رونمایی دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج)در آستانه سالگرد هفتم تیر
در آستانه سالگرد شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و هفته قوه قضائیه دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد.
در آستانه سالگرد شهادت آیت الله سید محمد بهشتی و هفته قوه قضائیه دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد.
سینماپرس: تلویزیون «با جام جهانی» و «ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۲۲» از تابستان امسال، به استقبال این مسابقات خواهد رفت.
به گزارش سینماپرس، فصل جدید برنامههای شبکه ورزش شامل «جهان ورزش» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰، «فوتبال۱۲۰» پنجشنبهها ساعت ۲۳، «ویدیو چک» پنج شنبهها ساعت ۲۲، «کادر فنی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۰۰، «باشگاه»، «کوهگشت»، «پهلوون»، «مثبت ورزش» و «دست اول» در تابستان ۱۴۰۱ همچنان به روی آنتن خواهد رفت.
برنامه «لذت فوتبال» و «شبهای فوتبالی» جمعهها ساعت ۲۱ نیز با آغاز فصل جدید فوتبال اروپا و لیگ برتر ایران مجددا از اواسط مرداد به آنتن شبکه ورزش باز خواهد گشت.
همچنین «با جام جهانی» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰، و ویژه برنامه «والیبال لیگ ملت ها» که از آغاز این تورنمنت پخش شده است تا پایان تیرماه روی آنتن خواهد بود.
برنامه استعدایابی کشتی با نام «همه فن حریف» از ابتدای مرداد روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰ به جدول پخش شبکه ورزش اضافه خواهد شد.
همچنین برنامه «جام روستا» و «جام گل کوچیک» هم با هدف برگزاری مسابقات در روستاها و محلات در تابستان تولید و پخش خواهد شد.
«ویژه برنامه جام جهانی ۲۰۲۲» پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۸ نیز از تابستان امسال، به استقبال این مسابقات خواهد رفت و تا آغاز جام جهانی فوتبال، شرایط تیمهای حاضر در این رقابتها را بررسی خواهد کرد.
نمایشگاه هنری برای گرامیداشت پانصدمین سالگرد درگذشت «رافائل» هنرمند چیرهدست رنسانس برگزار میشود تا مرهمی باشد بر اخبار منفی و آشفتگیهای جهان.
سینماپرس: دبیرخانه رویداد بزرگ بازیهای رومیزی، صدمیز-صدبازی از تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، طراحان و دیگر دغدغهمندان این حوزه اقتصادی و فرهنگی دعوت میکند تا در برگزاری این رویداد بزرگ مشارکت کنند.
به گزارش سینماپرس، بازیهای رومیزی یکی از کالاهای فرهنگی است که امروز جای خود را در میان خانوادهها و نوجوانان و جوانان و کودکان باز کرده است. اما هنوز به نظر میرسد برای فرهنگسازی و معرفی بازیهای خوب به خانوادهها و ایجاد فضای تعامل و همنشینی در این حوزه جای کار بسیار است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن بازیهای رومیزی فدراسیون بازیهای همگانی وزارت ورزش و جوانان، همچنین فعالان تولید و عرضه بازیهای رومیزی در نظر دارد رویدادی را با عنوان صد میز، صد بازی در تیر سال جاری برگزار میکند.
این رویداد با هدف معرفی و ارائه توانمندیهای صنعتبازیهای رومیزی ایران به مخاطبان، معرفی تولیدکنندگان منتخب بازیهای رومیزی سراسر کشور، گردهم آوردن فعالان بخشهای گوناگون بازیهای رومیزی، ایجاد فضای مناسب برای معرفی ایدهها، طرحها و نمونهها به مخاطبان، سرمایهگذاران و ارگانها، ایجاد زمینه توسعه بازیهای رومیزی و تلاش برای ارتقاء سهم رقابتی این حوزه در کشور، حمایت از کالای ایرانی و پشتیبانی از تولیدکنندگان، طراحان و سرمایهگذاران داخلی و تحقق شعار سال، برقراری ارتباط مخاطبان با تولیدکنندگان بازیهای رومیزی، ایجاد زمینه لازم برای حضور تولیدات ایرانی در عرصههای جهانی و معرفی فهرست غنی از بازیهای رومیزی مناسب برای خانوادهها برگزار میشود.
رویداد بزرگ بازیهای رومیزی در دو بخش برگزار خواهد شد: روزهای ۲۳ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۱ شامل فضای بازی و فروش بازیهای رومیزی منتخب و روز ۲۷ تیر(عید غدیر) روز مسابقه.
همچنین بخش صد میز در این رویداد به عرضه و معرفی صد بازی برتر تولیدشده در داخل کشور اختصاص خواهد داشت. این صد بازی از میان بازیهای ثبتنام شده از سوی هیئت انتخاب متشکل از کارشناسان شورای نظارت بر اسباببازی، اداره کل سرگرمیهای سازنده، انجمن بازیهای رومیزی و فعالان و صاحبنظران این حوزه انتخاب و به خانوادهها ارائه خواهد شد.
بازیها در چهار دسته بازیهای مخصوص کودکان، بازیهای سبک (زمان بازی تا بیست دقیقه)، بازیهای متوسط (زمان بازی تا چهل دقیقه) و بازیهای سنگین (زمان بازی بیش از چهل دقیقه) و در چهار بخش جداگانه ارائه خواهد شد. همزمان فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش این بازیها به خانوادهها تدارک دیده میشود.
برگزاری و برنامهریزی بخش مسابقه این رویداد بر عهده انجمن بازیهای رومیزی فدراسیون بازیهای همگانی وزارت ورزش و جوانان است.
تولیدکنندگان بازیهای رومیزی علاقهمند به شرکت و حضور در این رویداد میتوانند جهت مطالعه شرایط شرکت در رویداد و ثبت نام آنلاین به تارنمای جشنواره ملی اسباببازی به نشانی toyfest.kpf.ir در بخش «رویداد بازیهای رومیزی» مراجعه کنند.
مراحل مشارکت در این رویداد شامل ثبتنام در سایت رویداد، تکمیل فرم اطلاعات بازیها و درخواست تعداد میز، بررسی و تأیید بازیهای منتخب و اعلام آن به تولیدکننده، پرداخت هزینه اولیه ورودی و تکمیل فرآیند ثبتنام است.
علاقهمندان برای شرکت در این رویداد از تاریخ ۴ تا ۶ تیر ۱۴۰۱ فرصت دارند. همچنین ۲۳ تا ۲۶ تیر رویداد بازی و معرفی بازیها انجام میشود و مسابقه ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد.
مسوولان موزهای در آمریکا اعلام کردند، ماموران اداره تحقیقات فدرال یا پلیس فدرال آمریکا (معروف به افبیآی) به موزه هجوم بردند و تمام نقاشیهای «باسکیا» را که در موزه به نمایش گذاشته میشد را با خود بردند.
مسعود ردایی معتقد است سرمایهگذاری و سیاستگذاری درباره چگونگی استفاده از صنایع فرهنگی و بازارسازی برای کودک و نوجوان به عهده دولت است.
به گزارش سینماپرس، تولید زنجیره محصولات فرهنگی همانند اسباببازی، عروسک، گیم، انیمیشن، نوشتافزار و سایر موارد مشابه به دلیل استفاده از فناوریهای نوین فرهنگی و ایجاد یک زنجیره بههم مرتبط محصولات فرهنگی کودک و نوجوان بهعنوان کسبوکارهای فرهنگبنیان نیز شناخته میشوند.
این کسبوکارهای فرهنگی با توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیتمحور میتواند بر ذائقه، الگوها، ایدهآلها و رفتارهای فرهنگی کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشند و از این نظر تاثیرگذاری عمیقی بر هویت فرهنگی کودکان و نوجوانان دارند که متأسفانه هماکنون این هویت آفرینی در اختیار مرچندایز کاراکترهای خارجی همانند باب اسفنجی، لاکپشت نینجا، مرد عنکبوتی و موارد مشابه است.
این در حالی است که تولید محصول بر اساس شخصیتهای سینمایی و تلویزیونی داخلی، در کشور ما امری مسبوق به سابقه است. شاید از نیمه دوم دهه شصت و با مجموعه تلویزیونی «مدرسه موشها» بود که این اتفاق به شکلی گسترده کلید خورد و در سالهای بعد با مجموعه «کلاه قرمزی» به اوج رسید. استقبال از مجموعه تلویزیونی و فیلمهای «کلاه قرمزی و پسرخاله» باعث شد تا برای سالها شاهد تولید محصولات جانبی همچون دفترچه، جامدادی، کیف، لوازم تحریر، قمقمه آب و حتی عروسک شخصیتهای این مجموعه باشیم. این روند در سال های آغازین دهه نود و با پخش سری جدید این مجموعه هم ادامه داشت اما به تدریج سیرنزولی به خود گرفت.
مسعود ردایی تهیه کننده سینما و تلویزیون است که بیش از فعالیتهای سینمایی، چهار دهه فعالیت در تولید برنامهها و تبلیغات تلویزیونی را نیز در کارنامه خود دارد. وی در نیمه اول دهه هفتاد و در شرایط که تبلیغات تلویزیون در ایران به شکلی حرفهای دوباره پا گرفته بود به عنوان یکی از ایدهپردازان این عرصه مطرح شد. ابداع دو شعار تبلیغاتی معروف «صاایران، هر روز بهتر از دیروز» و «همراه اول هیچ کس تنها نیست» از جمله ایدههای تبلیغاتی او در کنار چندین کمپین تبلیغاتی برای تولیدات تجاری و فرهنگی است. ردایی همچنین از ابتدای دهه نود کار تهیهکنندگی سینما را نیز به شکلی حرفهای دنبال کرده است که حاصل این فعالیتها، تهیهکنندگی آثاری همچون «سال دوم دانشکده من»، «برف سرخ»، «سه بیگانه» و «مالاریا» است.
با او که به عنوان تهیهکنندهای آشنا با ابعاد تبلیغات صنایع فرهنگی در ایران و خارج از کشور شناخته میشود گفتوگویی داشتهایم که در ادامه از نظر میگذرانید.
آنا: چرا با وجود موفقیت یک اثر هنری و نمایشی به ابعاد اقتصادی آن یا بازار صنایع فرهنگی بالقوهای که میتواند در کنار آن شکل بگیرد، کمتر توجه میشود؟
ردایی: حتما باید در این مسیر راهبرد وجود داشته باشد. باید صنایع مرتبط با یک اثر هنری مانند ساخت لوازم التحریر فعال شود که متأسفانه فرهنگسازی در این زمینه وجود ندارد، اما در خارج از کشور صنایع مرتبطی مانند عروسک و سرزمین دیزنی برای درآمدزایی بیشتر و کمک بیشتر به رؤیاپردازی بچهها ساخته شده است. متأسفانه در ایران شکل اجرای این نوع کارها مثل عروسک «دارا و سارا» بهعنوان نماد بچههای ایران، خیلی بد بوده است. وقتی کاری بد اجرا شود، بهجای علاقهمندی، باعث بیزاری مردم میشود و به این دلیل چندان توجهی به آن نشده است. اگر در کشور به واسطه سریالهایی مثل «مهمونی»، «شکرستان» یا «کلاه قرمزی» این بازارپردازی درحال شکلگیری است، باید آن را به فال نیک گرفت.
آنا: استفاده از محصولات فرهنگی جانبی از این شخصیتهای عروسکی مدتی رونق گرفته بود و در مقطعی فروشگاه محصولات فرهنگی شکرستان در تهران شکل گرفت، اما تداوم پیدا نکرد. دلیل این مقطعی بودن چیست؟
ردایی: متأسفانه زمینهسازی درستی در این رابطه وجود ندارد و در مقطعی شکرستان، در مقطعی کیف و لوازم تحریر کلاه قرمزی رونق یافت، اما رو به افول رفت. به عنوان مثال، در حال حاضر فیلمها را از بُنسازههای(پلتفرم) مختلف میبینیم، اما در گذشته انیمیشن به شکل لوح فشردهای بود که گاهی داخل یک کتاب قرا می گرفت و همراه با آن جوایزی به شکل محصولات فرهنگی بود.
در کشورما معمولاً این گونه فعالیتها به صورت مقطعی است و نهایت در بازه زمانی خاصی یعنی همزمان با پخش یک کار تصویری محبوبیت ایجاد میشود و بازار صنایع فرهنگی هرچند به صورت خرد در کنارش شکل بگیرد، اما ادامه پیدا نمیکند. اگر شکل اجرا در ایران درست باشد، تا سالها شاهد این هستیم که تمام یا بخشی از لوازم اتاق کودک مثل روتختی و پرده و اسباب بازی نمادی از آن انیمیشن هستند. بازار صایع فرهنگی برا یتاثیر بیشتر و بهتر باید داوم داشته باشد.
آنا: شما چه پیشنهادی برای تدوام این کارها میدهید؟
ردایی: تصورم این است که سیاستگذاری در این زمینه و تعیین راهبرد و خط مشی برای بازارسازی باید با کمک دولت صورت گیرد. متأسفانه توجه زیادی به این مسأله ندارند و در بخش خصوصی هم در رابطه با فروش محصولات برآیندی وجود ندارد. بنابراین؛ معتقدم بهعنوان مثال، تلویزیون میتواند یک انیمیشن محبوب را به عنوان نماد ملی در نظر بگیرد و به تدریج صنایع فرهنگی کنار آن را به وجود بیاورد. در حقیقت، تلویزیون برای تبلیغات بیشتر میتواند قیمت این نوع محصولات را به قیمت تولید ارائه دهد تا احتمال استقبال از آن بیشتر شود. یک مثال موفق مربوط به موزیک «سلام فرمانده» است که به طور مداوم از تلویزیون پخش شد و در تمام خانوادهها نیز بزرگ و کوچک از آن استفاده میکنند. این موزیک از لحاظ اعتقادی و آموزشی مفهوم خوبی دارد و بچهها و بزرگترها آن را در خانواده زمزمه میکنند.
آنا: در شرایطی که بسیاری از رسانههای فرهنگی و هنری ما به اقتضای جهان پس از کرونایی که در آن زندگی میکنیم، به سمت خصوصی شدن پیش میروند و استفاده از بنسازههایی(پلتفرم) نماوا، فیلیمو و حتی تلوبیون(مربوط به رسانه ملی) خیلی بیشتر از گذشته رواج یافته، چه راهکاری را برای افزایش عرضه، تقاضا و فروش صنایع فرهنگی که در کنار این آثار تصویری شکل میگیرد، پیشنهاد میدهید؟
ردایی: این غیرقابل انکار است که سیستمهای رسانهای ما تکثر یافته و از تلویزیون به سمت فضاهای مجازی و خصوصی مثل موبایلی که ما به دست میگیریم، پیش میرود. این تکثر گاهی باعث میشود که اگر تبلیغات درست نباشد، کسی متوجه آن نشود. البته، این شرایط مختص ما نیست و در تمام دنیا اتفاق افتاده است، اما باز هم باید در مورد اینکه چه راهکاری مناسب است، استفاده از ظرفیت بخش دولتی را برای بسترسازی و سیاسگذاری در زمینه عرضه، تقاضا و فروش پیشنهاد بدهم، چون بخش خصوصی هنوز چندان توانمند نیست.
کافی است نگاهی به حجم تولید و فروش سینمای ایران بیندازید که حتی میزان فروش به اندازه قیمت یک ساختمان ۱۰ طبقه هم نمیرسد و بعد ادعا میکنیم جامعه خود را فرهنگی و هنری کردیم، اما معتقدم باید با ابزاری که در اختیار داریم این ظرفیت را در جامعه ایجاد کنیم. متأسفانه ما به این ابزار چندان توجهی نداریم، یا ضوابط و شرایطی تعیین میکنیم که دست و پاگیر است. به عنوان مثال، کار رسانه ملی سازماندهی تبلیغات است که میتواند در بخش فضای مجازی فعالیت کند. این که تلویزیون صرفاً وظیفه نظارت را به عهده نگیرد و وارد فضای تولید هم شود، هیچ اشکالی هم ندارد. چون ما موضوعاتی در حوزه دفاع مقدس و آثار تاریخی داریم که حجم تولید آن به اندازهای گسترده است که تنها بخش دولتی از پس آن برمیآید.
آنا: پس شما معتقدید بسترسازی و بازارسازی برای صنایع فرهنگی باید از مسیر حمایت دولتی دولت انجام شود؟
ردایی: سرمایهگذاری و سیاستگذاری درباره چگونگی استفاده از صنایع فرهنگی و بازارسازی برای کودک و نوجوان به عهده دولت است. معمولا اگر بخواهیم در این رابطه کاری انجام دهیم باید از سنین کودک و نوجوان شروع کنیم. در گذشته، نهادهایی مانند کانون آموزش پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجله اطلاعات نوجوانان و تمام این محصولات فرهنگی به این دلیل وجود داشت که خط مشی این نسل از ابتدا به شکل صحیح مدیریت شود.
آنا: اگر بخواهید یک راهکار پلکانی پیشنهاد دهید که بهعنوان مثال از «الف به ی» برسیم، چه راهی مد نظر شماست؟
ردایی: معتقدم برای این موضوع با توجه به زمینههای فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی کشورمان، یک گروه باید تحقیق کنند که چه مواردی باعث بازارسازی فرهنگی میشود. باید توجه کنیم که بسیاری از کالاهای فرهنگی که در خارج از کشور درآمدزایی ایجاد می کند، در داخل کشور استقبال کافی را به همراه ندارد.
سینماپرس: با آغاز فصل تابستان ۲۲ فیلم روی پرده سینماهای کشور است که در بازه زمانی ۳۰ روزه، بیش از ۳۵ میلیارد تومان در گیشه فروش داشتند.
به گزارش سینماپرس، با آغاز فصل تابستان ۲۲ فیلم روی پرده سینماهای کشور است که در بازه زمانی ۳۰ روزه، بیش از ۳۵ میلیارد تومان در گیشه فروش داشتند.
همزان با آغاز فصل تابستان، ۲۲ فیلم روی پرده سینماهای کشور هستند که در بازه زمانی ۳۰ روزه ماه خرداد تا اول تیرماه بیش از ۱ میلیون نفر مخاطب و در ۵۳۷۶۹ سانس به تماشای این فیلم ها نشسته اند که مجموع فروش آنها در این بازه زمانی بیش از ۳۵ میلیارد تومان است.
در صدر فیلمهای پرفروش در این بازه زمانی به ترتیب فیلم «علفزار» با فروش بیش از هفت میلیارد و سی و هشت میلیون تومان، فیلم «سگ بند» با فروش بیش از سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان و فیلم «چند میگیری گریه کنی ۲» با فروش بیش از سه میلیارد و صد میلیون تومان به ترتیتب جزو سه فیلم پر فروش گیشههای سینما در مدت زمانی یک ماهه اخیر بودند.
در ادامه فیلم های پرفروش می توان به فیلم «هناس» با فروش بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان، «موقعیت مهدی» با فروش بیش از هشتصد و سی و هشت میلیون تومان و «مجبوریم» با فروش بیش از هشتصد و سی میلیون تومان اشاره کرد که به ترتیب رتبههای چهارم تا ششم فیلمهای پرفروش گیشه را به خود اختصاص دادند.
«پسران دریا» با فروش بیش از ۱۷ میلیون و هفتصد هزار تومان، «روز ششم» با فروش ۱۰۵ میلیون و ۶۷ هزار تومان و «سلفی با دموکراسی» با فروش ۱۰۷ میلیون و هفتصد هزار تومان کمفروشترینهای گیشه بازه زمانی مذکور هستند.
«انفرادی»، «بدون قرار قبلی»، «بیصدا حلزون»، «روز صفر»، «سلفی با دموکراسی»، «سگ بند»، «شادروان»، «طلاخون»، «علفزار»، «قدغن»، «لامینور»، «مجبوریم»، «مرد بازنده»، «مغز استخوان»، «موقعیت مهدی»، «نقره داغ»، «هناس»، «روز ششم»، «والدین امانتی»، «پسران دریا»، «چند میگیری گریه کنی ۲» و «گل به خودی» ۲۲ فیلم روی پرده سینماهای کشور در اکران تابستانی هستند.
دوز چهارم واکسن کرونا هنرمندان پیشکسوت به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت تزریق میشود.
سینماپرس: دبیر سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلمهای ورزشی ایران با اشاره به اینکه مراسم پایانی و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره، ۲۷ تیرماه همزمان با عید سعید غدیر در تهران برگزار میشود، گفت: در این مراسم از یک دهه فعالیت هنری پژمان جمشیدی در عرصه سینما و تلویزیون به عنوان یک ورزشکار شاخص و بازیگر مطرح این روزها تجلیل میشود.
به گزارش سینماپرس، سیدمجتبی علوی با بیان اینکه در اختتامیه این دوره از تلاشها و فعالیتهای سینمایی پژمان جمشیدی تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: پژمان جمشیدی چه در دوران فعالیت ورزشی و چه در دوران فعالیت هنری چهرهای محجوب و اخلاق مدار بوده است و بر این اساس در این دوره به عنوان سفیر جشنواره فیلمهای ورزشی ایران معرفی و تجلیل خواهد شد.
دبیر جشنواره فیلمهای ورزشی ایران با بیان اینکه پژمان جمشیدی از سال ۹۱ رسما وارد حوزه هنر سینما و تلویزیون شد و با گذشت یک دهه، بهعنوان یک چهره مردمی در سینما حضور جدی دارد، تصریح کرد: جمشیدی با نقش آفرینی در بیش از ۲۵ فیلم سینمایی و ۱۰ سریال تلویزیونی در این سالها از چهرههای شاخص این روزهای سینمای ایران است و به عنوان یک چهره ورزشی که وارد سینما شده است با پشتکار مثال زدنی جایگاه خود را تثبیت کرده است و جشنواره فیلمهای ورزشی وظیفه خود میداند از این چهره ورزشی هنری تجلیل کند.
وی با اشاره به اینکه داوران در بخشهای مختلف این روزها مشغول تماشای فیلمهای رسیده به جشنواره هستند تا جلسات جمعبندی نهایی برگزار شود، گفت: داوری آثار رسیده به پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران نیز به پایان رسیده است و همزمان با مراسم اختتامیه برگزیدگان این بخش نیز معرفی خواهند شد.
علوی ادامه داد: در این دوره بیش از ۵۰۰ فیلم از ایران و ۶۸ کشور به دبیرخانه جشنواره سیزدهم رسیده است و در بخش عکس نیز حدود ۳ هزار عکس از عکاسان ۵۲ کشور ارسال و داوری شده است.
دبیر جشنواره فیلمهای ورزشی ایران ادامه داد: در این دوره جشنواره، بیشترین فیلم به ترتیب از ایران، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، روسیه، مکزیک، آرژانتین، چین و مصر به جشنواره ارسال شده است و مشارکت بیش از ۶۸ کشور در جشنواره سیزدهم فیلمهای ورزشی آن هم در دورهای که در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا ساخت فیلم کاهش داشته است، بسیار موجب دلگرمی و نشانه شناخت و همراهی فیلمسازان از سراسر جهان با این رویداد بوده است.
علوی در پایان افزود: در روزهای پایانی تیرماه و آغازین مردادماه نیز آثار برگزیده جشنواره به مدت سه روز در تهران به نمایش درخواهد آمد.
بر اساس این گزارش، جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلمسازان، برنامهسازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهرههای خلاق برگزار میشود.
سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بینالمللی عکس ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانهای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام برگزار میشود.
دوز چهارم واکسن کرونا به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت روز یکشنبه – ۵ تیرماه در محل موسسه تزریق میشود.