X

بایگانی فروردین 26, 1399

دفتر سینمایی

برای قاچاق «خروج» آمادگی داشتیم/حتی اگر فروش کم باشد باز هم موفق هستیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج شب گذشته در گفتگو با برنامه پشت صحنه رادیو تهران گفت: مسیر اکران اینترنتی هندسه توزیع سینمای ما را می‌تواند به نفع مردم و فیلمساز تغییر دهد و سینما دار هم می تواند از این ماجرا سود کند.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج مهمان تلفنی برنامه پشت صحنه رادیو تهران بود و درباره اکران اینترنتی فیلم سینمایی خروج در گفتگو با مصطفی امامی گفت: با شرایطی که پیش آمد اواخر اسفند ماه بود که سینماها با ۲-۳ هفته تعطیلی مواجه شدند. بعد از آن به این فکر افتادیم که باید چه کنیم و وظیفه و رسالت سازمان اوج و هنرمند در ایامی که دنیا دچار کرونا است و ظاهراً چند ماه ادامه پیدا می‌کند، چیست. با گفتگو، مشورت‌های مختلف و برخی مصداق‌ها و نمونه‌ها حتی در کشورهای دیگر، به این نتیجه رسیدیم که نقشه راه اکران اینترنتی قبل از اکران سینماها می تواند روشی باشد که برکات مختلفی دارد. یکی از آن، این است که در ایام کرونا سرگرمی و آسایش را برای مردم فراهم می‌کند که می‌توانند راحت‌تر این دوران را در منزل سپری کنند.

ذوقی درباره منطق اقتصادی در تصمیم نمایش اینترنتی فیلم اظهار کرد: برای این فیلم حدود ۹ میلیارد تومان هزینه شده است. اگر کرونا اتفاق نیفتاده بود و این فیلم روی پرده سینما اکران می‌شد، اگر می‌توانست ۱۰ تا ۱۲ میلیارد فروش کند فروش خوبی داشت. از مبلغ ۱۲ میلیارد درآمد حاصل از فروش، نصف آن به سینمادار و حدود ۱۰ درصد از آن به پخش‌کننده می‌رسد. در نهایت حدود یک سوم به تولیدکننده خواهد رسید. در واقع اگر یک فیلم ۱۲ میلیارد تومان فروش کند، مبلغی حدود ۴ میلیارد تومان به تولیدکننده می‌رسد.

وی ادامه داد: طبیعتاً وقتی ما دچار شیوع بیماری کرونا شده‌ایم، این رقم کمتر می‌شود. وقتی ما ۳-۴ ماه سال را نداریم، فیلم‌ها ایام اکرانشان فشرده‌تر می‌شود. یعنی در شرایط بدون کرونا اگر ما ۷ هفته می‌توانستیم روی پرده سینما باشیم، در شرایط کرونایی ۵یا۶ هفته روی پرده سینما هستیم. از طرف دیگر در شرایط اکران اینترنتی درصد یک سوم برعکس است و حداقل ۷۰ درصد فروش در VOD ها به فیلمساز می‌رسد. یعنی اگر ۵۰۰ هزار نفر این فیلم را از این طریق و با هزینه ۱۲ هزار تومانی ببینند، بیش از ۴ میلیارد تومان نصیب ما می‌شود. به نظر ما این عدد قابل وصول است و فیلم قرار است دو ماه روی پلتفرم‌های VOD باشد. ما همه اتفاقات احتمالی را پیش‌بینی کردیم و به یک منطق اقتصادی رسیدیم.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج مطرح کرد: یک مسئولیت اجتماعی در این ایام کرونایی احساس کردیم، خواستیم آن را انجام دهیم و یک اتفاق جدید را در کشور خلق کردیم که در دنیا رایج است. مسیر اکران اینترنتی هندسه توزیع سینمای ما را می‌تواند به نفع مردم و فیلمساز تغییر دهد و سینما دار هم می تواند از این ماجرا سود کند. فرهنگ احترام و رعایت قانون و اخلاق و خرید بلیط برای تماشای قانونی یک فیلم در کشور ما در حال رشد است. نمی‌گویم مشکلی نداریم. اگر این فرهنگ در حال رشد نبود VOD ها در این چند سال اخیر این قدر و توسعه پیدا نمی کردند. شما با یک معضل و مشکل مواجهید اما در طرف دیگر با جمعیتی از مخاطب روبه‌رو هستید که حاضرند رفتار قانونی و اخلاقی داشته باشند. در حال حاضر روی دو پلتفرم VOD این کار را انجام می‌دهیم که این آمار و ارقام به تحلیل ما کمک می‌کند. این اتفاق برای اولین بار می‌افتد. طبیعی است که وقتی شما کاری را شروع می‌کنید، تازه بعضی از خلاها خودش را نشان می‌دهد و ممکن است چالش‌هایی در کار باشد.

وی افزود: به هر حال در ۲-۳ سال آینده این اتفاق (اکران اینترنتی) در کشور ما می‌افتاد. به نظر می‌رسید که می‌توانیم به موفقیت اقتصادی برسیم. می‌دانستیم که مسئله دانلود هم اتفاق می‌افتد اما به این معنی نیست که در مقابل آن کاری نمی‌کنیم. طبیعتاً رایزنی‌هایی کرده‌ایم و این کار غیرقانونی حساب می‌شود. اگر این اتفاق نتیجه نگیرد مردم ضرر می‌کنند. به این نکته توجه کنند که این روند، اتفاقی است که از نظر اقتصادی و فرهنگی به نفع ما است. الان با مبلغ ۱۲ هزار تومان این فیلم را می‌توان در منزل دید اما در نمایش سینماها مبلغ بیشتری است.

ذوقی در بخش دیگری از این گفتگوی رادیویی درباره پخش انحصاری این فیلم در دو VOD عنوان کرد: پخش انحصاری نبود. ما قبل از تمام اتفاقات کرونا، پخش دیجیتالمان را قرارداد بسته بودیم. بسیاری از فیلم‌های سینمایی که در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کنند یا در همان ایام جشنواره و یا خیلی سریع بعد از آن، قرارداد پخش سینمایی و پخش دیجیتالشان منعقد می‌شود. این قرارداد برای ما قبل از ایام کرونا منعقد شده بود. ما هر کاری می‌خواستیم انجام بدهیم به لحاظ قانونی و اخلاقی از طریق فیلیمو باید انجام می‌شد. این مسئله با این که اتفاق جدیدی است اما در ردیف پخش دیجیتال تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعی است که وقتی شما می‌خواهید با VOD ها مذاکره کنید، این گفتگو باید یک منطقی داشته باشد. یعنی هر کدام مخاطب خاص خودش را دارد و پیشنهاد اقتصادی خودش را مطرح می‌کند. اگر به شما پیشنهاد یک رقم کم با یک مخاطب کم بدهند، می‌پذیرید؟ مشکل ما درباره این که VOD های دیگر نتوانستند تعامل کنند این بود. ما از فرایندی که یک سال تجربه‌اش کردیم، صحبت نمی‌کنیم. این مسیر تازه شروع شده است. نکته اول این است که قراردادمان پیش از این منعقد شده بود و دوم اینکه در مذاکرات و تفاهمات به جمع‌بندی طرفینی نرسیدیم.

مدیر روابط عمومی سازمان اوج خاطرنشان کرد: این اتفاق شجاعانه‌ و ریسکی است که آقای حاتمی‌کیا کرده است. ابراهیم حاتمی‌کیا یکی از سه کارگردان برجسته پس از انقلاب است که بدنه اجتماعی جدی دارد. کارگردان‌های به این شکل در دنیا و در ایران مخاطب حداقلی خودشان را دارند. خیلی راحت می‌توان محاسبه کرد که مخاطب وفاداری هست که به سینما می‌آید. اگر فیلم روی پرده سینما می‌آمد فروش به نسبت خوبی داشت. نمی‌گویم عالی اما فروش بدی نداشت. توصیه ما این است که مردم حتماً به صورت قانونی این فیلم را از دو پلتفرم VOD ببینند چون ادامه این مسیر به نفع مردم است.

«پشت صحنه» برنامه ای است که یک هفته درمیان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی، با اجرای مصطفی امامی و مجید یحیایی روی آنتن رادیو تهران می‌رود. علاقمندان می‌توانند این برنامه را، این هفته تا چهارشنبه، هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولید «تولد» در بیمارستان فیروزگر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم مستند «تولد» با موضوع بحران کرونا، به کارگردانی «محمد حسنی» در بیمارستان فیروزگر تهران در حال تولید است.

به گزارش سینماپرس، این فیلم درباره‌ی پرستاری است که در ماه هشتم بارداری بوده و باید به مرخصی زایمان برود، اما به دلیل نبود نیروی جایگرین، به کار خود در آزمایشگاه خون بیمارستان فیروزگر تهران ادامه می‌دهد. در این میان مدیر آزمایشگاه در تلاش است تا فرد دیگری را مهیای کار کند…
عوامل تولید این فیلم مستند که در مدت زمان ۴۵ دقیقه آماده نمایش خواهد شد، عبارتند از: طراح و کارگردان: محمد حسنی، فیلمبردار اول: مصطفی محمدی، فیلمبردار دوم: محسن محمدی، صدابردار: امیرمهدی صادقی، تدوین: محسن محمدی، مدیر تولید: مهدی دویران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مشغله‌های خواننده پیشکسوت در روزهای کرونایی/ انگار همه در زندانیم


مشغله‌های خواننده پیشکسوت در روزهای کرونایی/ انگار همه در زندانیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار گزارش راهبردی عملیاتی تولید و نشر محتوای مقابله با کرونا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گزارش فعالیت های مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال برای راهبری عملیاتی تولید و نشر محتوای مقابله با کرونا منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، مرکز رسانه‌های دیجیتال و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز فرهنگی دیجیتال شبکه ملی فرهنگ در طول اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ در بستر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس اپ  اقدام به تولید محتوا درباره ویروس کرونا کرده است.

 این مرکز فعالیت خود را از ۱۳ اسفند آغاز کرده است. حدود ۱۸۰ عضو که تولید محتوا را بر عهده دارند، روزانه حدود ۹۱ محتوا برای فضاهای مختلف مجازی منتشر می‌کنند. این مطالب صرفا در فضاهایی مانند تلگرام و اینستاگرام تا ۱۵ فروردین ماه، ۲۷ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۴۶ بازدید غیر از واتس اپ و سایت‌های داخلی و خارجی داشته است.

همچنین در پویش زندگی از نو با موضوع خانه‌نشینی در ایام کرونا با همکاری پلت‌فرم‌ها ۲۱ هزار و ۱۵۰ اثر شامل متن، ویدیو و عکس دریافت شده است و از ۷۴ اثر با اهدای جایزه یک میلیون تومانی تقدیر شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مدیران هنری ما باید از کم‌کاریشان خجالت بکشند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: این کارگردان تئاتر با اشاره به گلایه اخیر تئاتری‌ها گفت: نمی‌دانم برای آقای وزیر و وزارتخانه زشت نیست که امروز بچه‌های تئاتر ملتمسانه بگویند که به ما کمک کنید!؟ دوستان هنرمند من قطعاً خجالت می‌کشند از کسی خواهش کنند و چیزی بخواهند اما لااقل شما رسیدگی کنید.

به گزارش سینماپرس، طی روزهای اخیر جامعه تئاتری در واکنش به آنچه عدم توجه وزارت ارشاد و دولت به وضعیت هنرمندان این عرصه خصوصا در شرایط فعلی و راکد فعالیت‌های هنری عنوان شده، دست به امضا نامه‌ای فراگیر زدند و در آن نسبت به این عدم توجه به آنان اظهار گلایه کردند. نامه‌ای که حکایت از وضعیت نه چندان مطلوب عمده هنرمندان این عرصه دارد.

فرهاد تجویدی از فعالین تئاتر کشورمان در گفتگو با آنا با ابراز تأسف نسبت به وضعیت فعلی تئاتر و معیشت هنرمندان این حوزه عنوان کرد: بچه‌های تئاتر با خجالت و از شرمندگی و ناچاری پای این نامه را امضا زده‌اند. حتی چند درصد محدودی هم که دستشان به دهنشان می‌رسد، از این همه بی‌توجهی ابراز تأسف می‌کنند.

حتما هنرمندان باید داد بزنند که به آنان هم فکر کنند؟

وی افزود: برای مسئولین فرهنگی ما جای خجالت دارد که کاری کرده‌اند که جماعت تئاتری از سر ناچاری نامه بنویسند و از آنان خواهش کنند به دادشان برسند. من نه به عنوان یک ایرانی بلکه به عنوان یک مسلمان از این بی‌توجهی باید تأسف بخورم.

چرا آقای وزیر ارشاد و مسئولین دیگر اینقدر کم‌کاری می‌کنند. آیا وظیفه آنان نیست که به این جماعت هنرمند گوشه گوشه کشور فکر کنند؟ یا امثال من باید دادم بزنیم که به من فکر کنید؟

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: من نتوانستم این نامه را امضا کنم چون احساس کردم به خودم و همه بچه‌های تئاتر توهین می‌شود؛ نمی‌دانم چرا آقای وزیر ارشاد و مسئولین دیگر اینقدر کم‌کاری می‌کنند. آیا وظیفه آنان نیست که به این جماعت هنرمند گوشه گوشه کشور فکر کنند؟ یا امثال من باید دادم بزنیم که به من فکر کنید؟

تجویدی افزود: برایشان زشت نیست که هنرمندان تئاتر ملتمسانه بگویند که آقایان به ما کمک کنید؟ دوستان هنرمند من قطعا خجالت می‌کشند از کسی خواهش کنند و چیزی بخواهند. باورتان می‌شود من در همین تئاتر، بازیگری را دیده‌ام که کفش صحنه  را می‌پوشید و دزدکی از سالن خارج می‌شد؟ وضع معیشتی برخی همین است!

به خدا تئاتر جز هفت هنر اصلی است!

کارگردان نمایش «مردی که ماهی شد» اشاره داشت: برخی از سر بدبختی از وجود کرونا و قرنطینه شدن خوشحالند. لااقل کسی در خانه آنها را نمی‌زند چون توانایی خرید و پذیرایی از کسی را هم ندارند. به حدی فشار به برخی فعالین تئاتر آمده که مجبورند خجالت بکشند و از مسئول چیزی بخواهند. درحالیکه این وظیفه مسئول و وزارت ارشاد است که جویای حال اینها باشد.

به گفته این کارگردان تئاتر؛ بچه‌های تئاتر چوب یک عده سلبریتی را می‌خورند. اینقدر به حوزه تئاتر کم محلی و بی‌توجهی کرده‌اند که بالاخره به مرز انفجار رسیدند. از وزیری که در تمام صحبت‌هایش از همه هنرها حرف می‌زند اما کلمه تئاتر در دهانش جا ندارد، چه توقعی باید داشت. بخدا این تئاتر جز هفت هنر اصلی است!

گویا اگر کسی گلایه نکند، آنانی که تصمیم‌گیرنده هستند به فکر ما نخواهند افتاد. تازه ما بلندگویی حداقلی داریم اما آنهایی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند که صدایشان هم شنیده نمی‌شود.

این مدیران هستند که باید از کم‌کاری‌شان خجالت بکشند

تجویدی با بیان اینکه نباید وضعی بجایی برسد که هنرمند نامه بنویسد و گلایه کند، تصریح کرد: یک مدیر باید بداند که ذیل مدیریتش چه خبر است که به آنان رسیدگی کند. نباید بگذارند تئاتری‌ها وضعشان به جایی برسند که دست به گلایه ببرند. نه تئاتری‌ها بلکه این مدیران هستند که باید از کمکاری‌شان خجالت بکشند.

کارگردان نمایش «من» گفت: درست است که این کمک‌ها و احوال‌پرسی‌ها درد خاصی را دوا نمی‌کند اما احترامی است که به دوستان هنرمندان می‌گذارید. گویا اگر کسی گلایه نکند، آنانی که تصمیم‌گیرنده هستند به فکر ما نخواهند افتاد. تازه ما بلندگویی حداقلی داریم اما آنهایی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند که صدایشان هم شنیده نمی‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مستندسازان و طلب فرصت کار از رئیس صداوسیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران، در نامه‌ای از رئیس سازمان صداوسیما خواست فرصت‌های بیشتری را برای ساخت فیلم‌های مستند فراهم کنند.

به گزارش سینماپرس، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند ایران، در نامه‌ای سرگشاده از رئیس سازمان صدا و سیما خواست تا به مشکلات معیشتی مستندسازان توجه بیشتری کند و فرصت‌های بیشتر و بهتری را برای ساخت فیلم‌های مستند فراهم سازد.

متن نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای علی‌عسگری

با درود و احترام

و با آرزوی سالی خجسته برای جنابعالی و همهٔ همکارانمان در آن سازمان محترم به استحضار می‌رساند:

آنچه که در پی می‌آید خواست بیش از سیصدتن از بهترین کارگردانان سینمای مستند ایران است که در چهارچوب انجمن صنفی، فداکارانه به آفرینش آثار فرهنگی می‌پردازند.

آشکارست که کاراترین جایگاه فیلم مستند، تلویزیون است و این آثار به دلیل رویکرد فرهنگسازی باید در خانه‌های مردم جاری و ساری شود تا صاحبان واقعی این فرهنگ؛ یعنی مردم ایران، با گنجینه‌های خود آشنا شوند. ولی آنچنان که باید و شاید چنین نشد.

پس از گذشت چهار دهه از تاریخ انقلابی که مدعی بود تلویزیون می‌تواند همانند دانشگاه آموزنده و پیشرو باشد نه تنها چنین رویکردی پا نگرفت؛ بلکه بستر ساخت و نمایش آثار درخور و آموزنده روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

تلویزیون و بودجه‌اش از بامدادان تا شامگاهان جولانگاه برنامه‌های جُنگ، سریال‌های عقیم و دیگر برنامه‌های ناکارا شده که پیامدش رویگردانی بسیاران از رسانهٔ ملی بود. شوربختانه چند دهه است که مدیران سازمان، هنر را مزرعهٔ بلال انگاشته‌اند و فرسنگ‌ها از دورنگری دور مانده‌اند.

نه تنها بستر بایسته برای آفرینش آثار فرهنگی فراهم نشده؛ بلکه از یک سو نمایش آثاری که با دلبستگی خود مستندسازان تولید شده، سرباز زده‌اند و از سوی دیگر بودجه‌ای که برای تولید و ساخت فیلم مستند برمی‌شمارند در مقایسه با بسیاری از برنامه‌های ناکارامد شرم‌آور است.

نگاهی گذرا به یک سده تاریخ سینمای ایران نشان می‌دهد که فیلم مستند در فرهنگسازی همیشه پیشگام بوده تا گزارهٔ ثبت با سند برابر است را معنا سازد.

ما بخشی از تاریخ فراموش شده را از لابلای زمان‌های دراز برکشیدیم تا با سند سخن بگوییم. ما نه تنها روایت‌گر فتح بوده‌ایم؛ بلکه هنگام شکست‌ها نیز ناامید نشده‌ایم و در کنار مردم و جامعه مانده‌ایم.

همین روزهای ناگوار را یادآور می‌شویم که همکارانمان در کنار جانفشانان نبرد با بیماری ایستاده‌اند تا روایت‌گر فتحی دیگر باشند. بی‌آنکه همانند دیگر عوامل نمایشی قدر ببینند و از کمینه‌ها بهره‌مند گردند.

گفتنی‌ها بسیار است و این سرآغاز شکست سکوت کسانیست که نجیبانه تا کنون دم فروبسته، ولی از این پس خاموش نخواهد ماند.

اکنون از شما می‌خواهیم از آن‌جا که معیشت مستندسازان، همیشه با تنگناها و سختی همراه بوده، شرایطی فراهم گردد تا این‌دسته از فرهنگسازان ایران آسوده‌تر بتوانند وظایف انسانی و اخلاقی خود را عملی سازند از اینرو پیشنهاد می‌گردد زمینه‌ای فراهم شود تا مدیران شبکه‌ها با مستندسازان همکاری و همراهی لازم را پیش بگیرند و بودجه‌ای افزون برآن چه تا کنون بوده است برای تولید فیلم مستند فراهم گردد.

تلویزیون به جای همکاری با مستندسازان غیرحرفه‌ای با توانمندترین مستندسازان ایران همکاری کند تا آثاری درخور آفریده شود که شاید بخشی از مخاطبان دغدغه‌مند با رسانهٔ ملی آشتی کنند.

انجمن آمادگی دارد که در هم‌اندیشی با مدیران، زمینه را برای تولید آثاری فراهم کند که بایسته و شایسته باشند تا با راه‌اندازی برخی از طرح‌های مصوب، اندکی از رنج‌های مستندسازان کاسته شود.

بیکاری و تنگناها، بسیاری از کارگردانان فیلم مستند را به ستوه آورده؛ زیرا از هیچ حقوق ثابتی برخوردار نیستند و به سختی روزگار می‌گذرانند؛ از این رو تلویزیون در این‌روزهای ناگوار باید به گونه‌ای با کارگردانان فیلم مستند تعامل کند تا دست کم از کمینه‌ها برای گذران زندگی بهره‌مند شوند.

امید است در همراهی با مستندسازان، کارنامه‌ای از خود به جای بگذارید تا آیندگان به نیکی از شما یاد کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش مستند «مدافعین سلامت» از امشب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «مدافعین سلامت» امشب بعد از مجموعه تلویزیونی نون خ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، «مدافعین سلامت»؛ مستندی میدانی به روایت محسن مقصودی است که ثریایی‌ها از جهاد جهادگران در پشت صحنه مبارزه با کرونا به تصویر می‌کشند.

این مستند نشان می‌دهد زمانی که مساجد حتی در زمان تعطیلی همچنان «سنگر» دفاع از جان مردم هستند.

از شبکه‌سازی هزاران بانوی خیاط جهادی در منازل برای تولید ماسک تا ضدعفونی منازل کرونایی‌ها؛ از تولید آب میوه طبیعی رایگان برای بیمارستان‌ها تا پشت صحنه اجرای سرودهای جشن خیابانی همگی در مستند «مدافعین سلامت» نشان داده می‌شود.

از شبکه‌سازی هزاران بانوی خیاط جهادی در منازل برای تولید ماسک تا ضدعفونی منازل کرونایی‌ها؛ از تولید آب میوه طبیعی رایگان برای بیمارستان‌ها تا پشت صحنه اجرای سرودهای جشن خیابانی همگی در مستند «مدافعین سلامت» نشان داده می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان نخستین جشنواره جهانی فیلم کوتاه «کرونا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین جشنواره جهانی آنلاین فیلم کوتاه «کرونا» فراخوان داد.

به گزارش سینماپرس، جشنواره فیلمسازان را تشویق می‌کند در خانه بمانند و داستان‌شان را خیلی ساده حتی با استفاده از دوربین گوشی‌های تلفن همراه روایت کنند.
فیلم‌ها باید در خانه و در زمان قرنطینه ساخته شوند و قانون اصلی این است که باید خودتان فیلم را بسازید. می‌توانید با تیمی از راه دور همکاری کنید؛ اما بدون هیچ گونه تجمع.
فیلم‌های ارسالی در هر ژانر و فرمتی باید تا ۵ دقیقه باشند و نباید قبلا در رسانه‌های اجتماعی یا پلت فرم‌ها منتشر شده باشند.
برگزیدگان در بخش هیات داوران و انتخاب تماشاگران به ترتیب جایزه ۱۵۰۰ و ۵۰۰ یورویی دریافت می‌کنند و طبق توافق با جشنواره، «اینترفیلم» برلین پخش و فروش جهانی دو فیلم برگزیده را برعهده خواهد گرفت.
علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره تا ۲۵ آوریل مهلت دارند و دسترسی به اطلاعات تکمیلی در وب‌سایت جشنواره به نشانی: www.coronashortfilmfestival.com امکان‌پذیر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کامبوزیا پرتوی» در بیمارستان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان “کافه ترانزیت” به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

به گزارش سینماپرس، کامبوزیا پرتوی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس باسابقه به دلیل سکته مغزی در آی‌سی‌یو بستری شد.

مصطفی جلالی فخر در صفحه اینستاگرام خود درباره بستری شدن این سینماگر نوشت: متاسفانه با خبر شدم کامبوزیا پرتوی در “آی سی یو ویژه کرونا” در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است.

دقایقی قبل با همکارانم در آن مرکز صحبت کردم و گفتند دچار کاهش سطح هوشیاری در حد GCS۱۳ شده و در حد یک کلمه، جواب سوال داده اند؛ و این یعنی در کما نیستند. با توجه به یک بار سکته قلبی، شرایط بالینی دشواری دارند که امیدواریم مثل بار قبل بتوانند از پس بیماری‌شان بر آیند. همچنان پیگیر حالشان خواهم بود و امیدوارم خبرهای خوبی به اطلاع دوستان برسانم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تدارک شبکه شما برای ماه رمضان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر شبکه شما عنوان کرد که ویژه برنامه‌های سحر و افطار ماه رمضان امسال با همکاری مراکز استانی صداوسیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش سینماپرس، محمد کاویانی مدیر شبکه شما با اشاره به ویژه برنامه‌های شبکه شما برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ویژه برنامه سحر هر روز ساعت ۳:۳۰ تا اذان صبح همراه با مراکز اصفهان، خراسان رضوی و زنجان روی آنتن می‌رود.

وی افزود: صدا و سیمای مراکز خراسان جنوبی، البرز، بوشهر، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد نیز در ویژه برنامه افطار شبکه شما که هر روز از ساعت ۱۹ تا اذان مغرب به افق تهران پخش خواهد شد، همکاری می‌کنند.

مدیر شبکه شما با بیان اینکه ۲ نوبت جزء خوانی قرآن کریم امسال از این شبکه پخش خواهد شد، عنوان کرد: جزء خوانی سال ۹۷ همه مراکز ساعت ۶ صبح بعد از اذان صبح به افق تهران و جزء‌خوانی سال ۹۸ مراکز استان‌ها ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه یعنی بعد از اذان ظهر به افق تهران روی آنتن خواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع