X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از عدم تحقق وعده حضور وزرا در مراسم اختتامیه تا فقدان برنامه ریزی مناسب! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه اولین کنگره ملی شهدای غواص «معبر عشق» روز گذشته در حالی برگزار شد که علیرغم وعده برگزارکنندگان این رویداد که در نشست خبری شان عنوان کرده بودند هیچ یک از وزرا در این مراسم حاضر نشدند؛ علاوه بر آن فقدان برنامه ریزی مناسب از سوی دست اندرکاران این کنگره باعث شد تا در میانه مراسم با اهالی رسانه از سوی هتل محل اسکان شان تماس گرفته شود و از آن ها بخواهند هرچه سریع تر اتاق های شان را تحویل دهند و به همین علت اهالی رسانه ناچار به ترک مراسم شدند؛ همچنین بر اساس شنیده ها نماینده سازمان هنری رسانه ای اوج که از تهران برای دریافت جایزه بخش فیلم و سینما به این مراسم دعوت شده بود به دلیل اشتباهات صورت گرفته در نحوه تنظیم متن لوح ها به ناچار دست خالی این مراسم را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس آیین اختتامیه نخستین کنگره شهدای غواص با حضور جمعی از خانواده شهدا، مسئولان و اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عرب وند دبیر اجرایی این رویداد گزارش کوتاهی را از فعالیت های دبیرخانه ارائه کرد؛ سپس مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: من مطمئنم که شهدا در این جمع حضور دارند و در این دنیا و آن دنیا دستگیر همه ما خواهند بود.

کشاورز خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت آقا باید یاد شهدا همواره زنده نگه داشته شود؛ پیام شهدا برای همه ما قوی بودن است و باید بهترین خودمان باشیم؛ در این دنیای پر از آشوب و فتنه باید بهترین باشیم. شهدا بهترین زمان خود بودند و کاری کردند که خدا آن ها را پسندید. من به عنوان کسی که مدت کوتاهی پستی را بر عهده گرفته ام‌ موظفم کار جهادی کنم.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز امام جمعه کیش اظهار داشت: خانواده شهدا در این ایام فضای عطرآگین جبهه و جنگ را به جزیره منتقل کردند؛ از مظلومیت شهدای غواص همین بس که اولین یادواره ملی آن ها امسال برگزار می شود. من امیدوارم این یادواره سال ها منظم برگزار شود و در سطح ملی به یاد آن ها باشیم.

وی‌ ادامه داد: شهدا با جانفشانی انقلاب و ارزش های نظام را حفظ کردند؛ بعد از شهادت هم یاد و خاطره شان انقلاب را بیمه خواهند کرد. بعد از شهادت شان حامی کرامت و ارزش های اسلامی خواهند بود. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه مراسم شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش گفت: خدا را شاکریم که امکان برگزاری نخستین کنگره ملی شهدای غواص میسر شد تا در جمع یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس از حماسه شهدا تقدیر کنیم؛ این کار برگ زرینی را در تاریخ جزیره به یادگار خواهد گذاشت. اگر شهیدان از نفس افتادند برای آن بود که ما از نفس نیفیتم. اعتقاد بنده این است که ما هرچه داریم از شهدای مان داریم.

وی خاطرنشان کرد: خبر کشف پیکر شهدای غواص در یک گور دسته جمعی و شهدای دیگر که با دستان بسته پیکرشان تفحص شد حماسه ای در کل کشور آفرید. هیچ گاه مظلومیت و شجاعت این غیورمردان هرگز از خاطر نمی رود؛ ما وارثان خون شهدا هستیم و روایت سازان و مستندسازان وظیفه دارند نام و یاد این شهدا را زنده نگه دارند.

در بخش بعدی پس از پخش کلیپی محمود انوشه پژوهش‌گر و کارشناس خانواده و موفقیت به ایران سخنرانی پرداخت. او با بیان جایگاه انسان عالم و ارزش علم حقیقی گفت علمی که به معرفت بدل نشود بی‌فایده است. علوم تخصصی به معرفت تبدیل نمی‌شود آنچه که به معرفت حقیقی تبدیل می‌شود دانش افق نگر است. مولانا درباره چینیان می‌گوید که آنان دانش داشتند و همزمان با این دانش اخلاق و معرفت داشتند.

لازم به ذکر است به دلیل فقدان برنامه ریزی مناسب از سوی دست اندرکاران این کنگره اهالی رسانه در میانه سخنرانی دکتر انوشه به دلیل تماس از هتل محل اسکان شان برای تخلیه فوری اتاق ها مجبور به ترک سالن شدند و پس از ساعت ها بلاتکلیفی اواخر شب گذشته توانستند وارد تهران شوند.

امید است که مسئولان برگزارکننده این کنگره برای سال های آتی ضمن رفع تمامی عیوب و ضعف های آشکار اجرایی و مدیریتی تلاش کنند تا وعده هایی را در نشست های خبری و گفتگوی شان با اهالی رسانه بدهند که امکان تحقق داشته باشد چرا که طی روزهای اخیر اغلب سخنان ایشان از جمله حضور وزرای ورزش و کشور در مراسم اختتامیه، حضور رسول صدرعاملی، محمدعلی باشه آهنگر، سید ضیا هاشمی به عنوان مهمانان و داوران بخش سینما و… محقق نشد و مهمتر از آن برخورد مناسب با اهالی رسانه نیز صورت نگرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *