X

بایگانی تیر 3, 1402

دفتر سینمایی

تهیه‌کننده فیلم مشکل‌دار «مصلحت»: نمی‌دانم چه کسی فیلم ما را سه سال توقیف کرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» با حضور در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به ارائه توضیحاتی درباره فرآیند ساخت این فیلم و سه سال بلاتکلیفی آن تا زمان اکران عمومی پرداخت. فیلمی که متاسفانه با داستانی غیرمستند، ناخواسته در مسیر روایتی مورد پسند منافقان از سال‌های ابتدایی انقلاب حرکت کرده است!

به گزارش سینماپرس، محمدرضا شفاه تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی شب گذشته جمعه ۲ تیرماه با حضور در برنامه تلویزیونی «نقد سینما» درباره ساخت این اثر سینمایی گفت: رسیدن به تصمیم برای سخت یک فیلم فرآیند پیچیده و چندلایه ذهنی است و شاید من هم باید به این فکر کنم که چه شد «مصلحت» را ساختیم اما به حسب ظاهر و اگر بخواهم داستان یک خطی آن بگویم، این است که حسین دارابی برای ساخت فیلم اولش به مشکل خورد و با وجود آنکه ما در پیش‌تولید بودیم، سر بزنگاه کار لغو شد.

وی ادامه داد: همان زمان فیلمنامه‌ای به اسم «مصلحت نظام» داشتیم که راکد مانده بود. به حسین دارابی پیشنهاد کردم فیلمنامه را بخواند و نظرش را بگوید. بعد از مدتی ایشان گفت که داستان را دوست دارد اما اگر بخواهد اثری خوب بسازد، باید روایت خود را بنویسد. در نهایت ایشان داستان را تبدیل به فیلمنامه «مصلحت» کرد و این اثر ساخته شد.

تهیه‌کننده «مصلحت» درباره هجمه‌های اخیر به فیلم و دلیل توقیف سه ساله آن مطرح کرد: من تصور می‌کنم ما سینما را درست در کشورمان نفهمیدیم. چه آن‌ها که دلسوز سینما هستند و اهمیت آن را درک کردند و چه کسانی که سینما را مزاحم می‌دانند و به دنبال آن هستند از شر آن خلاص شوند. بخشی از کسانی که اهمیت سینما را متوجه شدند و هم نگاه با ما هستند اگرچه عمدتاً خودشان فیلم نمی‌سازند، اما آن قدر برای سینما اهمیت قایل می‌شوند که اکران شدن یا نشدن آن را در حد یک مساله امنیت ملی بزرگ می‌کنند.

شفاه ادامه داد: بخش دوم کسانی هستند که به ساحت فرهنگ از نگاه امنیتی توجه می‌کنند یعنی فکر می‌کنند در فرهنگ باید همان چارچوب‌هایی حاکم باشد که درباره مسایل امنیتی حاکم است. هر زمان این اتفاق در حوزه فرهنگ رخ داده است، با یک فروبستگی مواجه شدیم. مورد بسیار عجیب این است که فیلمسازان حوزه انقلاب و مضامین مربوط به آن بیشتر دچار این وضعیت می‌شوند. در حقیقت در دولت‌های مختلف با نگاه‌های مختلف کسانی که فیلم جدی ساختند، همه دچار مشکل شدند.

وی تاکید کرد: مساله «مصلحت» حاصل بی‌صبری و بی‌تابی‌های اضافی است. انگار در کشور ما نمی‌شود درباره یک مشکل حرف زد و اگر صحبتی هم بشود، می‌گویند سیاه‌نمایی است در حالی که این مساله درباره «مصلحت» صدق نمی‌کند. عده‌ای به اثر قبلی من یعنی «دیدن این فیلم جرم است» منتقد بودند و می‌گفتند چرا نشان ندادم که سیستم می‌تواند موفق عمل و مشکل را حل کند. در «مصلحت» سیستم این کار را می‌کند اما کمتر از «دیدن این فیلم جرم است» تحمل شد یعنی یکسال بیشتر توقیف بوده، عجیب است که فیلم با چه مصیبت‌هایی روی پرده آمده است و در حال حاضر درباره توقیف آن حرف می‌زنند.

تهیه‌کننده «مصلحت» در پاسخ به این پرسش که یک فیلمساز چگونه باید دغدغه‌اش را به نمایش بگذارد تا دچار مشکل نشود، گفت: ما با مساله و بحران اعتماد کردن مواجه هستیم. مشخص نیست ما به چه کسی اعتماد داریم و چه فرد مورد اعتمادی در سینما هست؟ دولت‌ها تغییر می‌کنند اما این مساله سر جای خود باقی مانده است. ما چرا باید با لشکر سایه‌ها مواجه شویم؟ در حقیقت امر من نمی‌دانم چه کسی فیلم ما را سه سال توقیف کرد. می‌دانم در قوه قضاییه بخشی هست که فیلم را نپسندیده است اما چه کسانی کارسازی و تصمیم‌سازی کرده‌اند؟

وی تاکید کرد: ما برای این کشور دلمان می‌سوزد و طرفدار انقلاب اسلامی هستیم. من به مضمون‌های مرتبط با انقلاب اسلامی علاقه و فیلمنامه‌هایی در این زمینه دارم اما به سراغ هیچکدام نمی‌توانم بروم. حتماً باید اثر کمدی بسازم؟ متاسفانه تمام چهل سال گذشته فیلمسازان جدی انقلاب و همه آثار درجه یک سینمای انقلاب با مشکل مواجه شدند. باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم آیا از سینمای انقلاب جز همان فیلم‌هایی که رفتارهای متفاوت با آن شد، سند افتخار ما هستند یا نه؟

در ادامه حسین دارابی کارگردان «مصلحت» در پاسخ به این پرسش که فیلمنامه اولیه چه قدر تغییر کرد، اظهار کرد: کلیت قصه و اصل آن باقی مانده است اما در فیلمنامه رویکرد، پایان‌بندی و پرداخت شخصیت‌ها به گونه‌ای که برداشت کردم و سلیقه‌ام بود، تغییر کرد و متفاوت شد.

وی با بیان اینکه مطمئن بوده است که «مصلحت» با مشکل مواجه می‌شود، مطرح کرد: ما به همه جوانب اثر فکر و به نشانه‌ها دقت کرده بودیم. شاید فیلم ما خیلی هم سیاسی نباشد چراکه درباره مساله کلانی صحبت می‌کند که بسیار مهم است و می‌تواند دغدغه جوامع مختلف باشد اما برخی می‌خواهد اثر را به یک جریان و حزب ارتباط دهند.

کارگردان «مصلحت» درباره پایان‌بندی فیلم تصریح کرد: در زمان نگارش فیلمنامه زیاد به پایان‌بندی فکر می‌شود اما ما در پیش تولید به این نتیجه رسیدیم که پایان‌بندی اینگونه باشد. این پایان به سلیقه شخصی من بیشتر نزدیک است و برای ما به عنوان عوامل سازنده مهم بود که مخاطب را با حال خوب از سینما خارج کنیم حتی اگر درباره موضوع تلخی صحبت می‌کنیم.

دارابی با اشاره به اینکه فیلمساز نباید خسته شود و باید حرفش را بزند، گفت: «مصلحت» دغدغه ما بود. انقلاب یک‌سری آرمان داشت که هنوز وجود دارد و عده‌ای همچنان برای آن هزینه می‌دهند. امیدوارم صحبت درباره آن تاب آورده شود چراکه یک‌سری افراد با نابلدی‌ها، کارسازی‌هایی می‌کنند تا فیلم را با مشکل مواجه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درهای «ارکستر ملی» به روی مخاطبان باز شد/خودنمایی در جمع جهانی‌ها


ارکستر ملی ایران از مجموعه‌های وابسته به بنیاد رودکی سرانجام بعد از مدت‌ها توقف در فعالیت‌های مرتبط با اجراهای زنده، تازه‌ترین کنسرت خود را به رهبری آرش امینی در تالار وحدت تهران برگزار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره موسیقی نواحی چگونه برگزار می شود/ چند تغییر خیلی اساسی


دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، درباره جزئیات این رویداد موسیقایی که برای نخستین بار در پنج منطقه و ۲ بخش برگزار می شود، توضیحاتی ارائه کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آثار و نمایشنامه‌هایی که در حوزه‌های دینی تعریف می‌شوند و شریعت‌محورند در «جشنواره صاحبدلان» شرکت می‌کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه تئاتر صاحبدلان از اهمیت توجه به ترجمه و نشر نمایشنامه‌های دینی به زبان‌های مختلف دنیا گفت.

به گزارش سینماپرس، محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در اختتامیه جشنواره صاحبدلان به سؤالات آنان پاسخ داد.

سالاری درباره رویکرد حاضر در جشنواره صاحبدلان بیان کرد: آثار و نمایشنامه‌هایی که در حوزه‌های دینی تعریف می‌شوند و شریعت‌محورند، در این جشنواره شرکت می‌کنند.

وی با توجه به بخش بین الملل این جشنواره گفت: امسال این جشنواره برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شد و ما از کشورهای عراق و عمان مهمانانی از هنرمندان و اساتیدی که به ایران آمدند داشتیم که در جریان برگزاری دوره‌ها همراه مسئولین و هنرمندان ما بودند.

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: خوشبختم که اعلام کنم که این جشنواره امسال برای اولین دوره با حضور کشورهای مختلف به صورت بین المللی برگزار شد. این جشنواره در مدت زمان یک سال رخ داد و امشب اختتامیه آن در شهر قزوین برگزار شد. در طول این یک سال اتفاقات مبارکی افتاد که آثار آن در کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران در زمینه تئاتر قابل بررسی است.

سالاری گفت: این جشنواره بر خلاف جشنواره‌های دیگر یک ماهه و ۱۰ روزه نیست بلکه در طول یک سال برگزار می‌شود و شامل بخش‌های مختلف و متعددی مانند رادیو نمایش، نمیاشنامه نویسی، اجرای صحنه‌ای و نمایش‌های خیابانی است. اما بخش مهمی که باید به آن توجه شود ترجمه آثار دینی و نمایش‌نامه‌ها به زبان‌های گوناگون دنیا است که در کشورهای مختلف باید چاپ و نشر شود. این بخش در گسترش فرهنگ نمیاش‌های دینی تاثیر خواهد داشت.

او در پایان در پاسخ به این سؤال که چرا تعداد کشورهای حاضر بیشتر نبود بیان کرد که امسال سال اولی بود که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد و برای همین تعداد کشورهایی که در این رویداد شرکت کردند فراوان نبود اما در سال‌های بعد حتما تعداد آنها افزایش پیدا خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وضعیت جسمی محسن ابراهیم‌زاده پس از لغو کنسرت‌هایش


محسن ابراهیم‌زاده که سانس دوم کنسرت ۱۹ خرداد خود در ارومیه را به دلیل شرایط نامساعد جسمی لغو کرده بود، اکنون طی یک پیام ویدیویی از وضعیت جسمانی خود گفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گربه نره و روباه مکار» در ۲۶ روز به ۵۳۵ میلیون تومان دست یافت/ «سیندرلا» ۱۳ روزه ۴۸۱ میلیون تومان فروخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های تئاتر شهر و تالار هنر اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر و همچنین تالار هنر تا پایان روز جمعه دوم تیر ماه ۱۴۰۲ تفکیک اجراها اعلام شد.

نمایش «گربه نره و روباه مکار» به کارگردانی اوشان محمودی که از روز ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ هزار تومان آغاز کرده، تا پایان روز جمعه ۲ تیر ماه با مجموع ۲۱ اجرا و میزبانی از ۴ هزار و ۷۳۰ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۵۳۵ میلیون ۸۹۶ هزار تومان دست پیدا کرده است.

نمایش «خدای جهنم» به کارگردانی سیاوش جامع که از روز پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفت، روز جمعه ۲ تیر ماه با مجموع ۲۳ اجرا و یک هزار و ۲۵۶ تماشاگر و فروشی معادل ۸۷ میلیون ۸۴۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به اجراهای خود پایان داد.

نمایش ـ «بی صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری نیز که از روز ۸ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر و قیمت بلیت ۱۱۰ هزار تومان آغاز کرد، روز جمعه ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ با مجموع ۲۰ اجرا، یک هزار ۸۳۸ تماشاگر و فروشی معادل ۱۶۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) از تئاتر شهر خداحافظی کرد.

نمایش «نقطه ویرگول» به کارگردانی امیر سفیری هم که از روز ۳ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۹۰ هزار تومان آغاز کرد، روز جمعه ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ با ۲۴ نوبت اجرا، مجموع یک هزار و ۱۸۷ تماشاگر و فروشی معادل ۷۷ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به اجرای خود در این تالار پایان داد.

نمایش «زوج ناجور» به کارگردانی محمد حسین پیوندی نیز که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان آغاز کرد، سرانجام روز جمعه ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ با ۲۵ نوبت اجرا، مجموع یک هزار و ۹۰۷ تماشاگر و فروشی معادل ۱۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به اتمام رسید.

نمایش «قصه‌های درگوشی» به کارگردانی حسین حیدری پور هم که از روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر اجرای خود را آغاز کرد، روز جمعه ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ با ۲۵ نوبت اجرا، مجموع ۹۷۵ تماشاگر و ۶۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به اجرای خود پایان داد.

نمایش «پروانه و یوغ» به کارگردانی امیر محمد دشتگلی نیز که از روز ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود، روز جمعه ۲ تیر با مجموع ۲۳ اجرا، ۸۹۴ تماشاگر و ۵۱ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان فروش (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به اجرای خود پایان داد.
نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» به کارگردانی ملیکا رضی هم که از روز ۲۱ اردیبهشت در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفت، روز جمعه ۲ تیر ماه با مجموع ۳۲ اجرا، ۷۷۷ تماشاگر و ۳۷ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان فروش (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) از این تالار نمایشی خداحافظی کرد.
نمایش «درگوشی» به کارگردانی نرگس اصغری هم که از روز ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۲ نفر و قیمت بلیت ۵۴ هزار و ۵۰۰ هزار تومان روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۳۱ اجرا و ۲ هزار و ۱۴ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۸۰ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۷۲۵ تومان دست یافته است.
نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی نیز که از روز ۲۰ اردیبهشت ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۲ نفر و قیمت بلیت ۶۰ و ۷۰ هزار هزار تومان روی صحنه رفته، تاکنون با مجموع ۳۴ اجرا و ۷ هزار و ۹۲۹ تماشاگر (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیم بها، تخفیف دار و مهمان) به فروشی معادل ۴۸۱ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۴۸۰ تومان دست پیدا کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرتره ۸۰ میلیون دلاری در بازار هنر


آخرین پرتره‌ای که «گوستاو کلیمت»‌، نقاش چیره‌دست اتریشی خلق کرد درحالی به‌زودی در بازار هنر ارائه می‌شود که قیمت تقریبی آن حدود ده‌ها میلیون دلار برآورد شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«استعفا» با محوریت پاسداشت شهدای نیروی انتظامی ۲۰ تیر کلید می خورد/ سریال «بهار دختر حاج اویس» را در نیمه دوم سال جلوی دوربین می برم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نوید اسماعیلی در گفتگو با سینماپرس گفت: فیلم سینمایی «استعفا» با محوریت پاسداشت شهدای نیروی انتظامی را ۲۰ تیرماه کلید می زنم و پس از اتمام تولید آن در نیمه دوم سال سریال «بهار دختر حاج اویس» را که اثری اجتماعی است جلوی دوربین می برم.

کارگردان فیلم های سینمایی «طبقه یک و نیم» و «پاکول» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «استعفا» اثری دلی است؛ این فیلم تلاش ها و رشادت های نیروی انتظامی را به تصویر می کشد و به نوعی برای پاسداشت و تقدیر شهدای نیروی انتظامی تولید خواهد شد و من قطعاً آن را به چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهم فرستاد و امیدوارم آن ها مانند گذشته خودی و غیرخودی نکرده و فیلم ما را هم ببینند.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود حسین مهری بازیگر نقش اول این فیلم باشد اما به تازگی مهدی زمین پرداز را جایگزین وی کرده ایم چرا که آقای مهری پیشنهاد دستمزد بسیار نجومی و بالایی را دادند که همین باعث شد با ایشان به توافق نرسیم.

اسماعیلی سپس با انتقاد شدید از افزایش نجومی دستمزد بازیگران و بی تدبیری مدیران سینمایی و نهادهای صنفی در این رابطه اظهار داشت: در کجای دنیا بازیگران چنین بی ضابطه و قانون درخواست دستمزدهای نجومی می کنند؟ چرا برخی تهیه کنندگان این دستمزدهای نجومی را می پذیرند و این ارقام هنگفت را به آن ها پرداخت می کنند؟ من حقیقتاً از بازیگران سینما به شدت دلم پر است چون می بینم برخلاف ادعاهای شان اصلاً به فکر هنر و فرهنگ نیستند، حتی فیلمنامه ها را هم مطالعه نمی کنند و به شغل شان تنها به عنوان یک بیزینس نگاه می کنند و برایشان مهم نیست که در فیلمی و چرا بازی می کنند و فقط پول را می بینند و بس!

این سینماگر تصریح کرد: تازه جالب است آن ها در فضای مجازی ژست اپوزوسیون هم گرفته و دولت را نقد می کنند! شما در ابتدا باید بیایید و خودتان را نقد کنید که هم از دولت پول می گیرید هم برای مردم ارزشی قائل نیستید و هم به فکر کسب درآمدهای هنگفت هستید!

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص تولید اولین سریال نمایش خانگی خود نیز خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال و پس از ساخت «استعفا» سریال «بهار دختر حاج اویس» را که اثری اجتماعی است جلوی دوربین می برم.

اسماعیلی متذکر شد: ما پیش از این ۴ فیلمنامه داشتیم که وحید اسماعیلی و امیر یوشی نویسندگان آن بودند و سال ها روی این فیلمنامه ها کار کرده بودند؛ نویسندگان ما پس از مذاکراتی که با یکدیگر داشتند این ۴ فیلمنامه را با هم ترکیب کردند و به فیلمنامه سریال «بهار دختر حاج اویس» رسیدند که ان شاالله در ۳ فصل ۱۰ قسمتی و مجموعاً ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد.

این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: بعد از اتمام پروژه «استعفا» بازنویسی نهایی این سریال به پایان می رسد و سپس این اثر را که مانند سایر کارهای گذشته مان از هیچ پلتفرم و ارگان و نهادی کمک نگرفته را به صورت کاملاً مستقل به تولید خواهیم رساند. مجری طرح و مدیر تولید این پروژه هم این روزها مشغول مذاکره با چند پلتفرم به روز و مطرح هستند تا ان شاالله بلافاصله پس از اتمام ساخت بتوانیم این سریال را به پخش برسانیم.

اسماعیلی در خصوص داستان این سریال اظهار داشت: «بهار دختر حاج اویس» روایتگر زندگی دختری است که در زمان کودکی و همزمان با روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی توسط پدرش که فردی وابسته به دربار بوده در خیابان رها می شود و سپس یک خانواده مذهبی او را پیدا کرده و بزرگش می کنند؛ دختر بعد از بزرگ شدن خلافکار شده و به زندان می افتد و از قضا قاضی پرونده اش همان پدری است که سال ها قبل او را رها کرده بوده؛ من معتقدم این سریال جذابیت های زیادی برای مخاطب دارد و به دلیل نوع روایت و داستان بکرش می تواند با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: تاکنون هیچ یک از بازیگران این پروژه قطعی نشده اند و این روزها مشغول جمع بندی نهایی برای رسیدن به لیست بازیگران مورد نظرمان هستیم تا پس از آن با آن ها وارد رایزنی شویم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بزرگداشتی برای «محمد سریر»


آیین نکوداشت «محمد سریر» آهنگساز و موسیقیدان توسط خانه موسیقی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امسال پوست‌اندازی می‌کنیم


دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به تشریح جزییات شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پرداخت و گفت علاوه بر اینکه جشنواره امسال با پوست‌اندازی‌ طراحی شده، از دو قسمت جشنواره‌ منطقه‌ای نواحی ایران و جشنواره‌ی ملی ـ بین‌المللی تشکیل شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع