X

بایگانی خرداد 1, 1402

دفتر سینمایی

همسر عکاس این عکس معروف انقلاب درگذشت


پوراندخت پرتوی ـ همسر حسین پرتوی عکاس تاثیرگذار انقلاب ـ شب گذشته در منزل درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خداحافظی با رضا حداد/ اکران فیلم رضا میرکریمی/ سریال عیاری پخش نمی‌شود


در حالی‌که پیکر رضا حداد را به خانه ابدی‌اش بدرقه کردیم، با فلورا سام و مسعود اطیابی به گفت‌وگو نشستیم و خبر رسید که «نگهبان شب» رضا میرکریمی اکران می‌شود اما سریال عیاری از تلویزیون پخش نمی‌شود، همچنین شمار گردشگران خارجی ورودی به ایران اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تا آنجا که بتوانم در این سن ریسک کنم اینکار را انجام می‌دهم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو در کنفرانس مطبوعاتی کن دوباره با هم هم‌زبان شدند و به ترامپ تاختند و از آزادی بیان حمایت کردند.

به گزارش سینماپرس و به نقل از گاردین، مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو دیروز در کنفرانس مطبوعاتی کن حضور پیدا کردند تا به پرسش‌های مطبوعاتی‌ها درباره فیلم «قاتلان ماه کامل» پاسخ دهند.

دنیرو با یادآوری اولین نمایش «راننده تاکسی» که دومین همکاری وی و اسکورسیزی از ۱۰ همکاری آنها بود و برنده جایزه برتر جشنواره یعنی نخل طلا شد، گفت: ما از سال ۱۹۷۶ اینجا با هم بودیم.

در این نشست مطبوعاتی هر دوی این چهره‌ها از اهمیت آزادی بیان صحبت کردند و هر ۲ با حساسیت از ماجرای قتل‌های متوالی که مردم اوسیج را در اوکلاهما در اواسط دهه ۱۹۲۰ به وحشت انداخت، صحبت کردند. این قتل‌ها رخ داد تا اطمینان حاصل شود که ثروت جدید با کشف نفت در این منطقه متعلق به قبیله سرخپوست اوسیج به سفیدپوستان می‌رسد.

اسکورسیزی گفت به قدری تحت تاثیر بومیان آمریکا قرار گرفت که مسیر و نقطه تمرکز فیلم را تغییر داد و تصمیم گرفت داستان جنایت‌ها را از دید قربانیان بازگو کند.

این کارگردان ۸۰ ساله که مذهب کاتولیک او تا به امروز موضوع غالب بسیاری از فیلم‌هایش بوده در جلسات شورای اوسیج شرکت کرد و مناسک دعا و نیایش آنها را مشاهده کرد. وی گفت: بسیار متاثر شدم. حالا می‌دانم ارزش‌های آنها چیست و آنها واقعاً می‌دانند چگونه باید روی این سیاره زندگی کرند. هر بار صحبت با آنها مرا تغییر می‌داد.

«خرس ایستاده» رییس این قبیله سرخپوست هم در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت و گفت مردمش هنوز تا به امروز رنج می‌برند. او افزود: اما من می‌توانم از طرف مردم اوسیج بگویم که اسکورسیزی و تیمش اعتماد را به ما بازگرداندند.

فیلم «قاتلان ماه کامل» شامگاه شنبه در کن دربخش خارج از رقابت نمایش داده شد و استقبال بسیار زیادی را برانگیخت.

بیست و ششمین فیلم اسکورسیزی که تقریباً چهار ساعته است از طولانی‌ترین فیلم‌های اوست و از کتاب غیرداستانی دیوید گرن به همین نام اقتباس شده است.

اسکورسیزی در پاسخ به پرسشی درباره رویکرد رادیکال خود نسبت به این منبع که بیشتر داستان را تغییر داده، گفت: تا آنجا که بتوانم در این سن ریسک کنم اینکار را انجام می‌دهم، چه کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟ یک فیلم راحت بسازم؟ به هر حال ممکن است چیزی را به خطر بیندازی.

این کارگردان، لئوناردو دی کاپریو بازیگر فیلم را مسئول اصلی روند داستان دانست و گفت آنها ابتدا تصور می‌کردند که فیلم از دیدگاه FBI روایت شود. اما لئو از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟

این کارگردان و بازیگر که پیش از این در ۵ فیلم بلند با هم کار کرده بودند، سپس بر یک شخصیت واقعی متمرکز شدند که اتفاقاً در کتاب کمتر از همه به وی پرداخته شده بود: رییسی به نام ارنست بورکهارت، که با جامعه اوسیج پیوند برقرار کرد و درگیر قتل‌ها شد.

اسکورسیزی گفت: گفتم بیایید ارنست را به عنوان الگویی برای آن تراژدی عشق، اعتماد و خیانت و همه آنچه برای مردم بومی اتفاق افتاد، بسازیم.

دنیرو که در فیلم نقش عموی دی کاپریو را بازی می‌کند گفت برخی از رفتارهای نژادپرستی سیستماتیک که در فیلم نشان داده شده پس از مشاهده واکنش‌ها به قتل جورج فلوید تقریباً سه سال پیش، برای او واضح‌تر شد. وی گفت این ابتذال شر است، چیزی که باید مراقب آن باشیم و افزود: امروز آن را می‌بینیم.

این بازیگر که مدت‌هاست از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا است، واکنش عمومی به انتخاب او را با رفتار غیرانسانی‌ای که در فیلم به تصویر کشیده شده مقایسه کرد و گفت: کسانی هستند که فکر می‌کنند او می‌تواند کار خوبی انجام دهد – قصد ندارم نام او را به زبان بیاورم اما تصور کنید چقدر او دیوانه است.

در خلال صحبت‌های دنیرو، اسکورسیزی نیز گفت: ما باید از کشورهایی حمایت کنیم که حداقل در تلاش برای نوعی فرآیند دموکراتیک هستند. این من را یاد دهه ۱۹۳۰ می‌اندازد، زمانی که دموکراسی از بین رفته بود. اکنون، عمیق‌تر و قوی‌تر است و به ارزش زندگی‌تان بدل شده است.

وی تاکید کرد: از حمله روسیه به اوکراین بسیار عصبی هستم. نسل‌های جوان جنگ جهانی دوم را به خاطر نمی‌آورند. آن‌ها ملت‌های بالکان و آنچه آنجا اتفاق افتاد و آنچه در قرن نوزدهم برای لهستان رخ داد و دوباره پای روس‌ها وسط بود را به خاطر نمی‌آورند.

این فیلمساز همچنین از اصل آزادی بیان دفاع کرد و گفت: آزادی بیان واقعاً مهمترین چیز است. نه به این معنا که در سالن شلوغ وقتی آتش وجود ندارد، فریاد آتش بزنید. اما اینکه آزادی داشته باشید نظرات خود را به شیوه‌ای خوب بیان کنید.

در این نشست علاوه بر بازیگران لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون، اسکورسیزی و خرس ایستاده رییس قبیله اوسیج که داستانشان در فیلم روایت می‌شود، حضور داشتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گران‌ترین هنرمند زن جهان کیست؟


«جورجیا اوکیف» زندگی خود را وقف نقاشی کردن بخشی از زیبایی طبیعت کرد که شاید همه مردم قادر به دیدن آن زیبایی‌ها نیستند. در آثار هنری «اوکیف» جزئیات اجزای طبیعت به ترکیب‌های انتزاعی تبدیل می‌شوند. او که در به کارگیری رنگ استاد بود، هنرمندی جسوری بود که با قواعد خودش زندگی کرد و چندین نسل را تحت تاثیر قرار داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

منتظمی: امروزه نیازمند ظرفیت هایی هستیم که شمقدری زمان ریاستش در سازمان سینمایی در اختیار حاج نادر گذاشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا منتظمی گفت: رایزن های فرهنگی و مقامات سیاسی کشورهای منطقه مهمان جشنواره فیلم ایثار هستند.

منتظمی که پژوهشگر، فعال سیاسی و فرهنگی و بنیان گذار کنفرانس بین المللی افق نو که سمت مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم ایثار را دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما از ماه ها قبل تماس هایی را با سفارتخانه های کشورهای منطقه داشتیم و از کشورهایی که گرایشات شان در حوزه مفاهیم ارزشمندی همچون ایثار، شهادت و مقاومت با ما همخوانی داشت دعوت کردیم تا در ایام برگزاری جشنواره فیلم ایثار در مشهد مقدس حاضر شوند. به علاوه ما میزبان سینماگرانی از آمریکا، سوریه، عراق، بوسنی و هرزگووین و… نیز در این رویداد سینمایی هستیم.

منتظمی ادامه داد: خوشبختانه کشورهای زیادی نظیر سوریه، عراق، افغانستان و… اعلام آمادگی کردند تا نمایندگان خود را که شامل رایزن های فرهنگی، مقامات سیاسی و… می شوند به جشنواره بفرستند. به علاوه تاکنون ۱۵ مهمان خارجی در جشنواره حضور پیدا کردند که از جمله آن ها یک سینماگر آمریکایی است که عضو هیأت انتخاب ما بوده است. ما همچنین در حال حاضر میزبان سینماگرانی از عمان، یمن، سوریه و عراق نیز هستیم که باسل خطیب سینماگر معروف سوری یکی از سرشناس ترین آن ها است.

مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم ایثار در پاسخ به این پرسش که تا این لحظه میزان استقبال از بخش بین الملل این جشنواره را چگونه ارزیابی می کنید اظهار داشت: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از اکران آثار صورت گرفته و علاوه بر نمایش فیلم ها سایر برنامه های جانبی جشنواره از جمله سخنرانی آقای رحیم پورازغدی بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که ایشان در سخنرانی درخشان خود منشور هنری و سینمایی نابی را ترسیم کردند که شاهکار بود. البته ایشان در هر موضوعی که وارد می شوند تصویر استثنایی ارائه می دهند و مهمانان خارجی ما که ترجمه سخنان ایشان را می شنیدند مبهوت شده بودند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو تأکید کرد: همه به خوبی آگاهیم که جریان هایی هستند که برای تخریب هنر و اخلاق و خانواده تلاش می کنند و ما موظف هستیم در سینما و با زبان هنر با این جریان ها مقابله کنیم.

منتظمی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره های ریز و درشت و متعدد آیا ما موفق شده ایم که اندیشه های ناب حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی را توسط تولیدات سینمایی به جهانیان عرضه کنیم تصریح کرد: ما تنها کشور کره زمین هستیم که همواره با تهدیدات زیادی روبرو شده ایم که در تاریخ این سرزمین سابقه نداشته؛ یک دوره ای جنگ ۸ ساله بود و علاوه بر آن شاهد جنگ های منطقه ای بوده ایم؛ چون جنگ نظامی ملموس است و آن را حس می کنیم برایش سرمایه گذاری و ظرفیت سازی می کنیم و پرداختن به آن اولویت و دستور کار مسئولان کشور می شود اما متأسفانه برای جنگ فرهنگی و رسانه ای که در حال حاضر درگیر آن هستیم کسی چاره ای نمی کند.

وی متذکر شد: ما در حال حاضر شاهد یک جنگ اساسی در کشورمان هستیم؛ یک جنگ فرهنگی بزرگ که تأثیرات مخربانه آن به مراتب از جنگ نظامی بیشتر است. دشمنان همین الآن برنامه های زیادی برای ما دارند. اما پرسش اینجا است که آیا جنگ نرم جزو اولویت های فوری و استراتژیک مسئولان هست؟ متأسفانه این مورد توجه نیست و سیستم اجرایی به آن نمی پردازد. ما از این ناحیه به شدت ضعیف هستیم و به همین علت از دشمنان ضربه می خوریم.

منتظمی تأکید کرد: ابزار جنگ نرم محتوا است. محتوا باید در بسته بندی خوب که از نظر تکنیک و فنی و قابلیت های هنری برخوردار باشد تولید شود تا ما با آن به دشمنان ضربه بزنیم. متدسفانه ما دائم در حالت پدافندی و دفاعی هستیم و این باعث مستهلک شدن مان شده است. ما در این ۴۵ سال به بسیاری مسائل استراتژیک توجه نکردیم و همین باعث آسیب جدی شده است. ما به کرات آسیب و ضربه را از جنگ نرم خوردیم و در آینده نیز خواهیم خورد.

مدیرعامل موسسه افق نو خاطرنشان کرد: مهمات اصلی ما در مواجهه و مقابله اساسی با دشمن این است که ظرفیت های هنرمندان ما را شناسایی کرده و از آن ها استفاده بهینه کنیم. ما باید از هنر سینما چالش های بزرگ و اساسی برای دشمنان مان درست کنیم. ما باید هرچه سریع تر در حوزه فرهنگی و هنری از حالت پدافندی و انفعالی خارج شویم چرا که اگر این کار را نکنیم مرتب باید هزینه های گزافی بدهیم.

وی سپس با بیان اینکه در اروپا و سایر کشورهای دنیا صدها جشنواره سینمایی وجود دارد که دشمنان از آن ها جهت ضربه زدن به کشور ما استفاده می کنند اظهار داشت: آن ها در همین جشنواره ها هنرمندان ما را شناسایی می کنند و آن ها را به سمت خود جذب می کنند تا بر اساس اهداف و امیال آن ها مبادرت به فیلمسازی کنند. ما نباید بیش از این به دشمنان اجازه این کار را بدهیم.

منتظمی ادامه داد: آیا کشوری به اندازه ایران دارای ظرفیت نیست که با دشمنان خود به مقابله برخیزد؟ چرا ما دائم از دشمن ضربه می خوریم؟ ما باید لجستیک و نیرو بگذاریم و از هنرمندان خود حمایت کنیم تا آثار درخشانی را تولید کرده و فرهنگ ناب ملی و دینی و انقلابی ما را به دنیا مخابره کنند و اگر چنین نکنیم با بحران اساسی روبرو خواهیم شد.

وی یادآور شد: امروزه نیازمند ظرفیت هایی هستیم که جواد شمقدری در زمان ریاست سازمان سینمایی در اختیار حاج نادر گذاشت و ایشان کنفرانس افق نو و مبحث هالیوودیسم را در سینمای ایران راه اندازی کرد و بعدها به همین علت توسط دشمنان ترور بیولوژیکی شد. ما نیازمند افرادی مانند شمقدری هستیم که این ظرفیت ها را برای هنرمندان متعهد و متخصص و دغدغه مند به وجود آورند.

منتظمی در پایان این گفتگو افزود: وزیر ارشاد فکر نکند اینجا سریلانکا یا مالزی و اندونزی است! این اشتباه بزرگی است چرا که ما با کشورهای دنیا متفاوتیم. شعار دادن فایده ندارد و ما نیازمند توجه اساسی مدیران فرهنگی و سینمایی هستیم. ما کلان کشوری هستیم که در حال جنگ با اسرائیلیم و آن ها نظام جهانی را رو در روی ما قرار داده اند. توجه مدیران فرهنگی و سینمایی ما به این مسائل همواره ضعیف بوده و ظرفیتی درست نکردیم که بتوانیم طرح های نابی را برای مقابله با دشمنان قسم خورده مان پیاده سازی کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در کنسرت روزبه بمانی چه گذشت؟/می‌دانم هیچ‌وقت خوشحال‌تان نمی‌کنم!


روزبه بمانه از شاعران و ترانه‌سرایانی که طی سال‌های اخیر به‌عنوان خواننده موسیقی پاپ مطرح شده، تازه‌ترین کنسرت خود را پس از مدت‌ها در تهران برگزار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

«شلختگی فرهنگی» با «تنوع فرهنگی» تفاوت دارد/انواع هنر برمبنای فلسفه و حکمت است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکمت و فضیلت را منشأ تنوع فرهنگی دانست و گفت: هنر، صنایع دستی و موسیقی ایرانی بر اساس حکمت بنا شده، از همین رو همه شاعران، فلاسفه و هنرمندان حکیم هستند.

به گزارش سینماپرس، عبدالحسین خسروپناه یکشنبه شب در آیین تجلیل از تنوع فرهنگی که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، افزود: برخی معتقدند که «صحبت از تنوع فرهنگی یعنی شکاکیت و نسبی‌گرایی، یعنی معیاری بر حقیقت و ارزشها قائل نباشیم، نبودن اینها یعنی تنوع فرهنگی» که البته می گویم هرگز اینگونه نیست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسی که برای معرفت و ارزشها ملاکی قائل نیست نتیجه آن شلختگی فرهنگی است و با تنوع فرهنگی تفاوت دارد.

خسروپناه افزود: انواع هنر برمبنای فلسفه و حکمت است. تنوع فرهنگی با حکمت قابل جمع است. ما ایرانیان به فضیلت و حکمت معتقد هستیم. از همین رو فردوسی، حافظ و سعدی و حتی ابن سینا که پزشک بود حکیم بودند و در فرهنگ ایران همه ادبیان و شاعران، فلاسفه و هنرمندان همگی حکیم هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حکمت و فضیلت را منشأ تنوع فرهنگی دانست و گفت: تنوع فرهنگی ممدوح است زیر مبنای آن حکمت و فضلیت است. وقتی تنوع فرهنگی از حکمت سرچشمه می‌گیرد ارزشمند می‌شود و باید ارج بنهیم. هنر و صنایع دستی و موسیقی ایرانی بر اساس حکمت بنا شده و صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اقوام ایران زاییده حکمت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

مینی سریال «آلنده، هزار روز» ساخته می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال «آلنده، هزار روز» دربرگیرنده ۳ سال آخر زندگی سالوادور آلنده رییس جمهوری شیلی توسط شیلی، اسپانیا و آرژانتین تولید می‌شود.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، یک مینی سریال درام تاریخی درباره ۳ سال آخر زندگی سالوادور آلنده رییس جمهوری شیلی در پنجاهمین سالگرد کودتای پینوشه ساخته می‌شود.

آلفردو کاسترو از معتبرترین بازیگران آمریکای لاتین و بازیگر ثابت فیلم‌های پابلو لارین از جمله فیلم‌های «کارناوال» و «اِل کلاب»، بازیگر این مینی سریال در نقش آلنده خواهد بود. بنجامین ویکونا بازیگر «محاصره‌شده» و «بسته‌شده» نیز نقش فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا را بازی می‌کند.

این مینی سریال در ۴ اپیزود ۵۵ دقیقه‌ای ساخته و همه فیلمبرداری این درام داستانی در شیلی انجام می‌شود. کار فیلمبرداری از ۱۵ ماه می به مدت ۲ ماه به کارگردانی نیکلاس آکونا کارگردان «محاصره‌شده» و «اینس از روح من» انجام می‌شود.

شبکه تلویزیونی عمومی شیلی TVN، گروه ملی اسپانیایی RTVE و کانال ۹ آرژانتین از این پروژه حمایت می‌کنند.

بخش اسپانیایی تامین مالی و بازیگران و بخش آرژانتین تامین نیرو، خدمات و تامین مالی را بر عهده دارند.

فیلمنامه این سریال را کارلا استگنو، کریستین خیمنز، پاکو متئو و پابلو مانزی نوشته‌اند. «آلنده، هزار روز» ۳ سال از زندگی رییس جمهور شیلی و تجربه وی در دولت حزب مردمی را از زاویه دید مانوئل رویز، یک اسپانیایی ۲۵ ساله که مشاور نزدیک رییس جمهوری می‌شود تصویر می‌کند.

روئیز که شخصیتی تخیلی است، از خوان گارس، وکیل و دانشمند سیاسی اسپانیایی الهام گرفته شده و پابلو کاپوز متولد بارسلون نقش وی را ایفا می‌کند.

آلنده در کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ ژنرال آگوستو پینوشه، که نیروهایش مقر دولت شیلی را در کاخ لاموندا گلوله باران کردند، کشته شد.

در این سریال روئیز، آلنده را تا کاخ همراهی می‌کند و برای هر چیزی آماده است، اما دقایقی قبل از بمباران، آلنده به او می‌گوید که باید زنده بماند تا آنچه در شیلی دیده را به دنیا بگوید.

لئونورا گونزالس مجری سریال گفت: آلنده بیشتر به خاطر تصمیم سیاسی خود برای ماندن در لاموندا در حالی که کاخ دولتی توسط نیروهای مسلحی که باید از قانون اساسی شیلی محافظت می‌کردند بمباران می‌شد، به یاد آورده می‌شود. نام او روی میدان‌ها، خیابان‌ها، مدرسه‌ها و بیمارستان‌های بسیاری از کشورهای جهان گذاشته شده است؛ اما ما می‌خواهیم جلوتر برویم تا رییس‌جمهوری را در پیچیدگی‌ها، شاهکارها، مشکلات و تضادهایش نشان دهیم تا مخاطب بتواند با آلنده و شخصیت‌هایی که او را همراهی می‌کنند سفر کند، احساساتی شود و با آنها رنج بکشد.

وی افزود: در نهایت می‌خواهیم داستان سیاستمداری را تعریف کنیم که در شرایط جنگ سرد، فکر می‌کرد می‌توان یک پروژه تحول اجتماعی و اقتصادی منحصربه‌فرد را به واقعیت تبدیل کرد، بدون اینکه خود را با یکی از این دو قدرت بزرگ جهانی هماهنگ کند.

این سریال در پنجاهمین سالگرد کودتا و در همان روزهای تاریخی توسط کانال‌های TVN، RTVE و کانال ۹ پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

همسر عکاس انقلاب درگذشت


همسر حسین پرتوی عکاس تاثیرگذار انقلاب به دلیل مشکلات ریوی در منزل درگذشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موافقت صداوسیما با ساخت فصل پنجم «زندگی پس از زندگی»

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عباس موزون محقق، مجری و تهیه‌کننده برنامه «زندگی پس از زندگی» درباره ساخت فصل پنجم برنامه گفت: سازمان صداوسیما موافقت کلی دارد که فصل پنجم ساخته شود. همچون هر فصل به اینکه فصل جدید مانند فصل‌های قبل فرم و محتوای رو‌به جلویی داشته باشد و در چند زمینه دارای نوآوری باشد، فکر خواهیم کرد. 

موزون ادامه داد: به لطف خدا حرکت خلاقانه و نوآورانه برنامه متوقف نمی‌شود. سعی می‌کنیم باز هم بالاترین رضایتمندی مخاطب را در تاریخ سیما را حفظ کنیم. باز به لطف خدا همانگونه که از فصل دوم رکورد تاریخی رضایتمندی مخاطبان سیما با رقم بالای ۹۳ درصدی شکسته شد، در فصل دوم بالاترین میزان رضایتمندی تاریخ سیما را به دست آورد، در فصل سوم باز با ثبت رکوردی بالاتر رقم بالای ۹۴ درصد رکورد رضایتمندی زده شد، به لطف خدا امسال هم همچنان برنامه این رکورد را حفظ کرد. ان شاءالله در فصل پنجم نیز خواهیم کوشید تا مخاطبان بیناضمیر از نتیجه کار راضی باشند و شرمنده خدا و بندگان و بینندگان نباشیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که تغییرات پخش برنامه بعد از ماه رمضان به شایعاتی از جمله عدم همکاری شما به صداوسیما دامن زده بود، تصریح کرد: در طول ماه دو مرتبه نتوانستیم کلاکت را به موقع برسانیم. چون امسال زمانبندی تولید پروژه فوق‌العاده فشرده بود. یعنی دو ماه و ۱۰ روز برای کل کار فرصت داشتیم. به همین دلیل در فرایند تدوین روزپخش شده بودیم. همان روز برنامه را تولید و تدوین می‌کردیم.

این محقق بیان کرد: در آخرین قسمت فصل چهارم از سوی تیم تدوین ما کلاکت به موقع رسانده نشد. ما آن را دقایقی پس از ساعت پخش یعنی ۲۲:۳۰ رساندیم تا همکاران پخش آماده کردند، با یک ساعت تاخیر روی آنتن رفت. در این مورد انصافاً کوتاهی از شبکه و پخش نبود و واقعاً حق این نبود درباره شبکه این حرف‌ها زده شود. یک قسمت دیگر هم که تکرار برنامه پخش شد، چون برق منطقه‌ای که دفتر تدوین در آن مستقر است قطع شد، نتوانستیم آن قسمت را به پخش برسانیم؛ بنابراین در خصوص جابه جایی زمان‌های پخش برنامه بنده صرفا این دو شب را گردن می‌گیرم و به لحاظ اخلاقی باید اعلام کنم که این دو شب ناشی اشکال فنی در تدوین و رساندن به آنتن بوده که البته آن هم ناشی از کوتاهی مدت زمان و فرصت تولید در فصل چهارم بود.

وی با تشکر از رئیس سازمان صداوسیما توضیح داد: ایشان شخصاً و بدون کمترین درخواستی از جانب بنده به شبکه چهار توصیه کرده بودند که این برنامه در ساعت ۲۲:۳۰ شب پخش شود. چراکه این برنامه پربیننده‌ترین برنامه شبکه و ساعت مذکور پربیننده‌ترین ساعت پخش است و ساعت یک بامداد بیننده چندانی ندارد. اما با وجود توصیه رئیس سازمان باز هم در شب‌های مختلف ماه رمضان شبکه تصمیم به جابه‌جایی جدول پخش برنامه گرفت و در معدودی از شب‌ها گاهی حتی تکرار برنامه هم پخش نمی‌شد که بنده در تمام موارد از علل این تصمیمات و اقدامات کاملاً بی‌خبرم و طبیعتاً معذورم از اینکه پاسخی برای شما و مخاطبان داشته باشم. ان‌شا‌الله نیت‌ها خیر بوده و اقدامات برای رضای خدا باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع