X

بایگانی اردیبهشت 4, 1401

دفتر سینمایی

«قبله مقاومت» روی موج رادیو تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه رادیویی تهران با تبریک روز رادیو به معرفی ویژه برنامه‌های روز قدس و عید فطر رادیو تهران پرداخت.

به گزارش سینماپرس، حمیدرضا صحراگرد مدیر شبکه رادیویی تهران به مناسبت چهارم اردیبهشت و روز رادیو با تبریک هشت دهه فعالیت رادیو در ایران به همه پیشکسوتان، هنرمندان و دست‌اندرکاران به همکاران خود گفت: از زمان حضور رادیو در ایران که با تولد رادیو تهران و جمله ماندگار «اینجا تهران است» همراه شد و تا به امروز که تعدد شبکه‌های رادیویی را شاهد هستیم، این رسانه گرم رسالت ابلاغ مفاهیم ارزشمندی را در بستر صدا بر دوش گرفته است و صدای مهربانی را در تهران و ایران طنین انداز کرده است.

وی رسانه رادیو را در دنیای معاصر، محملی برای تقویت گفتمان مردمی دانست و بیان کرد: رادیو تنها یک جعبه جادویی نیست بلکه یک جبهه بزرگ فرهنگی است که به وسعت طنین اندازیش در مسیر عدالت طلبی و هویت بخشی به میراث ارزشمند ادبی و معنوی این مردم آگاهی می‌بخشد و امید می‌آفریند و در نهایت به دنبال تحولی مقدس است.

صحراگرد تصریح کرد: رادیو رسانه‌ای است که هنوز گستره و اعتبارش پابرجاست و این توانایی منحصر به فرد به این معنی است که رادیو با این تنوع مخاطب می‌تواند عرصه‌ای برای شنیدن و شنیده شدن همه صداها باشد.

مدیر شبکه رادیویی تهران ادامه داد: شبکه رادیویی تهران به مناسبت روز رادیو در برنامه‌های پارک شهر، سعادت آباد، اختیاریه و تالار وحدت با دعوت از پیشکسوتان، هنرمندان و مدیران رادیو، هم‌نشین مخاطبان خواهد بود.

«قبله مقاومت» روی موج رادیو تهران

صحراگرد در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به برنامه‌ریزی‌های رادیو تهران برای انعکاس شایسته حضور حماسی مردم در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «قبله مقاومت» عنوان ویژه برنامه رادیو تهران در روز جهانی قدس است که پخش زنده آن از ساعت ۹ صبح روز جمعه نهم اردیبهشت آغاز می‌شود و به انعکاس راهپیمایی پرشور مردم پایتخت و شهرستان‌های استان تهران اختصاص دارد.

وی افزود: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و همچنین تشریح جایگاه جبهه مقاومت در مبارزه با اشغالگران رژیم صهیونیستی در قالب گفتگو با کارشناسان حوزه سیاسی و بین الملل، تولید آیتم‌های مستند و گزارش‌های تحلیلی از مهمترین محورهای موضوعی ویژه برنامه روز قدس رادیو تهران است.

مدیر شبکه رادیویی تهران تصریح کرد: مستندی با موضوع روایت زندگی «راشل کوری» جوان آزادی‌خواه مسیحی آمریکایی، که در سال ۲۰۰۳ میلادی به جرم ایستادگی در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در نوار غزه به قتل رسید، در رادیو تهران تهیه شده است که به مناسبت روز جهانی قدس پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان دعوت مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام مسیرهای راهپیمایی و اطلاعیه‌های برگزاری مراسم در مصلی‌های نماز جمعه، در روزهای منتهی به آخرین جمعه ماه رمضان در برنامه‌های رادیو تهران پیش بینی شده است.

جشن سپاس در عید فطر

حمیدرضا صحراگرد در ادامه با تشریح برنامه‌های رادیو تهران برای پوشش رسانه‌ای نماز عید فطر و جشن عید گفت: گروه‌های برنامه‌ساز رادیو تهران ویژه برنامه‌های متنوع، معنوی، شاد و نشاط انگیزی را برای تعطیلات عید فطر تدارک دیده‌اند.

مدیر رادیو تهران در پایان اظهار کرد: ویژه برنامه «جشن سپاس» در بخش‌های صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی و شامگاهی رادیو تهران در کنار تبیین عظمت عید فطر برای مسلمانان و انعکاس آیین جشن بندگی مومنان، لحظاتی شاد و شورانگیز را نیز در تعطیلات دو روزه عید برای مخاطبان برنامه ریزی کرده اند.

پخش زنده نماز عید فطر در مصلای امام خمینی (ره) تهران و انعکاس شور و حال مردم در روز عید از جمله ویژگی‌های برنامه جشن سپاس رادیو تهران است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز تصویربرداری فصل ایران سریال «سلمان فارسی» از مهر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با اتمام تصویربرداری فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی»، از ابتدای مهر ۱۴۰۱ تصویربرداری فصل ایران که فصل اول در جدول پخش این سریال است، آغاز خوهد شد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیمافیلم به کارگردانی و نویسندگی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری به پایان خود نزدیک می‌شود.

داوود میرباقری نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» در حاشیه ضیافت افطار رئیس سازمان صدا و سیما با جمعی از هنرمندان در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صداوسیما درباره شرایط تولید این سریال گفت: به تصویربرداری اواخر دوره بیزانس رسیده‌ایم و قرار است که از اول مهر ۱۴۰۱ وارد فصل اول سریال که فصل ایران است، شویم.

تصویربرداری «سلمان فارسی» از زمستان سال ۱۳۹۸ در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شد و بارها به دلیل شرایط کرونا متوقف شد و تاکنون در لوکیشن‌های مختلفی مانند شاهرود، شهرک غزالی، سمنان (شاهرود)، جلفا، شهرک سینمایی نور قم، سواحل مازندران، جزیره قشم و… فرآیند تولید سریال انجام شده است.

حمید شاه آبادی معاون سیما قبل‌تر در نشست خبری معرفی برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ درباره زمان پخش سریال «سلمان فارسی» گفته بود: با جدیتی که ما از داوود میرباقری دیدیم سریال «سلمان فارسی» در ۱۴۰۵ پخش می‌شود.

پیش‌بینی شده در فصل‌بندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام (ص) روایت شود.

این سریال جزو مجموعه‌های الف ویژه سیمافیلم به شمار می‌رود و بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ایل سِوَن» اوایل تابستان به صحنه می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی اوایل تابستان امسال روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «ایل سِوَن» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیه‌کنندگی مشترک فریبا کوثری و اشکان درویشی این روزها در مرحله نهایی بازنویسی نمایشنامه است و پس از ۲ ماه تمرین اوایل تابستان روی صحنه خواهد رفت.

سیروس همتی نمایشنامه این اثر را بر اساس طرحی از اشکان درویشی نوشته است و لاله صبوری به عنوان مشاور پروژه این نمایش را همراهی می‌کند.

بخشی از درآمد این تئاتر با همکاری موسسه خیریه فرشته‌های بهشتی به مدیریت مهشید خسروی صرف هزینه‌های امور خیریه و خانواده‌های تحت پوشش این موسسه خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تخفیف ویژه خرید بلیت تئاتر کودک و نوجوان برای خانواده‌های فرهنگ دوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چهار نمایش کودک و نوجوان برای حمایت از خانواده‌هایی که کالای فرهنگی و تئاتر در سبد خانوار برایشان اهمیت دارد تا دهه اول اردیبهشت تخفیف ویژه در خرید بلیت در نظر گرفتند.

به گزارش سینماپرس، با شروع ماه دوم بهار طبیعت ۲ نمایش «گروفالو» و «قیچی ای که دنبال کار می گشت» در پردیس تئاتر شهرزاد و ۲ نمایش «شکلات فرنگی» و «عمونوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» در مرکز تئاتر پارک لاله تا ۱۰ اردیبهشت با تخفیف ویژه روی صحنه می روند.

این اقدام در راستای حمایت از خانواده های فرهنگ دوست و علاقه مند به تئاتر کودک و نوجوان انجام گرفته است در همین راستا علاقه مندان با خریدن یک بلیت، یک بلیت رایگان دریافت می کنند و در اصل برای هر ۲ نفر تخفیف نیم‌بها اعمال می‌شود.

نمایش «گروفالو» ساعت ۱۷:۳۰ و نمایش «قیچی‌ای که دنبال کار می گشت» ساعت ۱۷ در پردیس تئاتر شهرزاد و نمایش «شکلات فرنگی» ساعت ۱۹ و «عمو نوروز و ننه سرما در بهار نوروزخوانان» ساعت ۱۷ در مرکز تئاتر پارک لاله روی صحنه می‌روند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارائه سازوکار حمایتی در حوزه اقتصاد دیجیتال/ برندسازی داخلی و بین‌المللی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین نشست کمیته برندسازی، تبلیغات و فرهنگسازی محصولات و خدمات بومی در ساترا برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اولین نشست کمیته برندسازی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی محصولات و خدمات بومی زیر مجموعه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال کشور در ساترا برگزار شد.

سعید مقیسه رئیس ساترا، محسن قائمی‌نسب سرپرست قائم مقامی ساترا، مهدی سالم مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طاها ذیقیمت از اعضای کارگروه هوش مصنوعی و مدیر مرکز فناوری‌های نوظهور دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیرحسین اسدی سرپرست دفتر خدمات کسب و کار معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت، حسین مسیح‌پور معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا و سالار شفائی مدیرکل توسعه کسب و کار و تسهیل‌گری ساترا در این نشست حضور داشتند.

ارائه سازوکار حمایتی در حوزه اقتصاد دیجیتال

در ابتدای نشست سعید مقیسه رئیس ساترا با توضیحاتی کوتاه درباره کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و کمیته‌های ذیل آن گفت: با تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دقت در عنوان آن می‌توان دریافت که این کارگروه دارای چه ماموریتی است. برگزاری این نشست نیز به‌منظور ارائه سازوکار حمایتی برای معرفی، تبلیغ، ترویج محصولات و خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال در رسانه ملی، رسانه‌های عمومی و فضای مجازی است.

وی در پایان با اشاره به تکالیف و وظایف این کارگروه بیان کرد: وظیفه این کارگروه کمک به افزایش اعتماد عمومی به برندهای ایرانی اقتصاد دیجیتال است. این کارگروه فقط متعلق به صدا و سیما نیست بلکه برای اقتصاد دیجیتال کل کشور است و تشکیل این جلسه به مثابه هم‌افزایی در این زمینه است.

تبلیغات اصلی مشکل استارتاپ‌ها

در ادامه امیرحسین اسدی سرپرست دفتر خدمات کسب و کار معاونت تجارت و خدمات وزارت صمت ضمن معرفی چند مشکل در حوزه استارتاپ‌ها توضیح داد: یکی از مشکلات در حوزه فعالیت استارتاپ‌ها موضوع تبلیغات است که پیشنهاد من در این مورد در نظر گرفتن یک بسته تبلیغاتی با هدف حمایت از استارتاپ‌ها و فعالان اقتصاد دیجیتال است.

وی در پایان عنوان کرد: موضوع بعدی بحث فرهنگسازی است. با ایجاد یک برنامه تولیدی با حمایت صدا و سیما و پخش آن در تلویزیون به سمت فرهنگسازی عمومی حرکت خواهیم کرد. ارائه تخفیف در تبلیغ صنایعی که نسبت به هوشمندسازی خود اقدام کرده‌اند از دیگر راهکارهای موثر در حوزه اقتصاد دیجیتال محسوب می‌شود.

بهره‌مندی از شورای فرهنگی و حقوقی برای فرهنگ‌سازی

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: فرهنگسازی جزو وظایف این کارگروه است. برندسازی در کشور ما دارای تجربه‌ای ۱۰-۱۲ ساله است، بنابراین باید در حوزه برندسازی کار تخصصی انجام دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما در کشور برای امر فرهنگسازی، شورای فرهنگی عمومی را داریم. امسال این شورا منابع و ظرفیت مناسبی را در اختیار دارد که به همین دلیل فرصت خوبی است تا از این شورا برای فرهنگسازی بهره‌مند شویم.

در ادامه حسین مسیح‌پور معاون تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا در مورد نکات مهم مقررات و وظایف این حوزه اشاره کرد و توضیح داد: معمولا در کشور مسائل فرادستگاهی هستند و دستگاه مسئول به‌راحتی موفق به حل مسائل نیست. بنا به منابع، ظرفیت‌ها، دسترسی‌ها و … که تسهیل‌گری می‌کنند، ماموریت‌ها به سمت سازمانی حرکت می‌کنند که می‌تواند آنها را گرداوری کند و یا احتمالا به آنهایی که دسترسی، اثرگذاری یا قدرت بیشتری داشته باشند واگذار می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: حوزه تبلیغات هم به صدا و سیما که یکی از منابع اصلی آن در کشور محسوب می‌شود واگذار شده است. مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است؛ ما در بسیاری از ارگان‌ها می‌بینیم گفته می‌شود صدا و سیما با ما همراهی نمی‌کند اما کسی به این موضوع توجه ندارد که بخش بزرگی از این زنجیره خارج از صدا و سیماست؛ بنابراین بهتر است بخشی از منابع موجود به سمت رسانه‌های نوین منتقل شوند.

فرهنگسازی عمومی امری مهم در اقتصاد دیجیتال

طاها ذیقیمت مدیر مرکز فناوری‌های نوظهور دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه با بیان این موضوع که تبلیغات کسب و کارها در بستر اینترنت پنج برابر تلویزیون و سایر فضاهاست گفت: این اتفاق به علت جامعه مخاطبانی است که امکان سرمایه‌گذاری روی آنها وجود دارد. اگر قصد کمک به اقتصاد دیجیتالی را داریم، بستر تبلیغاتی آن در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ما محصولات اقتصاد دیجیتال و شرکت‌ها و خدمات را داریم، بر این اساس تعداد محصولاتی که در این حوزه به جامعه خدمات ارائه می‌کنند محدود هستند چرا که شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال که از فناوری استفاده می‌کنند هنوز بزرگ و بلوغ یافته نیستند. در این شرایط تبلیغات صدا و سیما در فضای مجازی بسیار موثر است مانند تبلیغ در تلوبیون.

ذیقیمت در پایان فرهنگسازی افزایش استفاده و بودن در فضای اقتصاد دیجیتال در لایه‌های مختلف را لازم دانست و گفت: فرهنگسازی عمومی در اقتصاد دیجیتال امری مهم است. هم‌اکنون زیست‌بوم فضای استارتاپی ما کاملا وارداتی است و این در بسیاری از زمینه‌ها مشکل ایجاد می‌کند. ما بایستی به فضای زیست‌بوم استارتاپی‌مان رنگ و بوی داخلی بدهیم و پلتفرمی جامع برای کسب و کارهای داخلی در نظر بگیریم.

برندسازی داخلی و بین‌المللی

مهدی سالم مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از نشست شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال را در سه قسمت دسته‌بندی کرد و توضیح داد: ما در این زمینه سه نوع شرکت داریم؛ شرکت‌های قوی و بزرگ که نیازمند برندسازی بین‌المللی هستند، شرکت‌های متوسط که به برندسازی داخلی نیاز دارند و شرکت‌های نوپا که نیازمند سرویس سنتر (مرکز خدمات و پشتیبانی) هستند که تبلیغات، جزئی از آن است.

وی در پایان تدوین آیین‌نامه‌ای برای تغییر در تبلیغات بازرگانی صدا و سیما در حوزه اقتصاد دیجیتال را امری لازم برشمرد.

هیات وزیران دولت به‌منظور راهبری و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و دستیابی به کسب سهم ده درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور و هماهنگی و مواجهه فعال و سریع با تغییرات این حوزه و اتخاذ تصمیمات مربوط با رعایت قوانین از جمله قوانین بودجه سنواتی، کارگروه اقتصاد دیجیتال را تشکیل داد.

این کارگروه دارای ۹ کمیته است که مسئولیت کمیته برندسازی، تبلیغات و فرهنگسازی محصولات و خدمات بومی به ساترا واگذار شده است.

این جلسات در هفته‌های آتی علاوه بر اعضای حاضر در جلسه نخست، با حضور نمایندگانی از سایر وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و… ادامه خواهند داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گشایش نمایشگاه «نگارگران» در گالری عالی حوزه هنری


نمایشگاه نگارگری «نگارگران» روز دوشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز پیش‌تولید «نون خ۴» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده سریال «نون خ» از شروع پیش تولید فصل چهارم این سریال برای پخش در نوروز و رمضان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سریال طنز و اجتماعی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، نویسندگی امیر وفایی و تهیه کنندگی مهدی فرجی که سه فصل از خود را پشت سر گذاشته است، با اعلام تهیه کننده آن در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ با فصل چهارم روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

مهدی فرجی تهیه کننده سریال «نون خ» درباره وضعیت و زمان پخش فصل چهار این سریال بیان کرد: نوشتن طرح و پیش تولید فصل چهارم «نون خ» آغاز شده است و برای نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ آماده خواهد شد.

فصل اول سریال «نون خ» یکم تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۸ در ۱۵ قسمت از شبکه یک سیما که سال‌ها مخاطبان این شبکه با سریال «پایتخت» در نوروز با آن همراه بودند، پخش شد. فصل دوم سریال باتوجه به اقبال عمومی در ۱۷ قسمت از ۲۲ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ پخش شد و آخری فصل از این سریال هم نوروز ۱۴۰۰ از تاریخ ۳۰ تا ۱۵ فروردین از شبکه یک سیما پخش شد.

علی طلوعی رئیس سابق مرکز تحقیقات صداوسیما سال گذشته در نشست خبری افکارسنجی و ارزیابی سریال‌ها، مجموعه‌ها و برنامه‌های نوروز ۱۴۰۰ سیما با اشاره به اینکه فصل سوم سریال «نون خ» پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۴۰۰ انتخاب شده بود، گفته بود: سریال «نون خ۳» در شبکه یک ۸۲.۱ درصد را به خود اختصاص داد که در نوع خود حدنصاب جدیدی برای سریال‌های نوروزی بود، چرا که تاکنون به چنین رقمی در سریال‌های نوروزی نرسیده بودیم.

سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سید علی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سید حسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، حمید لولایی، علی الوالحسنی، هومن حاجی عبداللهی، نعیمه نظام دوست، مجید یاسر، شیلان مدنی، نارین ایوبی، شقایق فتاحی، مرتضی رستمی بازیگران هستند که در سه فصل گذشته در سریال «نون خ» هستند.

براساس گفته فرجی تهیه کننده «نون خ»، این سریال در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ پخش می‌شود و باتوجه به اینکه ماه رمضان از ابتدای نوروز ۱۴۰۲ آغاز می‌شود قاعدتا سریال بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ قسمت برخلاف سه فصل اخیر خود خواهد داشت. باید دید که طرح و ایده جدید سریال در فصل چهارم چه تغییراتی را در لوکیشن و بازیگران رقم می‌زند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایان مراحل فنی «اهل هوا»/ رونمایی از عکس جدید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با پایان مراحل فنی تولید سریال ژانر وحشت «اهل هوا»، عکس جدیدی از آن رسانه ای شد.

به گزارش سینماپرس، عکس جدیدی از سریال نمایش خانگی «اهل هوا» به کارگردانی کریم لک زاده و تهیه کنندگی علی مجیدی منتشر شد. این سریال در صروت دریافت پخش از ساترا به زودی از یکی از پلنفرم ها پخش می شود.

«اهل هوا» مینی سریال ۶ قسمتی است که در ژانر وحشت و رمزآلود ساخته شده و روایتگر داستانی پر ابهام است که به قلم فرناز زارعیان و کریم لک زاده به نگارش درآمده است.

در خلاصه داستان آن آمده است: «ناگهان چهار دیوانه به خانه صابر وارد می شوند و او را وادار می کنند تا پا به یک ماجراجویی وحشت انگیز بگذارد…»

پژمان بازغی، همایون ارشادی، نوشین مسعودیان، حامد نجابت، رها سلیمانی، ماهان عبدی، تاجیه صوباتی، اصلان شاه ابراهیمی، لادن ژافه وند، حمید رضا بداغی، احسان عثمانی، ابد مستجابی، داوود باقرزاده، سامان هاشمی، مهشید کاظمی بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

کریم لک زاده پیش از این کارگردانی آثاری چون «قمار باز»، «دختری در میان اتاق»، «کله سرخ»، «قیچی»، «ماچ سینمایی» و «شیرجه بزرگ» را در کارنامه خود دارد.

علی مجیدی تهیه کننده این اثر هم به تازگی در فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه کنندگی امیر بنان به عنوان مجری طرح و سرمایه گذار حضور داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ «بیرون از عدم» منتشر شد/ اجرای یک نماهنگ در سعدیه


نماهنگ «بیرون از عدم» اثری از میدیا فرج‌نژاد است که در سعدیه ضبط شده، در روز بزرگداشت سعدی منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کُرال بلو» وارد مرحله تدوین شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلمبرداری فیلم کوتاه «کُرال بلو» به نویسندگی و کارگردانی رضا جاویدی به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری فیلم کوتاه «کُرال بلو» به نویسندگی و کارگردانی رضا جاویدی به پایان رسید.

«کُرال بلو» نخستین تجربه جاویدی در عرصه کارگردانی سینما است، جاویدی پیش از شیوع پاندمی کرونا کارگردانی نمایش «اسم» را برعهده داشت. او همچنین طی دهه گذشته به عنوان عکاس و طراح گرافیک در سینما و تئاتر مشغول به کار بوده است.

فیلمبرداری این فیلم کوتاه پس از نزدیک به ۴۰ روز به پایان رسید و هم اکنون مراحل تدوین و اصلاح رنگ «کُرال بلو» آغاز شده است.

در خلاصه داستان «کُرال بلو» آمده است: تصور کن چشمات رو باز می‌کنی و خودت روی توی این وضعیت می‌بینی… چیزی هولناک‌تر از این وجود داره؟

مرجان متقی که پیش از این در آثاری همچون سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان و «وارش» به کارگردانی احمد کاوری به ایفای نقش پرداخته تنها بازیگر فیلم کوتاه «کُرال بلو» است. همچنین رها حاجی زینل بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما که سابقه حضور در آثاری همچون «خفه گی» و «نهنگ آبی» را در کارنامه داشته به عنوان مشاور پروژه در این فیلم کوتاه جاویدی را همراهی کرده است.

عوامل فیلم «کُرال بلو» عبارتند از مشاور متن: افشین واعظی، دستیار کارگردان: گلاره رنجبر، مدیر تولید: علی صفری، مشاور هنری: رها حاجی زینل، فیلمبردار: علیرضا قیدری، صدابردار: احمد نورآیین، طراح نور: پدرام رضوانی، تدوین: محمدرضا قیداری، اصلاح رنگ: محمدرضا قیداری، طراح گریم: رها حاجی زینل، طراح اکسسوار: فرناز یحیاپور، مشاور رسانه: سارا حدادی، مشاور زبان فرانسه: سمیه اصغری، طراح پوستر: رضا جاویدی، عکاس: پرتو جغتایی، آهنگساز: هادی فرهمند.

مشاهده خبر از سایت منبع