X

بایگانی فروردین 19, 1399

دفتر سینمایی

پخش تئاتر آنلاین از پردیس تئاتر تهران کلید خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با گسترش ویروس کرونا و لزوم قرنطینه مردم در منازل پروژه پخش تئاتر آنلاین شب گذشته همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) در پردیس تئاتر تهران کلید خورد.

به گزارش سینماپرس، پخش تئاتر آنلاین همزمان با گسترش ویروس کرونا و لزوم قرنطینه مردم در منازل شب گذشته ۱۷ فروردین ماه با حضور همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا زند وکیل معاون هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در پردیس تئاتر تهران به صورت رایگان پخش شد.

در شب آغازین این برنامه نمایش خیمه شب بازی «کرونا و مبارک» به سرپرستی حسین ربیعی و گفتگو با همایون امیرزاده مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای کرونایی برای خانواده ها به صورت آنلاین پخش شد.

تئاتر آنلاین به مدت ۱۰ شب از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ و از طریق سایت‌های نمایش نت، آنتن، پیشتاز movi و mp۴.ir برای علاقه مندان پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گبرلو» شأن مجری کارشناسی خود را زیر سوال برد/ برنامه ای که بجای نقد ولنگاری «پایتخت» به تطهیر آن مبادرت ورزید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در اقدامی فرمالیته و کاملا غیر حرفه ای، تحلیل و بررسی «پایتخت ۶» در برنامه ای بظاهر نقد با عنوان «شب صحبت» برگزار شد. برنامه ای که بیشتر به تطهیر ولنگاری صورت گرفته در این سریال تلویزیونی مبادرت ورزید و البته با مدیریت کاملا یکسویه مجری برنامه به شویی رسانه ای مبدل گردید.

به گزارش سینماپرس، تحلیل و بررسی «پایتخت ۶» در برنامه ای بظاهر نقد با عنوان «شب صحبت» با حضور سیروس مقدم کارگردان، مهدی فرجی مشاور سریال و مدیر سابق شبکه یک و دو کارشناسان به عنوان منتقد پخش شد. که البته به سبب حضور غیر حرفه ای محمود گبرلو در مقام مجری گری سبب شد تا عملا نقد جدی شکل نگیرد و نه تنها سازندگان اثر پاسخی مناسب به انتقادات وارده به این فصل از سریال ندهند، بلکه به نوعی مخاطبان را با شوآفی رسانه ای مواجه نمود که به وضوح اقدام به سرکوب انتقادات و تطهیر ولنگاری صورت گرفته در این سریال می نمود.

جالب آن است که در بخشی از برنامه سیروس مقدم درباره توجه این سریال به ارکان خانواده ادعا نمود: از ابتدا پایتخت بر محور خانواده شکل گرفته است و در فصل اول به دلیل مهاجرت خانواده به تهران، اتفاقاتی برای آن‌ها رخ داد و  این خانواده در پشت کامیون زندگی کردند.

وی افزود: در پایتخت دوم و ادامه فصل‌ها کیان خانواده در اولویت قرار داشت!

این در حالی بود که انتقادات جدی به فصل ششم این سریال وارد است که به نحوی ویژه و با رویکردی کاملا کارگردانی شده مجری برنامه اساسا فرصت طرح پیدا نکرد. انتقاداتی جدی که اتفاقا بنیان های خانواده ایرانی اسلامی را هدف تخریب و مواجهه قرار می دهد که بخش بسیار کوچکی از نمونه های آن عبارت است از:

رحمت مشغول دل دادن و قلوه گرفتن است با یک زن شوهردار!

 دختر محمود نقاش با پیشینه ی جواب رد به نقی و طلاق از همسر،سوژه پسرخاله نقی یعنی ارسطو شده!

نقی هم هنوز بی خیال این زن نشده و دوست دارد هنگام صحبت هما با طاهره،خودش هم باشد.

دوقلوها مدام #دروغ می گویند و نقی و هما را دور می زنند.

 ‏رفتار بهتاش با خانواده،در #‎قله‌بیشعوری است. او ازطریق پربیننده ترین برنامه تلویزیون، «خانه‌مجردی»را وارد گزینه هایی می کند که یک جوان میتواند برای زندگی آینده اش به آن فکر کند!

حکایت غیرت نسبت به همسر، ولایت پدر بر فرزند، بازنمایی جایگاه مرد در خانواده و #کنایه‌های‌جنسی هم که واویلا!

بله، اصل ماجرا، درون مایه این اثر بود. یعنی دشمنی‌تمام‌عیاربانهادخانواده‌ایرانی!

حالا اگر هم برای یکی دو مورد توجیه داشته باشیم، یا قضاوت ها را عادلانه ندانیم، مجموع این عوامل نشان می دهد که این موجودِ در تاریکی، فیل است ولاغیر!

خب آقایان هنرمند برای چه باید ۱۵ قسمت برای دشمنی با خانواده کار بسازند؟!چه سودی برای شان دارد؟!

 اگر جلوی دوربین چیپس مزمز خوردند، ۱۵ جلسه رنو و پژو را تبلیغ کردند و برای هتل اسپیناس رپورتاژ رفتند، می تواند توجیه مالی داشته باشد.

 اما چه کسی برای نابودی خانواده ایرانی #پول می دهد؟!

‏اساسا نابودی خانواده ایرانی یکی از کار ویژه های آژانس های #سازمان_ملل در ایران است که معمولا پولش را از سرچشمه، یعنی آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) می گیرند.

برای مجریان #سندتوسعه‌پایدار۲۰۳۰، چه لقمه ای می توانست چرب تر از یک سریال بِرند خانواده محور پربیننده باشد؟!

در قسمت آخر سریال وقتی که ارسطو و بهتاش از آسانسور هتل خارج می شوند،تصویر خودشان خوب دیده نمی شود، ولی به مدت ۲۰ثانیه یک پرچم در سمت راست تصویر به خوبی نشان داده می شود. آن پرچم آبی رنگ، پرچم‌یونیسف است!

یونیسف که با هتل اسپیناس تفاهم همکاری هم داشته!

آقا چرا توهم توطئه دارید؟!

 ‏خب اصلا یونیسف نایس،

ولی به عنوان یک نمونه پزشکی که در دوره چابهار این نهاد شرکت کرده گفته:«به ما آموزش میدادند که نوجوانان و جوانان بایدبه شما مراجعه کرده و فلان وسیله(کاندوم)را گرفته و بروند و کار خود را انجام دهند!»

درست است که نباید توهم توطئه داشت،ولی ببعی بودن هم خوب نیست!

 ‏حالا چه نیازی به این پرچم بود؟

آخر این چه سوال مسخره ای است؟!شما یک تپه را که فتح کنید،روی آن پرچم می زنید؛آنوقت توقع دارید کسی که از دشمن پول گرفته،مدیران و ناظران صداوسیما را دور زده،از هرچه نهاد و سازمان نظام است سواری گرفته و مهمترین رسانه مملکت را فتح کرده،پرچمش را نزند؟!

‏چه بسا آن پرچم در قسمت آخر سریال به این معنا باشد که:«پروژه با موفقیت به پایان رسید!»

چه فرضیه هزینه یونیسف برای درون مایه ضدخانواده این سریال صحیح باشد،چه نباشد، پایتخت ۶ یک رسوایی بزرگ است و همین یک دلیل هم، برای آنکه یک فکر اساسی به حال مدیریت و ساختار صداوسیما بشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خلاصه نمودن ولنگاری سریال «پایتخت» به یک پلان! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد حسین رنجبران در حساب توییتری خود ضمن بیان این مطلب که ای کاش این ماجراجویی قسمت آخر پایتخت حتی به نیت طنز هم انجام نمی‌شد بیان داشت که رضایت مندی از این سریال در میان مردم به کمترین نصاب خود رسید!

به گزارش سینماپرس، در پی حضور سیروس مقدم کارگردان سریال «پایتخت» در برنامه نقد و بررسی فصل ششم این مجموعه و توضیحات او درباره حواشی قسمت آخر، محمد حسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما در حساب توییتری خود نوشت:‌ای کاش این ماجراجویی حتی به نیت طنز هم انجام نمی‌شد.

واکنش مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی به توضیحات کارگردان سریال «پایتخت»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تور جهانی «بریسبال» در سه قاره – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «بریسبال» ساخته ریحانه مرتضایی‌نیا به بخش مسابقه سه جشنواره در کانادا، ایتالیا و هند راه یافت.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «بریسبال» به دهمین دوره جشنواره Lakeshorts کانادا راه یافت. این جشنواره ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با ۵ مهر ماه در شهر تورنتو برگزار می‌شود.

این فیلم همچنین در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم Rare Disease که در کشور ایتالیا برگزارمی‌شود، حضور خواهد داشت. برگزاری پنجمین دوره این فستیوال به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایتالیا در حال حاضر به تعویق افتاده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم Kalaburagi  هند نیز میزبان «بریسبال» خواهد بود.

این جشنواره هم چهارمین دوره‌اش را پس از مهار بیماری کرونا برگزار خواهد کرد. «بریسبال» نوشته و ساخته ‌ریحانه مرتضایی‌نیا از هنرجویان دوره فیلمسازی ورودی پاییز ۹۴ انجمن سینمای جوانان مشهد است.

این فیلم روایتگر داستان پسربچه معلولی‌ است که عاشق فوتبال است و با وجود ناتوانی سعی می‌کند به هر شکلی رویایش را تحقق بخشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گبرلو» بار دیگر شأن مجری کارشناسی خود را زیر سوال برد/برنامه ای که بجای نقد ولنگاری «پایتخت» به تطهیر آن مبادرت ورزید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در اقدامی فرمالیته و کاملا غیر حرفه ای، تحلیل و بررسی «پایتخت ۶» در برنامه ای بظاهر نقد با عنوان «شب صحبت» برگزار شد. برنامه ای که بیشتر به تطهیر ولنگاری صورت گرفته در این سریال تلویزیونی مبادرت ورزید و البته با مدیریت کاملا یکسویه مجری برنامه به شویی رسانه ای مبدل گردید.

به گزارش سینماپرس، تحلیل و بررسی «پایتخت ۶» در برنامه ای بظاهر نقد با عنوان «شب صحبت» با حضور سیروس مقدم کارگردان، مهدی فرجی مشاور سریال و مدیر سابق شبکه یک و دو کارشناسان به عنوان منتقد پخش شد. که البته به سبب حضور غیر حرفه ای محمود گبرلو در مقام مجری گری سبب شد تا عملا نقد جدی شکل نگیرد و نه تنها سازندگان اثر پاسخی مناسب به انتقادات وارده به این فصل از سریال ندهند، بلکه به نوعی مخاطبان را با شوآفی رسانه ای مواجه نمود که به وضوح اقدام به سرکوب انتقادات و تطهیر ولنگاری صورت گرفته در این سریال می نمود.

جالب آن است که در بخشی از برنامه سیروس مقدم درباره توجه این سریال به ارکان خانواده ادعا نمود: از ابتدا پایتخت بر محور خانواده شکل گرفته است و در فصل اول به دلیل مهاجرت خانواده به تهران، اتفاقاتی برای آن‌ها رخ داد و  این خانواده در پشت کامیون زندگی کردند.

وی افزود: در پایتخت دوم و ادامه فصل‌ها کیان خانواده در اولویت قرار داشت!

این در حالی بود که انتقادات جدی به فصل ششم این سریال وارد است که به نحوی ویژه و با رویکردی کاملا کارگردانی شده مجری برنامه اساسا فرصت طرح پیدا نکرد. انتقاداتی جدی که اتفاقا بنیان های خانواده ایرانی اسلامی را هدف تخریب و مواجهه قرار می دهد که بخش بسیار کوچکی از نمونه های آن عبارت است از:

رحمت مشغول دل دادن و قلوه گرفتن است با یک زن شوهردار!

 دختر محمود نقاش با پیشینه ی جواب رد به نقی و طلاق از همسر،سوژه پسرخاله نقی یعنی ارسطو شده!

نقی هم هنوز بی خیال این زن نشده و دوست دارد هنگام صحبت هما با طاهره،خودش هم باشد.

دوقلوها مدام #دروغ می گویند و نقی و هما را دور می زنند.

 ‏رفتار بهتاش با خانواده،در #‎قله‌بیشعوری است. او ازطریق پربیننده ترین برنامه تلویزیون، «خانه‌مجردی»را وارد گزینه هایی می کند که یک جوان میتواند برای زندگی آینده اش به آن فکر کند!

حکایت غیرت نسبت به همسر، ولایت پدر بر فرزند، بازنمایی جایگاه مرد در خانواده و #کنایه‌های‌جنسی هم که واویلا!

بله، اصل ماجرا، درون مایه این اثر بود. یعنی دشمنی‌تمام‌عیاربانهادخانواده‌ایرانی!

حالا اگر هم برای یکی دو مورد توجیه داشته باشیم، یا قضاوت ها را عادلانه ندانیم، مجموع این عوامل نشان می دهد که این موجودِ در تاریکی، فیل است ولاغیر!

خب آقایان هنرمند برای چه باید ۱۵ قسمت برای دشمنی با خانواده کار بسازند؟!چه سودی برای شان دارد؟!

 اگر جلوی دوربین چیپس مزمز خوردند، ۱۵ جلسه رنو و پژو را تبلیغ کردند و برای هتل اسپیناس رپورتاژ رفتند، می تواند توجیه مالی داشته باشد.

 اما چه کسی برای نابودی خانواده ایرانی #پول می دهد؟!

‏اساسا نابودی خانواده ایرانی یکی از کار ویژه های آژانس های #سازمان_ملل در ایران است که معمولا پولش را از سرچشمه، یعنی آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) می گیرند.

برای مجریان #سندتوسعه‌پایدار۲۰۳۰، چه لقمه ای می توانست چرب تر از یک سریال بِرند خانواده محور پربیننده باشد؟!

در قسمت آخر سریال وقتی که ارسطو و بهتاش از آسانسور هتل خارج می شوند،تصویر خودشان خوب دیده نمی شود، ولی به مدت ۲۰ثانیه یک پرچم در سمت راست تصویر به خوبی نشان داده می شود. آن پرچم آبی رنگ، پرچم‌یونیسف است!

یونیسف که با هتل اسپیناس تفاهم همکاری هم داشته!

آقا چرا توهم توطئه دارید؟!

 ‏خب اصلا یونیسف نایس،

ولی به عنوان یک نمونه پزشکی که در دوره چابهار این نهاد شرکت کرده گفته:«به ما آموزش میدادند که نوجوانان و جوانان بایدبه شما مراجعه کرده و فلان وسیله(کاندوم)را گرفته و بروند و کار خود را انجام دهند!»

درست است که نباید توهم توطئه داشت،ولی ببعی بودن هم خوب نیست!

 ‏حالا چه نیازی به این پرچم بود؟

آخر این چه سوال مسخره ای است؟!شما یک تپه را که فتح کنید،روی آن پرچم می زنید؛آنوقت توقع دارید کسی که از دشمن پول گرفته،مدیران و ناظران صداوسیما را دور زده،از هرچه نهاد و سازمان نظام است سواری گرفته و مهمترین رسانه مملکت را فتح کرده،پرچمش را نزند؟!

‏چه بسا آن پرچم در قسمت آخر سریال به این معنا باشد که:«پروژه با موفقیت به پایان رسید!»

چه فرضیه هزینه یونیسف برای درون مایه ضدخانواده این سریال صحیح باشد،چه نباشد، پایتخت ۶ یک رسوایی بزرگ است و همین یک دلیل هم، برای آنکه یک فکر اساسی به حال مدیریت و ساختار صداوسیما بشود.

مشاهده خبر از سایت منبع