X

بایگانی آبان 18, 1399

دفتر سینمایی

تولید «ویچر» متوقف شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بعد از مبتلا شدن تعدادی از عوامل سریال «ویچر» به ویروس کرونا، نتفلیکس ساخت این سریال را متوقف کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، بعد از مثبت شدن آزمایش کووید ۱۹ چهار نفر از اعضای تولید سریال «ویچر»، نتفلیکس ساخت فصل دوم این سریال را متوقف کرده است.

روز شنبه مشخص شد که چهار نفر از اعضای این پروژه به کرونا مبتلا شده اند. به همین خاطر کمپانی نتفلیکس یک دوره قرنطینه و آزمایش را برای هرکسی را که در تولید این برنامه مشارکت داشته را ترتیب داده است. کسانی که تست آن‌ها مثبت شده از اعضا و بازیگران اصلی سریال نیستند و در حال حاضر در قرنطینه قرار دارند.

فصل دوم سریال ویچر در استودیو آربور فیلد در حال فیلمبرداری بود که در شرق لندن، انگلستان قرار دارد. نتفلیکس اعلام کرده زمانی تولید و ساخت سریال را از سر خواهد گرفت که متوجه شوند این کار کار کاملا امن و بی خطر باشد.

تولید این سریال همچنین در ماه مارس نیز بعد از مثبت شدن آزمایش کرونای کریستوفر هیویو، متوقف شده بود. ساخت این سریال به دلیل دستور العمل  بهداشتی و امنیتی انگلیس به خاطر کووید ۱۹ تا میانه ماه آگوست اغاز نشد.

سریال «ویچر»، یک اثر فانتزی و لهستانی است که بر اساس کتابی به همین نام به نوشته آندژی ساپکوفسکی ساخته شده. این سریال که خیلی زود به یکی از موفق‌ترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شد داستان یک شخصیت افسانه‌ای به نام گرالت را روایت می‌کند که هنری کویل نقش آن را بازی کرده است. پیش از انکه فصل اول این سریال منتشر شود، فصل دوم آن تمدید شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تسلیتی برای درگذشت «آمان دای»


امان الله طاهری معروف به «آمان دای»؛ از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی سنقر و کلیایی بود که ۱۷ آبان در کرمانشاه و در سن ۸۵ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا تولید «هفت» را متوقف است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فرشاد گل سفیدی درباره جدیدترین فعالیت خود و آخرین وضعیت فیلمی که قرار بود کارگردانی کند، توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، فرشاد گل سفیدی مدیر فیلمبرداری و کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تولید «هفت» گفت: تولید این فیلم به علت شیوع ویروس کرونا و شرایطی که تهیه کننده کار داشتند، فعلا متوقف شده است.

وی با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های خود بیان کرد: برای فیلمبرداری چند سریال و فیلم سینمایی صحبت کردم، اما فعلا نمی‌توانم از آن‌ها خبری بدهم، چون هنوز قراردادی منعقد نشده است، اما قرارداد سریالی به کارگردانی ایمان گنجی با نام «سودا» را منعقد کردم.

گفتنی است؛ فیلم سینمایی «هفت» حال و هوایی متفاوت و عاشقانه دارد و فرشاد گل‌سفیدی بعد از سال‌ها مدیریت فیلمبرداری تصمیم دارد آن را کارگردانی کند. نام قبلی این فیلم «بهار نارنج» بود.

«هفت» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور و نویسندگی احمد رفیع‌زاده تولید می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل از هفت دهه دوزله نوازی «آمان دای» در کرمانشاه


مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت یکی از هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی پیام تسلیتی را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کار در سینمای دفاع مقدس اگر با علاقه و معرفت همراه نباشد، بسیار سخت و شکننده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اصغری تهیه کننده سینما، از تغییر نام فیلم سینمایی «شکار شکارچی» به «تک تیرانداز» خبر داد.

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در برنامه تلویزیونی «افق سینما» از تغییر نام فیلم سینمایی «شکار شکارچی» به «تک تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری خبر داد.

اصغری با اعلام این خبر گفت: حدود دو هفته از آغاز فیلمبرداری «تک تیرانداز» گذشته است و در نیمه راه تولید است.

وی در ادامه افزود: این فیلم برشی از حضور شهید عبدالرسول زرین تک تیرانداز قهرمان ایرانی در دفاع مقدس است و برخلاف فیلم تک تیرانداز آمریکایی، وجهه عرفانی و معرفتی تک تیرانداز ایرانی را به تصویر می‌کشد. کامبیز دیرباز در این فیلم سینمایی نقش شهید زرین را ایفا می‌کند.

او اظهار کرد: بخش زیادی از قصه «تک تیرانداز» در دل نیروهای دشمن تعریف می‌شود و به تاثیر حضور و مبارزه تک تیرانداز ایرانی در عقیم کردن عملیات‌های دشمن می‌پردازد. این فیلم سینمایی با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در حال تولید است.

اصغری در ادامه افزود: شهید زرین تک تیرانداز ایرانی از ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ شلیک موفق داشته است و ویژگی اش نسبت به تک‌تیراندازهای جهان این است که بیش از اینکه به شلیک‌های موفقش افتخار کرده باشد، به انسان‌هایی که به آن‌ها شلیک نکرده است، می‌بالد.

این تهیه کننده سینما در پایان با اشاره به سختی‌های ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس گفت: کار در سینمای دفاع مقدس اگر با علاقه و معرفت همراه نباشد، بسیار سخت و شکننده است. دوستان بنده که از فرماندهان جنگ بودند و سر صحنه فیلم حضور داشتند اعتراف کردند که ساخت فیلم جنگی از خود جنگ سخت‌تر است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتخابات نماینده مدیران مسئول مطبوعات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دیدار با اهالی رسانه، جزئیات هجدهمین انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات را تشریح می‌کند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری «هجدهمین انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات»، با حضور محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از اهالی رسانه، ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۸ آبان‌ماه ۹۹ در سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.

گفتنی است هجدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، ۲۰ آبان‌ماه جاری و مطابق دو دوره گذشته به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وضعیت «کپی رایت» در ایران تأسف‌آور است/ فرهنگسازی علیه سرقت هنری


مهدی سعیدی هنرمندی که یکی از طرح‌های گرافیکی‌اش به‌صورت مکرر کپی شده، معتقد است اگر در این زمینه فرهنگسازی مناسب صورت بگیرد، دیگر شاهد سرقت هنری نخواهیم بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ممکن است ناچار شویم فقط یک اختتامیه مجازی برگزار کنیم/همه این‌ها ممکن است هزینه‌های ما را پایین بیاورد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شب گذشته هشتاد و دومین قسمت از برنامه سینمایی هفت با حضور پویا نبی و امید شمس (میزگرد بررسی جایگاه فیلم کوتاه در سینما)، سید صادق موسوی (دبیر جشنواره فیلم کوتاه)، کارشناسان رسانه و منتقدان روی آنتن رفت.

به گزارش سینماپرس، شب گذشته هشتاد و دومین قسمت از برنامه سینمایی هفت با حضور پویا نبی و امید شمس (میزگرد بررسی جایگاه فیلم کوتاه در سینما)، سید صادق موسوی (دبیر جشنواره فیلم کوتاه)، کارشناسان رسانه و منتقدان روی آنتن رفت.

فیلم کوتاه پایگاه مناسب تری است برای کسب تجربه‌های هنری بدون دخالت دیگران خیلی از فیلمسازان بلند جهان سینمایی خود را در سینمای کوتاه به دست آورده اند در اولین میزگرد این هفته دو فیلمساز فیلم کوتاه درباره اهمیت فیلم کوتاه در سینما به بحث و گفتگو پرداختند.

امید شمس درباره تاریخچه فیلم کوتاه در ایران گفت‌: فیلم کوتاه سال ۴۷ با بصیر نصیری شروع شد و خیلی ادامه پیدا نکرد، اما بعد از انقلاب با فیلمسازان بزرگی مثل عیاری، کیارستمی، جیرانی ادامه پیدا کرد. سال ۸۲ انجمن صنفی ان تشکیل شد و در چند سال اخیر فیلم‌ها کاملا حرفه‌ای شده اند.

کار کردن در فیلم کوتاه به شدت لذت بخش است و دست فیلمساز بازتر است. در فیلم بلند هزار و یک محدودیت وجود دارد، اما در سینمای کوتاه این گونه نیست. چند سالی است که سینمای کوتاه هم دچار ممیزی شده است، اما همچنان فیلم کوتاه پایگاه مناسب تری است برای کسب تجربه‌های هنری بدون دخالت دیگران. در سینمای بلند از سفارش دهنده تا اکران تاثیر گذار در تولید فیلم هستند و جلوی رهایی کارگردان برای خلق اثر هنری را می‌گیرد. در سینمای کوتاه تنوع ژانر بیشتر است و فیلمسازان جهان خود را به راحتی خلق می‌کنند.

آنچه در هشتاد و دومین قسمت از برنامه سینمایی هفت گذشت

پویا نبی در ادامه افزود: من تصورم می‌کنم صنف فیلم کوتاه با دیگر صنوف تفاوت دارند. زیرا مولد و مادر هستند. خیلی از کارگردانان سینمای بلند از سینمای کوتاه آمده اند. به همین دلیل این صنف یکی از تاثیر گذارترین صنوف بوده است. خیلی از فیلمسازان بلند، غریزه و جهان سینمایی خود را در سینمای کوتاه به دست آورده اند. از سال ۹۲ به بعد عوامل سینمای بلند به فیلم کوتاه آمدند. کتاب‌های زیادی تالیف شد و موسسات زیادی به آموزش فیلم کوتاه پرداختند. جشنواره‌های بسیاری برای فیلم کوتاه درست شد. تا قبل از ماجرای کرونا فیلم‌های کوتاه ایرانی به صورت میانگین روزی یک افتخار به دست می‌آوردند. فیلمسازان ایرانی بسیاری در جشنواره‌های خارجی داور شدند. این نشان می‌دهد فیلم کوتاه جایگاه ویژه در سینمای ایران دارد. فیلم کوتاه سفیر خوبی برای سینمای ایران در جهان بوده است.

کرونا نظم جشنواره‌های جهان را به هم ریخت/ممکن است ناچار شویم فقط یک اختتامیه مجازی برگزار کنیم

سید صادق موسوی دبیر جشنواره فیلم کوتاه باحضور در برنامه هفت از روند این دوره از جشنواره فیلم کوتاه توضیحاتی ارائه داد.

وی درباره تاثیر کرونا در برگزاری جشنواره گفت: کرونا نظم جشنواره‌های جهانی را به هم ریخت. ما به هیچ عنوان نمی‌خواستیم فیلم‌ها را به صورت آنلاین اکران کنیم و به دلیل تعطیلی سینماها در تهران ناچار به برگزاری بخش‌های جنبی در جشنواره شدیم. از سال‌های گذشته ما بیست جلسه آموزشی برگزار می‌کردیم و امسال این دوره‌های آموزشی به شکل اینترنتی برگزار شد. سال‌های گذشته این نشست‌ها هزینه برای مخاطبان داشت، اما امسال این کارگاه‌ها رایگان بودند. استقبال امسال از این نشست‌ها واقعا خوب بود. نزدیک پنج هزار اثر از خارج از ایران به جشنواره رسید که پنجاه فیلم به بخش مسابقه آمده است. صد و چهل فیلم ایرانی هم به بخش مسابقه راه پیدا کردند، اما به علت این پلتفورم‌ها هیچ ضمانتی برای امنیت آثار نمی‌داند از اکران آنلاین پرهیز کردیم. امسال، چون میهمان خارجی نداشتیم هزینه‌های پشتیبانی ما کمتر شده بود. ممکن است ناچار شویم فقط یک اختتامیه مجازی برگزار کنیم. همه این‌ها ممکن است هزینه‌های ما را پایین بیاورد. این تعطیلی‌ها نه تنها تولیدات فیلم کوتاه کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است. فیلم کوتاه، چون نیازمند پرده سینما نبوده است و به همین دلیل تولید فیلم کوتاه مورد استقبال قرار گرفته است. بازیگران و عوامل سینمای حرفه‌ای هم کمک‌های بیشتری به سینمای کوتاه کرده اند. زیرا رخوت سینمای بلند در فیلم کوتاه وجود ندارد. کرونا آسیب کمتری به فیلم کوتاه زده است.

مساله دوگانه سلامت و معیشت از اساس باطل است

کارشناسان رسانه در میزگرد این هفته به بحث و بررسی تاثیر کرونا در فرهنگ و هنر پرداختند.

آنچه در هشتاد و دومین قسمت از برنامه سینمایی هفت گذشت

امیر حسین مکاریانی در ابتدا عنوان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا سینما هم دچار آسیب شد. عده‌ای معتقدند نباید چراغ سینما خاموش شود و باید تولید محتوا ادامه پیدا کند، زیرا یک کالای استراتژیک است. در کل سینما در یک فضای استیصال است و نمی‌توان گفت چه چیز خوب است یا بد. اما نکته مهم این است که کارکرد مدیران چیست؟ آیا فقط وظیفه آن‌ها پیگیری کارهای جاری است یا باید یک تصمیم مهم برای برون رفت از این استیصال بگیرند؟ سینما بدترین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. اما آیا هیچ تصمیم خلاقانه‌ای از سوی مدیران و فعالان حوزه سینما وجود داشته است؟

آرش فهیم در ادامه افزود: مساله دوگانه سلامت و معیشت از اساس باطل است، زیرا هر دو آن‌ها باید در کنار هم باشد. تعطیلی پروژه‌های سینمایی برای حفظ سلامت کار اشتباهی است. زیرا هم معیشت و سلامت هنرمندان به خطر می‌افتد و هم جامعه دچار مشکل می‌شود، زیرا مردم احتیاج به کالای فرهنگی دارند. این اتفاق باید مدیریت شود. حتی قانون هم می‌تواند به آن ورود کند. مساله معیشت هم باید تامین شود. واقعا اگر این پروژه‌ها تعطیل شود سینما گران چگونه باید نان بخورند.

گفتنی است؛ میز نقد این هفته برنامه هفت باحضور مسعود فراستی، جواد طوسی و محمد تقی فهیم به نقد و بررسی فیلم سینمایی گاو ساخته داریوش مهرجویی پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

الوند: آنچه به سینمای ایران ضربه زده ویروس کرونا نیست بلکه مسئولان بی دغدغه و غیرمتخصصی است که برای سینما تصمیم گیری می کنند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیروس الوند کارگردان سینما در خصوص لزوم آینده نگری مدیران و سیاست گذاران فرهنگی کشور برای حفظ سینما در روزهای کرونایی گفت: آنچه به سینمای ایران ضربه زده ویروس کرونا نیست بلکه مسئولان بی دغدغه و غیرمتخصصی است که برای سینما تصمیم گیری می کنند! مسئولانی که نفس سینما را جدی نگرفته و باعث شده اند سینمای ایران روز به روز بیشتر دچار افت شود و به همین علت است که ما حتی قبل از شیوع و گسترش ویروس کرونا هم شاهد کاهش شدید مخاطب در سینما بودیم!

کارگردان فیلم های سینمایی «دست های آلوده» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه اگر کرونا هم نباشد در سینما امنیتی وجود ندارد. باید فرصت درست در عرضه آثار باشد تا سینما روی پای خودش بایستد اما این فرصت ها قبل از کرونا هم از بین رفته بود.

الوند با بیان اینکه فروش پایین فیلم ها و عادت مردم برای تماشای فیلم در خانه بسیار آسیب زننده است اظهار داشت: متأسفانه سیستم شبکه نمایش خانگی مردم را بد عادت و آن ها را به خانه نشینی برای تماشای فیلم ترغیب کرده است. این بسیار ناراحت کننده است که مردم عادت رفتن به سینما را فراموش کنند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اینکه ما بخواهیم همه مشکلات دامنه دار سینمای ایران را به گردن کرونا بیندازیم اصلاً درست نیست! ما سال ها است در سینمای ایران شاهد مشکلات ریز و درشت و متعددی هستیم که هیچ یک از مدیران سینمایی علیرغم وعده های شان آن ها را برطرف نکردند. ما با مسأله قاچاق فیلم در سینمای ایران روبرو هستیم. دانلود غیرقانونی و فقدان قانون کپی رایت آسیب جدی به سینمای ایران وارد کرده و متأسفانه مسئولان دست روی دست گذاشته و فقط نظاره گر این مسأله هستند.

وی یادآور شد: ما حتی قبل از انقلاب هم همواره تأکید داشتیم دولت و حکومت باید سینما را صنعت تلقی کند چرا که اگر به عنوان صنعتی که محتوای فرهنگی دارد به سینما نگاه شود به خودی خود بخش عمده ای از مشکلات هنرهفتم برطرف می گردد. بنده طی ۵۲ سالی که در این کار هستم خیلی پیگیر شدیم که سینما، صنعت تلقی شود؛ مدیران هم همواره وعده می دادند که دغدغه ما را پیگیری می کنند اما هرگز چنین چیزی عملی نشد!

کارگردان فیلم های سینمایی «مزاحم» و «برگ برنده» با تأکید بر اینکه سینما هر روز تنهاتر و بی یاورتر و بی پشتیبان تر از گذشته می شود متذکر شد: ما باید آگاه باشیم، سینمایی که رانتش مردم باشند سینمایی موفق است. سینمایی که سفارش کار را از مخاطب بگیرد سینمایی درست است اما در کشور ما این گونه نیست. بنده معتقدم رسانه ها می توانند کمک بزرگی برای  فیلمسازان باشند و به آن ها بگویند که باید چه فیلمی بسازند چرا که رسانه ها به عنوان یک جامعه آماری و اطلاع رسانی بهتر از ما اطلاع دارند که مثلاً در این شرایط مردم دنبال آثار فرهنگی هستند یا تفریحی یا حتی ناسیونالیستی و… یا مجموعه ای از همه این موارد!

این فیلمساز در همین راستا تصریح کرد: بنده باز هم تکرار می کنم، درست است که کرونا همه مناسبات سینما را بر هم زده اما اگر کرونا برود باز هم سینمای ما رها شده و بی پشتیبان و بی حامی جدی است مگر اینکه مسئولان کنار بروند و تصمیم گیری برای سینما دست خود اهالی سینما باشد چون آن ها کارشان سینما است و بهتر از مسئولان بی تخصص می دانند باید برای رشد و اعتلای سینما چه کاری انجام دهند.

الوند در پایان این گفتگو افزود: چه کسی از سینماگرانی که سال ها سابقه دارند بهتر می توانند برای سینما تصمیم گیری کنند؟ من امیدوارم به زودی اداره سینما به دست سینماگران دغدغه مند و سینه سوخته سپرده شود تا شاید از این رهگذر بتوان بخشی از مشکلات متعدد که بر سر راه سینما است را برداشت!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داوران فصلِ دوم جایزه کتاب ماه و سال کانون معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اسامی داوران فصل تابستان نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان برای داوری کتاب‌های برتر ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، مصطفی رحماندوست دبیر جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان با اعلام این خبر گفت: مجید راستی، مرجان فولادوند، افسانه شعبان‌نژاد، بابک نیک‌طلب و عبدالحکیم بهار به ترتیب داوران بخش‌های داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان و مروّج کتابِ فصلِ تابستان این جایزه هستند.
رحماندوست افزود: فرآیند انتخاب و بررسی آثار رسیده به دبیرخانه شامل کارشناسی ابتدایی، بررسی کارشناسان شورای تخصصی شامل کارگروه‌های شعر کودک، شعر نوجوان، داستان کودک و داستان نوجوان، تعیین نامزدهای دریافت جایزه از سوی کارگروه‌ها و بررسی نهایی هیأت داوران برای معرفی یک کتاب در هر ماه است.
او اضافه کرد: جعفر ابراهیمی، کبرا بابایی و سیدسعید هاشمی «کارگروه شعر کودک»، حسین تولایی، مریم زندی و سیدحبیب نظاری «کارگروه شعر نوجوان»، جعفر توزنده‌جانی، سولماز خواجه‌وند و مجید راستی «کارگروه داستان کودک» و جمال‌الدین اکرمی، شهلا انتظاریان و محمدرضا مرزوقی «کارگروه داستان نوجوان» فصلِ تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان را تشکیل می‌دهند.
دبیر نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان در مورد انتخاب داوران اولیه و پایانی هر فصل این جایزه توضیح داد و گفت: تلاش کردیم که این داوران در هر فصل با فصل قبل متفاوت باشند و در مجموع از توان‌مندی نویسندگان و شاعران اهل نظر استفاده کنیم.
رحماندوست یادآور شد: در شورای سیاست‌گذاری این جایزه تصمیم گرفتیم که در هر دوره افراد جدیدی به مجموعه اضافه شود و چند داور مشخص در همه دوره‌ها داوری آثار را بر عهده نداشته باشند.
او همچنین گفت: در داوری پایانی هر فصل یک مروج کتاب‌خوانی به داوران اضافه شد تا از کسانی که در راه توسعه کتاب‌خوانی فعالیت می‌کنند نیز بهره‌مند شویم.
رحماندوست در ادامه خاطرنشان کرد: در فصل بهار ۱۳۹۹ کتاب «راز جنگل هزار دستان» برنده جایزه مرغک سیمین فروردین، کتاب شعر «نخودی نرو تو دیگ آش» برنده مرغک سیمین اردیبهشت و کتاب «یک آدم نقاشی کن» برنده مرغک سیمین خرداد این رویداد ادبی شدند.
یادآوری می‌شود حسین فتاحی، عباس جهانگیریان، محمود پوروهاب، آتوسا صالحی و اسماعیل آذری‌نژاد به ترتیب در بخش‌های داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان و مروّج کتاب، داوری فصل بهار جایزه کتاب و ماه سال کودک و نوجوان را بر عهده داشتند.
همچنین محمود پوروهاب، بابک نیک‌طلب و سعیده اصلاحی «کارگروه شعر کودک»، احمد میرزاده، مهرنوش قربانعلی و مهدیه نظری «کارگروه شعر نوجوان»، جعفر توزنده‌جانی، مجید راستی و افسانه گرمارودی «کارگروه داستان کودک» و حسن احمدی، شهلا انتظاریان و محمدعلی گودینی «کارگروه داستان نوجوان» فصل بهارِ جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع