X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

آغاز تحقیق درباره تابلو نقاشی های مشکوک در یک موزه


موزه «پرادو» در مادرید، تحقیقاتی را درباره بیش از ۶۰ اثر هنری موجود در این موزه آغاز کرده است تا به شبهاتی درباره مصادره‌ شدن این آثار طی قرن‌های گذشته پاسخ دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نگاهی به شاهکارهای مجموعه هنری بنیانگذار «مایکروسافت»


چندی پیش خبر مزایده مجموعه هنری بزرگ و گران‌قیمت «پل آلن» یکی از بنیان‌گذاران «مایکروسافت» منتشر شد. شاهکارهای نقاشان نامدار جهان همچون «ون‌گوگ»، «لوسین فروید» و «گوستاو کلیمت» از جمله آثاری هستند که در جریان حراجی پیش‌رو به مزایده گذاشته خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ایران اینترنشنال» در ۱۰ روز، ۱۱۰۰ پست برای آموزش و ترویج خشونت منتشر کرده/ « رسانه‌های فارسی‌زبان» به «اتاق جنگ روانی» تبدیل شداند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه گفت: صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال در ۱۰ روز، ۱۱۰۰ پست با هشتگ مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری منتشر نکرده است.

به گزارش سینماپرس، اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت: فقط صفحه اینستاگرام ایران اینترنشنال از زمان دستگیری مرحومه مهسا امینی در ۲۳ شهریور تا ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه دوشنبه چهارم مهر، هر ۱۵ دقیقه یک پست، هر روز ۱۰۰ پست و در مجموع در ۱۰ روز، یک هزار و ۱۰۰ پست با هشتگ خانم مهسا امینی و با رویکرد آموزش، ترویج و بزرگنمایی خشونت و ترغیب به قانون‌شکنی منتشر کرده و تقریباً هیچ خبر دیگری غیر از این موضوع را منتشر نکرده است.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای گفت: رسانه‌های فارسی‌زبان به‌ویژه شبکه تلویزیونی سعودی ایران اینترنشنال، به طور کامل به اتاق جنگ روانی و عملیات شناختی دشمنان تبدیل شده است و به نظر می‌رسد این رسانه‌ها قبل از اینکه این اتفاق تلخ رخ بدهد، با سناریوی از پیش تهیه شده آماده اقدام همه‌جانبه‌ای مغرضانه و دوگانه علیه ایران بودند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: آنچه از سوی این رسانه‌ در حال رُخ دادن است، عملیات رسانه‌ای همه‌جانبه و با تمام امکانات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و پلیس کشورمان است به همین دلیل در اولین خبری که ایران اینترنشنال در ۱۴ سپتامبر از این موضوع منتشر کرد قبل از اعلام گزارش‌های بیمارستان و پزشکی قانونی، حکم خود را منتشر کرده است.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با اشاره به ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر بی‌طرفی گفت: اگرچه هیچ رسانه‌ای در دنیا بی‌طرف نیست، اما انتظار است رسانه‌های غربی با رعایت اصول ابتدایی القای بی‌طرفی، اینگونه با نادیده گرفتن وقایع مهم دنیا و تمرکز همه امکانات خود برای دروغ‌پراکنی و ترویج مردم به قانون‌شکنی و تهییج سلبریتی‌ها به همراهی در امور ایران، بر سر اعتبار باقی‌مانده خود قمار نکنند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه افزود: خبر دستگیری و درگذشت مهسا امینی مهم، درخور تأمل و بررسی و دارای ارزش‌های خبری برای پوشش خبری گسترده است اما اینکه رسانه‌های غربی تمام فعالیت‌های خبری و غیرخبری خودشان را تعطیل کنند و فقط به این موضوع بپردازند، غیرطبیعی و ناشی از عصبانیت، امید کاذب به آینده ایران و شناخت غلط و ناکافی از مردم ایران است.

نصراللهی در رد ادعای بی‌طرفی و حق مردم به دانستن در رسانه‌های غربی به چگونگی پوشش خبری درگذشت ملکه انگلیس اشاره کرد و گفت: بی‌بی‌سی در پوشش خبری مرگ ملکه ۹۶ ساله انگلیس از ترس اظهارنظر مردم، حتی کامنت‌های کاربران را بست و از طرف دیگر در چند روز اول هیچ خبری غیر اخبار تشریفات خاکسپاری وی را انتشار نداده است.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری با اشاره به نحوه پوشش اخبار اجتماعات مردمی در محکومیت آشوبگران گفت: من در آن چند ساعتی که اجتماع‌ بزرگ مردمی امت رسول‌الله(ص) برگزار شد، ندیدم که این رسانه‌ها حتی برای دقایقی و لحظاتی این مراسم را نشان بدهند. راهبردهای مختلف در پوشش رسانه‌ای وجود دارد. قبلاً این رسانه‌ها که ادعای حرفه‌ای بودن دارند، کوچک‌نمایی می‌کردند، اما اکنون انکار می‌کنند. به نظر می‌رسد این‌ها دچار سرخوردگی شدند و چون می‌خواستند با سرعت به نتیجه برسند، اما به سرعت با محکومیت مردمی مواجه شدند.

نصراللهی در بخش دیگری از این گفتگوی ویژه خبری با انتقاد از عملکرد فراجا و رسانه‌های رسمی در اطلاع‌رسانی ماجرای مهسا امینی گفت: رسانه‌های رسمی با تأخیر حدود ۴۸ ساعته یعنی تا ساعت حدود ۱۴ روز پنج شنبه ۲۵ شهریور و زمانی که اطلاعیه رسمی فراجا در خصوص فوت خانم مهسا امینی منتشر شد، هیچ چیزی نگفتند و سکوت کردند و با این سکوت همانند وقایع مهم قبلی، افکار عمومی را به رسانه‌های غیررسمی و شبکه‌های تلویزیونی فارسی‌زبان واگذار کردند. البته بنده به محدودیت‌های رسانه‌های رسمی به ویژه صدا و سیما واقف هستم اما اگر می‌خواهیم روایت اول را داشته باشیم و عرصه را به رسانه‌های مقابل و دشمن واگذار نکنیم، باید خبررسانی به موقع و دقیق داشته باشیم.
نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای در عین حال تأکید کرد: همه باید به فرایندهای قانونی تمکین و تا زمانی که بررسی‌های دستگاه‌های مسئول تکمیل و اعلام نشده است نباید قضاوت کنند.

نصراللهی افزود: حادثه تلخ مهسا امینی، موضوع شهر و قومیت خاصی نیست و احساسات همه مردم به‌ویژه پلیس را جریحه‌دار کرده است بنابراین باید با خطاها و اشتباهات هر بخش حقیقی و حقوقی در هر سطح برخورد شود اما نباید اشکال احتمالی در بخشی از پلیس با هر فرض بدترین احتمال به کل پلیس و از کل پلیس به کل نظام تعمیم داده شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه با تأکید بر اهمیت اقتدار و اعتبار پلیس گفت: خدشه‌دار شدن اعتبار و اقتدار پلیس، امنیت عمومی مردم را به مخاطره خواهد انداخت.

وی با قدردانی از خویشتنداری پلیس گفت: پلیس می‌توانست این خشونت‌ها و اغتشاشات را زودتر جمع کند، اما خویشتنداری کرد اما حتماً باید در کنار بررسی دقیق و بی‌طرفانه علت درگذشت مهسا امینی و جلوگیری از تکرار اشتباهات اشکالات احتمالی، دلایل جا ماندن رسانه‌های رسمی از رسانه‌های رقیب و بی‌تدبیری روابط عمومی‌ها و سخنگویان به‌ویژه در بخش‌های نظامی و انتظامی در اطلاع‌رسانی و روایت اول، همچنین نقش سلبریتی‌ها در ترغیب شورش و تخریب اموال مردم بررسی شود.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای افزود: متأسفانه بسیاری از سلبریتی‌ها که از امکانات کشور از جمله صدا و سیما و سینمای کشور به شهرت رسیدند، اطلاعاتی از جنگ پیچیده و چند لایه شناختی دشمن ندارند به همین دلیل در مارپیچ سکوت رسانه‌های غربی گیر کرده‌اند و نظرات غلط این رسانه‌ها را تأیید و وایرال می‌کنند؛ دستگاه قضا باید بی‌طرفانه و عادلانه به عملکرد این‌ها رسیدگی کند و اگر ثابت شد پست‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای آن‌ها خسارت‌ها به اموال مردم را موجب شده است، با آنان برخورد قانونی و از اموال‌شان به مردم خسارت داده شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲ نقاشی «ضامن آهو» از فرشچیان چه تفاوت‌هایی دارند؟


