X

بایگانی فروردین 19, 1399

دفتر سینمایی

انتشار پوستر ششمین هفته هنر انقلاب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ششمین هفته هنر انقلاب حوزه هنری از پوستر خود که تصویری از تندیس این رویداد با نمادی از پرچم ایران است، رونمایی کرد.

به گزارش سینماپرس، پوستر ششمین هفته هنر انقلاب حوزه هنری با طراحی حامد مغروری منتشر شد.

این پوستر تصویری از تندیس هفته هنر انقلاب با طراحی علی اصغر یوزباشی و پرچم ایران است.

پوستر ششمین هفته هنر انقلاب منتشر شد/پرواز تندیس با بال‌های پرچم

حامد مغروری متولد ۱۳۶۴ در اصفهان فارغ التحصیل ارتباط تصویری، مدرس دانشگاه و ورکشاپ‌های طراحی است. وی به عنوان موسس، مدیر هنری و طراح آتلیه هنر و گرافیک کارگاه، عضو شورای سیاستگذاری انجمن هنرهای تجسمی انقلاب مجموعه روایت، عضو هیات موسس مجمع طراحان انقلاب اسلامی آیه، عضو، طراح و مدرس ورکشاپ‌های تخصصی نهضت مردمی پوستر انقلاب و… نیز فعالیت کرده و داوری و کسب عناوین متعددی را در کارنامه کاری خود دارد.

هفته هنر انقلاب عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه هنری است که هر ساله ۲۰ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم آغاز به کار می‌کند. این رویداد با معرفی چهره هنر انقلاب در یک سال به انتخاب جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر، ویژه برنامه ها، نمایشگاه ها، اجرای تئاتر، نمایش فیلم و کارگاه‌هایی آموزشی در طول یک هفته برای مخاطبان خود برگزار می‌کند.

برگزاری ششمین هفته هنر انقلاب به دلیل درگیری با ویروس کرونا، به منظور حفظ سلامت مخاطبان و مبارزه با این بیماری به خرداد ماه امسال موکول شده است.

نرگس آبیار، سعید اسماعیلی، جواد افشار، وحید چاووش، امیر داسارگر، سید محمود رضوی، حسن روح الامین، وجیهه سامانی، مرتضی شعبانی، محمدصابر شیخ رضایی، غلامرضا صنعتگر، محسن عنایتی، محسن کاظمی، زهرا کاردانی ۱۴ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۸ هستند.

همچنین رویداد شاخص هنر انقلاب در سال ۹۸ نیز از میان نامزدهای زیر انتخاب خواهد شد:

نمایشگاه‌های بین المللی ترامپیسم، ملکه، پهباد و… به همت سید مسعود شجاعی طباطبایی، تولید و پخش برنامه «اقیانوس آرام» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه نوجوانانه، مجموعه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه سردار مکی یازع و حبیب احمدزاده و پروژه عکس خلاقانه و «این قهرمان، واقعی است» در پیاده‌روی خیابان انقلاب با عکاسی زهرا استادزاده، مجتبی حیدری، علی دهقان، اشکان پردل و پوریا ترابی برپا می شود.

ششمین هفته هنر انقلاب به همت معاونت هنری حوزه هنری و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود. ش

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اثر نقاش ایرانی در کلکسیون آثار هنری موزه کره جنوبی


اثر نقاش ایرانی در کلکسیون آثار هنری موزه کره جنوبی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره فیلم مونیخ قربانی کرونا شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم مونیخ هم به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم مونیخ که دومین جشنواره بزرگ آلمانی بعد از برلیناله محسوب می‌شود، قرار بود از ۲۵ ژوئن تا ۴ جولای (۵ تا ۱۴ تیر) برگزار شود؛ اما به دلیل کرونا تا تابستان سال آینده برگزار نخواهد شد. تاریخ دقیق نیز هنوز اعلام نشده است.

مسئولان برگزاری این جشنواره گزینه‌های متفاوتی را از جمله برگزاری با روزهای کمتر و تجمع‌های کوچک تر، برگزاری آنلاین جشنواره یا به عقب انداختن آن تا پاییز را در نظر گرفته بودند؛ اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که برنامه ریزی برای این جشنواره تقریبا غیرممکن است.

در ادامه این بیانیه آمده است: امنیت کارکنان جشنواره و مهمانان باید در درجه اول اولویت قرار گیرد. همه گیر شدن کرونا باعث شده برگزاری این رویداد، سخت باشد. به نظر بازگشت اروپا و جهان به حالت عادی تا ماه ژوئن قابل پیش بینی نیست.

مسئولان این جشنواره اعلام کردند که رویداد سینمایی مونیخ چشم به راه بازگشت در سال ۲۰۲۱ است.

جشنواره فیلم کن دیگر جشنواره اروپایی است که برگزاری‌اش تا اوخر ماه ژوئن به تعویق افتاده است. برگزاری چندین جشنواره مهم اروپایی دیگر از جمله کارلووی وری، لوکارنو، سرایوو و همچنین جشنواره فیلم ونیز نیز در هاله ابهام است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از پوستر ششمین هفته هنر انقلاب


رونمایی از پوستر ششمین هفته هنر انقلاب

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اضافه شدن بخش جدید همدلی اجتماعی در کرونا به جشنواره عکس هشت


اضافه شدن بخش جدید همدلی اجتماعی در کرونا به جشنواره عکس هشت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش فصل چهارم «شهروند و مافیا» در ماه رمضان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده «شهروند و مافیا» گفت:فصل چهارم مسابقه در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سلامت می رود.

به گزارش سینماپرس، درباره جزئیات مسابقه «شهروند و مافیا» گفت: فصل چهارم این مسابقه که راوی آن علیرام نورایی است، در ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سلامت می رود و ضبط برنامه تمام شده است.

وی درباره ویژه برنامه ماه رمضان ادامه داد: قرار است هرشب مسابقه پخش شود، البته خانم ها در این سری حضور ندارند.

سلطانی اضافه کرد: «شهروند و مافیا» مسابقه‌ای خانوادگی است و در آن فرد با آزمون و خطا سعی در شناسایی افراد دیگر می‌کند. در این بازی افراد به دو گروه مافیا و شهروندان تقسیم و نبرد میان دو گروه آگاه و ناآگاه شبیه سازی می‌شود. در این مسابقه افراد به صورت پنهانی تعیین نقش می‌شوند و اکثریت شهروند این فرصت را پیدا می‌کنند تا افراد مافیا را شناسایی و برای حذف آنها رای بدهند.

تهیه کننده «شهروند و مافیا» از علاقه مندی جوانان و نوجوانان به این بازی خبر داد و گفت: بومی سازی بازی مشابه هدف اصلی برنامه بوده و منتج به تولید ۳۲ مسابقه جذاب در دکوری به مساحت ۳۰۰ متر شد. این دکور بیشتر بر فضای نوری متمرکز شده است و تغییرات نور باعث تغییر در فضای دکور می‌شود.

گفتنی است علیرضا سلطانی تهیه کننده و محمد رجایی کارگردان مسابقه هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کلامی از جنس امید به مردم ایران + ویدئو


کلامی از جنس امید به مردم ایران + ویدئو

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«میراث مرتضی» جایگزین «راه آسمان» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس ستاد بزرگداشت شهید آوینی در خصوص شرایط خاص کشور و به جهت رعایت موارد بهداشتی و ایمنی از برگزاری بیست و هفتمین مراسم سالگرد این شهید اهل‌قلم به‌صورت برنامه تلویزیونی با عنوان «میراث مرتضی» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، رئیس ستاد بزرگداشت شهید آوینی در خصوص شرایط خاص کشور و به جهت رعایت موارد بهداشتی و ایمنی از برگزاری بیست و هفتمین مراسم سالگرد این شهید اهل‌قلم به‌صورت برنامه تلویزیونی با عنوان «میراث مرتضی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، روح‌الله رفیعی رئیس ستاد بزرگداشت شهید آوینی در خصوص بیست و هفتمین مراسم سالگرد این هنرمند شهید گفت: با توجه به شرایط ویژه اجتماعی و عدم برگزاری هرگونه مراسم و تجمع با مشورت اعضای شورای مرکزی ستاد، تصمیم گرفته شد بیست و هفتمین مراسم سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی امسال به‌صورت برنامه‌های تلویزیونی با سه محور «شخصیت شناسی شهید آوینی، نگاه آوینی به سینما و تفکرات آوینی در حوزه تمدنی» با عنوان «میراث مرتضی» را تولید و به‌صورت گسترده در شبکه‌های مختلف سیما به روی آنتن بروند.

کارگردان مجموعه مستند تحسین‌شده خلیل آفریقا همچنین با اشاره به عدم زمان‌بندی مشخصی در خصوص برگزاری مراسم گفت: مادامی‌که شرایط عادی نشود قطعاً نمی‌توان تصمیمی مبنی بر تعیین زمان معین و مشخصی برای برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید آوینی گرفت اما فعلاً و در شرایط موجود به تولید چند برنامه تلویزیونی با عنوان «میراث مرتضی» و پخش گسترده آن از شبکه‌های مختلف سیما ازجمله شبکه اول سیما، شبکه چهارم سیما و همچنین دو شبکه افق و مستند بسنده کردیم تا انشالله با عادی شدن شرایط به جمع‌بندی و تصمیمی گیری جدیدی در این خصوص برسیم.

مدیر گروه مستند روایت فتح ضمن اشاره به فعالیت‌های ستاد بزرگداشت این شهید متفکر و هنرمند نیز گفت: ستاد بزرگداشت شهید آوینی تنها منحصر به برگزاری مراسم سالگرد ایشان نبوده و در طول سال انشالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ازجمله ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت بررسی و تحلیل نظریات و تئوری‌های سید مرتضی آوینی در دانشگاه‌های سراسر کشور را برگزار کرده و در تلاشیم تا با ایجاد و فراهم کردن بسترهای موردنظر مباحث اکادمی این هنرمند متفکر را در بین نسل جوان کارآمدتر و اجرایی‌تر سازیم.

شایان‌ذکر است سال گذشته مراسم بزرگداشت شهید والامقام سید مرتضی آوینی با عنوان «راه آسمان»   به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح همزمان با سالروز شهادت ایشان برگزار شده بود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گالری‌های سنگاپور هم تعطیل می‌شوند


گالری‌های سنگاپور هم تعطیل می‌شوند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«روزی روزگاری هالیوود» اثری خارج از مدیوم سینما/ مقدمه طولانی تارانتینو بر قصه‌ ای که آغاز نمی‌ شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «روزی روزگاری هالیوود» فیلمی خارج از مدیوم سینما و حتی جدا از کارنامه سینمایی کوئینتین تارانتینو با تفاوت‌هایی که برگ برنده آن در بین منتقدان بوده اما به واقع همین تفاوت‌ ها اجازه نداده تا اثر جدید خالق «پالپ فیکشن» و «بیل را بکش» به یک فیلم سینمایی تبدیل شود.

علی ناصری: فیلمنامه «روزی روزگاری هالیوود» به وضوح اقتباس از رمانی نیمه تمام است که شاید کمتر فیلمسازی اعتماد به نفس تبدیل کردن آن به فیلم را داشته اما اعتماد به نفسی تا این حد که قصه‌ای نیمه تمام را به فیلم تبدیل کنی قطعاً حتی اگر تارانتینو باشید هم با وجود تشویق جهانیان نمی‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد.

«روزی روزگاری هالیوود» تارانتینو مقدمه‌ای طولانی بر قصه‌ای است که شروع نمی‌شود و فیلم به پایان می‌رسد با چند موقعیت نسبتاً جذاب که در کنار هم قرار گرفته و به لطف بازیگران محبوب و کارکشته‌ای چون برد پیت و لئوناردو دیکاپریو دیدنی شده اما ارتباطی به سینما و به طور کل سینمای تارانتینو ندارد.

شخصیت جذاب کلیف بوث با بازی درخشان براد پیت موقعیت‌هایی خلق کرده که می‌تواند بار خسته‌کننده «روزی روزگاری هالیوود» را به دوش کشیده و به آن کمی جذابیت ببخشد، هر چند که هویت او نیز در فیلم گنگ و نامعلوم است اما کلیف بوث را می‌توان کامل‌ترین شخصیت فیلم دانست که به پیش‌روی جریان آن در مسیر مورد نظر کوئینتین تارانتینو کمک می‌کند.

تارانتینو قصد دارد در نهمین فیلم سینمایی‌اش حداقل آنچه که مورد علاقه‌اش بوده از واقعیتی تاریخی را تغییر دهد، او این تجربه را به شکل کاملاً موفقی در «حرامزاده‌ های لعنتی» کسب کرده و حال شخصیت بوث نیز برای همین خلق شده تا روح تارانتینو را ارضا کند به همین دلیل قصه ریک دالتون (لئوناردو دیکاپریو) در فیلم «روزی روزگاری هالیوود» جایگاه مشخصی ندارد.

فیلم شکست او در جریان ستاره‌ سازی و ستاره‌ محور بودن دنیای هالیوود را به تصویر می‌کشد و قهرمان شدن او به همراه بدلکارش در نجات جان شارون تیت (مارگوت رابی) شاید کارکردی مضمونی داشته باشد و بتوان آن را ادای دین تارانتینو به ستاره‌های افول‌ کرده هالیوود دانست اما کارکرد دراماتیک این شخصیت در کلیت قصه‌ای که فیلمساز قصد دارد آن را خلق و روایت کند، مشخص نیست.

در واقع فیلم با قصه دالتون آغاز می‌شود و با دغدغه‌های او پیش می‌رود تا جایی که بوث پر رنگ‌تر شده و در مسیری دیگر مخاطب او را دنبال می‌کند، شارون تیت و اتفاقی که قرار است برای او رخ دهد هیچ جایی در قصه کلی «روزی روزگاری هالیوود» ندارد اما در نهایت فیلم به سمتی می‌رود که نجات جان او و احتمالاً تغییر بخشی از تاریخ سینما به مهم‌ترین موضوع مطرح شده در اثر تبدیل می‌شود.

رومن پولانسکی و شاورن تیت هیچ جایگاهی در فیلم تارانتینو ندارند که بخواهد زنده ماندن یا کشته شدن آنها یک دغدغه برای مخاطب شود پس تلاش فیلمساز برای رسیدن به پایانی که کاملاً بار دراماتیکش بر زنده ماندن تیت (رویایی که شاید در ذهن بسیاری از سینمادوستان وجود دارد) استوار است بی فایده بوده و خارج از مسیری است که فیلم طی می‌کند. در واقع «روزی روزگاری هالیوود» نمی‌تواند قصه و دنیایی خلق کند که برای هر مخاطبی قابل درک بوده و امکان دنبال کردنش وجود داشته باشد. فیلم تارانتینو در مباحث فرعی‌اش برای عاشقان سینما و سینمادوستان جذاب و دلنشین است اما در موضوع اصلی‌اش که گویا باید نجات جان یک ستاره واقعی سینما باشد اثری عقیم و اخته است که نمی‌تواند شخصیت خلق کرده، دغدغه‌ساز شود و در نهایت به وجد آمدن مخاطب از نجات جان او را به همراه داشته باشد و حتی برای عاشقان سینما نیز جذابیت و هیجانی که می‌تواند داشته باشد را ندارد.

«روزی روزگاری هالیوود» را می‌توان یکی از ضعیف‌ترین آثار سینمایی تارانتینو دانست و همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد تفاوت‌های عجیبش با سینمای این کارگردان نام آشنا باعث شده تا منتقدان به جسارت او در اواخر ششمین دهه زندگی‌اش آفرین بگویند و احتمالاً اگر این فیلم توسط فیلمسازی گمنام با عواملی دیگر ساخته می‌شد هیچگاه شانس چنین تحسین‌ها و تمجیدهایی را نداشت.

مشاهده خبر از سایت منبع