X

بایگانی خرداد 14, 1399

دفتر سینمایی

«داغ بی‌تسلی» منتشر شد/ سیر تحولات تاریخ با محور امام خمینی(ره)


«داغ بی‌تسلی» منتشر شد/ سیر تحولات تاریخ با محور امام خمینی(ره)

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز فعالیت موزه «گوگنهایم بیلبائو» در اسپانیا


آغاز فعالیت موزه «گوگنهایم بیلبائو» در اسپانیا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شرف الدین: هر فیلمسازی قابلیت درک ابعاد مختلف زندگی حضرت امام (ره) را ندارد/ کم کاری سینمای ایران در زمینه تولید آثار انقلابی قابل اغماض نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا شرف الدین تهیه کننده سینما همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) گفت: هر فیلمسازی قابلیت درک ابعاد مختلف زندگی حضرت امام (ره) را ندارد و اگر قرار است آثاری در رابطه با زندگی امام بزرگوار تهیه و تولید شود باید به دست افراد کاردان، متخصص، متعهد و انقلابی سپرده شود تا نتیجه امر قابل قبول از کار درآید.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «فرزند صبح» و «چوب خط» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت بسیار بزرگی در ابعاد جهانی است؛ شخصیتی که امروزه شاهد هستیم تمام دنیا تحت تأثیرش قرار گرفته اند؛ شخصیتی والا و برجسته که مانندش در تاریخ بسیار کم بوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با شخصیت حضرت امام (ره) همین بس که باید بگوییم افراد برجسته ای مانند سیدحسن نصرالله، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و… تحت تأثیر این امام بزرگوار بوده اند. شهدای انقلاب و دفاع مقدس به خاطر ایشان جانفشانی کردند؛ تحولاتی که امروزه در سطح منطقه و جهان شاهدش هستیم همگی برگرفته از تفکرات ایشان است. از لبنان تا یمن و فلسطین و سوریه ایشان طرفداران سینه چاکی دارند.

شرف الدین در همین راستا افزود: امروزه اگر دولت دیکتاتور و منحوس ترامپ در آمریکا با مردم درگیر شده همه اش تحت تأثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام (ره) است؛ اتفاقاتی که در دنیای غرب رخ داده و رو شدن پوچ بودن اندیشه غرب که همین اواخر با شیوع ویروس کرونا ثابت کرده غرب چقدر حقیر و ضعیف و ذلیل است همگی به دلیل برکات انقلاب اسلامی و تفکرات حضرت امام (ره) است.

این سینماگر متذکر شد: از این رو است که بنده باز هم تأکید می کنم هر فیلمساز و سینماگری قابلیت درک ابعاد برجسته زندگی حضرت امام (ره) را ندارد! شما امروزه به خیزش عظیم مردم آمریکا و اعتراض شان به قتل فجیع یک سیاهپوست نگاه کنید! به خوبی متوجه خواهید شد که این اتفاق صرفاً جریحه دار شدن احساسات اجتماعی مردم نیست! اگر احساساتی هم جریحه دار شده به دلیل یک زیرساخت ایدئولوژیک فکری و عقلی است و اگر خوب مطالعه کنیم جای پای تفکر و اندیشه ظلم ستیزانه امام خمینی (ره) در مقابل آمریکایی ها به خوبی در این خیزش مردمی دیده می شود.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سه و نیم» و «بالای شهر، پایین شهر» خاطرنشان کرد: این ها بخشی از برکاتی است که اندیشه حضرت امام خمینی (ره) داشته و این اتفاقات تنها شعاعی از وجود نورانی و اندیشه نورانی ایشان است. اندیشه ایشان به گستردگی تاریخ در حال پیشرفت است و بی تردید سیره نگاری در مورد ایشان بسیار دشوار است.

شرف الدین سپس با انتقاد شدید از انفعال سینمای ایران در خصوص بی توجهی به زندگی این امام بزرگوار اظهار داشت: کم کاری سینمای ایران در زمینه تولید آثار انقلابی و شخصیت های برجسته انقلاب قابل اغماض نیست! متأسفانه سینما در این زمینه بسیار کوتاهی دارد. سینمای ما در مورد شخص حضرت امام (ره)، انقلاب و بزرگان انقلاب کار شایسته ای نکرده و چنین مسأله ای اصلاً در سینمای جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

این تهیه کننده برجسته سینمای کشور افزود: خوشبختانه ما در فیلم «فرزند صبح» در اندازه بضاعت مان به شخصیت بزرگ امام (ره) نزدیک شدیم اما باید تأکید کنم که کار بسیار سختی جلوی پای مان بود. ما اگر مقطع کودکی ایشان را انتخاب کردیم برای این بود که ورود به ساحت تکامل یافته امام چالش برانگیز است.

این سینماگر ادامه داد: اینجور پرتره نگاری ها بسیار سخت است چون در زمان معاصر و مربوط به یکی از شخصیت های برجسته دوران معاصر است و مدعی در مورد آن بسیار زیاد است.

شرف الدین سپس از آماده سازی نهایی فیلم «فرزند صبح» خبر داد و گفت: نسخه قابل قبولی از فیلم آماده شده که فقط باید در سینماها اکران شود چرا که این فیلم به صورت سوپر ۳۵ ساخته شده و تنها محل نمایش آن روی پرده سینما ها است و من امیدوارم به زودی با درایت و تدبیر مسئولان ذیربط بتوانیم شاهد اکران گسترده این فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و کاملاً رها شده‌اند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:موضوع نگران کننده این است که پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و سال‌ها بدون داشتن ساز و کار قانونی در حال فعالیتند.

به گزارش سینماپرس، محمدصادق کوشکی در گفتگو با جوان به فعالیت پلتفرم‌های نمایش فیلم و سریال اشاره کرد و گفت: با اینکه این ابزارها برد رسانه‌های همه گیر ندارند، اما رسانه‌ای برای ارائه آثار هنری و فرهنگی هستند و از همین رو باید نقش استفاده از آن‌ها به درستی تبیین شود. وی با انتقاد از عدم توجه دستگاه‌های مسئول نسبت به ظرفیت فضای VOD اظهار داشت: موضوع نگران‌کننده این است که پلتفرم‌های نمایش فیلم در کشور ما متولی مشخصی ندارند و سال‌ها بدون داشتن ساز و کار قانونی در حال فعالیتند. این استاد دانشگاه تصریح کرد: متأسفانه میان دستگاه‌های نظارتی و فرهنگی ما روی فعالیت این مجموعه‌ها اختلاف نظر وجود دارد و مشخص نیست که این بستر زیر نظر سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد یا مخابرات است و می‌توان گفت که کاملاً رها شده‌اند.


کوشکی با تأکید بر لزوم قانونمندی فعالیت این پلتفرم‌ها گفت: در جامعه بشری وقتی قانون از یک پدیده‌ای حذف می‌شود، نسبت آن پدیده با جامعه انسانی نیز حذف خواهد شد، نمونه بارز این قانومندی در جامعه متمدن را می‌توان در دین اسلام دید که برای ساده‌ترین رفتارهای انسان مثل غذا خوردن هم قوانینی وضع شده است. این استاد دانشگاه اذعان کرد: چنین ضعفی در مدیریت رسانه‌های نمایش فیلم و سریال که مخاطبین قابل توجهی هم دارند، ناشی از عقب ماندگی دولت است که امیدواریم مجلس یازدهم رسیدگی به آن را در اولویت‌های خود قرار دهد تا این پدیده از آشفتگی نجات پیدا کند. کوشکی همچنین به اهمیت حمایت از استارتاپ‌های فعال در این حوزه اشاره کرد و گفت: ابتدا با کار مطالعاتی باید دید که این نوع رسانه چه خلأ‌هایی از جامعه را پر می‌کند و بعد به نسبت مفید بودن این پلتفرم‌ها باید حاکمیت از آن‌ها دفاع کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجربه جدید بازدید از موزه‌های واتیکان


تجربه جدید بازدید از موزه‌های واتیکان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بی‌قوارگی افسارگسیخته «تیغ و ترمه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «تیغ و ترمه» نشان می‌دهد در این دوره آفت‌زده سینمای ایران در توهین به شعور مخاطب فیلم‌های درام نیز به فیلم‌های شبه‌کمدی تنه می‌زنند.

به گزارش سینماپرس، انگار فیلم «تیغ و ترمه» برای اکران آنلاین تغییراتی داشته و تدوین مجدد شده است، اما این فیلم همچنان در دسته آثار فاجعه‌بار سینمای ایران قرار می‌گیرد و چه خوب در اکران آنلاین این مسئله خود را نشان داد چراکه اساساً «تیغ و ترمه» با یک فیلم سینمایی ضعیف هم فاصله زیادی دارد، به همین دلیل این فیلم برای پرده سینما وصله‌ای ناجور بود. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر سال ۹۷ به نمایش درآمد و آن زمان هم با واکنش‌های منفی منتقدان و حتی تماشاگران عادی مواجه شد. اگر نام کیومرث پوراحمد را به عنوان کارگردان از فیلم جدا کنیم، انگار «تیغ و ترمه» حاصل تجربیات یک دانشجوی سال اولی سینما بوده است، بنابراین در وهله اول مخاطب که پوراحمد را با فیلم‌های «شب یلدا» و «اتوبوس شب» می‌شناسد، نمی‌تواند باور کند او با تمام تجربیاتِ محتوایی و اجرایی‌اش اثری مثل تیغ و ترمه را ساخته است. این فیلم در مرحله اول به دلیل نگارش ابتدایی‌اش در فیلمنامه دچار ضعف‌های فاحشی شده، اما بهتر است بگوییم کدام فیلمنامه؟ به‌نظر می‌رسد پوراحمد با یک طرح چند خطی سراغ ساخت این فیلم رفته است، البته که پوراحمد متن را بر اساس یک رمان ایرانی نوشته، اما واقعاً اگر پوراحمد به آن رمان وفادار بوده پس حتماً انتخاب رمان برای خلق یک فیلمنامه به کل اشتباه بوده است. «تیغ و ترمه» فاقدِ خط روایی و کلیت است.

کاراکترهای فیلم بی‌هویت و الکن و اساساً مستهجن در فضایی مبتذل، نارس و عقیم مانده‌اند و آنچه می‌بینیم به صورت نصفه‌ونیمه به شکلی فاجعه‌بار شکل گرفته است، بنابراین با اثری روبه‌رو هستیم که نمی‌تواند مسیر مشخصی را طی کند چراکه تعدد موقعیت‌ها نه تنها غیرواقعی هستند بلکه محوریت اصلی فیلم به دلیل عدم‌پرداخت در شخصیت‌سازی گم مانده است، ماجرای ترمه با شوهرش امیر از یک سو و بازگشت مادرش به ایران و ایجاد موقعیت دعوای خانوادگی و درگیری ترمه بر سر موضوع چگونگی مرگ پدرش به هیچ وجه در چارچوب خاص و سرراستی روایت نشده است. آنچه در فیلم می‌بینیم ایجاد رابطه‌های غیرمرسوم و مستهجن است که انگار فیلمساز قصد داشته این رابطه‌ها را پررنگ کند، به طور مثال خیانت امیر به ترمه و معلوم‌الحال بودن لی‌لی مادرِ ترمه وصله‌ای غیردراماتیک به اثر است، به همین دلیل باورپذیری خط روایی و ایجاد موقعیت‌ها برای مخاطب دور از ذهن است، به عنوان مثال چند سکانس را می‌توان به یاد آورد که به لحاظ محتوایی و البته ساختاری تا چه اندازه ضعف دارند: سکانسی که ترمه با امیر به قبرستان می‌رود، نماهای اضافی و خلسه و رؤیای ترمه و حضور پدرش بیشتر از آنکه سوررئال‌گونه باشد، خنده‌دار شده است. در همان قبرستان نماهایی کارت‌پستالی می‌بینیم که منطق آن مشخص نیست، فلاش‌بک‌ها که باعث یادآوری کودکی ترمه می‌شوند به شدت ضعیف و البته بی‌کارکرد است، یک سکانس بعد از مشاجره لی‌لی در خانه جهان با اینکه لی‌لی از اتفاق‌های پیش آمده عصبانی شده، اما خیلی راحت در کوچه با امیر بگو بخند می‌کند، البته که این چند مثال بخشی از ضعف‌های فیلم است چراکه در چیدمان گفتگوها میان گلاره و ترمه در مترو هم مشکل ساختاری و محتوایی وجود دارد. گلاره به ترمه از قصد ایجاد رابطه امیر با خودش می‌گوید، سکانس بعد آن‌ها خانه امیر را آتش می‌زنند و باز در سکانس بعد در مترو هستند، حتی فیلمساز به خودش زحمت نداده که محیط را بعد از یک سکانس بین آن تغییر بدهد، اضافه کنید که میزانسن در گفتگوها به چه اندازه ابتدایی است؛ مثل سکانس برملا شدن قضیه عشقِ جهان به لی‌لی که از زبان جهان می‌شنویم یا سکانس دستشویی فرودگاه، دیالوگ‌هایی که در آن سکانس میان لی‌لی و ترمه رد و بدل می‌شود، آنقدر کلیشه‌ای و ساختار به طور عجیبی ساده‌انگارانه است که وقتی ترمه سرِ مادرش را داخل توالت فرنگی می‌کند، فقط دهن‌مان باز می‌ماند! این حجم از نابلدی در اجرا آن هم با کارگردانی مثل پوراحمد قابل هضم نیست. ضعف اساسی در این فیلم تک بعدی بودن یا سطحی بودن داستان است، به طوری که به هیچ وجه اوج و فرودی در اثر دیده نمی‌شود، معنی گره‌افکنی و گره‌گشایی در این فیلم تغییر کرده است. ما با واکنش‌های یک دختر جوان مواجهیم که اساساً نمی‌تواند داستان را جلو ببرد که قطعاً به دلیل بازی ضعیف بازیگرش است که در دیالوگ‌گویی معمولی هم مشکل دارد. «تیغ و ترمه» اثری ضداخلاق و ضد عرف است که بی‌بندوباری را گسترش می‌دهد؛ اقرارِ جهان به ترمه درباره میزان عشقش به لی‌لی و تعریف او از خیانت لی‌لی به شوهرش ترویج ولنگاری است، اضافه کنید که نشان دادن نوشیدن الکل و رابطه‌های نامشروع آنقدر برای فیلمساز مهم بوده که یادش می‌رود فیلمش نمی‌تواند پیام منسجمی را به مخاطب انتقال دهد، یعنی فیلمساز تابوشکنی می‌کند و خیانت را ساده‌انگارانه فارغ از عاقبت دردناک به مخاطب نشان می‌دهد این شکل از بی‌توجهی به مسائل انسانی یا شرعی و عرفی می‌تواند به شدت ترسناک و فاجعه‌آفرین باشد.

«تیغ و ترمه» نشان می‌دهد در این دوره آفت‌زده سینمای ایران تنها فیلم‌های کمدی مبتذل نیستند بلکه فیلم‌های درام هم می‌توانند به شعور مخاطب توهین کنند و باعث گسترش ابتذال شبه‌روشنفکری شوند. «تیغ و ترمه» از لحاظ کارگردانی هم نمی‌تواند فیلم قابل قبولی باشد. نماهای تلویزیونی، کادرهای بی‌منطق و شلخته و کات‌های ابتدایی از نکات منفی این اثر است، اضافه کنید که در «تیغ و ترمه» یک بازی مورد قبول یافت نمی‌شود. لاله اسکندری که در سریال‌هایی مثل «خاک سرخ» یا «رقص پرواز» بازی کرده و درخشیده است در این فیلم آنقدر ضعیف ایفای نقش می‌کند که برای ما باورپذیر نیست، او حتی در دیالوگ‌گویی هم ضعف اساسی دارد و همانطور که گفته شد دیبا زاهدی شرایط بازی در نقش ترمه را نداشته و حتی نمی‌تواند در بعضی از سکانس‌ها اکت‌های مورد نظر را بروز بدهد، انگار پوراحمد نتوانسته از او که مهم‌ترین کاراکتر فیلم است بازی بگیرد. قطعاً زمانی که فیلمنامه‌ای وجود نداشته باشد تاثیر منفی بر اجرا کاملاً بدیهی است، اما باز هم متذکر می‌شوم که چرا چنین اثری باید ساخته شود؟ آیا کلیت «تیغ و ترمه» توهین به سینما و شعور مخاطب نیست؟

قطعاً باید تحلیل و بررسی شود که چرا فیلمسازان میانسال سینمای ایران نمی‌توانند آثار قابل توجهی بسازند؟ اساساً از یک سنی به بعد از نبوغ آن‌ها در ایده‌پروری و اجرا کاسته می‌شود و این می‌تواند تبدیل به یک ضعف عمومی رایج در سینمای ایران شود.

*جوان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فراخوان عضویت در انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران از تماشاخانه‌های سراسر کشور برای عضویت در این انجمن دعوت کرد.

به گزارش سینماپرس، در آستانه برگزاری انتخابات دوره دوم هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانه‌های ایران، این انجمن از تمامی تماشاخانه‌های کشور دعوت به عضویت کرد.

شرایط عضویت

۱- داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

۲- داشتن پروانه معتبر فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی به عنوان تماشاخانه یا موسسات هنری تک منظوره و چند منظوره که در موضوع فعالیت آنها مجوز بهره‌برداری از فضای اجرای نمایش ذکر شده باشد.

۳- ارائه مدارک معتبر مبنی بر کارفرما بودن مطابق قانون کار.

۴- قبول و تعهد به اجرای مقررات اساسنامه و تصمیمات و مصوبات قانونی ارکان انجمن صنفی.

۵- پرداخت ورودیه و حق عضویت به‌طور مرتب.

علاقه‌مندان در صورت داشتن شرایط عضویت، می‌توانند مدارک خود را همراه با فرم درخواست عضویت به صورت حضوری یا از طریق پست سفارشی به دفتر مرکزی این انجمن مستقر در مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر «مان» به نشانی تهران، ضلع شمال‌غربی چهارراه ولیعصر (تقاطع خیابان انقلاب و ولیعصر)، (جنب داروخانه مصدق) پلاک ١۴٧٨، طبقه سوم، کدپستی ۱۴۱۶۹۱۳۹۳۲ ارسال کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«میراث امام» در قاب تصویر شبکه پنج سیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «میراث امام» به تهیه کنندگی مصطفی مژدهی فر از شبکه پنج سیما نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، مستند ۲ قسمتی «میراث امام»، کاری از گروه سیاسی شبکه پنج سیما، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، امشب و فردا شب ۱۳ و ۱۴ خرداد ماه از این شبکه پخش می شود.

قسمت اول این مستند با محور «ایثار و جهاد» سه شنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت ۲۱ و قسمت دوم با رویکرد «ما می توانیم» درباره اندیشه امام خمینی (ره) چهارشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

این مستند از زبان یک راوی روایت می شود؛ یک دانشجو، که در مسیر پژوهش های دانشگاهی، ۲ مقوله ایثار و خودباوری ملی در مکتب امام را بررسی می کند.

مستند «میراث امام» به تهیه کنندگی مصطفی مژدهی فر و نویسندگی فاطمه رهنما است. عنوان این مستند به دستاوردهایی اشاره دارد که با پیروی از مکتب امام برای جامعه ایران اسلامی به جا مانده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فراخوان جشنواره فیلم «مقاومت» – اخبار سینمای ایران و جهان

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، فراخوان و مقررات شانزدهمین دوره این رویداد سینمایی را منتشر کرد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در ۲ بخش مسابقه و جنبی برگزار می شود که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها»، و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی»، ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برگزار و ثبت نام برای متقاضیان حضور در این بخش از ۲۰ خرداد در سایت جشنواره آغاز می‌شود، آخرین مهلت ارسال اثر ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹ است.

سایر بخش‌های رقابتی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» شامل «بخش اصلی مسابقه (بین المللی)»، «بخش ویژه سیدالشهدای مقاومت (بین‌المللی)»، «بخش فیلم به معنای مطلق (بین‌المللی)»، «بخش فیلمنامه با عنوان «روایت قلم» (بین‌المللی)»، «بخش پژوهش‌های سینمایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی و نقد آثار فیلم و سینما (بین المللی)» و «بخش فیلمسازان بسیجی (انتخاب برگزیدگان ملی)»، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج برگزار خواهد شد که بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، ثبت نام برای متقاضیان حضور در این بخش‌ها از ۲۰ خرداد در سایت جشنواره آغاز می‌شود و آخرین مهلت ارسال اثر ۵ مهرماه ۹۹ در نظر گرفته شده است.

دیگر بخش‌های جشنواره (جنبی) شامل نشست های تخصصی موضوعی («فیلمنامه-نویسی»، «کارگردانی»، «جلوه های ویژه»، «سینمای سامری» و «فقه و سینما»)، «مرور بر سینمای سامری»، «مراسم اهدای نشان رسول»، «بزرگداشت‌ها و نکوداشت‌ها»، «جلسات نقد و بررسی آثار»، «هفته‌های فیلم در خارج از کشور»، «نمایشگاه عکس و تصویر (متناسب با موضوعات جشنواره)» و … به پیشنهاد دبیر و تایید شورای سیاستگذاری، اجرایی و درباره هر بخش اطلاع‌رسانی لازم در سایت جشنواره به آدرس http://www.moqavematfilmfest.ir صورت خواهد گرفت.

علاقه مندان به دریافت فراخوان به سایت جشنواره مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گربه سیاه» مناسب اکران آنلاین نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهرام رادان بازیگر سینما که سال گذشته فیلم سینمایی «گربه سیاه» را در مقام تهیه‌کننده تولید کرده بود، تأکید دارد که برای ساخت این فیلم هیچ پولی از هیچ سازمانی نگرفته‌ است.

به گزارش سینماپرس، بهرام رادان تهیه‌کننده «گربه سیاه» با تاکید بر این نکته که این فیلم سینمایی مناسب اکران آنلاین نیست، به مهر اعلام کرد که می‌خواهد پس از عادی شدن شرایط سینماها و اکران سراسری این فیلم، تولید پروژه دیگری را آغاز کند.

رادان که سال گذشته «گربه سیاه» را در مقام تهیه‌کننده و بازیگر تولید کرد، درباره زمان اکران این فیلم سینمایی گفت: ما منتظر اعلام نظر سازمان سینمایی هستیم تا پس از صدور پروانه نمایش و بازگشایی سینماها بتوانیم در بهترین زمان ممکن این فیلم را اکران کنیم.

وی همچنین با تاکید بر این نکته که فیلم «گربه سیاه» مناسب اکران آنلاین نیست توضیح داد: مسائل مربوط به کرونا و تعطیلی سالن‌ها ضربه زیادی به سینما زده و از طرفی باعث شده زمان امتحانات مدارس، دانشگاه‌ها و کنکور تغییر پیدا کند و از آنجایی که طیف اصلی مخاطبان «گربه سیاه» عمدتاً جوانان هستند، در صدد هستیم تا با بررسی شرایط، مناسب‌ترین زمان را برای اکران انتخاب کنیم.

بازیگر فیلم سینمایی «ایده اصلی» توضیح داد: تجربه خوشایند این فیلم باعث شده که به طرح‌ها و ایده‌های جالبی با محوریت جوانان و نسل دهه‌های هفتاد و هشتاد برسیم و امیدوارم پس از اکران «گربه سیاه» تولید یکی از آن‌ها را آغاز کنیم.

رادان در ادامه این موضوع اضافه کرد: به عنوان یک فرد مستقل که با سرمایه شخصی و بدون دریافت وام و کمک مالی از سازمان‌ها و نهادهای دولتی فیلم تهیه کرده‌ام، امیدوار هستم با تسریع روند اداری در سازمان سینمایی و اکران «گربه سیاه» راه برای تولیدات آینده‌ام هموارتر شود.

وی در مورد بازی خود در «گربه سیاه» گفت: تا آخرین لحظه برای بازی نکردن در فیلم مقاومت می‌کردم، چون به لحاظ تولیدی «گربه سیاه» بسیار کار سختی بود و بازی و تهیه همزمان، وقت و انرژی زیادی طلب می‌کرد، ولی پس از به نتیجه نرسیدن مذاکره با سه همکار محترم به دلایل گوناگون، در این فیلم بازی هم کردم و از نتیجه کار بسیار راضی‌ام.

مشاهده خبر از سایت منبع