محمود فرشچیان ـ هنرمند نگارگر کشورمان ـ طی سه دهه دو تابلو درباره امام رضا (ع) خلق کرده است که هر دو با نام «ضامن آهو» شناخته می شوند؛ با این حال به رغم شباهت در نام، هر کدام از این آثار دارای ویژگی های منحصربه فرد خود هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

موسیقی فیلم‌های دفاع مقدس از قلب من جوشیده و بیرون آمده است/همه ما باید دست به دست هم بدهیم ایران را ایران و بزرگ کنیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آهنگساز و رهبر ارکستر با اشاره به چگونگی ساخت موسیقی فیلم‌ها و محبوبیت آنها گفت: برای ساخت موسیقی فیلم‌ها ریاضت کشیدم، با شخصیت‌های آنها زندگی کردم، اگر به شخصیتی در فیلم تیر اصابت کرده، به من هم تیر اصابت کرده است، به همین دلیل موسیقی این فیلم‌ها از قلب من جوشیده است.

به گزارش سینماپرس، ارکستر ملی ایران «همراه با خاطره‌ها» برگزیده آثار مجید انتظامی را به مناسبت هفته دفاع مقدس، در تالار وحدت اجرا می‌کند، برگزیده آثار این آهنگساز به رهبری وی پس از یک دهه دوری از صحنه با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی ایران و دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود؛ این رویداد موسیقایی پیش از این قرار بود از ششم تا هشتم مهرماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت اجرا شود که به دلیل استقبال مخاطبان و اتمام بلیت‌های اجرا، «همراه با خاطره‌ها» تا دهم مهرماه تمدید شد، تمامی بلیت‌های این اجرا به پایان رسیده است.

«سمفونی حماسه خرمشهر»، «از کرخه تا راین»، «آژانس شیشه‌ای»، «بوی پیراهن یوسف»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «آرزوی بزرگ»، «جایی برای زندگی»، «شیخ بهایی» و «دوئل» قطعات این اجرا هستند؛ این درحالی است که اجرای قطعه سمفونی خرمشهر به صورت کامل، برای نخستین‌ بار صورت می‌گیرد.

در این رویداد، ارکستر ملی ایران با ترکیبی از سازهای ایرانی و کلاسیک، خاطره‌انگیزترین آثار مجید انتظامی را می‌نوازد. همچنین گروه کُر بنیاد رودکی به رهبری رازمیک اوحانیان، ارکستر ملی ایران را در این اجراها همراهی می‌کند.

مجید انتظامی: برای ساخت موسیقی فیلم‌ها تیر خوردم و شیمیایی شدم/ عاشق ایرانم + فیلم

مجید انتظامی درباره رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» و نقش او به عنوان آهنگساز در فیلم‌های مطرح و پرفروش و محبوبیت این فیلم‌ها به واسطه آهنگسازی او به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این برداشتی که موسیقی از فیلم بهتر بوده، شاید زیاد درست نباشد، من این تم‌ها و موسیقی‌ها را از دل فیلم‌ها بیرون آوردم، این فیلم حتما یک موضوع و مفهومی داشته است که این تم از آن بیرون آمده است، بنابراین این گونه نمی‌توان گفت که موسیقی یک چیز جدابافته بوده است.

اگر موسیقی یک چیز جدابافته بود، شایسته فیلم نبوده است، همه بخش‌های آن با فیلم مطابقت دارد و بر آن اثرگذار است

وی گفت: اگر موسیقی یک چیز جدابافته بود، شایسته فیلم نبوده است، همه بخش‌های آن با فیلم مطابقت دارد و بر آن اثرگذار است. برای ساخت موسیقی فیلم‌ها ریاضت کشیدم، با شخصیت‌های فیلم‌ها زندگی کردم، اگر به شخصیتی در فیلم تیر اصابت کرده، به من هم تیر اصابت کرده است، اگر او شیمیایی شده، من هم شیمیایی شدم، به همین دلیل موسیقی این فیلم‌ها از قلب من جوشیده و بیرون آمده است.

انتظامی افزود: حتما آن افرادی که این موسیقی‌ها را دوست دارند، قلبشان برای وطنشان می‌تپد، دلشان می‌خواهد این مملکت آباد بماند، آباد باشد و همه ما باید دست به دست هم بدهیم ایران را ایران و بزرگ کنیم، این موضوع‌هایی بوده که در این فیلم‌ها وجود داشته است من اینها را با زبان موسیقی بیان کردم، من عاشق وطنم هستم، همه این مملکت از ایران برود، من نمی‌روم، من می‌مانم، فکر نکنید زندگی در این شرایط برای من آسان است، برای من هم سخت است اما باید ببینیم دیگر چه می‌شود.

مجید انتظامی: برای ساخت موسیقی فیلم‌ها تیر خوردم و شیمیایی شدم/ عاشق ایرانم + فیلم

این رهبر ارکستر درباره استقبال قابل توجه مخاطبان از رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» و تمدید روزهای اجرای آن بیان کرد: مسئولان برگزارکننده برنامه ابتدا از من درخواست کردند که یک شب دیگر آن را تمدید کنند که پذیرفتم، برای بار دوم هم چنین درخواستی داشتند که گفتم اول اجازه بدهید ببینیم شب اول اجرا به خیر می‌گذرد، بعد تمدید کنید، از اینکه دوستانم، شنونده‌هایی که موسیقی‌هایم را دوست دارند، مرا در این مدت و در این کنسرت تنها نگذاشتند و حمایت کردند، از آنان تشکر می‌کنم، هیچ گونه تبلیغاتی برای این کنسرت صورت نگرفت و خوشبختانه با توجه به اینکه دو شب به اجرای ارکستر اضافه شده، همه بلیت‌ها به فروش رفته است. خوشحالم از اینکه افرادی هستند که از موسیقی جدی حمایت می‌کنند، موسیقی فیلم را دنبال می‌کنند و آن را دوست دارند و من را تنها نگذاشتند.

موسیقی به عقیده من توان قابل توجهی برای بیان مفاهیم دارد، خواننده کاری را انجام می‌دهد و آن چیزی را می‌خواند که ارکستر می‌گوید، مردم ما می‌توانند از موسیقی بدون کلام هم آن برداشت را داشته باشند

وی در پاسخ به اینکه چگونه توانستید این همه محبت مردم را به خودتان جلب کنید؟ گفت: من هم مردم را دوست دارم، عاشق این ملت هستم، چنین رابطه‌ای بین مردم را در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌کنید، سال‌ها در آلمان درس خواندم و زندگی کردم، نمی‌دانستم همسایه من چه کسی است اما اینجا مثلا برای خرید نان می‌روید، یک ساعت با نانوایی صحبت می‌کنید، به گونه‌ای دل‌ها به یکدیگر نزدیک است، باور کنید آن شبی که این اتفاق افتاد و این خانم (مهسا امینی) فوت کرد تا صبح بیدار بودم، ایشان را ندیده بودم و نمی‌شناختم اما این اتفاق آنقدر روی من اثر منفی گذاشت، به خانواده اش و به مردم خوبمان تسلیت می‌گویم.

انتظامی درباره نبود خواننده در رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» اظهارداشت: در همه کنسرت‌ها، خواننده حضور دارد، موسیقی به عقیده من توان قابل توجهی برای بیان مفاهیم دارد، خواننده کاری را انجام می‌دهد و آن چیزی را می‌خواند که ارکستر می‌گوید، مردم ما می‌توانند از موسیقی بدون کلام هم آن برداشت را داشته باشند، در رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها»، با اینکه اصرار می‌کردند که حتما در دو قسمت خواننده حضور داشته باشد حتی در اجرای «بوی پیراهن یوسف» که وکال مرد هست، فکر کردم یک برنامه بدون حضور خواننده اجرا کنیم.

آهنگساز فیلم «از کرخه تا راین» افزود: خوشحالم از یک نظر که از رویداد «همراه با خاطره‌ها» استقبال شده اما ناراحتم که ۱۰ سال گذشت و آن موقعی که پرانرژی و فعال بودم و می‌توانستم کار کنم، کار نکردم، اکنون که تمام جانم درد می‌کند، نمی‌دانم که حضور ۲ ساعت سر صحنه برای رهبری ارکستر را طاقت می‌آورم یا خیر، از این نظر خیلی ناراحت هستم از اینکه آن گونه‌ای که دلم می‌خواهد و با انرژی کار کنم، کارها پیش نرود، در زمان رهبری ارکستر همچون جوان ۲۵-۲۰ ساله هستم و مشکلی ندارم، امیدوارم شب کنسرت هم همین گونه باشد.

