حراج نقاشی که در جنگ مصادره شد
یکی از آثار هنری «پیسارو» که توسط نازیها مصادره شده بود این بار در یک حراجی به مالکیت فرد دیگری درمیآید.
یکی از آثار هنری «پیسارو» که توسط نازیها مصادره شده بود این بار در یک حراجی به مالکیت فرد دیگری درمیآید.
سینماپرس: رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری درباره برنامه «زندگی پس از زندگی» و استقبال و انقادات نسبت به آن توضیح داد.
یک طراح گرافیک گفت: طراح گرافیک یا گرافیست، کسی است که دنیای تجاری و تبلیغی امروز به حضور او بسیار نیازمند است. زبان مشترک تمام آدمها و ارتباطهای اولیهٔ انسانها باهم، با اشکال و تصاویر شکل گرفت. ارتباط تصویری در دنیای امروز هم حرف اول را در بین راههای دیگر ارتباطی میزند.
سینماپرس: دیوارنگاره بینالمللی «القدس هی المحور» در قالب یک پویش فراملی، به صورت همزمان در همه کشورهای منطقه به نمایش درآمد.
به گزارش سینماپرس، دیوارنگاره «القدس هی محور» صبح امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در آستانه روز قدس، به صورت همزمان در کشورهای منطقه به نمایش درآمد. بر این اساس، صبح امروز از جدیدترین دیوارنگاره میدان حضرت ولیعصر (عج) نیز با همین عنوان رونمایی شد.
در توضیح این دیوارنگاره آمده است: «مساله قدس یک مسئله شخصی نیست، و یک مسئله مخصوص به یک کشور و یا یک مسئله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثهای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی پیریزی شد تا آن گاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است. امام خمینی (ره) | ۱۳۶۱/۱/۲۵»
همچنین پویش «عیدنا فی القدس» نیز در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با پویش «القدس هی المحور» توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی راه اندازی شد.
علی قمصری _ نوازنده تار و آهنگساز _ از برگزاری کنسرت جدید خود تحت عنوان «تار مجنون، موی لیلی» در تالار وحدت خبر داد.
سینماپرس: هومن حاجی عبداللهی در نشست سریال «خوشنام» بیان کرد که نقش یک لات را بازی کرده است.
به گزارش سینماپرس، نشست سریال «خوشنام» امروز هفتم اردیبهشت با حضور برخی از عوامل این سریال و بدون حضور کارگردان به صورت آنلاین برگزار شد.
فهمیه سلیمانی نویسنده سریال در ابتدا گفت: ما در این قصه تا جایی که میشد از کلیشه فاصله گرفتیم و داستانهایی طراحی شد که مخاطب نتواند حدس بزند و امیدوارم مخاطب غافلگیر شده باشد.
احمد زالی تهیه کننده درباره قصههایی که پایان آن تا حدی با اتفاقات مثبت برای شخصیت اصلی مشخص است، بیان کرد: یک اصل دراماتیک است که قهرمان موانعی را رد میکند و با ضدقهرمان درگیر میشود این فینفسه ضعف نیست و شما در آثار جهان هم نگاه کنید میدانید قهرمان درنهایت پیروز میشود و این روند کار است که آن را جذاب میکند. این تغییر و پرداخت در روند بازی و حتی در طراحی صحنه و… رعایت شده و این زیباست.
هومن حاجی عبداللهی بازیگر سریال نیز بیان کرد: از یک سال و چند ماه پیش صحبتهایی برای حضورم در این سریال با تهیه کننده صورت گرفت. از همان ابتدا قصه را دوست داشتم و به خاطر اتفاقات قصه شخصیت پردازی و گرههای داستانی اش فکر میکردم بگیرد.
وی درباره بازی خود گفت: اوایل خیلی محتاط جلو میرفتم و به تکتک اکت های خودم حواسم بود با علیرضا نجف زاده هم تعامل خوبی داشتم و درباره آنها صحبت میکردیم. اولین بار هم که راش ها را دیدم احساس خوبی داشتم و بعد از ۲۵ سال کار میفهمم میتواند اتفاق ویژهای رخ دهد. بازتابهایی که از شب اول پخش دیدم خوب بود. سالها به خاطر کار کودک بچهها مرا با «پنگول» و به خاطر «پایتخت» مرا «رحمت» صدا میکردند اما بعد از این سریال من «شهرام» شدم.
حاجی عبداللهی درباره تجربه کار رمضانی گفت: یک بار تجربهاش را داشتم «پایتخت ۴» بود که فکر میکنم تا عصر روز عید فطر کار کردیم و تا شب تدوین شد تجربه شیرین و سختی بود و برای هرکسی اتفاق فرخندهای است که در رمضان یا نوروز کارش پخش شود و سریالها بیشتر و بهتر دیده میشود.
وی در ادامه درباره نقش خود که یک لات را بازی کرده است توضیح داد: لاتها آدمهای پایبند و متعهدی هستند، ناموس و حلال و حرام میدانند. اگر چاقوکشی هم میکنند برای کسی چاقوکشی میکنند که مزاحم ناموس محلهاش شده است. من لات ۱۴۰۱ را بازی کردم، آنها که محله را میبندند و قمه کشی میکنند زورگیر و خفت گیر هستند اما لات حتی در رمضان و محرم کارش را تعطیل میکند. من البته لاتی هم بودم که خیلی کلیشه هم نبود. از همان ابتدا هم قرار نبود کلیشه بازی کنم و لازم بود این نقش را از خود کنم تا باورپذیر باشد.
غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما در این نشست درباره روند تولید این سریال اظهار کرد: طی چهار سال گذشته که از شروع متن بوده و یک سال و نیم گذشته که مقدمات تولید اتفاق افتاده است. شرایطی که در چند سال گذشته به خاطر کرونا تجربه کردیم عجیب بود. اصل این بیماری این بود که فاصله گذاری کنیم که تقریباً در پروژهها ناممکن بود. ما سریالهایی را در شبکههای دیگر هم میبینیم که مورد اقبال مخاطب قرار گرفته است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی که در ۱۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شده بود، جزییات معافیت بیمهای قالیبافان و شاغلان صنایع دستی را اعلام کرده بودند. این جزییات که باعث نگرانی هنرمندان و کارشناسان شده بود، با تأیید نهایی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس باعث شد تا وحشت خداحافظی با بیمه به دل هنرمندان راه یابد.
دیوارنگاره بینالمللی «القدس هی المحور» در قالب یک پویش فراملی، به صورت همزمان در همه کشورهای منطقه به نمایش درآمد.
سینماپرس: رئیس سازمان سینمایی با اشاره به فرارسیدن روز قدس، از حمایت این سازمان برای تولید فیلم های بلند، کوتاه و مستند با موضوع مقاومت و مظلومیت فلسطین خبر داد.
به گزارش سینماپرس، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در آستانه فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس با اشاره به اهمیت گرامیداشت این روز در جهان اسلام گفت: «روز قدس» یادگار امام راحل (ره) است، روزی که منحصر به ایرانیان و شیعیان نیست و باید گفت از اعتباری ویژه در جهان اسلام برخوردار است. هیچ انسان آزادهای نمیتواند از آنچه در قدس شریف میگذرد و همچنان با حمایت غرب ادامه دارد، چشمپوشی کند. در تمام این سالها، روز قدس، محلی برای وحدت مسلمانان و آزادگان جهان بوده و اجازه نداده است خون پاک مردم مبارز فلسطین لگدمال جوسازی رسانههای غربی شود. رسانههایی که اخبار تجاوز رژیم اشغالگر فلسطین را وارونه جلوه داده و اجازه نمیدهند تعدی و بیاحترامی مداوم صهیونیستها به قبله نخستین مسلمانان، به گوش آزادگان جهان برسد.
رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینمای ایران، در همه این سالها همراه مردم فلسطین بوده است. همراه و همصدا با همه مبارزان علیه ظلم و بیعدالتی و توسعه طلبی بیگانگان در کشورهای اسلامی. جشنوارهای همچون جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» عرصهای برای تجلی هنر هنرمندانی بوده که مقاومت را در هر جای جهان که باشد، به تصویر کشیده است و سیمای روشن قهرمانان عدالت خواه و جسوری که سر به ظلم خم نکردند، ترسیم کرده، بسیار آثار فاخر تصویری درباره مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق، یمن و کشورهای اسلامی در جشنوارههای مختلف سینمایی عرضه و دیده شده است.
خزاعی افزود: در آستانه برگزاری روز قدس با احترام به روح پرفتوح امام راحل (ره) و به تاسی از رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره نماد ظلمستیزی و در کنار فلسطین مظلوم بودهاند، به سینماگران اعلام میکنیم که از آثار مربوط به فلسطین شریف و محور مقاومت در سازمان سینمایی حمایت خواهد شد.
رئیس سازمان سینمایی گفت: امروز در جهان سینما، تصویر و رسانه، سازنده افکار و ایجاد کننده امواج هستند. پیروز میدانهای جنگ، آنانی هستند که صاحب رسانهاند و با زبان تصویر سخن میگویند. در جهان اسلام، نیازمند توسعه صنعت نمایش هستیم. ایران به عنوان مهمترین سینما در جهان اسلام، باید پرچمدار تولید و نمایش آثاری باشد که واقعیت آنچه بر مسلمانان میگذرد، نشان دهد.
خزاعی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: زیر مجموعههای سازمان سینمایی (بنیاد سینمایی فارابی، انجمن سینمای جوان و مرکز گسترش) میزبان و پذیرایی ایدهها، طرحها و فیلمنامههای سینماگرانی است که درباره فلسطین و محور مقاومت باشند.
وی ادامه داد: امیدوارم در کنار سینمای بلند و کوتاه، در حوزه مستند (به واسطه واقعنماییاش) شاهد رشد تولید آثار درباره فلسطین و محور مقاومت باشیم. سینماگران این حوزه و سایر حوزهها، به طور قطع، علاقهمند به ثبت حقیقت هستند و سازمان سینمایی با حمایت آنها، شعله حقیقت جویی را در جان این هنرمندان روشن نگاه میدارد.
سینماپرس: بعد از استعفای مجید رجبی معمار از مدیرعاملی خانه هنرمندان، با انتخاب شورای عالی حمیدرضا نوربخش سرپرست این مجموعه شد.
به گزارش سینماپرس، پذیرش استعفای مجید رجبیمعمار از مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران، شورای عالی این مجموعه فرهنگی هنری، تا انتخاب مدیرعامل جدید، حمیدرضا نوربخش را بهعنوان سرپرست برگزید.
ایرج راد رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران ضمن تایید خبر اعلام کرد این شورا در نظر دارد هرچه سریعتر از بین گزینههای موجود فردی را برای مدیرعاملی انتخاب کند.
ایرجراد پاسخ به پرسشی درباره گزینههای احتمالی و اینکه آیا در نهایت مسئولیت این نهاد مهم فرهنگی برعهده یک چهره موجه و معتبر بین اهالی فرهنگ و هنر قرار میگیرد یا خیر را به زمان دیگری موکول کرد.
لازمبه اشاره است که حمیدرضا نوربخش علاوه بر حضور در شورای عالی خانه هنرمندان ایران، مدیر عاملی خانه موسیقی ایران را برعهده دارد و از اعضای هیات مدیره این نهاد است.