اما واقعاً دلیل این مسئله چیست؟ اگر قاعده تلویزیون برای همه فیلم‌ها همین بود، باز مسئله قابل توجیه بود، اما رویکرد تلویزیون چیز دیگری را نشان می‌دهد.

این بازیگر درباره تأثیر افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت سینماها در استقبال از فیلم‌های اکران نوروز هم مطرح کرد: متأسفانه بنا بر آمار ثبت شده تعداد مجموع مخاطبان نوروزی سینماها به یک میلیون نفر هم نرسیده است. طبیعتاً کرونا و عوارض آن هم روی استقبال مردم از سینماها تأثیرگذار بوده و هست اما افزایش ناگهانی قیمت بلیت به این شرایط ضریب داد. این درست است که هزینه‌های ساخت فیلم بسیار بالا رفته است اما قیمت بلیت نباید اینگونه بالا می‌رفت؛ هزینه سینما رفتن برای یک خانواده چهار نفره در شرایط فعلی در حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌شود و با توجه به فشار اقتصادی امروز، رقم بسیار بالایی است. این قیمت می‌توانست قیمت گرانی برای بلیت سینما نباشد اما واقعیت این است که در شرایط امروز، وضعیت معاش مردم دشوار شده است.

صالحی در پایان با اشاره به حضور زنده‌یاد ارشا اقدسی در فرآیند طراحی صحنه‌های اکشن فیلم سینمایی «روز صفر» گفت: از آنجایی که صحنه‌های مربوط به کاراکتر من متفاوت از صحنه‌های اکشن فیلم بود، تنها یکی دو بار او را در پشت صحنه فیلم دیده بودم اما واقعاً امروز که فیلم در حال اکران است، جای ارشا اقدسی خالی است و فقدان او برای همه ما ناراحت‌کننده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای نیاوران


نمایشگاه «هنر انقلاب» به میزبانی فرهنگسرای نیاوران و همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «هفت» دبیر «جشنواره فیلم فجر» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با حکم رییس سازمان سینمایی مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی مجتبی امینی را به سمت دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد.

متن حکم دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

«جناب آقای مجتبی امینی

نظر به تجربه و تعهد، جنابعالی را به سمت دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب می‌نمایم.

امید است با اتّکاء به پروردگار متعال و با عنایت به افق‌های ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی مبتنی بر رویکرد «قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری» با سرلوحه قرار دادن سه ضرورت اجتناب ناپذیر سینمای ایران – «اخلاق، آگاهی، امید» ضمن همراهی با اهالی فرهیخته سینما، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و با دانش؛ و با توجه به اصل صرفه‌جویی و اجتناب از هر گونه تشریفات زائد و بهره‌گیری از تجارب ارزشمند گذشته و ظرفیت سینمای ایران در برگزاری رویدادِ فجر سینمای ایران همزمان با فجر انقلاب اسلامی موفق باشید.

انتظار می‌رود چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، که با ساختاری منسجم و یکپارچه در گستره ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود با اهتمام به مقوله دیپلماسی فرهنگی، درک الزامات و ضرورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و جلب مشارکت گسترده کشورهایی که دارای مشترکات دینی، فرهنگی و گفتمانی هستند فرصتی مضاعف برای سینمای ایران در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم آورد.

هماهنگی، همکاری و همراهی مؤسسات و معاونت‌های سازمان، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر انقلاب اسلامی، مورد نظر و حائز اهمیت است.

شایسته می‌دانم از تلاش‌ها و کمک‌های آقای مسعود نقاش زاده که برغم مشغله‌های حرفه‌ای برای یک دوره دبیری این رویداد سینمایی را پذیرفته بودند قدردانی و تشکر نمایم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در هفته هنر انقلاب اسلامی چه می‌گذرد؟


نشست رسانه‌ای هشتمین دوره هفته فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی چهارشنبه، ۱۷ فروردین ماه در حوزه هنری برگزار شد. سیدمسعود شجاعی طباطبایی در جریان این نشست با اشاره به این نکته که در کنار مردم مظلوم ایستادن، وظیفه ماست، اظهار کرد: «جالب است بدانید وقتی اتفاق تلخی در دنیا رخ می‌دهد، از جمهوری اسلامی ایران انتظار دارند که کاری انجام دهد.»

مشاهده خبر از سایت منبع