مجید انتظامی: برای ساخت موسیقی فیلم‌ها تیر خوردم و شیمیایی شدم/ عاشق ایرانم + فیلم

تنها مشکل ما سقف باز تالار وحدت است که مشکل‌زا است، سقف شکسته است بنابراین نوازندگان سازهایی همچون سازهای کوبه‌ای و مسی که عقب کنسرت می‌نشیند و گروه کُر، اینها صداهایشان به دلیل اینکه ۶۰، ۷۰ متر آن بالا خالی است از صحنه خارج می‌شود

وی درباره چرایی فعالیت نکردن طی ۱۰ سال اخیر بیان کرد: این موضوع دلایل مختلفی دارد، بهتر است که انسان یک کم سکوت کند، در جایی زندگی می‌کنیم که اگر اکنون گلویم بگیرد و سرفه کنم، هزار موضوع پس آن مطرح می‌شود، بنابراین بهتر است که سکوت کنم اما همین که بنیاد رودکی، وزارت فرهنگ و ارشاد، برای برگزاری رویداد «همراه با خاطره‌ها» همه نیرویشان را گذاشتند، هر چه که نیاز دارم، تهیه کنند و این کنسرت برای من استرس‌زا نباشد، قابل تقدیر است؛ برای من اینجا همه چیز مهیاست، هر سازی که می‌خواهم، مهیا می‌شود و سعی می‌کنند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشم. اگر مشکل کاری هست، به من ارتباط دارد اما حداقل مشکل نوازنده، ساز و… را نداشته باشم.

انتظامی افزود: تنها مشکل ما سقف باز تالار وحدت است که مشکل‌زا است، سقف شکسته است بنابراین نوازندگان سازهایی همچون سازهای کوبه‌ای و مسی که عقب کنسرت می‌نشیند و گروه کُر، اینها صداهایشان به دلیل اینکه ۶۰، ۷۰ متر آن بالا خالی است و از صحنه خارج می‌شود و برای اینکه صدای آنها به صحنه بازگردد، مجبور هستند در خواندن و اجرایشان اگزجره و قوی‌تر کنند که یک تعادلی برقرار شود.

رهبر ارکستر رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» درباره همکاری نصیر حیدریان در این اجرا اظهارداشت: حیدریان انسان بی‌نظیری است، برای اینکه من زیاد خسته نشوم، به صورت گروه گروه با نوازندگان ارکستر کار کرده و آنان را برای اجرا آماده کرده است، تمرین‌ها هم قبل از اجرای رسمی با حضور و همکاری نصیریان انجام می‌شود، اگر مورد و مشکلی در حین تمرین پیش بیاید ایشان اعلام و پیگیری می‌کنند و بابت همکاری نصیریان با ارکستر قدردانی می‌کنم، او به ۸۰ نوازنده و هنرجوی هنرستان به صورت خصوصی بدون هیچ دستمزد و قراردادی آموزش می‌دهد، ۱۸ نفر از این هنرجویان که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، پیشرفت قابل توجهی داشتند که در ارکستر من حضور دارند و می‌توانند در آینده به صورت مستقل فعالیت کنند یا جذب کنسرت‌های مختلف شوند.

مجید انتظامی: برای ساخت موسیقی فیلم‌ها تیر خوردم و شیمیایی شدم/ عاشق ایرانم + فیلم

کار جدیدی را می‌خواهم آغاز کنم اما فعلا باید رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» تمام شود و بعد فکر کار آینده باشم

انتظامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ساز تخصصی شما اُبوا است، احتمال دارد در ارکستر پیش رو، قسمتی را برای اجرای قطعه‌ای با این ساز اختصاص دهید؟ گفت: من خیلی دلم برای این ساز تنگ شده است، از کلاس پنجم، ششم، این ساز را به من دادند، الان ۷۵ ساله هستم، سال‌های متمادی این ساز در دست من بوده است و با آن زندگی می‌کردم، جوان‌تر که بودم روزی هشت ساعت برای اینکه همسایه‌ها ناراحت نشوند، در داخل کمد ساز می‌زدم یعنی انقدر با آن مانوس بودم. متاسفانه سازهایی که به ما می‌دادند به دلیل اینکه خراب بود، مجبور بودیم خیلی به آن فشار بیاوریم، اکنون انگشت شست من دچار دررفتگی شده است، دیگر نمی‌توانم این ساز را در دستم نگه دارم، بنابراین یکی دو سال است که ساز نمی‌زنم، آن را نوازش می‌کنم، خاک‌هایش را پاک می‌کنم و با آن حال می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که ساز هارپ (چنگ) را چه کسی در رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» می‌نوازد؟ بیان کرد: در این ارکستر ساز هارپ به صورتی که خط خاصی داشته و سولو باشد، نداریم، ساز هارپ داریم که در ارکستر توسط نوازندگان جوان اجرا می‌شود.

این آهنگساز درباره فعالیت‌های آینده خود افزود: کار جدیدی را می‌خواهم آغاز کنم اما فعلا باید رویداد موسیقایی «همراه با خاطره‌ها» تمام شود و بعد فکر کار آینده باشم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت «راجر واترز» لغو شد


رسانه‌های لهستانی از لغو کنسرت «راجر واترز» یکی از بنیانگذاران گروه «پینک فلوید» در این کشور به دلیل مواضع او در قبال جنگ روسیه در اوکراین خبر دادند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خروج غیر قانونی «آقای سلبریتی» از کشور – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهران مدیری که اخیراً با برخی مواضع خود به تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب‌ها کمک کرده بود، به واسطه دستور دادستان ممنوع الخروج شده بود.

به گزارش سینماپرس، اخبار رسیده به تسنیم از منابع آگاه حاکیست: مهران مدیری که اخیراً با برخی مواضع خود به تحریک عواطف و دامن زدن به آشوب‌ها کمک کرده بود، به واسطه دستور دادستان ممنوع الخروج شده بود.

با این حال گفته می‌شود که وی بلافاصله از کشور خارج شده است.

مهران مدیری بدون توجه به تحقیقات پزشکی درباره فوت خانم مهسا امینی، مواضعی اتخاذ کرده بود که به تحریک‌های بیرونی برای آشوب و برهم زدن امنیت کشور کمک می‌کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نتفلیکس از شکایت علیه موسیقی برنده گرمی گذشت


کمپانی نتفلیکس اعلام کرد شکایت خود را از سازندگان موسیقی غیررسمی و ساخته شده بر اساس سریال معروف «بریجرتون» لغو کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

غافلگیری طرفداران مایکل جکسون


شرکت سونی موزیک، نوامبر ۲۰۲۰، چهلمین سالگرد انتشار آلبوم «Thriller» از مایکل جکسون ـ خواننده آمریکایی ـ را جشن می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

به تازگی هم به دلیل عارضه‌ی قلبی تحت جراحی قرار گرفتم/مراحل دوم درمان را در بیمارستان می‌گذرانم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «حکایت‌های کمال» که به دلیل عرضه‌ی قلبی و ریوی در بیمارستان بستری است، وضعیت خود را مساعد عنوان کرد و در عین حال توضیح داد که همچنان در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، محسن شایان‌فر ـ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره‌ی وضعیت جسمی خود که از ۱۶ شهریور ماه در بیمارستان بستری است، توضیح داد: این روزها مراحل دوم درمان را در بیمارستان می‌گذرانم و به تازگی هم به دلیل عارضه‌ی قلبی تحت جراحی قرار گرفتم.

این تهیه‌کننده که سریال «حکایت‌های کمال» آخرین کار او در تلویزیون محسوب می‌شود، درباره‌ی فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: آخرین کار من در تلویزیون «حکایت‌های کمال» بود و اگر شرایطم مساعد باشد قرار است فیلم سینمایی «سکه‌ شانش» را بسازم.

به گفته‌ی این تهیه‌کننده این کار سینمایی قرار است به کارگردانی سام قریبیان ساخته شود.

محسن شایان‌فر، تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون که در بیمارستان بستری است برای عارضه‌ی ریوی تحت درمان است و به گفته‌ی خود ممنوع الملاقات است و طی روزهای آینده فاز دوم مراحله‌ی درمان را می‌گذراند.

محسن شایان‌فر در تلویزیون سریال‌هایی چون «ملکوت»، «خسته‌دلان»، «هست و نیست» و «حکایت‌های کمال» را ساخته است.

محسن شایان فر علاوه بر تهیه کننده به عنوان بازیگر و مجری طرح نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. او بازیگر، فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیونی، عشق کافی نیست، شاهرگ، فیلم مقاومت، فیلم سامان، سریال دزدان مادربزرگ و سریال طالب است.

مشاهده خبر از سایت منبع