X

بایگانی بهمن 21, 1401

دفتر سینمایی

تلاشی کم رمق برای خارج کردن «مسیح کردستان» از غربت تاریخی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «غریب» عنوان یکی از تولیدات سینمایی عرضه شده در «بخش سوادای سیمرغ» است که علاقمندان بسیاری منتظر تماشای آن در «چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» بودند.

سید علی فاطمی/ «غریب» عنوان یکی از تولیدات سینمایی عرضه شده در «بخش سوادای سیمرغ» است که علاقمندان بسیاری منتظر تماشای آن در «چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر» بودند؛ اثری که قرار بود تا با حضور در «ژانر دفاع مقدس» بتواند روایت‌گر بخشی از شخصیت اسطوره‌ای «سردار شهید محمد بروجردی» باشد، اما با وجود تمام تلاش خود در این مسیر موفقیت کامل کسب نکرده است و این ناکامی بیش از هر چیز محصول فقدان در پرداخت مناسب و پیش‌رفتن بر بستر یک فیلمنامه دقیق و حرفه‌ای است.


تلاشی کم رمق برای خارج کردن «مسیح کردستان» از غربت تاریخی


«غریب» که فیلمی قابل تامل در جشنواره کم بضاعت چهل و یکم است با یک مقدمه نسبتا طولانی آغاز می‌شود و بدون تبیین صحیح و قابل فهم از موقعیت تاریخی و با استفاده از شیوه «فلاش‌بک» به سراغ روایت اصلی رفته و در این گذشته نمایی به ترسیم ناقص چهره گروهک‌های موجود در کردستان می‌پردازد. نقصی که بیش از هر چیز محصول پرش‌های غلط و ایستادن‌های بی‌جا در سبک روایت‌گری این اثر است. اثری که به وضوح در سبک روایت‌گری خود معلق است و فیلمنامه آن نتوانسته در سبک نگارش میان «سریال بودن» با «سینمایی شدن» تفکیک قائل شود و یکی را انتخاب کند.


تلاشی کم رمق برای خارج کردن «مسیح کردستان» از غربت تاریخی


باید توجه داشت که «سردار شهید محمد بروجردی» یکی از برجسته‌ترین شهدای دوران دفاع مقدس است که به عنوان یک «چریک» در سال‌های پیش از انقلاب شناخته می‌شود. شخصیتی ویژه که در سن ۱۷ سالگی ازدواج کرد و ابتدا با سفر به سوریه و سپس لبنان توانست دوره‌های نظامی ویژه‌ای را طی و مهارت‌های چریکی مختلفی را در اردوگاه‌های «جنبش امل» به دست آورد و در این میان ارتباط ویژه او با «دکتر مصطفی چمران» شکل گیرد. مهارت‌هایی که سبب شد تا ایشان پس از قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ هجری‌شمسی با اخذ مجوز شرعی عملیات‌های مسلحانه علیه رژیم پهلوی را سامان داده و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی بی‌وقفه به مبارزات خود ادامه دهد و پس از ان به عنوان یکی از اعضای هیئت مؤسس «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» آنچنان در پایه‌گذاری این نهاد مقدس همت گمارد که به اعتقاد بسیاری ایشان را می‌توان تربیت‌کننده «نسل فرماندهان سپاه» قلمداد نمود و اساسا بسیاری از فرماندهان سپاه دانش‌آموخته «مکتب بروجردی» محسوب می‌شوند. البته عرق و علاقه ویژه «شهید بروجردی» برای خدمت به مردم مظلوم کردستان سبب شد تا ایشان هیچ مسئولیتی جُز حضور در این منطقه جغرافیایی را قبول نکند و با توانمندی فوق العاده خود در سامان‌دهی نیروهای انقلاب و سامان دادن امور مردم در غرب کشور آنچنان محبوب قلوب مردم شود که در میان اکراد به «مسیح کردستان» ملقب گردد و وجاهت او به عنوان «قهرمان ملی» در تاریخ ثبت گردد و در نهایت به تاریخ ۱ خرداد ۱۳۶۲ هجری‌شمسی با برخورد ماشین‌اش به یک مین جاده‌ای در محور مهاباد به نقده به آرزوی دیرینه خود یعنی «شهادت» نایل آید و شاید هیچ و یا کمتر مقداری از این همه در طول روایت طولانی و حدودا دو ساعته «غریب» برای مخاطب سینمایی آن ترسیم می‌گردد.


تلاشی کم رمق برای خارج کردن «مسیح کردستان» از غربت تاریخی


در مجموع فیلم سینمایی «غریب» علی رغم همراهی مخاطب با آن، ولی با فاکتورگیریهای اشتباه تاریخ و نابلدی در پرداخت شخصیتهای تاریخی در یک اثر سینمایی، در تصویرسازی از «مسیح کردستان» و رساندن کامل وجاهت شخصیت «شهید بروجردی» کم توان ظاهر می‌شود و تنها با پیش مطالعه نسبت به این «قهرمان ملی» می‌توان «غریب» را فهمید و با آن ارتباط برقرار کرد؛ و تازه باید به سراغ پاسخ موضوعات و شبهاتی جدید از دوران دفاع مقدس رفت که این همه در شرایط فعلی جای بسی تامل دارد.


تلاشی کم رمق برای خارج کردن «مسیح کردستان» از غربت تاریخی


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پاسخ باشه آهنگر به روابط شنیع در فیلم: سینما نرو دوست عزیز! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم سینمایی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجر در پردیس‌ ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر شامگاه ۲۱ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست باشه‌آهنگر درباره اینکه قصه یک خطی این فیلم چیست بیان کرد: فیلم پیچیدگی خاصی ندارد و می‌توانید هر برداشتی که خواستید از آن داشته باشید. به طور کلی به نظرم فراتر از هر چیزی این فرهنگ و هنر است که می‌تواند قلب‌ها و روح‌ها را به هم نزدیک کند به ویژه در کشور ما.

باشه‌آهنگر درباره وجود قصه‌های اضافه در این فیلم اظهار کرد: این درامی با داستانک‌های مختلف است و هر کدام از این داستانک‌ها در راستای داستان اصلی پیش می‌روند اگر این‌طور که شما می‌گویید باید فیلم کوتاه می‌ساختم. این فیلمی درباره شهری در محاصره است. سکانس پایانی سکانسی است که دلالت بر امروز دارد. این فیلم تاریخ پنجاه و اندی سال سینما در کشور ما را نشان می‌دهد که باید بیشتر از این درباره‌اش صحبت می‌شد به ویژه اتفاقاتی که امروز برای آن رخ می‌دهد ما به چند کپشن اکتفا کردیم.

وی درباره عدم حضور رضا کیانیان در این نشست گفت: دلیل نبودنش را به خودش زنگ بزنید و بپرسید.

حامد حسینی تهیه‌کننده این فیلم هم درباره اینکه او در جلسه‌ای با حضور تهیه‌کنندگان با اهدای سیمرغ مردمی مخالفت کرده و او مانع اهدای این سیمرغ شده است گفت: اگر این قدرت را داشته باشم که خوب است اما مسأله این بود که در آن جلسه‌ای که با حضور دبیر جشنواره و رییس سازمان سینمایی و دیگر تهیه‌کنندگان برگزار شد، گفتند احتمالاً نمی‌توانیم رای مردمی داشته باشیم بخشی از این بحث به دلیل ضعف اینترنت و بخشی هم به دلیل آماده نبودن فیلم‌ها بود چیدمان اکران فیلم‌ها هم درست نبود. فیلم ما قرار بود به جشنواره نرسد به دلیل ملاحظاتی که وجود داشت گفتند برسانید با این حال در آن جلسه گفتم فیلمی که در روزهای پایانی اکران مردمی قرار بگیرد چگونه می‌تواند در رای مردمی باشد به همین دلیل با اهدای سیمرغ مردمی مخالفت کردم اما گفتم با رای اکثریت موافقم. من هم فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی رخ بدهد.

باشه آهنگر درباره بی‌مخاطب بودن «سینما متروپل» گفت: هر فیلمی مخاطب خود را دارد درباره بودجه «سرو زیر آب» عددی را عنوان می‌کنید اما اگر می‌دانید بودجه «سرو زیر آب» چقدر بود آن را اعلام کنید. هر فیلمی مخاطب خود را دارد. اگر «سر زیر آب» در شرایط مناسبی اکران می‌شد، حتماً مخاطب بهتری پیدا می‌کرد اما ببینید با چه شرایط و با چه ظلمی اکران شد. درصد بالایی از آنهایی که فیلم را دیده بودند؛ راضی بودند. آن فیلم سندی تصویری درباره معراج شهدا بود. هیچ سندی گویاتر از آن نبود. کجا دیدید پژوهشی درباره معراج شهدا شده باشد. با این تحقیق هم مخالفید؟ فیلم تارکوفسکی هم زمانی مخاطب کمی داشت، من البته خاک پای تارکوفسکی هم نمی‌شوم. فیلم‌هایی که ارجاعاتی تاریخی دارند به عنوان اسناد تاریخی بعدها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حسینی درباره اینکه گفته می‌شود فیلم بیش از ۲۷ میلیارد هزینه داشته است گفت: این برآورد غلط است. درباره «سرو زیر آب» هم اعداد و ارقامی گفته می‌شد اما درست نبود درباره مسأله برآورد و هزینه در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس باید بگویم هر آنچه در این حوزه هزینه می‌شود از خزانه کل برداشت می‌شود اما دو برابر آن بازمی‌گردد چون به هر حال مراجع مختلف بودجه‌هایی می‌گیرند و اینها در طول سال از یک سری فیلم حمایت می‌کنند پس درآمد حاصل از این فیلم‌ها به خزانه کل بازمی‌گردد. فیلم‌های دفاع مقدس در مدیای سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی پخش می‌شوند و درآمد مختلفی دارند پس هیچ فیلم دفاع مقدسی نیست که ضرر بدهد مثل فوتبال است درآمد این بخش سینما تضمین شده است و به همین دلیل حاکمیت از اینگونه فیلم‌ها حمایت می‌کند. آن عدد که درباره بودجه فیلم هم گفتید غلط است.

باشه آهنگر در پاسخ به سوالی درباره اینکه روابط شنیع در این فیلم وجود دارد، به کنایه گفت: باید آن سلطانی که در فیلم وجود داشت و مانع دیدن فیلم‌ها می‌شد اینجا هم می‌آوردیم تا شما فیلم را نمی‌دیدید! سینما نرو دوست عزیز!

باشه آهنگر مطرح کرد: در ایتالیا موسولینی وقتی آمد و سینما را به دلایلی تعطیل کرد که اتفاقاً بعدش سینما جلوی فاشیست ایستاد. البته اینکه گفتم ربطی به وضعیت الان ما ندارد. برداشت دیگری از آن نشود اما سینما و هنر به هر حال راهگشاست.

این کارگردان مطرح کرد: من درباره هر چیزی فیلم می‌سازم به پولش اشاره می‌کنید، در حالی که درصد بالایی از آنچه می‌سازم برای خودم رخ داده و من در خلا فیلم نمی‌سازم. سینما متروپل وجود داشت و متاسفانه فرو ریخت. به این فیلم درام سینمایی اضافه شده است فیلم به دلیل اینکه بار نمایشی دارد درام به آن اضافه شده اما بخش‌های زیادی از آن اتفاق افتاده است. این را هم باید بگویم من به همراه هفت هشت نفر بودیم که آن سینما را راه انداختیم، چون می‌خواستیم عراق فکر کند در این شهر حتی سینما کار می‌کند و شهر سقوط نکرده است. این سینما را ما راه‌اندازی کردیم و خودم در چند مقر فیلم به نمایش گذاشتم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدها و داوران چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نامزدهای چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه در نشستی در پردیس ملت اعلام شد.

به گزارش سینماپرس،

نشست اعلام نامزدهای چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۱ بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجتبی امینی دبیر این رویداد اعضای هیات داوران را اعلام کرد که متشکل از پرویز شیخ طادی، مجید اسماعیلی، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمد رضوی، محمد تقی فهیم و مسعود نقاش زاده هستند.

در ادامه مجتبی امینی به معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید وزیر فرهنگ از نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنر های تجسمی


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز جمعه ۲۱بهمن ۱۴۰۱ از نمایشگاه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در فرهنگستان هنر بازدید کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم/ تیزر فیلم سینمایی «هوک» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و با بازی امیر جعفری، رویا تیموریان، امیرمهدی ژوله، علیرضا جعفری، علی اوسیوند، مهتاب ثروتی، محسن آشتیانی پور، سبحان رخشانی، آرزو تاج‌ نیا، سعید رضایی‌کیا منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خرید آثار تجسمی درکمیسیون فرهنگی دولت تصویب شد/تاکیدبر اقتصاد هنر


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه آثار پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از مصوب شدن خرید آثار تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رحمانی: به ساختار بازیگرسالاری معترضم، کسی می‌تواند غم کسی را بخورد که از خود مردم باشد/ آقای بازیگر دوتابعیتی، برای ما فاز روشن‌فکری در نیاورید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رحمانی روز جمعه ۲۱ بهمن در سانس اول برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در نشست خبری فیلم سینمایی «آن‌ها مرا دوست داشتند»، محمدرضا رحمانی (تهیه‌کننده و کارگردان)، ایرج رحمانی و مهسا اسماعیلی از جمله بازیگران این فیلم هستند که در نشست حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محمدرضا رحمانی تهیه کننده و کارگردان فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» گفت: ضمن خسته نباشید به اصحاب رسانه، شما دوستان و هنرمندانی که فیلم را دیدند آن را دوست داشتند و به من دلگرمی دادند.

«آن‌ها مرا دوست داشتند» فیلمی است که با سینمای مستقل گره خورده و شاید ارزان‌ترین فیلمی که ساخته شده و من سابقه ساخت این مدل فیلم را قبلا هم داشتم. درضمن فیلم نقص‌های فنی هم دارد که امیدوارم بتوان آن را رفع کرد.

وی افزود: قبل از اینکه من را به عنوان کارگردان بشناسند، دوستان و مخاطبان سینما من را در جایگاه نویسنده می‌شناسند. ایده‌ خرید و فروش نوزاد که در فیلم آن‌ها «مرا دوست داشتند» به آن اشاره شده، مربوط به ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد و در اطرافم دیدم.

این کارگردان ادامه داد: پس از آن، تحقیقات میدانی و آماری را شروع کردم به چیزهای عجیبی در زمینه دزدیدن کودکان رسیدم. حدود ۴ سال پیش فیلمنامه را شروع به نوشتم کردم. البته این را بگویم که از نظرِ منِ صاحب فیلم، موضوع فیلم شرافت، امید و نجات جان یک انسان است.

رحمانی کارگردان فیلم در پاسخ به این پرسش که چرا این فیلم سیاه است، توضیح داد: تمام فیلم‌هایی که تا به الان کار کرده‌ام، موضوعات اجتماعی داشته است. من مفهوم سیاه را متوجه نمی‌شم. سوال من همیشه این بوده که دیگران سیاه‌نمایی را چگونه معنا می‌کنند. ما برای ساخت «آن‌ها مرا دوست داشتند» تلاش کردیم تا همه چیز براساس واقعیت باشد. حتی در سکانس قهوه‌خانه، افراد حاضر در آن‌جا بازیگر نبودند و زندانی‌هایی بودند که به تازگی آزاد شده بودند.

وی اضافه کرد: برای ساخت این فیلم ما به دنبال لوکیشن‌های واقعی بودیم. به سراغ جنوب‌تهران رفتیم تا ببینیم کجا را می‌توان پیدا کرد که کاملا واقعی باشد. به همین دلیل به منطقه «خلازیر» رسیدیم. آن‌جا مکانی است که برخی مردم در فاضلاب و زیرزمین زندگی می‌کنند. در این مکان ساخت و ساز امکان‌پذیر نیست و بیشتر مکان‌هایی برای ضایعات وجود دارد.

ایرج رحمانی بازیگر «آن‌ها مرا دوست داشتند» در ادامه تصریح کردم: امیدوارم که خوب باشید، ابراز همدردی می‌کنم با زلزله زده خوی. ما بخشی از فروش این فیلم را به این مردم عزیز کشورمان تقدیم می‌کنیم.

من مدیر تولید مجری طرح، بازیگر و انتخابگر بازیگران هستم. یک تنه پای فیلم ایستادم. هفت تا از هنرجوهای من در اینجا نشسته‌اند.

نمی‌دانم جرمم چیست که در جشنواره فجر شرکت کردم. جشنواره انتخاب من بوده است. مورد بی‌احترامی قرار گرفتم چراکه پای مهسا اسماعیلی و لیلا بلوکات ایستادم و بقیه بازیگران سرشناس پروژه را رها کردند.

ایرج رحمانی انتقاد خود از بازیگران را اینگونه بیان کرد: من خوشحال هستم پای بازیگرانی همچوت لیلا بلوکات و مهسا اسماعیلی ایستادم زیرا خیلی از بازیگرانی که قرار بود در فیلم حضور داشته باشند، انصراف دادند و می‌گفتند ما مقابل این‌ افراد بازی نمی‌کنیم.

همه بازیگران در نشست خبری حضور پیدا نکردند. چرا زمانی که دستمزد پولشان کمی عقب افتاده، سریع اعتراض می‌کنند؟ چرا سینمای ایران بازیگرمحور است؟ شما بازیگرانی که اینگونه پشت فیلم را خالی می‌کنید تاریخ مصرفتان خاموش شده است. بازیگری که اکنون فاز حمایت از مردم را برداشته به من می‌گفت برای قرارداد ۲۰ روزه، ۳ میلیارد پول می‌گیرم. مگر کسی می‌تواند فرهنگ کشور را تحریم کند؟ این‌ها چه کسانی هستند که تحریم می‌کنند؟

رحمانی در ادامه تصریح کرد: چرا کپی رایت وجود ندارد؟ چرا همه چیز سه برابر شده اند اما فرهنگ سه برابر نشده؟

من اخیرا دادگاه بودم آن هم برای تامین پول فیلم. بازیگرهای مطرح گفتند می مانیم اما پشت ما را خالی نکردند خیلی های این بازیگران فقط اعتبار اینستاگرامی دارند. ما داریم باج می دهیم.

یک خدماتی ۴ میلیون می گیرد و شنیده ام یک بازیگر روزی ۲۰۰ میلیون گرفته، چرا فکر می کنید سینمای ما محتاج شما است. سینما محتاج بازیگر نیست. اینها درد دل های من است.

بازیگر و مدیرتولید فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» بیان کرد: سینما محتاج بازیگر نیست. سوپراستارهایی مانند ابوالفضل پورعرب، رامبد شکرابی، حدیث فولاوند، سروش گودرزی و… نیستند؟ ما امروز باید التماس کنیم که بیاید برای فیلم بلیت بگیرید؟ ما باید امروز تدبیری بیندیشیم. آقای بازیگری که اکثرتان دو تابعیتی هستید، برای ما فاز روشن‌فکری در نیاورید. شما در آپارتمان لاکچری‌تان نشسته‌اید و غم مردم خوی را می‌خورید؟

وی اضافه کرد: فیلم ما هزارتا مشکل دارد. روز اول فیلم، به نسخه ما چندتا مشکل وارد کرده‌اند. مگر وزارت فرهنگ و ارشاد به ما مجوز نداده‌اند؟ پس چرا باز هم در نسخه‌ای که در جشنواره فیلم فجر قرار بود نمایش داده شود باز هم ایراد به آن وارد شده؟

وی افزود: من اعتراضم به آن بازیگرهایی است که سینما را تحریم می کنند. من اعتراضم به آن آدم هایی است پز روشنفکری می‌دهند و استوری اعتراضی می‌گذارند.

من در این فیلمم به خاطر اینکه بچه ها و هفت بازیگرم به فیلم بیایند باج دادم، من به ساختار بازیگر سالاری معترضم، کسی می‌تواند غم کسی را بخورد که از خود مردم باشد.

مهسا اسماعیلی بازیگر فیلم «آن‌ها مرا دوست داشتند» گفت: نقش آفرینی من در این فیلم بسیار شیرین و تجربه بسیار بزرگی است که خیلی منتظرش بودم. نگاه مخاطب برایم همیشه مهم‌تر از هر چیزی است، امیدوارم آنها هم راضی باشند.

در ابتدای فیلمنامه نقش من در فیلم فقط یک دقیقه‌ای بود و در لحظات آخر قسمت شد که نقش مهشید را بازی کنم. نقش یک مادر خیلی از من دور بود و کارگردان و بازیگردان در نزدیک شدن به نقش و ایفای آن به من کمک کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیاه، سفید و قرمزِ انقلاب اسلامی


نمایشگاه «سیاه، سفید، قرمز» در عمارت تاریخی اصفهان، مجموعه پوسترهایی است که توسط محمد موحدیان عطار، سیر نهضت امام خمینی از سال ۱۳۴۰ تا سال ۶۰ تصویر کرده‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چهره‌های خبرساز و حواشی فیلم‌های جشنواره فجر


حاشیه‌های اکران نشدن فیلمی در جشنواره فجر، برنامه تلویزیونی «هفت» و «پایش»، شیطنت با نامه‌ای از علی نصیریان، شرط وزیر ارشاد برای هنرمندان، اعطای جایزه گرمی به هنرمند ایرانی، حواشی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی و اثرت زلزله ترکیه بر بناهای تاریخی و سفرهای این کشور از گزیده اخبار فرهنگی هنری در هفته سوم بهمن ماه بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا و با بازی حامد کمیلی، آزاده صمدی، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش، محمد حیدری، مهسا باوفا و با حضور غزل شاکری منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع