X

بایگانی اردیبهشت 7, 1401

دفتر سینمایی

اعتراف مدیر شوآف در «دولت روحانی»: جلسه، بخشنامه، سخنرانی، شوآف و… فی‌نفسه کار نیستند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین انتظامی، رییس پیشین سازمان سینمایی که بخش عمده ای از وران خدمت خود در عرصه سینمایی کشور را به جلسه و حرف زدن های بدون عمل مشغول بود؛ حالا با انتشار متنی در فضای مجازی از این که «جلسه، بخشنامه، سخنرانی، شوآف و…» در بیلان کارها می‌آید و متاسفانه خریدار هم دارد، ابراز تاسف کرد.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی، کارشناس فرهنگی و فعال رسانه‌ای با انتشار توئیتی اشاره کرد «جلسه، بخشنامه، سخنرانی، شوآف و… فی‌نفسه کار نیستند.»

او در این مورد چنین نوشت: «در فیزیک، صرف وارد کردن نیرو (ولو خیلی زیاد) را کار نمی‌گویند بلکه اگر آن نیرو منجر به جابه‌جایی شود، کار است. به همین سیاق، در مدیریت هم صرف انرژی‌گذاری کار نیست. جلسه، بخشنامه، سخنرانی، شوآف و… فی‌نفسه کار نیستند؛ عجبا که در بیلان کارها می‌آید و متاسفانه خریدار هم دارد.»

حسین انتظامی: جلسه، بخشنامه، سخنرانی و... فی‌نفسه کار نیستند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مبارزه با تفکرات انحطاطی «صهیونیسم» اولویتی اصلی و اساسی برای تمامی آزاداندیشان و آزادمنشان در سراسر جهان محسوب می‌شود و «ملت ایران» و حاکمیت «نظام جمهوری اسلامی» به نوعی رهبری این خیزش جهانی را عهده‌دار می‌باشند اما این مبارزه از کمترین ظهور و بروز هنرمندانه برخودار شده و در این میان صنعت فیلم و سریال‌سازی در کشور، بدون در نظر گرفتن حضور چند اثر تولیدی محدود، کارنامه بسیار ضعیفی را در پرداخت به این موضوع مهم و اصلی دوران خود بر جای گذاشته است.

محمدرضا مهدویپور/ حدود ۸۰ سال است که موضوع «فلسطین» به «اولویّت نخست جهان اسلام» و آزادی‌خواهان جهان مبدل گردیده و در این میان تاسیس «نظام جمهوری اسلامی» در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی سبب شد تا این اولویت به هیچ عنوان دچار رکود نشود و مشمول معامله‌ها و چشم‌پوشی‌های متداول در عرصه سیاست بین‌الملل واقع نگردد و به صورتی رسمی و با محوریت «حاکمیت مستقل» و غیروابسته «ایران» مورد پیگیری قرار گیرد و به واسطه همراهی همه جانبه «ملت ایران» به ایجاد فضای همدلی برای تحقّق هدف والای حمایت از «مردم فلسطین» و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ی آنان مبدل گردد.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


پس اگر چه مبارزه با «جحودها» و تفکرات انحطاطی «صهیونیسم» اولویتی اصلی و اساسی برای تمامی آزاداندیشان و آزادمنشان در سراسر جهان محسوب می‌شود و «ملت ایران» و حاکمیت «نظام جمهوری اسلامی» به نوعی رهبری این خیزش جهانی را عهده‌دار می‌باشند و…؛ اما در واقع این مبارزه از کمترین ظهور و بروز هنرمندانه برخودار شده و در این میان صنعت فیلم و سریال‌سازی در کشور، بدون در نظر گرفتن حضور چند اثر تولیدی محدود، در مدت بیش از چهل و سه سال استقرار «نظام جمهوری اسلامی» کارنامه بسیار ضعیفی را در پرداخت به این موضوع مهم و اصلی دوران خود بر جای گذاشته و از این جهت می‌بایست به مرور چند نکته مهم در این زمینه پرداخت:

۱/ بیش از هفت دهه از فاجعه‌ی «غصب فلسطین» می‌گذرد. عوامل اصلی این فاجعه‌ی خونین، همه شناخته‌ شده‌اند و دولت استعمارگر انگلیس در رأس آنهاست، که سیاست و سلاح و نیروی نظامی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی آن و سپس دیگر دولت‌های مستکبر غربی و شرقی، در خدمت این ظلم بزرگ به کار افتاد. ملت بی‌پناه فلسطین در زیر چنگال بیرحم اشغالگران، قتل‌عام و از خانه و کاشانه‌ی خود رانده شد. تا امروز هنوز یک صدم از فاجعه‌ی انسانی و جنایاتی که به دست مدعیان تمدن و اخلاق، در آن روزگار اتفاق افتاد، به تصویر کشیده نشده و بهره‌ای از هنرهای رسانه‌ای و تصویری نیافته است.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۲/ دشمنی اساسی و آشتی‌ناپذیر حاکمیت «جمهوری اسلامی» با «صهیونیسم» سبب شد تا یکی از ایام شاخص در سال به نام «روز قدس» نامگذاری و به دستور «امام امت» در راستای تبیین جایگاه و حقانیت این دشمنی و در جهت دفاع از ملت‌های تحت ظلم و بالاخص ملت مظلوم فلسطین معین گردد. البته انتظار می‌رفت که تبیین این دشمنی به عنوان مطالبه «جهانی» و «اسلامی» در رسانه‌های تصویری و به خصوص در عرصه فیلم و سریال نیز از جایگاهی ویژه برخوردار گردد و جریان فیلمسازی در کشور که ابزارهای مناسبی را نیز در اختیار دارند به شکل گسترده‌ای در طول بیش از چهل و سه سال گذشته، اقدام به طرح دراماتیک این دشمنی از زوایای دید مختلف و در ژانرهای گوناگون نمایند.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۳/ کم‌کاری و عدم توجه «صدا و سیما» به موضوع «فلسطین» را می‌بایست در زمره مصادیق ناکارآمدی و نفهمی برخی مدیران ارشد این سازمان در دهه‌های اخیر معرفی نمود. مدیرانی که هر سال با نزدیک شدن به «روز جهانی قدس» حسرتی عمیق بر دل‌های مخاطبان علاقمند «رسانه ملی» می‌نشانند. مخاطبی که منتظر تماشای سریال‌های متنوع و آثار هنرمندانه‌ای با موضوع «مقاومت» است و در این میان با پخش مشتی برنامه تکرای و محتوای صدها بار پخش شده در «تلویزیون» مواجه می‌شود! برنامه‌هایی که تمام بضاعت رسانه‌ای کشور و بالاخص تولیدات سازمان عریض و طویلی همچون «صدا و سیما» در تبیین «صهیونیسم» و موضوع «قدس» و حمایت از «فلسطین» را فروکاست داده و محدود به تولید ویدئو کلیپ‌های دو تا سه دقیقه‌ای با مضمون «مظلومیت مردم فلسطین» می‌نماید! تولیداتی به عنوان محصولات مراکز فرهنگی دیگر نهادها قلمداد و صدا و سیما تنها نقش پخش کننده آن را عهده دار است و این همه در حالی است که عمده بودجه این نهاد معظم رسانه‌ای در کشور، صرف تولید هجویات سمبل شده‌ای همچون «خوشنام» و «خداداد» و «برف بی‌صدا می‌بارد» و «از سرنوشت» و «پلاک ۱۳» و … می‌شود.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۴/ تولید فیلم و سریال با موضوع «قدس» و حمایت از «فلسطین» از جمله تولیداتی است که تصور ایجاد «گردش مالی» برای آن تقریبا محال بوده و از این جهت نیازمند حمایت مادی و معنوی نهادهای متولی فرهنگ و هنر در کشور می‌باشد. نهادهایی که لازم است تا با شناسایی طیف متعهد و متخصص، اقدام به سرمایه‌گذاری برای تولید نمایند و مراقب باشند تا اثری «سفارشی» تولید نشود. اثری که پدیدآورندگان آن اساسا اعتقادی به مفاهیم محتوایی به نمایش گذاشته شده در آن اثر ندارند و تنها به جهت جلب نظر «سفارش‌دهندگان» و به طمع ارتزاق از منابع مالی ایشان است که نسبت به تولید آن مبادرت ورزیده‌اند.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۵/ مسأله «اقتصاد» در «هنر» مسأله مهمی است؛ نکته‌ای است که به دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود و آن توجه به این موضوع است که همانا کسانی هم که در رشته‌های هنری سرمایه‌گذاری می‌کنند، غالبا وقتی به چیزهایی پایبند هستند، نمی‌توانند بازده مالی داشته باشند. یقینا باید به اینها کمک شود؛ اگر کمک نشد، به سمت هر چیزی که بتواند «پول» را به سمت آنها بیاورد و آنها را تأمین کند می‌روند و بر «گیشه‌گرایی» متمرکز می‌شوند و اساسا گرایش به مسائل جنسی و شهوانی و امثال اینها در «سینما» یک مقدار عاملش همین است. می‌خواهند فیلم جاذبه پیدا کند، لذا یک مشت افرادِ بخصوصی را جمع می‌کنند. متأسّفانه این عیب بزرگی است که در بسیاری از فیلم‌های ما دیده می‌شود. آفتی که در حال سرایت به «سینمای مقاومت» بوده و سعی دارد تا با غلبه «ملودرام» و روایت‌پردازی‌های «عاشقانه» و بعضا تا حدود زیادی «شهوانی» و … اسباب «گیشه‌پذیری» این قبیل از تولیدات را فراهم نمایند. اقدامی که خطر «تحریف» را بیش از هر زمانی متوجه تولیدات فیلم و سریال در کشور ساخته است.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۶/ مجموعه «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و مشخصا «سازمان سینمایی» اصلی‌ترین مرجع در ساختار فرهنگی «نظام جمهوری اسلامی» برای حمایت از «سینمای مقاومت» می‌باشند. از این جهت باید منتظر تحقق وعده‌های داده شده در «دولت سیزدهم» و مشخصا وعده‌های متعدد «وزیر محترم ارشاد» و «رئیس سازمان سینمایی» ایشان ماند و مشاهده نمود که آیا در وعده «تولید حداقل ۲۰ فیلم در موضوعات فاخر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و آثار ارزشی» به موضوع «قدس» و «فلسطین» نیز توجه خواهد شد و آیا این قبیل وعده‌های «وزیر ارشاد» که به دفعات و همواره از بدو کسب رای اعتماد در مجلس تا به امروز در فضای رسانه‌ای کشور منتشر می‌گردد؛ منجر به تولید اثری فاخر در زمینه حمایت از «مردم فلسطین» و به نمایش گذاشته شدن آن در «چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر» می‌شود!


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۷/ «حوزه هنری انقلاب اسلامی» به عنوان نهادی در زیر مجموعه «سازمان تبلیغات اسلامی» است. نهادی که موظف به حمایت از فعالیت‌های هنری و فرهنگی «انقلاب اسلامی» و مرتفع ساختن بخشی از نیازهای رسانه‌ای «جهان اسلامی» می‌باشد. از این جهت است که فاصله گرفتن این نهاد مهم فرهنگی از انجام وظایف خود در بیش از دو دهه اخیر را می‌توان به عنوان یکی از عوامل اصلی ظهور و بروز فقر رسانه‌ای موجود در عرصه تولیدات سینمایی با موضوع حمایت از «مستضعفان جهان اسلام» و بالاخص در زمینه حمایت از «مردم فلسطین» قلمداد نمود.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۸/ «انقلاب اسلامی» چون با نام خداست، همیشه با شیاطین‌ مواجه است. چون معتقد به طرفداری از مستضعفان و مظلومان است، همیشه با قلدران و زورگویان و مستکبران، دست‌به‌گریبان است و همین امر سبب شده تا «انقلاب اسلامی» در بطن خود مبادرت به پرورش و تثبیت استعدادی با عنوان «رزمندگان بدون مرز» نماید. رزمندگانی که هرجا نیاز باشد، آنها در آنجا حضور پیدا می‌کنند؛ کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند، خود را بلاگردان مقدّسات و حریم‌های مقدّس می‌کنند. رزمندگانی که با جان خودشان، با همه‌ی توان خودشان به کمک ملّت‌های دیگر و ضُعَفای اطراف منطقه که در دسترس آنها است می‌روند. رزمندگانی که سایه‌ی جنگ و ترور و تخریب را از «ایران اسلامی» دور می‌کنند و اساسا اقتدار و امنیّت امروز «ایران» محصول کار همین رزمندگان است و …؛ اما متاسفانه اقدامات این «رزمندگان» از یک سو با حداقل ظهور و بروز رسانه‌ای همراه است و از سوی دیگر با خطر «تحریف» مواجه می‌باشد. رزمندگانی که با حداقل برخورداری از «قدرت رسانه» در خط نخست مقابله با «جحود» قرار دارند و قطعا اگر مجاهدت‌های ایشان روایت نشود، دشمن روایت می‌کند و «صهیونیسم رسانهای» هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند و حتی دروغ می‌گوید.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۹/ حمایت «انقلاب اسلامی» از «رزمندگان بدون مرز» اگر چه با توجه ویژه به «سازمان رزم» ایشان همراه می‌باشد؛ اما متاسفانه این حمایت از «پیوست فرهنگی» قابل قبولی برخوردار نبوده و اساسا در عرصه رسانه‌ای آنچنان ضعیف عمل شده که نه تنها امروزه کمترین اثری از رشادت‌های این رزمندگان برپرده نقره‌ای سینما منعکس نمی‌شود و صنعت سریال‌سازی، چه در «شبکه نمایش خانگی» و چه در «تلویزیون» تُهی از هرگونه اشاره‌ای مستقیم و یا غیر مستقیم به مجاهدت‌ها و اقدامات ایشان است؛ بلکه مجموع اقدامات ایشان با خطر «تحریف» مواجه می‌باشد.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۱۰/ «سازمان برای رزم» و ساختار عملیاتی «رزمندگان بدون مرز» نیازمند بازتعریف خود در عرصه «رسانه» بوده و در این میان استفاده از نهادهای فرهنگی و هنری موجود را می‌توان سریعترین و مناسب‌ترین گزینه برای نیل به مقصود قلمداد نمود. از این جهت است که می‌توان ساختار الکن و فَشل نهادی همچون «سازمان هنری رسانه‌ای اوج» را به نحوی اصلاح نمود که این سازمان به جایگاه اصیل خود در فضای «هنری و رسانهای انقلاب اسلامی» بازگردد و با فراغت از مدیریت‌های رانتیه و پالایش خود از جولانگاه برخی سردارزادگان و … در نقش بازوی رسانه‌ای «رزمندگان بدون مرز» حاضر شود و به مجموعه‌ای مبدل گردد که بجای تولید برخی آثار بی‌ربط و مبهم و بعضا مجعول؛ متمرکز بر روایت‌گری صحیح از مظلومیت و مجاهدت‌های صورت‌گرفته توسط «مستضعفان جهان» شده و به صورت مشخص بر موضوع «فلسطین» تمرکز نموده و ابعاد جنایت‌های «رژیم صهیونیستی» را با ابزار فیلم و سریال برای مخاطبان خود تبیین و به ثبت و ضبط در تاریخ برساند.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


۱۱/ گستره نفوذ و احاطه ویژه «جحودها» بر عرصه «رسانه» در تمام دنیا را می‌توان از جمله موضوعاتی با مصادیق بسیار قلمداد نمود. موضوعی که سبب می‌شود تا فعالیت هر هنرمندی در جهت حمایت از «فلسطین» با احتمال بایکوت و طرد شدن او از سوی جامعه هنری همراه گردد. از این جهت است که پویا نمودن و اهتمام به تحول در ساختار نهادی همچون «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» را می‌توان به عنوان یکی از اقدامات فوری در زمینه گسترش حمایت از «سینماگران بدون مرز» مورد توجه قرار داد. هنرمندانی که دغدغه دفاع از مظلومان و مستضعفان عالم را داشته و هیچ‌گاه خود را مقهور هنرهای تصویری و سینما و تلویزیون و به طور کل مافیاهای فیلمسازیِ غرب و در تحت احاطه و کنترل «صهیونیسم رسانهای» فرض نکرده‌اند.


وقتی آرمان قدس مغفول مدیران فرهنگی کشور است!


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نادر طالب‌زاده» به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمید جوادی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» بیان کرد که نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون دوباره به دلیل عود کردن مجدد علائم بیماری به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد

به گزارش سینماپرس، حمید جوادی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «عصر» شبکه افق در گفتگو با مهر ضمن تأیید خبر عود کردن مجدد علائم بیماری نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز باسابقه تلویزیون، گفت: تا روز چهارشنبه گذشته حال عمومی ایشان خوب و رو به بهبودی بود، اما از روز چهارشنبه مجدد به دلیل نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شدند. با این حال هنوز کمی قادر به صحبت کردن است.

وی در پایان تأکید کرد همه مردم برای سلامت این هنرمند دعا کنند.

همچنین وحید جلیلی قائم‌مقام رییس سازمان صدا و سیما در امور فرهنگی درباره حال این کارگردان در صفحه شخصی خود نوشت: «حاج نادر عزیزمان سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی لحظات سختی را در اتاق مراقبت‌های ویژه می‌گذارند. از همه دوستان التماس دعا. ان‌شاءالله به برکت دعاهای خالصانه مومنین این بار هم به خط مقدم برگردد و سایه‌اش مستدام باشد.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دل نگران نسل جدید موسیقی ایرانی‌ام/ یک پیشنهاد به دفترموسیقی


یکی از خوانندگان شناخته شده موسیقی ایرانی از مدیریت دفتر موسیقی وزارت ارشاد و انجمن موسیقی ایران خواست تا درحوزه برنامه‌ریزی و حمایت از کنسرت‌های غیرتجاری اقدام عاجلی انجام دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد نسبت به انفعال مدیران سینمایی/ رویگری: برای مسئولان خانه سینما اصلاً مهم نیست بنده و امثال بنده مرده ایم یا زنده! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با بستری شدن تلخ و غم انگیز رضا رویگری بازیگر پیشکسوت و برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در آسایشگاه سالمندان کهریزک و انفعال نهادهای سینمایی برای رفع مشکل این هنرمند، برآن شدیم تا با بازنشر چند گفتگوی وی طی سال های اخیر با خبرگزاری سینماپرس نظرات وی را در رابطه با وضعیت کنونی سینمای ایران، گذران روزها در ایام بیماری و کهولت سن و آینده سینمای کشور مجدد از نظر بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار سینماپرس رضا رویگری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ایرانی است. او همچنین در حرفه نقاشی نیز فعال بوده و در سال‌های اخیر در نمایشگاه‌هایی در ایران و آمریکا، آثارش را به نمایش گذاشته است. رضا رویگری تاکنون سه آلبوم موسیقی با نام‌های «از عشق گفتن» و «غوغا» و «کازابلانکا» به بازار هنر عرضه کرده است. وی همچنین، خوانندۀ سرود معروف «ایران ایران» در اول انقلاب می‌باشد.

بازی وی در نقش کیان ایرانی در سریال «مختارنامه» باعث محبوبیت بیش از پیش این هنرمند در بین مردم شد. ۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبری شوک آور جامعه هنری و عموم مردم را حیرت زده کرد؛ خبر کوتاه بود؛ «رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک بستری شد»! بعد از انعکاس گسترده این خبر افکار عمومی خواستار رسیدگی عاجل مدیران و دستگاه های سینمایی به وضعیت این هنرمند و نجات وی از آسایشگاه کهریزک شدند.

در سکوت مطلق نهادهایی مانند خانه سینما که کلاً وظیفه خود را فراموش کرده، برخی از نهادها مانند سازمان سینمایی وعده رسیدگی به وضعیت وی را دادند؛ وعده ای که وعده باقی ماند چرا که پرویز پرستویی و علیرام نورایی زودتر از مدیران سینمایی دست به کار شدند و برای وی خانه ای با یک پرستار دائمی تهیه کردند.

در ذیل این نوشتار برخی از گفتگوهای این هنرمند ارزنده که گلچین شده و خبرنگاران خبرگزاری سینماپرس این گفتگوها را به صورت اختصاصی با رضا رویگری انجام داده اند، بازنشر شده است.

*********************************

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سرنوشت عیدی میلیاردی گفت: سوأل بنده این است که چرا وزارت ارشاد و سازمان سینمایی پیگیر شفاف سازی چگونگی مصرف شدن عیدی میلیاردی توسط مسئولان خانه سینما نیستند؟ نکند خدای ناکرده دست آن ها هم با مسئولان خانه سینما در یک جیب است؟ حتی ریالی از این عیدی را به ما که ندادند!؛ این در حالی است که اگر شما دردهای مرا بشنوید اشک تان در می آید. من نمی دانم این پول چرا به ما که نیازمند آن بودیم داده نشده و اصلا معلوم نیست سر آن چه آمده است؟ برای مسئولان خانه سینما که اصلا مهم نیست بنده و امثال بنده مرده ایم یا زنده! آن ها حتی یک یاد کوچک از ما نمی کنند که آیا می توانیم زندگی مان را بگذرانیم؟ آیا کار داریم؟ در چه وضعیتی هستیم؟ هیچ یک از این ها برای آن ها اصلا مهم نیست. یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در پی اتفاقات اخیر خانه سینما مبنی بر اجبار صنوف در وزارت کار، فقدان خدمات صنفی و در نقطه مقابل توسعه ساختاری این نهاد گفت: متأسفانه خانه سینما هیچ توجهی به وضعیت زندگی هنرمندان ندارد، هر هنرمندی از این نهاد گلایه و انتقاد دارد راست می گوید، این خیلی بد است که مسئولان این نهاد میان هنرمندان هم تبعیض قائل می شوند، هیچ چیز در خانه سینما درست سرجای خود نیست و من شخصاً بابت این اتفاقات بسیار متأسفم. متأسفانه مسئولان خانه سینما پیشکسوتان را به طور کل از یاد برده و فراموش کرده اند، آن ها نه به ما زنگی می زنند و نه به وضعیت بیکاری و زندگی ما توجهی دارند؛ سوأل بنده این است که وظیفه یک نهاد صنفی مگر چیزی به جز رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی اعضایش است؟ چرا مسئولان خانه سینما حتی برای جشنواره فجر یک بلیت در اختیار ما نمی گذارند؟ مگر ما هنرمند این مملکت نیستیم و سال های جوانی مان را برای رشد هنر این کشور صرف نکرده ایم؟ سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بازی دولت در زمینه معافیت مالیاتی هنرمندان، از تایید تا انکار گفت: امروزه اکثریت هنرمندان در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند و بهتر است آقایان تصمیم گیر و سیاست گذار اول به همه هنرمندان کار بدهند و از کمترین حقوق قانونی وزارت کار آن ها را بهره مند کنند بعد به فکر درآمدزایی از طریق هنرمندان برای خود باشند! آقایان تصمیم گیر و سیاست گذار اول به همه هنرمندان کار بدهند و از کمترین حقوق قانونی وزارت کار آن ها را بهره مند کنند بعد به فکر درآمدزایی از طریق هنرمندان برای خود باشند! اینطور که نمی شود یکباره برخی افراد برای خود تصمیم بگیرند که قانونی که سال های سال پابرجا بوده را حذف کنند و از هنرمندان که هیچ گاه مالیات پرداخت نمی کردند طلب مالیات داشته باشند. دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: این وظیفه متولیان سینمای کشور، از سازمان سینمایی تا خانه سینما است که در این بحران کرونایی به فریاد هنرمندانی که بیش از گذشته در بیکاری به سر می برند برسند آن ها باید با تمام توان همه هزینه هایی که قرار بوده در طول سال انجام دهند را برای رفع بحران زندگی سینماگران اختصاص داده و کمک کنند تا اندکی سامان به زندگی هنرمندان داده شود. باعث شرمساری است که عده ای از هنرمندان از تأمین اجاره بهای منازل خود برنمی آیند و عده ای دیگر پول های آنچنانی می خورند! آقایان مدیر و مسئول باید بدانند زشت است که هنرمندان به عنوان نمایندگان فرهنگ و هنر کشور دست گدایی پیش این و آن دراز کنند؛ چنین اتفاقی زیبنده کشور ما نیست و این وظیفه متولیان فرهنگی است که زندگی هنرمندان را تأمین نمایند تا آن ها مجبور به این کار نشوند. دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با انتقاد شدید از انفعال مدیران سینمایی در روزهای کرونایی گفت: شیوع و گسترش ویروس کرونا این روزها زندگی هنرمندان و اهالی سینما را صدچندان بیشتر از گذشته دچار نقصان و خسران کرده است اما متأسفانه هیچ تدبیری از سوی مسئولان برای برون رفت از این اوضاع نابسامان نمی شود؛ سوأل اصلی بنده این است که چرا دولت راجع به وضعیت بد معیشتی و بیکاری گسترده اهالی سینما در دوران کرونایی هیچ تدبیری اندیشه نمی کند؟ آقایانی که از هنرمندان به عنوان زینت المجالس شان استفاده می کنند و یا از هنر هنرمندان برای پر کردن زمان برنامه های تلویزیونی و تولید فیلم های سینمایی استفاده می کنند، در این ایام خطیر وظیفه دارند به فریاد هنرمندان درمانده، بیکار و خانه نشین برسند. مسئولانی که از هنرمندان برای استحکام موقعیت های شان استفاده می کنند باید این روزها به فکر هنر و هنرمندان باشند و نگذارند بیش از این زندگی هنرمندان دچار آسیب شود. چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹

رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال عملکرد دولت روحانی در حوزه سینما و انتظارات از رئیس جمهور آینده گفت: نه تنها اوضاع سینماگران که اوضاع زندگی اکثریت مردم و بخش های مختلف کشور در این ۸ سال خوب نبود؛ اقتصاد به عنوان یکی از مهمترین ارکان جوامع انسانی در این سال ها با مشکلات جدی روبرو شد و زندگی بسیاری از افراد جامعه را با مخاطرات جدی مواجه کرد و متأسفانه باید بگویم حال اکثر مردم در این سال ها خوب نبود! شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما که با فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فیلم فجر سال ها است هنرمندانی مثل مرا به طور کل نادیده می گیرد به نحوی که من بارها از خودم سوأل کرده ام چطور بعد از ۶۰ سال حضور مستمر در سینمای ایران و تلاش برای اعتلای فرهنگ و هنر این مملکت نه یک بار بازی مان در این جشنواره کاندید شد و جایزه ای گرفت نه حتی مراسم بزرگداشتی برایمان ترتیب دادند! سال ها است در این جشنواره جوایز به صورت ناعادلانه تقسیم می شود و رسماً بخش کثیری از هنرمندان که به زعم بسیاری از مردم و کارشناسان در کار خود استادانه فعالیت کرده اند نادیده گرفته می شوند. سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تبریک دادمان به رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران


محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، انتصاب رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را تبریک گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این هجمه‌ای که بر افزایش قیمت بلیت سینما ایجاد شده، منطقی نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز بیان کرد که امیدوارم با انتخاب آثار خوب و مخاطب‌پسند بتوانیم از استقبال خوبی برخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را گرفته است از بین برود.

به گزارش سینماپرس، سیدمصطفی حسینی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در گفتگو با مهر درباره پخش و فروش فیلم‌ها در نوروز ۱۴۰۱ و میزان رضایت از این فروش گفت: پخش و اکران نوروز امسال متاثر از شرایط ایجاد شده بود. با حذف محدودیت‌های حاصل از کرونا و اینکه مردم ۲ سال خانه نشین بودند، نیاز به تفریح داشتند و همچنین کاهش شیوع کرونا با افزایش واکسیناسیون، اینکه مخاطبان امسال، سفر را اولویت خود بدانند، از قبل کاملاً مشخص بود و به تبع آن سینما از مخاطب کمتری برخوردار شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر چیدمان اکران نوروز ۱۴۰۱ نیز چندان قوی نبود و می‌شد چیدمان بهتری برای آن در نظر گرفت. در واقع از آثاری که مخاطب بیشتری را می‌توانست به سالن‌های سینمایی بیاورد، استفاده نشد. ما می‌توانستیم تنوع ژانر بیشتری داشته باشیم و حوزه کودک و نوجوان و کمدی را بیشتر در نظر بگیریم تا شرایط اکران و استقبال بهتر شود. غیر از فیلم‌های «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «سگ بند» و «روز صفر» که از فروش نسبتاً خوبی برخوردار بودند، مابقی فیلم‌هایی که اکران شدند، خوب نبودند و حتی شاهد بودیم که یکی از فیلم‌ها در همان هفته اول به اکران آنلاین پیوست. در حالی که می‌شد با انتخاب خوب، پس از ۲ سال، نگاه مخاطبان را به سینما برگرداند تا رونق افزایش یابد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز همچنین درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت در این کم اقبالی نوروزی بیان کرد: از سال ۹۸ به دلیل شیوع کرونا، افزایش قیمت بلیت سینما که هر سال اتفاق می‌افتاد عملاً وجود نداشت و این هجمه‌ای که بر افزایش قیمت ایجاد شده، منطقی نیست. چرا که هر سال مبلغی افزایش قیمت برای بلیت سینما داشتیم و از سال ۹۸ تا امسال این اتفاق رخ نداده بود. از سوی دیگر بخش اعظمی از این افزایش مربوط به دولت است که مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های جاری و … را شامل می‌شود که روی قیمت بلیت‌ها افزوده شده است و اگر دولت از حق خود در این زمینه بگذرد، قیمت‌ها می‌توانند معقول‌تر باشند.

حسینی در خاتمه درباره اکران عید فطر توضیح داد: با توجه به اکران فیلم‌های «انفرادی»، «لامینور» و «مغز استخوان»، امیدوارم که امسال همانند سال‌های گذشته که اکران عید فطر نیز رونق خوبی به سینماها می‌داد، با انتخاب آثار خوب و مخاطب پسند بتوانیم از استقبال خوبی برخوردار شویم و این رخوتی که گریبان سینما را گرفته است با نمایش آثار خوب از بین برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی قمصری پس از چند سال به روی صحنه می‌رود


علی قمصری _ نوازنده تار و آهنگساز _ از برگزاری کنسرت جدید خود با عنوان «تار مجنون، موی لیلی» در تالار وحدت خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلاش این کودک برای فرار از خشونت بی‌نتیجه ماند!


برنامه «عکس‌های تکان دهنده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به نمایش و بررسی قتل‌ عام مسلمانان روهینگا در میانمار اختصاص دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نوشته‌های دکتر اسلامی نُدوشن در ادبیات، حلاوت زبان سعدی، حافظ و مولانا را برای نسل ما تداعی می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی اسلامی نُدوشن شاعر، منتقد و نویسنده را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پیام محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت محمّدعلی اسلامی نُدوشن چنین آمده است:

«خبر درگذشت استاد محمّدعلی اسلامی نُدوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم و پژوهشگر نامدار ایرانی موجب اندوه و تألم فراوان شد.

زنده‌یاد اسلامی نُدوشن، ادب‌شناس و نقّاد ادبی بزرگ زمانه ما بود که با تألیف و ترجمه کتاب‌های فراوان در زمینه‌های مختلف ادبی و اجتماعی، میراث گرانقدری از خویش به یادگار گذاشت که بی‌گمان چراغ راه پژوهندگان ادبیات و فرهنگ خواهد بود. ایشان در طول عمر بابرکت خود، قلم قدرتمندش را همواره در راه پاسداشت زبان و ادب فارسی و ایران و تاریخ پرشکوهش قرار داد و بر بام و بوم این‌ مرز، درباب «فرهنگ» و «ایران» سخن راند و قلم زد که این کوشش بی‌وقفه و همت و اراده بلند ایشان می‌تواند الگوی ارزشمندی برای فعالان عرصه فرهنگ و خصوصاً جوانان باشد.

بخشی از نوشته‌های دکتر اسلامی نُدوشن در ادبیات، حلاوت زبان سعدی، حافظ و مولانا را برای نسل ما تداعی می‌کند. ایشان در خط طولانی ادبیات ایران که حامل فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است، به ما آموخت چگونه می‌توان از دوران معاصر به دوران ‌کهن رفت و از آن دوران، توشه‌ای برای امروز فراهم کرد.

اینجانب درگذشت این استاد فرزانه را به خانواده ارجمند و تمامی اهالی فرهنگ و ادب و علاقه‌مندان به دانش و اندیشه تسلیت می‌گویم.

خداوند رحیم ایشان را در پناه رحمت خود قرار دهد و به بازماندگان و داغ‌دیدگان، صحت و صبر عطا کند.»

مشاهده خبر از سایت منبع