X

بایگانی خرداد 21, 1402

دفتر سینمایی

آمار هفتگی فروش تماشاخانه‌های دولتی اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه نوزدهم خرداد ۱۴۰۲ به تفکیک اجراها مشخص شد.

به گزارش سینماپرس، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر تا پایان روز جمعه نوزدهم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به تفکیک اجراها اعلام شد.

نمایش «گربه نره و روباه مکار» به کارگردانی اوشان محمودی که از روز ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده است تا پایان روز جمعه ۱۹ خرداد با مجموع ۱۰ اجرا و میزبانی از ۲ هزار و ۴۱۲ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۲۸۰ میلیون و ۲۳ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «خدای جهنم» به کارگردانی سیاوش جامع که از روز ۴ خرداد ۱۴۰۲ در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته با مجموع ۱۲ اجرا و ۶۱۳ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۴۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «بی صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری نیز که از روز ۸ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان آغاز کرده تاکنون (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) ۷۷۵ تماشاگر و ۶۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «نقطه ویرگول» به کارگردانی امیر سفیری نیز که از روز ۳ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا پایان روز جمعه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۲ با ۱۳ نوبت اجرا و میزبانی از ۶۲۲ تماشاگر به فروشی معادل ۴۱ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «زوج ناجور» به کارگردانی محمد حسین پیوندی هم که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تاکنون با ۱۴ نوبت اجرا و میزبانی از یک هزار و ۶۰ تماشاگر به فروشی معادل ۷۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «قصه‌های درگوشی» به کارگردانی حسین حیدری پور نیز که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرده، تاکنون با ۱۴ نوبت اجرا، قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) و ۵۶۲ تماشاگر، ۳۵ میلیون و۶۴۰ هزار تومان فروش داشته است.

نمایش «پروانه و یوغ» به کارگردانی امیرمحمد دشتگلی نیز که از روز ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تا کنون با ۱۲ اجرا و ۲۵۸ تماشگر به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به کارگردانی ملیکا رضی هم که از روز ۲۱ اردیبهشت در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفته تا روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ با مجموع ۲۱ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان)، ۴۹۸ تماشاگر، ۲۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان تومان فروش داشته است.

نمایش «عشق در پیری» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا هم که از روز ۱۶ خرداد ماه اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان آغاز کرده (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) تا پایان روز ۱۹ خرداد ماه با ۴ نوبت اجرا و ۴۱۵ تماشاگر به فروشی معادل ۱۷ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۰۰ تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «شمعدانی» به کارگردانی وحید نفر نیز که از روز ۱۸ خرداد ماه در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر و قیمت بلیت ۸۰ هزار تومان آغاز کرده تا پایان روز ۱۹ خرداد ماه (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) با ۲ نوبت اجرا و ۱۰۷ تماشاگر به فروشی معادل ۴ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «درگوشی» به کارگردانی نرگس اصغری هم که از روز ۲۵ اردیبهشت ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۲ نفر و قیمت بلیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۲۰ اجرا و یک هزار و ۱۰۹ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۴۵ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۴۷۵ تومان دست یافته است.

نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی نیز هم که از روز ۲۰ اردیبهشت ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۲ نفر و قیمت بلیت ۶۰ و ۷۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۲۳ اجرا و ۵ هزار و ۲۵۲ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۳۲۳ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۶۹۰ تومان دست پیدا کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صنایع دستی کشورمان را به شأن خودش می‌رسانیم


مدیرکل گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در توضیحاتی با تاکید براینکه صنایع دستی کشورمان در حوزه اقتصاد و هنر استعداد ویژه ای دارد گفت: در تلاشیم تا با طرح‌هایی مانند شناسنامه‌دار کردن این تولیدات، حمایت بیمه‌ای از صنعت‌گران، حمایت مادی و معنوی جهت حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و یکسری مسائل دیگر صنایع دستی را رونق ببخشیم تا بتواند به جایگاهی در شأن خود برسد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«پل جفری» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر فیلم‌های «اکسکالیبو» و «گری استوک» در ۶۸ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، پل جفری بازیگر انگلیسی که برای بازی در فیلم‌های «اکسکالیبو» و «افسانه تارزان» شهرت داشت از دنیا رفت. وی ۶۸ ساله بود و بر اثر نبرد با سرطان درگذشت.

جفری در طول دوران بازیگری خود در فیلم‌های متعددی ظاهر شد که نقش پرسیوال در فیلم «اکسکالیبو» محصول ۱۹۸۱ از به‌یادماندنی ترین آنها بود. این فیلم فانتزی قرون وسطایی که افسانه شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد را تصویر می‌کند در جشنواره کن جایزه بهترین اثر هنری را برد و نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

این بازیگر همچنین در نقش لرد جان در فیلم «گری‌استوک» ساخته رالف ریچاردسون در سال ۱۹۸۴ و در نقش آقای لاکوود در اقتباس سال ۱۹۹۲ از «بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته با بازی ژولیت بینوش بازی کرد. او در فیلم‌های دیگری چون «زینا»، «آنا کارنینا» و «پله‌ها» نیز نقش‌آفرینی کرده بود.

وی بازیگر تلویزیون هم بود و در سریال‌هایی مانند «جواهری در تاج»، «مردی از مسکو»، «ناپلئون و ژوزفین: داستان عاشقانه»، «مدیر»، «جاسوسی»، «آکاپولکو H.E.A.T » و «بهتر است با ساول تماس بگیری» بازی کرده بود.

جفری که فوریه ۱۹۵۵ در ساری انگلستان به دنیا آمد، اوایل دهه ۱۹۹۰ به سانتافه نقل مکان کرد و به عنوان مشاور املاک و مستغلات کار کرد و بیشتر به صورت مهمان در برنامه‌های تلویزیونی حضور پیدا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری یک کنسرت بی‌کلام در برج آزادی


تازه‌ترین کنسرت پویا حاجیلی ـ نوازنده ویولن ـ شامگاه پنجشنبه ۲۵ خردادماه با همراهی تعدادی از نوازندگان کشورمان در مجموعه برج آزادی تهران برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تور کنسرت‌های علیرضا قربانی به تهران رسید


علیرضا قربانی پس از یک ماه تور کنسرت در شهرهای مختلف کشور، میزبان مخاطبان تهرانی می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران» بازگشایی می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران بعد از وقفه‌ای ۲ ساله بازگشایی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، بعد از ۲ سال وقفه خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران که توسط ستاره اسکندری و سیاوش ستاری بنیاد شده با مدیریت فهیمه امن زاده بازگشایی می شود.

در همین راستا روز سه شنبه ۲۳ خرداد خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران با برگزاری مراسم افتتاحیه مجدد آغاز به کار می‌کند. در مراسم بازگشایی که ساعت ۱۸ با حضور اهالی فرهنگی و هنری همراه است، نمایشگاه خانه موزه و جعبه عروسک های خیمه شب بازی رونمایی می شود.

خانه موزه خیمه شب بازی ایران، تلاش دارد در قالب یک نهاد خصوصی به معرفی یکی از مهمترین هنرهای نمایشی- عروسکی ایران بپردازد که در زمره میراث های ناملموس ایرانی دارای شهرت جهانی است.

«۳ شنبه های مبارک» عنوان برنامه ای است که از دور جدید فعالیت خانه موزه هر سه شنبه میزبان علاقه‌مندان می شود و هر بار راوی داستانی متفاوت از مبارک است.

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش و حضور در مراسم بازگشایی می‌توانند ساعت ۱۸ به خانه فرهنگ و هنر مانا مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خواننده‌ها با پلی‌بک در کنسرت‌ چه پیامی می‌دهند؟


یک هنرمند درباره پلی‌بک در کنسرت‌ها می‌گوید: پلی‌بک کار درستی نیست و نوعی توهین به شعور مخاطب است. افرادی که طی اجرای زنده خود دست به پلی‌بک می‌زنند، این پیام را منتقل می‌کنند که توانایی کافی برای اجرای زنده ندارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زبان یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگ است/تمدن مغرب زمین تلاش می‌کند فرهنگ و سنتش را بر سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تحمیل کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت بنیاد سعدی در ۴۰ نقطه از دنیا، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترش و صیانت از زبان فارسی است؛ هر جایی که زبان فارسی را آموزش می‌دهیم با استقبال بالا مواجه می‌شویم.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمدمهدی اسماعیلی در نشست یک دهه فعالیت بنیاد سعدی، با تاکید بر اهمیت حفظ و صیانت از زبان فارسی گفت: با زبان فارسی توانستیم تاریخ پرافتخار ایران را حفظ کنیم و این سنت بزرگی است که امروز به ما به میراث رسیده است. به دلیل صیانتی که از این زبان شده است، هر کسی زبان فارسی را می‌شناسد، زمانی که گلستان سعدی را باز می‌کند، آن را می‌فهمد و می‌تواند از آن استفاده کند. این خدمت ماندگاری است که بزرگان ما در حوزه فرهنگ و ادب انجام دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعدی (به عنوان شاعر) فراتر از مرزهای جغرافیایی می‌درخشد، ادامه داد: به همین دلیل در ابتکار مهم تاسیس و فعالیت بنیاد سعدی این بنیاد به نام سعدی نامگذاری شده است.

او با تاکید بر اینکه ایران در یک مواجهه تمدنی قرار گرفته است، ادامه داد: تمدن مغرب زمین تلاش می‌کند فرهنگ و سنتش را بر سایر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تحمیل کند. زبان یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگ است. اگر بتوانند زبان را تحت تاثیر قرار بدهند بخش مهمی از میراث فرهنگی آن جامعه از بین می‌رود، ارتباط نسلی قطع می‌شود و اگر موضوع زبان دچار خدشه و لطمه شود، این مهم‌ترین عامل تهاجم فرهنگی است.

آموزش زبان فارسی در کشورهای مختلف با استقبال مواجه می‌شود

اسماعیلی با بیان اینکه باید از زبان فارسی در حوزه بین‌المللی صیانت شود، ادامه داد: بنیاد سعدی در بیش از ۴۰ نقطه دنیا حاضر است و هر جایی که زبان فارسی را آموزش می‌دهیم، با استقبال بالا مواجه می‌شویم. در گزارش رایزن‌های فرهنگی در ژاپن و بلگراد اعلام شده است، آموزش زبان فارسی با حمایت بنیاد سعدی در این کشورها انجام و با استقبال چندصد نفری مواجه می‌شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این وزارتخانه گسترش و صیانت از زبان فارسی است و این ماموریت، مسئولان این وزارتخانه را در کنار غلامعلی حدادعادل قرار داده است.

او ادامه داد: بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تجلیل از مفاخر زبان و ادب فارسی به شدت مشغول کار است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حراج یک مجسمه کمیاب + عکس


مجسمه کمیاب بودای چینی که در خانه یک خانواده فرانسوی پیدا شد و بخشی از یک مجموعه احتمالا گم‌شده است، قرار است در پاریس به حراج گذاشته شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در خصوص پرداختن به تاریخ انقلاب و دفاع مقدس بسیار حقیرانه عمل کردیم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی متذکر شدند: امروز به طور کلی شعائر و آرمان های انقلاب را در سینما نمی بینیم.

به گزارش سینماپرس تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور همزمان با سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد در خصوص جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما متذکر شدند: متأسفانه قد و قواره سینمای کشور کوتوله مانده و تا زانوی انقلاب اسلامی هم نرسیده است! این افراد تأکید کردند: بدیهی است که در خصوص پرداختن به ارزش ها و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در سینما بسیار حقیرانه عمل کردیم و امروز به طور کلی شعائر و آرمان های انقلاب را در سینما نمی بینیم.

سالروز ارتحال جانگذار معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین پانزدهم خردادماه فرصتی شد تا به بررسی چرایی بی توجهی و مهجور ماندن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیندازیم! در همین راستا با ۸ تن از سینماگران و کارشناسان برجسته فرهنگی کشور خانم ها و آقایان: مجتبی شاکری، دکتر فرشته روح افزا، محمد سلیمی راد، احمد نجفی، سعید سعدی، پرویز شیخ طادی، الهام چرخنده و حبیب والی نژاد گفتگو کردیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و کارشناس فرهنگی در آستانه سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد در خصوص جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما گفت: متأسفانه قد و قواره سینمای کشور کوتوله مانده و تا زانوی انقلاب اسلامی هم نرسیده است؛ سینمای ما سال ها است قد نکشیده و رشد نکرده و هرگز نتوانسته روایتگر درستی برای مفاهیم ارزشی، ملی، دینی و انقلابی باشد. سینمای ایران در مسائل ابتدایی و سطحی نظیر خیانت خانواده و چند همسری و عشق های مثلثی و مربعی گرفتار شده و این اتفاق نشان دهنده آن است که مدیران فرهنگی و سینمایی کشورمان هرگز مسیر راهبردی درستی نداشته اند.

دکتر فرشته روح افزا استاد دانشگاه، پژوهش گر حوزه و فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: همانطور که فیلم های هالیوود و بالیوود جهان را به نجاست کشانده اند ما باید با ساخت فیلم های مبتنی بر اندیشه های امام (ره) نجات بخش دنیا باشیم! ما باید موضوعات خوب و ناب را دستمایه تولید آثارمان قرار دهیم و اینقدر زشتی ها و پلیدی ها را در قاب سینما به تصویر نکشیم. سینما و هنر تئاتر و موسیقی می توانند مردم دنیا را با دستاوردهای انقلاب اسلامی و اندیشه های ناب امام (ره) آشنا کنند. ما نباید فراموش کنیم که سینما تنها هنر موثر این روزهای دنیا است چرا که می تواند بسیار جزئی نگر و ریزبین و تیزبین باشد. سینماگران ما می توانند پیام حق و پاک انقلاب اسلامی را به دنیا منتشر کرده و دنیا را نجات دهند.

محمد سلیمی راد مستندساز در این راستا به سینماپرس گفت: ما هرچه ضربه می خوریم از حوزه آموزشی مان است! اگر امروز شاهد این اتفاق هستیم که اندیشه های ناب انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) در فیلم های مان چندان جایی ندارند به دلیل آن است که در حوزه آموزش کوتاهی کرده ایم! بی شک برای تبیین اندیشه و آرمان های حضرت امام (ره) در سینما نیازمند تربیت هنرمندان متعهد هستیم. انتخاب برخی از مدیران فرهنگی و سینمایی اشتباه است؛ اگر انتخاب مدیران سینمایی غلط نبود علاقمندان به حوزه سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این سال ها چنین مهجور واقع نمی شدند. این بسیار تلخ است که بسیاری از سینماگران متعهد و ارزشی امکان کار ندارند و فیلمنامه های شان سال ها است خاک می خورد و هیچ نهادی علیرغم شعارهای مدیران و وظیفه اش از تولید این فیلمنامه ها حمایت نمی کند.

احمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما متذکر شد: مدیران سینمایی باید با اقتدار از سینمای ملی که تمام تاریخ بعد از انقلاب اسلامی را در درون خود داشته باشد حمایت کنند و این نگاه چرک و مندرس که در حال حاضر به شدت در سینمای کشور وجود دارد را از ببرند؛ تنها راه دستیابی به این اتفاق مهم نترسیدن دوستان است! بنده چند سالی است فریاد می زنم سینمای ملی ما کجاست؟ اما هیچ کس پاسخی به من نمی دهد! این سینمای ملی که بنده عرض می کنم شامل همه چیز می شود؛ از تاریخ انقلاب اسلامی و شخصیت های بزرگ آن گرفته تا ۸ سال دفاع مقدس و سایر اتفاقات مهم و استراتژیک کشور!

سعید سعدی تهیه کننده سینما در آستانه سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد در خصوص جایگاه اندیشه و آرمان های امام (ره) و انقلاب در سینما گفت: بدیهی است که در خصوص پرداختن به ارزش ها و تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در سینما بسیار حقیرانه عمل کردیم! سینمای ایران در حوزه تولید آثار ارزشی بسیار کم کار است و از اهداف و آرمان هایی که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی دغدغه همه ما بود در سینما تنها درصد اندکی قابل مشاهده است. سینمای ایران شاید در این سال ها در برخی حوزه ها مانند فیلم های اجتماعی رشد داشته و ما توانستیم به خارج از مرزها برویم و فیلم های مان را در آنجا به نمایش درآوریم و جایزه بگیریم اما متأسفانه در زمینه ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همواره شاهد کم کاری شدید بوده ایم و این گونه مهم سینمایی به شدت مهجور و مظلوم واقع شده است.

پرویز شیخ طادی کارگردان سینما در این راستا به سینماپرس گفت: امروز به طور کلی شعائر و آرمان های انقلاب را در سینما نمی بینیم شاید دلیل این اتفاق آن باشد که راهبرد درستی نداریم و یا خود را بر اساس نیازهای روز جامعه به روز نکرده ایم و نمی دانیم می خواهیم سینما را به کدام سو هدایت کنیم. مدیران باید با دید بازتری به سینما نگاه کنند؛ ما باید یک سری خطوط قرمز تعریف شده را از سر راه برداریم و با نگاهی باز و شجاعانه با موضوعات روبرو شویم. بی شک هرچقدر زودتر متوجه این اتفاقات شویم برایمان بهتر است و جلوی خسران بیشتر را می گیریم.

الهام چرخنده بازیگر تلویزیون و سینما تأکید کرد: بی تردید سینمای جمهوری اسلامی ایران مدیون و مرهون الطاف حضرت امام خمینی (ره) در اصالت، شکل و محتوا است اما متأسفانه جای فیلم درخور شأن و منزلت ایشان در سینمای کشور خالی است. حضرت امام (ره) در بدو ورودشان به ایران اسلامی فرمودند: «ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم!»؛ در واقع آنچه مدنظر معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود هویت یابی سینمای ایران و ایجاد عنصر ایمان در این عرصه بود که لازم است امروز هم همچنان توسط مردم و مسئولان پیگیری شود.

حبیب والی نژاد تهیه کننده سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: تولید فیلم های مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی می تواند تأثیرات مثبتی بر آحاد افراد جامعه به ویژه نسل جوان که شاید شناخت درستی از تاریخ و قهرمانان کشور خود ندارند داشته باشد. شک نکیند اگر کار درست و اصولی تولید شود اثر خوب خود را در جامعه و به خصوص نسل جوان می گذارد منتها من باز هم به این نکته تأکید می کنم که برای این مردم باید با فرهنگ ایرانی-اسلامی فیلم ساخت. ما باید فیلم هایی بسازیم که نسل جوان بفهمد. با حرف های قلنبه سلنبه نمی شود ادعا داشت که برای فرهنگ و سینما کار انجام می دهیم!

مشاهده خبر از سایت منبع