X

بایگانی مهر 21, 1402

دفتر سینمایی

«خیرالله تقیانی پور» کارگردان مینی سریال «ترور» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خیرالله تقیانی پور که کارگردانی «نجلا» از جمله تجربه های موفق او است مینی سریال «ترور» را می سازد.

به گزارش سینماپرس، سریال «ترور» یکی از مجموعه‌هایی است که قرار است با محور حاج قاسم سلیمانی ساخته شود. این سریال پیش از این قرار بود به تهیه کنندگی حامد عنقا به تولید برسد و سیروس مقدم کارگردانی کار را بر عهده داشته باشد.

عنقا سال گذشته درگیر تولید فیلم سینمایی «غریب» بود از این رو بعد از مدتی عوامل سازنده «ترور» دستخوش تغییرات شدند. با این حال پروژه «ترور» که قرار بود به اهمیت حضور حاج قاسم سلیمانی در منطقه بپردازد همچنان در دستور کار قرار داشت.

این مینی سریال حالا قرار است به کارگردانی خیرالله تقیانی پور ساخته شود که پیش از این ۲ فصل از مجموعه «نجلا» را به تولید رسانده بود که جزو آثار موفق و پربیننده تلویزیون است.

همچنین آرش قادری بازنویسی این مینی سریال را بر عهده دارد که پیش از این نگارش سریال «گاندو» را بر عهده داشته است.

تهیه کنندگی سریال هم بر عهده یکی از تهیه کنندگان تلویزیونی است که پیش از این هم تهیه سریال‌های امنیتی را در کارنامه خود داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درک برخی فیلم‌ها «جشنواره فیلم کودک» برای کودکان کمی دشوار است و شاید این آثار مناسب رده‌های سنی بالاتری باشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی بصیری‌نیک با اشاره به اینکه سینمای انیمیشن نیازمند یک ذائقه‌شناسی بومی است، تأکید کرد: به قدری از این ذائقه‌شناسی بومی غافل شده‌ایم که کودکان ایرانی بتمن و اسپایدرمن را قهرمان می‌دانند.

به گزارش سینماپرس، علی بصیری‌نیک، کارگردان انیمیشن سینمایی «سفر به تاریکی» که در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: اتفاق بسیاری خوشحال‌کننده‌ای است که در کشور ما انیمیشن با رویکرد صنعتی رو به پیشرفت است. وقتی صحبت از انیمیشن می‌شود برای ما دنیای سینمای کودکان تداعی می‌شود و این مربوط به نگاه فرهنگی ما می‌شود که این سینما را مخصوص کودکان می‌دانیم وگرنه سینمای انیمیشن می‌تواند برای مخاطب بزرگسال نیز باشد.

بصیری‌نیک خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی برای انیمیشن رخ داده، پلتفرم‌ها و شبکه‌های تلویزیونی انیمیشن پخش می‌کنند و همچنین جشنواره‌هایی مثل جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره دوسالانه انیمیشن به این صنعت بسیار کمک می‌کند اما آنچه که باعث می‌شود تولیدکنندگان رغبت زیادی به سینمای انیمیشن نداشته باشند بازخوردهای سطحی یا منفی است که دریافت می‌کنند و همچنین عدم موفقیت در بازار هم موجب سرخوردگی انیمیشن‌سازها می‌شود چرا که تولیدکنندگان آثار انیمیشن معمولاً با سرمایه شخصی کارشان را شروع می‌کنند و بعد در روند پیشرفت کار سعی دارند جذب سرمایه کنند اما این اتفاق ممکن است برخی مواقع پیش نیاید و موجب دلسردی تولیدکنندگان شود چرا که معمولاً ارگان‌های مختلف تمایلی به حمایت از سینمای انیمیشن ندارد.

این کارگردان انیمیشن در ادامه اظهار کرد: به دلیل کمبود نیروی کار در عرصه تولید انیمیشن جشنواره‌ها می‌توانند محفلی مناسب برای ارتباط بیشتر تولیدکنندگان آثار انیمیشن باشد و از طرفی این رویدادها فضایی را ایجاد می‌کنند که تولیدکنندگان می‌توانند آثارشان به صورت مستقیم به مخاطب خود ارائه دهند و از طرفی این ارتباط و استقبال از آثار انیمیشن می‌تواند انگیزه‌ای برای تولیدات بعدی باشد.

تولیدات داخلی را نباید با تولیدات خارجی مقایسه کنیم

وی درباره بازخوردهای سطحی نسبت به تولیدات انیمیشن گفت: به دلایل مختلف ما نباید تولیدات داخلی را با تولیدات خارجی مقایسه کنیم. شرایط تولید، شرایط فرهنگی، نظام آموزشی و نگاهی که تولیدکنندگان به آثار کودک دارند بسیار متفاوت است. انیمیشن‌های خارجی به دلیل هزینه‌های بسیار بالایی که تولیدکنندگان برای آثارشان در نظر می‌گیرند از کیفیت بهتری برخوردار هستند و به همین دلیل انیمیشن‌های داخلی کمتر دیده می‌شوند و سریعاً‌ با انیمیشن‌های اروپایی و آمریکایی مقایسه می‌شوند که همین مسئله باعث می‌شود که تولیدکنندگان ایرانی سرخورده شوند. تولید انیمیشن بسیار هزینه‌بر و طولانی مدت است و باید این را درک کنیم که انیمیشن‌ساز ایرانی در شرایط خیلی سختی این اثر را تولید می‌کند و به همین دلیل این آثار ممکن است نقایصی داشته باشند و با انیمیشن‌های روز دنیا فاصله داشته باشند. ما با حمایت از یکدیگر می‌توانیم مسیر پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

این کارگردان درباره هزینه‌های بالای تولید فیلم‌های انیمیشن گفت: وقتی یک فیلم لایواکشن را تصویربرداری می‌کنید، دوربین را مقابل سوژه می‌گذارید و پنج ثانیه فیلم ضبط می‌کنید و ممکن است راش‌های متعددی از این پنج ثانیه داشته باشید و بعد بهترین راش را برای فیلمتان انتخاب کنید و در نهایت یک اصلاح رنگ انجام می‌دهید که قطعاً کار پر زحمتی است اما از لحاظ زمانی شما سرعت بیشتری دارید. در انیمیشن اینگونه نیست شما فریم تولید می‌کنید و هر ثانیه شامل ۲۴ یا ۲۵ فریم می‌شود و شما باید هر فریم را جداگانه طراحی کنید و هر فریم نیازمند طراحی محیط، سایه‌ها، نورپردازی و… است و بعد از این طراحی‌ها پروسه رندر است که زمان زیادی صرف می‌کند. در واقع پنج ثانیه از یک انیمیشن ممکن است ۱۰ برابر یک لایواکشن زمانبر باشد و همین زمانبر بودن هم عاملی بر پرهزینه بودن انیمیشن است.

بصیری‌نیک خاطرنشان کرد: ما جشنواره‌های زیادی در ایران نداریم که بر مخاطب کودک و نوجوان تمرکز داشته باشند و به بخش انیمیشن هم اهمیت بدهند؛ علاوه بر جشنواره کودک فقط جشنواره دوسالانه انیمیشن وجود دارد و همین دو رویداد برای تولیدکنندگان این آثار بسیار حائز اهمیت است. برگزار شدن این جشنواره در اصفهان یکی از نکات مثبت آن است چراکه اکثر رویدادهای فرهنگی هنری در تهران رخ می‌دهد و این اتفاق به ما یادآور می‌شود که لازم نیست ما حتماً در تهران کار کنیم و مشخص است که جریان‌های هنری در شهرستان‌ها نیز زنده است و این برای تولیدکنندگان خارج از تهران بسیار امیدوارکننده است.

درک برخی فیلم‌های جشنواره برای کودکان دشوار است

این کارگردان در ادامه اظهاراتش گفت: اخبار جشنواره را این روزها دنبال کردم و می‌دانم که بازخوردهای خوبی متوجه این رویداد شده و بچه‌ها از دیدن فیلم‌ها رضایت داشتند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که گفته می‌شود درک برخی فیلم‌ها برای کودکان کمی دشوار است و شاید این آثار مناسب رده‌های سنی بالاتری باشند و حتی حضور این فیلم‌ها در این جشنواره برایشان جای سوال بود. قطعاً استفاده از یک کاراکتر کودک به عنوان شخصیت اصلی یک فیلم نمی‌تواند دلیلی بر این باشد که فیلم مربوط به مخاطب کودک و نوجوان است.

وی افزود: از طرفی تولیدکنندگان آثار کودک معمولاً از سینمای غرب الگو می‌گیرند و در تلاش هستند تا مخاطب کودک و بزرگسال را با اثرشان همراه کنند به گونه‌ای که بخشی از محتوای فیلم برای کودکان مناسب است و برخی از محتوای اثر مختص مخاطب بزرگسالان است. به اعتقاد من بزرگسالان هم کودک درون دارند و می‌توانند از دیدن فیلم‌های کودک لذت ببرند اما ما تولیدکنندگان آثار باید دقت داشته باشیم که اگر قرار است مخاطب هدفمان کودک است به محتوایی که تولید می‌کنیم توجه ویژه داشته باشیم.

بصیری‌نیک تأکید کرد: اگر ما محتوا یا در واقع حرفی که قرار است فیلم بزند را بر اثر ارجح‌تر بدانیم قطعاً فیلم در ارتباط با مخاطب کودک دچار مشکل می‌شود چرا که یک کودک قصدش از رفتن به سینما لذت بردن از فیلم است و وقتی با یک سری اطلاعات مواجه شود که در ذهنش سوال ایجاد کند و آن سوالات را با والدینش مطرح کند باید والدین فیلم را دیده باشند تا آنالیز درستی داشته باشند و حول محور فیلم به کودکشان بدهند اما به طور کل این یک نقص برای تولیدکننده به حساب می‌آید که با این حال من از آنجا که انیمیشن ایران را در مسیر توسعه می‌بینیم آن را یک آزمون و خطا می‌دانم و فکر می‌کنم هر انیمیشن‌سازی باید به بازخوردهای مخاطب توجه ویژه داشته باشد و اتفاقاً نظر مخاطبان برای من باید مثل یک دانشگاه باشد. تولیدکنندگان آثار باید سوالاتی که برای مخاطبان طراحی می‌شود را بررسی کنند و دلیل مطرح شدن این سوالات و جنس پرسش‌ها را بررسی کنند و نتیجه آن را در مسیر پیشرفت انیمیشن ایران به کار ببرند.

از تاریخ و ادبیاتمان در تولید آثار انیمیشن استفاده کنیم

وی افزود: ما در سینمای انیمیشن باید به یک ذائقه‌شناسی بومی برسیم. ما تاریخ و فرهنگی غنی داریم، خیلی از فیلم‌های خارجی را که نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم آن‌ها برای تاریخ‌سازی و قهرمان‌سازی از هیچ کارشان را شروع می‌کنند در حالیکه ما برای این کار پتانسیل‌های زیادی در تاریخ و ادبیاتمان داریم و می‌توانیم از این منابع وام بگیریم. بحث بومی کردن صرفاً مربوط به موضوعات تکنیکال نمی‌شود، منظور من پیامی است که یک فیلم به مخاطبش ارائه می‌دهد. به عنوان مثال ما کتابی به نام «منطق‌الطیر» عطار داریم که تا امروز اثری درباره آن ساخته نشده یا درباره «شاهنامه» کارهایی که تولید شده یا زیاده‌گویی بوده یا پرداختی ضعیف بوده در حالیکه ما می‌توانیم فقط یک بیت شعر از فردوسی انتخاب کنیم و با تحلیل معنایی درست از آن تولید محتوا کنیم. این اتفاق در ایران رخ داده اما نتیجه مطلوبی برای مخاطب نداشته است. به همین دلیل وقتی از «شاهنامه» صحبت می‌کنیم کودکان و نوجوانان اطلاعات زیادی از آن ندارند و وقتی از قهرمان صحبت می‌کنیم کودکان ایرانی کاراکترهای خارجی مثل «اسپایدرمن» و «بتمن» را مثال می‌زنند.

این کارگردان در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: به همین دلیل است که این بومی‌سازی باید شکل بگیرد و نباید آن را تنها محدود به ظاهر آثارمان کنیم بلکه باید بیشتر به محتوایی که آثار ارائه می‌دهند توجه داشته باشیم که با متون ادبی و واقعه‌های تاریخ خودمان منطبق باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه زمان و هزینه‌های تولید بزرگ‌ترین چالش تولید آثار انیمیشن است، گفت: از آنجا که اکثر تولیدکنندگان به هزینه‌های شخصی کار می‌کنند بهتر است ارگان‌هایی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و… بودجه‌های بیشتری را برای تولید انیمیشن در نظر بگیرند. نهادهای مختلف و ارگان‌هایی که کار فرهنگی می‌کنند در تولیدات نمایشی خود می‌توانند از آثار انیمیشن برای فرهنگ‌سازی استفاده کنند و مطمئن باشند که این مدیوم می‌تواند تأثیر فرهنگی بالایی داشته باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از طوفان گرافیکی هنرمندان برای فلسطین تا نمایشگاه کودک اوتیستیک


هنرهای تجسمی در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر عملیات «طوفان الاقصی» و طرح‌های گرافیکی هنرمندان بود که در فضای مجازی گسترده شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جای خالی «فیلمسازان محور مقاومت»/«مهرداد اسکویی» پای ثابت «نشست‌های فیلم کوتاه تهران» می‌ماند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از چهره‌های بین‌المللی که به‌عنوان مهمان در چهلمین جشنواره فیلم‌کوتاه تهران حضور دارند، در قالب نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» از موضوعات روز سینما می‌گویند.

به گزارش سینماپرس، نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» در این دوره از جشنواره با ساختاری متفاوت میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

در پنج نوبت از این نشست‌ها که با محوریت پرداختن به مسائل روز سینما، ‌ متخصصان داخلی و خارجی به گفتگو با علاقه‌مندان خواهند پرداخت.

جای خالی «فیلمسازان محور مقاومت»/ «مهرداد اسکویی» پای ثابت «نشست‌های فیلم کوتاه تهران» می‌ماند!

روز اول؛ سینما و هوش مصنوعی

در روز پنجشنبه ۲۷ مهر در اولین نوبت از این نشست‌ها، از ساعت ۱۹ تا ۲۱ علیرضا ربیع‌مقدم به موضوع «فیلم‌سازی با هوش مصنوعی» می‌پردازد و کنان سوباشی از «فیلم‌سازی واقعیت مجازی تعاملی» صحبت می‌کند.

علیرضا ربیع‌مقدم فیلم‌ساز، تدوینگر و طراح پوستر است که تا کنون ۴ فیلم کوتاه داستانی، دو مستند و دو موزیک ویدئو ساخته است. او در سال ۱۳۹۸ موفق به ساخت اولین برنامه واقعیت مجازی(VR) ایران با نام «آستیگمات» در سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد. همچنین اولین فیلم کوتاه هوش مصنوعی (AI) ایران با نام «رؤیای هفت اقلیم» را در فروردین ۱۴۰۲ کارگردانی کرده است.

کنان سوباشی هم استاد دانشگاه استانبول، پژوهشگر، طراح، تهیه‌کننده و کارگردان پروژه‌های سینمایی و رسانه‌ای است که در زمینه سینمای دیجیتال و واقعیت مجازی، فن‌آوری‌های نوین سینمایی و رسانه‌ای، انیمیشن و مدل‌سازی سه‌بعدی، جلوه‌های ویژه، گرافیک متحرک و فیلم ۳۶۰ درجه مطالعات و فعالیت‌هایی داشته است.

روز دوم؛ سینمای کوتاه و تلاقی‌هایش

در دومین روز جشنواره، جمعه ۲۸ مهرماه، از ساعت ۱۹ تا ۲۱، ابتدا مارینا میگونوا از «فیلمسازی کوتاه به بلند» می‌گوید و پس از آن یورگوس زوئیس درباره «تلاقی مستند با داستانی» ‌ به طرح نکاتی خواهد پرداخت.

مارینا میگونوا نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده روس است که ۱۷ پروژه سینمایی، سریال، مستند و فیلم‌کوتاه را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد. او فارغ‌التحصیل فیلم‌سازی از «گراسیموف» به عنوان باقدمت‌ترین دانشگاه و مدرسه سینمایی جهان است و جوایز متعددی را از جشنواره‌های سینمایی جهان کسب کرده است.

یورگوس زوئیس هم نویسنده و کارگردان یونانی است که سابقه حضور در بیش از یکصد جشنواره معتبر بین‌المللی و کسب جوایز متعدد جهانی و داوری جشنواره فیلم ونیز را در کارنامه خود دارد. او در مقام دستیار کارگردان سابقه همکاری با تئودور آنجلوپلوس را داشته است.

روز سوم؛ آشنایی با رویدادهای مورد تأیید اسکار

سومین نوبت از نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» در جشنواره چهلم با موضوع مسائل روز سینما، به برگزاری نشستی برای گفتگو با روسای جشنواره‌های موردتأیید آکادمی اسکار اختصاص پیدا کرده است. در روز شنبه ۲۹ مهرماه ساعت ۱۹ تا ۲۱، مانوئل آوالانس، رئیس بنیاد و جشنواره بین‌المللی فیلم «هوئسکا» از اسپانیا، میمی برادی رئیس پروگرمرهای مؤسسه فیلم آمریکا (بخش مستند) و مسئول انتخاب فیلم و داور جشنواره‌های بین‌المللی همچون پالم اسپرینگز، ترایبکا، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس با همراهی یورگوس زوئیس دبیر بین‌الملل جشنواره «دراما» آتن، در قالب یک پنل گفتگو و پرسش و پاسخ، به سوالات علاقه‌مندان درباره رویدادهای بین‌المللی پاسخ خواهند داد.

روز چهارم؛ مستندسازی از راه دور

در چهارمین روز این نشست‌های تخصصی در روز یکشنبه ۳۰ مهر و از ساعت ۱۹ تا ۲۱، مهرداد اسکویی چهره بین‌المللی سینمای ایران در حوزه مستندسازی، در موضوع «مستندسازی از راه دور» نکاتی را مطرح خواهد کرد.

اسکویی تهیه‌کننده، فیلم‌ساز مستند مستقل، مدرس فیلم‌سازی، عکاس و پژوهشگر تاریخ عکاسی و فارغ‌التحصیل رشته‌ کارگردانی سینما است. حضور فیلم‌های او در بیش از ۵۵۰ جشنواره‌ معتبر ملی و جهانی و دریافت بیش از ۱۵۰ جایزه باعث شده که او را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مستندسازان جریان جدید سینمای ایران بشناسند.

روز پنجم؛ مسترکلاس برای «حقیقت‌جویان»

روز دوشنبه اول آبان ماه و در آخرین نوبت از نشست‌های تخصصی «۴۰-۲۰» از ساعت ۱۹ تا ۲۱ مسترکلاسی با عنوان «سینمای حقیقت‌جویان» به همراه جلسه پرسش و پاسخ، در قالب ارتباط تصویری با نیکیتا میخالکوف برگزار می‌شود.

میخالکوف، از اساتید بزرگ سینمای روسیه و جهان است که خلق بیش از ۱۰۰ فیلم‌کوتاه و بلند و ۶۴ سال سابقه فیلم‌سازی در مقام نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده را در کارنامه خود دارد. او نشان‌ها و جوایز متعدد بین‌المللی را از رویدادهایی همچون اسکار، کن و ونیز و نشان درجه یک شایستگی برای میهن و بالاترین نشان افتخار کشورهای فرانسه و ایتالیا را دریافت کرده است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم «به تماشای زنان جهان» منتشر شد


آلبوم «به تماشای زنان جهان» حاوی ۹ اپیزود از سرگذشت زنان جهان منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دردِ فلسطین» روی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) نقش بست


سحرگاه امروز جمعه ۲۱ مهر ماه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شماره ۵» روایتی متفاوت از نخستین خاستگاه نساجی جهان در ایران

رحیمی کاشانی مستندساز درباره سوژه مستند شماره پنج توضیح داد و گفت: تمدن باستانی “سیَلک” کاشان را می‌توان نخستین خاستگاه نساجی جهان به شمار آورد. هزاران سال پس از تمدن سیلک، مرحوم حسن تفضلی که به “پدر صنعت نساجی ایران” معروف است با سرمایه‌گذاری خود و تنی چند از تجار و بازرگانان خوشنام کاشان، در سال ۱۳۱۳ مجموعه کارخانه‌ها ریسندگی و بافندگی کاشان و سپس “نساجی کاشان” را بنا می‌نهد که در گذر زمان به یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های صنعتی ایران تبدیل می‌شود.

وی افزود: این کارخانه‌ها از بدو تأسیس، سال‌های متمادى محل اشتغال و امرارمعاش بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان کاشانی و شهر‌های اطراف بوده است؛ اما این مجموعه نیز مانند دیگر صنایع نساجی ایران در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی با بحران‌های شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند و همانند سایر کارخانه‌ها مشابه، رو به نابودی کامل می‌رود؛ ولی سرنوشت پنجمین کارخانه ثبت شده ایران متفاوت از سایرین رقم می‌خورد.

او با تأکید بر اینکه مستند بلند «شماره ۵» نمایشی متفاوت از این کارخانه عظیم است، گفت: این فیلم تلاش می‌کند تا برای نخستین‌بار روایتی بی‌فاصله از درون این مجموعه عظیم در خصوص سال‌های بحرانش داشته باشد. 

این مستندساز از پایان تولید این مستند ۷۲ دقیقه‌ای خبر داد و گفت: فرایند ساخت این فیلم مستند بلند که از آبان‌ماه ۱۴۰۱ در شهر کاشان آغاز شده بود، پس از ۲۵ جلسه تصویربرداری و ۴ ماه پروسه پس‌تولید، به پایان رسیده و هم اکنون آماده نمایش است. این اثر در هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و روز ۳۰ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. همچنین آن را به جشنواره سینما حقیقت نیز ارسال کرده‌ایم.

کارگردان و تدوینگر این مستند دانیال رحیمی کاشانی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تصویربرداری: امیرحسین شاکری، دستیاران تصویر: حسین‌خانی، محمدرضا سبزپوشانی، محمدحسین غلامی، امیرحسین توکلی و حمیدرضا زارع، دستیار کارگردان و صدابردار: علی‌اصغر جو‌ی‌پا، دستیار کارگردان و مدیر تولید: الهام خراسانی، مدیر هماهنگی: محمدحسین حمصیان، صداگذار: محمدرضا امین‌آبادی، عکاس: وجیهه اقبالی، اصلاح رنگ و نور: ابوالفضل سهرابی، گرافیست: علی مهزیار معصومی، طراح صحنه: وحید صباغیان، تدارکات: غلامرضا زیلویی، مدیر تولید: سعید قربانی و تصویربردار هوایی: طرماح رزاقیان اشاره کرد؛ مؤسسه کِی‌آشیان هم تهیه‌کننده این فیلم است.

مستند «شماره ۵» در مراسمی در روز‌های آینده با حضور مدیران و دست‌اندرکاران صنعت نساجی، عوامل ساخت این فیلم و جمعی از سینماگران، رونمایی خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به برخی شایعات

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما درمورد تلاش برخی از افراد برای تخریب رسانه ملی و شایعات برکناری اش از این سِمت بیان کرد: همه شما دیدید و شاهد بودید و هستید شاید روزی نباشد از عزیزانی که احساس تکلیف می‌کنند؛ چه اصول گرا چه اصلاح طلب، چه چپ و چه راست، چه دشمن خارجی و چه عناصر معاند داخلی و برخی هم به نیت قربه الی الله برای تخریب مسیر حرکت رسانه ملی تلاش می‌کنند؛ از شایعات برکناری تا شکست فرآیند تحول.

جبلی گفت: سال گذشته، یکی از دوستان در جلسه‌ای گفت که فلانی! تو خیلی رئیس خوبی هستی و می‌خواستم از تو تشکر کنم، اما چون می‌دانم بعد از عید دیگر نیستی می‌خواهم الان تشکر کنم. یعنی مطمئناً بعد از عید نیستی. 

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: هر روز، شایعات با اعتماد به نفس زیادی منتشر می‌شوند. این در حالی است که چوپان دروغگو هم، یک بار دروغ گفت و رسوا شد و این چوپان دروغگو‌های دوره ما ناامید هم، نمی‌شوند و عزم و اراده خیلی قوی دارند و اگر تا الان قرار بود حرف آن‌ها درست باشد بار‌ها باید بنده از سازمان صدا و سیما رفته باشم و بار‌ها مدیران و معاونان ما باید عزل شده باشند و هرچه قدر هم بیشتر جلو می‌رویم هم عزم ما برای تحول بیشتر شده و هم عزم بعضی از دوستان عزیزان برای تخریب بیشتر می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنسرت ارکستر ملی ایران


کنسرت ارکستر ملی ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کمیک موشن «چمدانت را ببند» منتشر شد+ فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با جنایات تازه صهیونیست‌ها در غزه، کمیک موشن «چمدانت را ببند» با موضوع محمدحسین ابوخضیر، نوجوان فلسطینی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، کمیک موشن «چمدانت را ببند» به تهیه‌کنندگی مریم جعفری و کارگردانی حامد حسینی‌فر، به موضوع زنده سوزاندن نوجوان فلسطینی به نام محمدحسین ابوخضیر می‌پردازد.

این کمیک موشن زوال اندیشه صهیونیسم را به تصویر کشیده و به نظام طبقاتی و تبعیض‌آمیز این رژیم نه تنها در قبال سایر ملیت‌ها نظیر فلسطین که حتی نسبت به مردم این سرزمین می‌پردازد و به اسرائیلی‌های ساکن این سرزمین که صرفاً ابزاری در دست آپارتاید اسرائیل هستند اشاره دارد.

از دیگر عوامل و دست‌اندرکان تولید عبارتند از: نویسنده: سکینه خدارحمی، تیم ایده‌پرداز: علیرضا خوشکام، قدسیه پایینی، امید طهرانی و حدیث دانایی‌کیا، گوینده: علیرضا لطفی‌زاده، تصویرگران: سعید نوروزی، حمید مقصودی استوری‌برد و بک‌گراند: نوروز عباسی، متحرک‌سازی: مسعود ابراهیمی، صداگذاری و تدوین: حمید حسینی‌فرد.

کمک موشن «چمدانت را ببند» تولید مرکز رسانه‌ای سلوک امروز ۲۰ مهر منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع