X

بایگانی بهمن 20, 1398

دفتر سینمایی

معرفی نامزدهای دو بخش‌ جشنواره تئاتر فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نامزدهای بخش‌های خیابانی و نمایش‌های رادیویی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، نامزدهای بخش‌های خیابانی و نمایش‌های رادیویی این دوره از جشنواره تئاتر فجر بدین شرح اعلام شدند:

مسابقه نمایش‌های خیابانی:

هیات داوران بخش مسابقه نمایش‌های خیابانی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از حسین مسافرآستانه، علیرضا استادی و مجید صالحی نامزدهای دریافت جوایز این بخش را در ۶ رشته موسیقی، طراحی فضا، بازیگری مرد، بازیگری زن، طرح و ایده‌پردازی و کارگردانی به ترتیب حروف الفبا و به شرح زیر معرفی کردند: 

موسیقی:

گروه موسیقی نمایش «دست… کاری» از تهران

گروه موسیقی نمایش «سایلنت» از لاهیجان

گروه موسیقی نمایش «سیرک» از تهران

طراحی فضا:

مارال ایزدبخش برای طراحی فضای نمایش «قهرمان کیست؟» از بوشهر

محمد قدیمی و حسنا قبادی برای طراحی فضای نمایش «چیز میز» از ایلام

سمیه مهری برای طراحی فضای نمایش «سیرک» از تهران

بازیگری مرد:

میلاد رمضانی برای بازی در نمایش «سیرک» از تهران

میثم سرآبادانی برای بازی در نمایش «بی پیش بی اجاره» از تفرش

سامان شکیبا برای بازی در نمایش های «سیرک» از تهران و «میمون کشی» از دهلران

احمد صمیمی برای بازی در نمایش «قهرمان کیست؟» از بوشهر

مصطفی کولیوندی برای بازی در نمایش «بل ۲۱۴» از دهلران

بازیگری زن:

مرجان آقانوری برای بازی در نمایش «میمون کشی» از دهلران

مارال ایزدبخش برای بازی در نمایش «قهرمان کیست؟» از بوشهر

فاطمه حسنی برای بازی در نمایش «مین» از خمینی شهر

فاطیما درستکار برای بازی در نمایش «سیرک» از تهران

مرجان قاسمی برای بازی در نمایش «بل ۲۱۴» از دهلران

حسنا قبادی برای بازی در نمایش «چیز میز» از ایلام

ساغر کیخا برای بازی در نمایش «گل پری» از زاهدان

طرح و ایده پردازی:

مارال ایزدبخش و رضا بهرامی برای طرح و ایده نمایش «قهرمان کیست؟» از بوشهر

سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش «گل پری» از زاهدان

مصطفی کولیوندی برای طرح و ایده نمایش «بل ۲۱۴» از دهلران

سمیه مهری برای طرح و ایده نمایش «سیرک» از تهران

کارگردانی:

امیر امینی برای کارگردانی نمایش «شال برون» از لاهیجان

مارال ایزدبخش برای کارگردانی نمایش «قهرمان کیست؟» از بوشهر

سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «گل پری» از زاهدان

سعید خیرالهی برای کارگردانی نمایش «میمون کشی» از دهلران

سمیه مهری برای کارگردانی نمایش «سیرک» از تهران

نامزدهای مسابقه رادیوتئاتر 

هیات داوران بخش رادیوتئاتر سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از بهرام ابراهیمی، ایوب آقاخانی و فریدون محرابی نامزدهای دریافت جوایز این مسابقه را در ۷ بخش افکت زنده یا فولی آرت، تهیه کنندگی، بازیگری زن، بازیگری مرد، نمایشنامه نویسی، کارگردانی و رادیوتئاتر  به ترتیب حروف الفبا اعلام کردند.  

افکت زنده یا فولی آرت : 

هادی رحیمی برای «گروهبان» از بیرجند

محمدرضا قبادی فر برای «رهایی در بند» از تهران

نرگس موسی پور  برای «عروس فراه» از تهران

سعید نعمتیان برای «آهسته با گل سرخ» از تهران

تهیه کنندگی : 

هانیه پیرامی برای «گروهبان» از بیرجند

انسیه سمیع پور برای «عروس فراه» از تهران

امیرهوشنگ کریم نیا برای «کسوف» و «آهسته با گل سرخ» از تهران

بهرام نوری برای «کادوی تولد» از رشت

بازیگری زن : 

شیما جانقربان برای «رهایی در بند» از تهران

نگین خامسی برای «کسوف» از تهران

حوا خلیلی برای عروس فراه» از تهران

زینب شعبانی برای «از ورشو تا تهران» از رشت

ام‌البنین کوهستانی برای «گروهبان» از بیرجند

نرگس موسی پور برای «آهسته با گل سرخ» از تهران

بازیگری مرد : 

بهادر ابراهیمی برای «کسوف» از تهران

مهدی حق گو برای «گروهبان» از بیرجند

مجید حمزانلویی برای «تورغه» از بجنورد

امیر زنده دلان برای «عروس فراه» از تهران

بهرام سروری نژاد برای «رهایی دربند» از تهران

احمد لشینی برای «آهسته با گل سرخ» از تهران

نمایشنامه نویسی : 

مجید حمزانلویی برای «تورغه» از بجنورد

مهسا طالبی برای «از ورشو تا تهران» از رشت

سمیه محسنی نیک برای «گروهبان» از بیرجند

سولماز ملکی برای «آخماز» از اردبیل

کارگردانی : 

شیرین سپهراد برای «آهسته با گل سرخ» از تهران

حمیدرضا سلحشور برای «گروهبان» از بیرجند

داریوش شهبازی برای «کسوف» از تهران

مهدی طهماسبی برای «رهایی در بند»   از تهران

پیمان قریب پناه برای «عروس فراه» از تهران

رادیوتئاتر:

«آهسته با گل سرخ» به کارگردانی شیرین سپهراد از تهران

«عروس فراه» به کارگردانی پیمان قریب پناه  از تهران

«کسوف» به کارگردانی داریوش شهبازی از تهران

«گروهبان»   به کارگردانی حمیدرضا سلحشور از بیرجند

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند فردا (دوشنبه ۲۱ بهمن) با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف در تالار وحدت به کار خود پایان می‌دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اختتامیه‌ی جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فردا(دوشنبه ۲۱ بهمن) با برگزاری آیین اختتامیه در تالار وحدت، به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر عصر روز دوشنبه ۲۱ بهمن برگزار می‌شود.

در این مراسم علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف، بزرگداشت کریم اکبری مبارکه، حسین عاطفی، مهدی لزیری و آندرانیک خچومیان چهار هنرمند پیشکسوت تئاتر نیز برگزار می‌شود.  

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند در بخش‌های مسابقه تئاتر صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه نویسی، نمایش‌های خیابانی، رادیوتئاتر، دیگرگونه‌های اجرایی، مسابقه و نمایشگاه عکس، مسابقه و نمایشگاه پوستر و اقلام تبلیغاتی، تئاتر ملل و پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران روز پایانی برگزاری خود را سپری می‌کند.  

آیین اختتامیه این رویداد فردا (۲۱ بهمن ماه) از ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زنانی که در اسکار کارگردانی دیده نمی‌شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طول بیش از ۹ دهه تاریخ برگزاری جوایز اسکار تنها ۵ زن نامزد اسکار کارگردانی و یک زن برنده این شاخه شده است، روندی که در طول یک دهه اخیر نیز ادامه داشته و همواره با اعتراض سینماگران زن همراه بوده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از واشنگتن پست،   در سال ۱۹۹۲ فیلم «شاهزاده جز و مد» در ۷ شاخه از جمله بهترین فیلم و فیلمنامه جوایز سینمایی اسکار نامزد کسب جایزه بود اما «باربارا استرایسند» کارگردان فیلم که در آن بازی هم کرده بود در میان نامزدهای شاخه بهترین کارگردانی جایی نداشت و به همین دلیل «بیلی کریستال» مجری مراسم اسکار آن سال در سخنرانی آغازین مراسم عنوان کرد:  «چطور ممکن است فیلمی در ۷ شاخه نامزد شده باشد اما در میان نامزدهای شاخه کارگردانی حضور نداشته باشد؛ آیا این فیلم خودش، خودش را کارگردانی کرده است!؟»

۱۸ سال بعد «کترین بیگلو» برای ساخت فیلم «هرت لاکر» توانست نام خود را به عنوان اولین زن برنده اسکار کارگردانی تاریخ این جوایز ثبت کند و «باربارا استرایساند» پس از تقدیم جایزه ‌به او گفت “دیگر زمانش فرا رسیده است”. پیش از اسکار تاریخی «بیگلو» تنها چهار سینماگر زن نامزد اسکار کارگردانی شده بودند و اولین نفر آن «لینا ورتمولر» بود که در سال ۱۹۷۶ برای فیلم ایتالیایی زبان «هفت زیبا» نامزد  شد و پس از «جین کمپیون» برای فیلم «پیانو» (۱۹۹۴)، «سوفیا کاپولا» برای فیلم «گمشده در ترجمه» (۲۰۰۴) نامزد  اسکار کارگردانی شدند.  

«گرتا گریوگ» نیز در سال ۲۰۱۸ برای فیلم «لیدی برد» به جمع محدود نامزدهای زن اسکار کارگردانی تاریخ جوایز سینمایی اسکار اضافه شد اما همچنان «کترین بیگلو» تنها زن برنده اسکار کارگردانی تا به امروز است، موضوعی که در یک دهه گذشته و با ادامه نادیده گرفتن شدن زنان کارگردان در جوایز اسکار  به کانون توجهات تبدیل شده است.  

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده است، سال ۲۰۱۹ یکی از سال‌های موفق برای فیلمسازان زن بود بطوری که ۱۰ درصد از فیلم‌های پرفروش سال را سینماگران زن ساخته‌اند اما همین مطالعه عنوان می‌کند که از مجموع ۲۷۳ نامزدی شاخه کارگردانی طی ۱۳ سال اخیر در جوایز اسکار، گلدن گلوب، انتخاب منتقدان و انجمن کارگردانان آمریکا، تنها ۱۴ نامزدی به زنان رسیده است.  

در زیر نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین کارگردانان زنی که در یک دهه اخیر مورد بی‌اعتنایی آکادمی اسکار قرار گرفتند:

۲۰۲۰

سه سال پس از نامزد شدن «گرتا گرویگ» در شاخه کارگردانی، امسال او با فیلم جدیدش «زنان کوچک» در شش شاخه از جمله بهترین فیلم و فیلمنامه نامزد اسکار است اما خود او برای اقتباس تحسین شده از رمان نوشته «لوئیسا می الکات» نامزد شاخه کارگردانی نیست.  

حذف «گرویگ» از شاخه کارگردانی با توجه به حضور فیلمش در شاخه بهترین فیلم، بزرگترین نادیده گرفتن کارگردانان زن در جوایز امسال است اما زنان دیگری نیز هستند  که امسال فیلم‌های مهمی را ساخته‌اند و در شاخه کارگردانی دیده نشدند:  «لولو وانگ» (خداحافظی)، «آلما هارل» (هانی بوی) و  «ماریل هلر» (یک روز زیبا در محله). 

امسال مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)، کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری در هالیوود)،  بونگ جون هو (اَنگل)،   سم مندس (۱۹۱۷) و تاد فیلیپس (جوکر)، ترکیب مردانه نامزدهای شاخه کارگردانی را تشکیل می دهند.  

 ۲۰۱۹

«ماریل هلر» سال گذشته نیز برای فیلم «هرگز می‌توانی مرا ببخشی؟» نتوانست به جمع نامزدهای اسکار کارگردانی راه یابد، گرچه در دو شاخه نقش اصلی زن و مکمل مرد نامزد بود. «لین رامزی» نیز سال گذشته برای ساخت فیلم تحسین شده «تو هرگز اینجا نبودی» در شاخه کارگردانی دیده نشد. سال گذشته  «آلفونسو کوارون» برای فیلم «روما» در رقابت با یورگس لانتینوس (سوگلی)، اسپایک لی (کلنزمن سیاه)، آدام مک‌کی (معاون) و پاول پالیکوفسکی (جنگ سرد) برنده اسکار کارگردانی شد.  

آْلفونسو کوارون

۲۰۱۸

در حالی که آکادمی معمولا استقبال خوبی از فیلم‌های ابرقهرمانی نمی‌کند اما عدم حضور «بری جنکینز» در میان نامزدهای اسکار کارگردانی واکنش‌هایی را به همراه داشت. فیلم تحسین شده «پلنگ سیاه» ساخته «جنکینز» دهمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ نام گرفته بود. در نهایت اسکار شاخه مهم کارگردانی به «گیرمو دل‌تورو» رسید و گرتا گرویگ (لیدی برد)، کریستفور نولان (دانکرک)، جردن پیل (برو بیرون) و پل توماس اندرسون (رشته خیال) دیگر نامزدها بودند.  

گیرمو دل‌تورو

۲۰۱۵

«آوا دو ورنای» کارگردان زن سیاه پوست آمریکایی برای ساخته درام «سلما» که روایتگر زندگی «مارتین لوترکینگ» بود با وجود نامزد شدن در شاخه بهترین فیلم، راهی به جمع نامزدهای اسکار کارگردانی نیافت و «الخاندرو گونزالز ایناریتو» برای فیلم «برد من» به اسکار کارگردانی رسید. ریچارد لینکلیتر (پسرانگی)، بنت میلر (فاکس کچر)، وس اندرسون (هتل بزرگ بوداپست) و مورتن تیلدوم (بازی تقلید) دیگر نامزدهای کارگردانی بودند.  

ایناریتو

۲۰۱۴

«نیکلاس هولوفسنر» نیز در سال ۲۰۱۴ برای کمدی درام رومانتیک «بحث کافیه» علی رغم بازخوردهای مثبت منتقدان، نامزد اسکار کارگردانی نشد و تنها در بخش نقش مکمل مرد (جیمز گاندولفینی) نامزد بود. جایزه اسکار آن سال هم به «آلفونسو کواران» برای فیلم «جاذبه» رسید و استیو مک‌کوئین (۱۲ سال بردگی)، الکساندر پاین (نبراسکا)، دیوید اوراسل (اخاذی آمریکایی) و مارتین اسکورسیزی (گرگ وال استریت) دیگر نامزدهای کارگردانی بودند.  

آلفونسو کوارون

۲۰۱۳

«کترین بیگلو» در سال ۲۰۱۲ با فیلم «۳۰ دقیقه بامداد»  بار دیگر در فصل جوایز سینمایی حاضر بود و در حالی که در جوایز گلدن گلوب، بفتا و انجمن کارگردانان آمریکا نامزد شده بود، آکادمی اسکار او را شایسته حضور در میان نامزدهای کارگردانی ندانست و در مراسم اعطای جوایز «آنگ لی» برای فیلم «زندگی پی» برنده این شاخه نام گرفت.

میشائیل هانکه (عشق)، بن زیتلین (چهارپایان حیات وحش جنوب)، استیون اسپیلبرگ (لینکلن) و دیوید اوراسل (دفترچه امیدبخش) نامزدهای شاخه مرد _ محور کارگردانی بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افتتاح یک گالری برای«هنرهای پنهان»/چهره های معروف به «هیدن» آمدند


افتتاح یک گالری برای«هنرهای پنهان»/چهره های معروف به «هیدن» آمدند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خوانندگان دهه ۶۰ به تلویزیون می‌روند


خوانندگان دهه ۶۰ به تلویزیون می‌روند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کشته شدن بازیگر «پزشک دهکده» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اورسن بین بازیگری که برای بازی در سریال «پزشک دهکده» میان ایرانیان چهره‌ای آشنا داشت، در تصادف با اتومبیل کشته شد.

به گزارش سینماپرس، اورسن بین بازیگر ۹۱ ساله آمریکایی در تصادف جانش را از دست داد. به گفته پلیس لس‌آنجلس او در حال پیاده‌روی بود که ماشین به او زد.

این بازیگر کهنه‌کار سابقه بازی در آثار بسیاری را داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «تشریح‌ یک قتل» و «جان مالکویچ بودن» اشاره کرد.

او در سریال‌های بسیار زیادی نقش‌های کوتاه و بلند بازی کرده بود اما بدون شک برای ما ایرانیان مشهورترین نقش او در سریال «پزشک دهکده» بود.

این بازیگر در آغاز دوران بازیگری به دلیل اعتقادات کمونیستی نامزدش در فهرست سیاه هالیوود آن دوران قرار گرفته بود. البته این رویداد جلوی بازیگری او را نگرفت و در صحنه تئاترهای برادوی به کارش ادامه داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شرح شریف هنر در شیدایی روزگار انقلاب شنیدنی است


شرح شریف هنر در شیدایی روزگار انقلاب شنیدنی است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی ابتذال یک فیلم‌فارسی‌ساز، اعتبار سینمای ایران محسوب می‌شود+ فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با وجود لغو نشست فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی، بعد از نمایش این فیلم در مقابل سالن نشست پرسش و پاسخ برگزار شد. جواد نوروزبیگی در جمع خبرنگاران گفت آقای کیمیایی به سینمای ما اعتبار بخشیده و از آثارشان مشخص است که چه بزرگی هستند. باید از این آقای تهیه کننده پرسید که شما بزرگی را در چه می‌دانید؟ غیرتتان کجا رفته که این همه توهین به ارزش های انقلاب و اسلام را نادیده گرفته و آن را نشانه بزرگی قلمداد می‌کنید؟ به شرافت نداشته‌تان قسم لااقل کمی انصاف داشته باشید!

به گزارش سینماپرس، ظهر یکشنبه ۲۰ بهمن ماه فیلم «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد. پیش از شروع فیلم جواد نوروزبیگی، علیرضا زرین دست و لیلا زارع روی صحنه آمدند و نوروزبیگی اطلاع داد که نشست این فیلم برگزار نخواهد شد.

بعد از اتمام فیلم، عوامل فیلم پشت ورودی سالن ایستادند و اصحاب رسانه نیز جمع شدند تا درباره فیلم و اتفاقات پیرامون این فیلم حرف بزنند.

نوروزبیگی درباره کنایه ها و حرف هایی که دیشب شهاب حسینی در نشست مطبوعاتی فیلم «شین» مطرح کرد و به حرف ها و تحریم جشنواره مسعود کیمیایی واکنش تندی نشان داد و گفت: بزرگ سینما را اینجا تخریب می کنند. آقای کیمیایی به سینمای ما نیز اعتبار بخشیده است و از آثارشان مشخص است که چه بزرگی هستند.

زرین دست مدیر فیلمبرداری فیلم «خون شد» نیز بیان کرد: اسم این جشنواره، جشنواره فیلم فجر است اما اینجا به جای اینکه درباره فیلم ها حرف بزنند و نقد کنند، درباره آدم ها حرف می زنند. جشنواره برای سینما و هنرمندان برگزار می شود و آثار به نمایش درآمده را باید نقد کرد نه فیلمساز و مسعود کیمیایی را.

وی ادامه داد: نباید این شخصیت را تخریب کرد. او آثار درخشانی دارد و سینما باید درباره تخریب این شخصیت دفاع کند. سینما و فیلم را باید نقد کرد نه شخصیت را.

لیلا زارع نیز که حضور داشت، مطرح کرد: پیشتر با وجود اینکه به تصمیم آقای کیمیایی احترام می گذاشتم، ناراحت بودم که ایشان حضور نخواهند داشت اما متوجه شدم که چرا حاضر نشدند در این مراسم حضور داشته باشند.

نوروزبیگی درباره نحوه آشنایی و ورود به این پروژه توضیح داد: برای فیلم سینمایی «عنکبوت» با آقای رنجکشان همکاری می کردیم که به من گفتند به دفتر آقای کیمیایی برویم و بعد از صحبت و متوجه شدن از فیلمنامه با اشتیاق و افتخار با ایشان همکاری کردم. بعد از اینکه فیلمنامه را خواندم متوجه شدم که یکی از بهترین ها خواهد بود همانطور که خود آقای کیمیایی هم می گفتند، این فیلم یکی از پنج فیلم خوبشان است. این را هم بگویم که اگر آقای رنجکشان نبودند شاید «خون شد» کیمیایی ساخته نمیشد.

وی درباره اکران این فیلم نیز گفت: قرارداد اکران را بسته ایم و قرار است آقای سرتیپی کارها را پیش ببرند. امیدواریم با یک اکران خوب نتیجه خوبی هم برای ما داشته باشد.

این تهیه کننده سینما درباره حضور مسعود کیمیایی بیان کرد: خیلی با ایشان صحبت کردیم و داشتیم کارها را انجام می دادیم و قرار بود آخر نمایش بیایند اما دیشب به من زنگ زدند و بسیار ناراحت بودند و من هم با نیامدنشان متقاعد شدم. ایشان گفتند حتی اگر بیایم هم می خواهند حرف ها و سوال هایی بزنند تا من هم مثل دیگران با تندی حرف بزنم، اما من همچین آدمی نیستم و ادبیات من اینگونه نیست و اصلا نمی آیم.

وی ادامه داد: این فیلم درباره کانون خانواده است هرچند که ممکن است برداشت های دیگری هم از آن شود.

زرین دست نیز درباره تجربه این فیلم گفت: یک فیلم نمی تواند خوب شود مگر اینکه پشت صحنه خوبی هم داشته باشد. «خون شد» پشت صحنه خوبی داشت و تجربه خیلی خوبی بود.

در پایان محمدصادق رنج کشان جانشین تهیه کننده و سرمایه گذار گفت: من پنجاه و دو سال است که کار می‌کنم و خودساخته هستم و هیچ بدهی به بانک یا جایی ندارم. درآمد من از همین اندوخته سالهای زیاد کار کردن است و بزرگترین آژانس هواپیمایی کشور و پردیس شهرزاد را نیز دارم. سعی کرده ام در فیلم هایی باشم که دغدغه مردم هستند. پول و درآمد باعث ورود من به این عرصه نشده است بلکه علاقه من به هنر بوده است که تلاش کردم در فیلم های موثر و دغدغه مند حضور داشته باشم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«صدای باران باش» شنیدنی شد/ خوانندگی پوریا اخواص


«صدای باران باش» شنیدنی شد/ خوانندگی پوریا اخواص

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«منطقه پرواز ممنوع» در شهرهای بدون سینما میلیاردی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میزان فروش فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در شهرهای بدون سینما از یک میلیارد تومان گذشت.

به گزارش سینماپرس، میزان فروش فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد در شهرهای بدون سینما از یک میلیارد تومان گذشت.  

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در مدت زمان بیش از ۱۰۰ روز در قالب ۱۶۶۸ سانس در شهرهای فاقد سینمای سراسر کشور انجام شده است، تا امروز با ثبت رکورد ۲۵۷ هزار و ۲۲۷ مخاطب به فروشی بیش از یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

این فیلم سینمایی تا امروز به ترتیب در استان های خراسان رضوی با ۵۲ هزار و ۷۲ نفر، اصفهان با ۲۴ هزار ۸۷۲ نفر، فارس ۲۲ هزار ۹۸۹ نفر، قم با ۱۹ هزار و ۶۸۱ نفر، تهران با ۱۶ هزار و ۴۶۰ نفر، البرز با ۱۳ هزار و ۲۱ نفر، گیلان با ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر آذربایجان شرقی با ۱۱ هزار ۴۸۲ نفر و خوزستان با ۱۰ هزار و ۲۲۱ نفر بیشترین میزان مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» در حوزه بیشترین میزان بلیت فروشی نیز در خراسان رضوی با ۱۴۶ میلیون و ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان، اصفهان با ۱۰۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، فارس با ۱۰۱ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان، تهران با ۹۸ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان، قم با ۷۹ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان، گیلان ۶۴ میلیون و ۹۰۹ هزار تومان و آذربایجان شرقی با ۴۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان بیشترین فروش را از آن خود کرده است.

این فیلم سینمایی تا امروز در ۲۴۲ شهرستان، ۴۴ روستا، ۱۳۷ مدرسه و ۶۲ مسجد و حسینیه به نمایش درآمده است.

مشاهده خبر از سایت منبع