فعالان فرهنگی در فضای مجازی دست به کار شوند
اسماعیلی گفت: کرونا نباید مانع از فعالیتهای فرهنگی شود چراکه بسترهای مختلفی از جمله فضای مجازی برای کار وجود دارد.
اسماعیلی گفت: کرونا نباید مانع از فعالیتهای فرهنگی شود چراکه بسترهای مختلفی از جمله فضای مجازی برای کار وجود دارد.
سینماپرس: سید احد میکاییل زاده، از ادای احترام شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به مقام شهیده مدافع سلامت، پرستار مریم رحیمی خبر داد.
به گزارش سینماپرس، سید احد میکاییل زاده، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: با هدف تکریم از رشادتها و فداکاریهای کادر درمان در مواجه با بیماری کرونا و مقام شامخ شهدای جبهه سلامت، شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به مقام شهیده مدافع سلامت، پرستار مریم رحیمی ادای احترام میکند.
وی افزود: شهیده مریم رحیمی، پرستار ۲۷ساله بیمارستان شهید رجایی شیراز بود که در جبهه مقابله با کرونا، به مقام شهادت نائل شد.
میکائیل زاده ادامه داد: حس مسئولیتپذیری و فداکاری این شهیده بزرگوار به حدی بود که حتی در شرایطی که ۷ ماهه باردار بود، همچنان در عرصه خدمترسانی در بیمارستان فعالیت کرد تا در نهایت به فیض شهادت نائل شد.
مریم رحیمی، پنجمین پرستاری است که در استان فارس بر اثر کرونا، به مقام شهادت رسید، فرزند این شهیده نیز گرچه به دنیا آمد اما تنها پس از چند ساعت بعد از تولد درگذشت.
مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخشهای «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمیمیرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار میشود.
سینماپرس: حمیدرضا قطبی به تحلیل و بررسی لزوم حضور قهرمان واقعی در فیلمهای سینمایی، پرداخت.
به گزارش سینماپرس، حمیدرضا قطبی کارگردان سینما درباره چرایی استفاده نکردن از قهرمان واقعی در آثار سینمایی و احساس نیاز آن بیش از هر زمان دیگری به خبرنگاران جوان، گفت:سالهاست از معنا و مفهومی که در سینما تعریف میشود فاصله گرفته ایم و تعریف من از سینما و فیلمهایی که میبینم چیزی نیست که الان با آن مواجه هستیم.
وی افزود: یکی از عناصری که سینما را سینما میکند قهرمان ها و فیلمهایی است که قهرمان محور هستند و البته آثاری که همیشه با اقبال روبرو میشدند قهرمان پرور بودند. کاراکتری که حادثه میآفریند، درگیر میشود، درام ایجاد میکند و امید به آینده را با زنده ماندن یا حتی مردنش به وجود میآورد.
او ادامه داد: سینمایی که ما را جادو کرد و شیفته آن شدیم این نیست، این سینما ما را به بستر دیگری میبرد. یک زمانی در ایتالیا سینمای نئورالیسم درست شد و واقع گرایی شکل و شمایلی پیدا کرد برای اینکه انسان از حالت فردی خارج شد و حرکت جمعی در مقابل بشریت قرار گرفت، سینمای نئورالیسم و بعد رئالیسم سوسیالیستی که در حقیقت مردم باید حرکت کنند و محور اصلی آنها هستند همه اینها باعث شد به یک سینمای اجتماعی روی بیاوریم که درونش دردهای جامعه بزرگ میشود و برای مبارزه با آن آدمهای معمولی را مشاهده میکنیم که سعی دارند با معضلات و مشکلات مقابله کنند و در حقیقت درام از دل این به وجود میآید، حالا برخی از مشکلات را با کمک یکدیگر میتوانند از بین ببرند و یا نمیتوانند حل کنند که فیلمهای به اصطلاح تلخ با درون مایههای تراژیک از دل این به وجود میآید. این یعنی انعکاس زندگی و جادو نیست، سینما برای من معنی جادوگری دارد یعنی هنری که فراتر از زندگی واقعی ما و اجتماعی است که میشناسم و در همسایگی من قرار دارد.
کارگردان «جامه دران» بیان کرد: وقتی فیلمهای این سالها را میبینم به خصوص با روی کارآمدن دوربین روی دست، فضای دیجیتال و … متوجه میشوم بهشدت از سینما، زییاشناسی، قاب بندی و همه آنهایی که میتوانست تاثیرگذار باشد فاصله گرفتیم. متاسفانه آن تصویرهای زیبا از بین رفت و ما ماندیم و درد وگرفتاری و بدبختی که سینما نیست بلکه دوربین روی دست و تهیه گزارشی است برای اینکه فقط تصویری از جامعه را نشان بدهند و بگویند چنین چیزهایی داریم، من اینها را سینما نمیدانم.
این کارگردان تصریح کرد: به طور قطع بخشی از سینمایی که جادو میکند حضور قهرمانهایی است که فراتر از آدمهایی هستند که در کنار هم زندگی میکنند اینها قهرمانهای نئورالیسم و کوچه بازار نیستند افرادی هستند که ما را به آینده میبرند و به چیزهایی که فراتر از ماست امیدوار میکنند، برای همین ملت تقریبا فقیر هند قهرمانانش را دوست دارد، چون به آنها امید میدهند و میگویند ما میتوانیم دنیا را عوض کنیم.
قطبی اظهار کرد: البته که قهرمان فیلمها باید تمام مشخصهها ومولفهها را داشته باشند یعنی باید زیبا، کاریزماتیک، دارای جثه و قد و قامت درستی باشد. قبلا میگفتند اینها کلیشه هستند، اما واقعیت اینجاست همین کلیشهها همیشه بودند و به درد سینما خوردند منتهی باید با آنها فیلمهای بزرگ ساخت و ساده و سبک برخورد نکرد.
کارگردان «قطار آنشب» گفت: در هند مردم با همه سختیهای اقتصادی برای رفتن به سینما و دیدن قهرمان پول میدهند، چون اگر امیدشان را از آنها بگیرید دیگر چیزی ندارند و این امید در سینما شکل میگیرد در فضای تاریک و ساکت میبینند که میتوان به هدف رسید و قدرتمند بود.
وی افزود: همین کشور هند با چنین قهرمان سازی در فیلم ها، صنعت سینما را میچرخاند و درآمدزایی خوبی دارد از سویی در سالهای اخیر حجم تولید فیلمهای عالی آنها زیاد شده است، چون پشتوانه اصلی که همان مردم هستند را دارد و قطعا فرهنگ سازیهای خودشان هم در دل فیلمها میگنجانند.
قطبی در پایان گفت: اینکه فقط بخواهیم فیلمی تولید کنیم اتفاق حرفهای و درست نیست، باید طوری کار کنیم که صنعت سینما بچرخد و در این چرخش اتفاقات مثبت برای همه رخ میدهد.
سینماپرس: حسن نقاشی مستندساز با اشاره به تاثیر کرونا بر چرخه تولید و اکران سینما، تغییر نگاه به سینما از یک هنر سرگرمکننده به هنر تفکربرانگیز را حاصل همین رخدادهای جهانی دانست.
به گزارش سینماپرس، حسن نقاشی مستندساز در گفتگو با مهر درباره برگزاری چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: در جهان امروز هر پدیده غیرقابل پیشبینی میتواند شرایط حیات جمعی را دگرگون کند. همانطور که یک پدیده طبیعی مانند زلزله یا سیل توانسته طبع و طبیعت فرهنگ یک قوم و ملت را متحول کند، جنگها و فروپاشی قدرتهای کوچک و بزرگ هم همیشه نوعی تحول به همراه داشته و خیلی از خلاقیتهای تجربی سینما در گیر و دار جنگ جهانی دوم پدید آمده است.
وی افزود: تغییر نگاه سینما از هنر سرگرمکننده به هنر تفکربرانگیز، حاصل همین رخدادهای جهانی است. امروز هم یک ویروس، شیوههای متداول را برهم زده است. چه کسی میتوانست به فوتبال بی تماشاچی، به کلاسهای درس مجازی، به هزاران آموزش فنی و عملی که محتاج به اجتماع و تمرین بود و اکنون به صورت آنلاین برگزار میشود، فکر کند؟
کارگردان مستند «شاه جهان» در ادامه صحبتهایش بیان کرد: سینمای پیشرو ضرورت شیوه پخش و نمایش خود را بهمنزله حیات نوین میپذیرد و اگر بستر اکران آنلاین مهیا باشد، چه بسا با استقبال جامعه مواجه میشود. همیشه به این محدودیت اکران در جشنوارههای داخلی نقد داشتم. چراکه بسیاری از علاقهمندان سینمای مستند به دلیل اکران سنتی، مجبور به حضور در فستیوال بودند.
این مستندساز در ادامه افزود: هر چند این موضوع به آمار و ارقام استقبال مخاطب از فستیوال کمک میکند اما هزینههای سفر و اقامت و حضور در جشنواره سینمای مستند موجب میشد تا خیلیها فرصت بررسی آثار یک ساله را از دست بدهند. حالا خواسته یا ناخواسته، کرونا به ما آموخت میتوان این باور سنتی را دگرگون کرد، از سفرها کاست و تنها به مدد اینترنت و حضور آنلاین تا دورترین نقاط ایران به تماشا و ارزیابی آثار مستند نشست.
کارگردان مستند «نوروز پارسی» درباره برگزاری جشنوارههای مختلف سینمایی در دوران بعد از کرونا دارد گفت: این شیوه سالهاست که در غرب محک زده شده و پس از آزمون و خطاهای فنی، به نوعی اکران حرفهای بینقص رسیده است. بنابراین تردید ندارم که بعد از این، اکران اینترنتی با هم ما خواهد بود.
این مستندساز در ادامه عنوان کرد: در این شرایط بحرانی، باید اکران اینترنتی را به فال نیک گرفت. بیشک باتوجه به اینکه جشنواره «سینماحقیقت» همیشه الگوی مناسبی برای سایر جشنوارههای ملی و بینالمللی بوده است، در ادامه از تجربیات این جشنواره برای برگزاری دیگر رویدادهای سینمایی استفاده خواهد شد. به این ترتیب شاید به این وسیله مقداری به برگزاری جلسات انتخاب آثار و داوری آنها، میزگردهای سینمایی و اکران که همیشه دغدغه سینمای مستند بوده و هست، کمک شده و از برگزاری آنلاین بتوان به خوبی بهره برد.
نقاشی در بخش دیگری از صحبتهایش با تاکید بر این نکته که بدون شک سرمایهگذاری در حوزه اکران مجازی و اینترنتی در انتظار جوامع پیشروی فرهنگی است، گفت: هر چند امیدوارم برپایی فستیوال به شیوه سنتی ادامه داشته باشد، اما تماشای آثار مستند یا حتی نمایش همزمان فیلمهای اکران، موجب رونق روزافزون و تحول فرهنگی میشود.
کارگردان مستند «خسروانی» افزود: در روزنامه خواندم بیماری همهگیر کرونا موجب بالا رفتن تیراژ کتاب در بسیاری از کشورهای جهان شده است، چراکه مردم فرصت بیشتری برای مطالعه یافتهاند. این مطلب به ما یادآوری میکند که به لحاظ فرهنگی در چه جایگاهی هستیم.
این مستندساز در پایان یادآور شد: قطعاً برپایی جشنواره «سینماحقیقت» و اکران آنلاین آزمونی برای سینمای ایران است. در واقع مشتاقانی نظارهگرند تا در صورت به سرانجام رسیدن این رخداد فرهنگی، سرمایهگذاری جدیتری در این حوزه داشته باشند. شرایط حاضر با نظریه ژان بودریار فیلسوف فرانسوی میخواند، آنجا که میگوید، شاید شکل و بافت ارائه اثر هنری آنقدر مهم نیست، آنچه اهمیت دارد واقعیت است. واقعیت رسالت سینمای مستند است. امید که سینمای ما، این گوهر را از کف ندهد.
چهل روز از فراغ خسرو آواز ایران، محمدرضا شجریان گذشته؛ هنرمندی که اشعار حافظ و سعدی، شاعران پرآوازه شیرازی همواره دستمایهی بسیاری از آثارش بوده و در اولین کنسرتش، شیراز هم جزو مقاصدش قرار داشته است.
سینماپرس: معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، «رادیو مقاومت» را راه اندازی میکند.
به گزارش سینماپرس، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گرامی داشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، «رادیو مقاومت» را با رویکرد تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و با هدف شناخت و شناساندن مکتب سردار شهید سلیمانی به جامعه، برای فعالیت در بازه زمانی ۱ دی ماه تا ۳۰ دی ماه راه اندازی میکند.
در همن رابطه رضا کوچک زاده مدیر شبکه رادیویی مقاومت در گفتوگو با خبرگزاری فارس گفت: معرفی و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ اصیل ایثار و شهادت، برگرفته از مکتب متعالی اهلبیت (ع) و متأثر از اندیشهها و سیره امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) از مهمترین اولویت هایی ست که رادیو مقاومت را از ابتدای دی ماه به مدت ۳۰ روز به روی آنتن می برد.
وی ادامه داد: در این فصل از رادیو، مفاهیمی همچون: تبیین شناختی مقاومت، مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی، توصیف دستاوردهای مقاومت، معرفی چهره های شاخص این حوزه، درنگی بر موضوع دشمن و دشمن شناسی و شناحت حوزه جغرافیایی مقاومت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهارداشت: رادیو مقاومت با آنتن ۲۴ ساعته و پوشش سراسری تلاش دارد تا با بررسی چیستی مفهوم مقاومت، ابعاد، زمینهها، پیامد، چشمانداز مقاومت و ارائه مدل مفهومی آن در اندیشه امامین انقلاب بهعنوان مؤلفهای تعیینکننده در پیشرفت جامعه اسلامی، تبیین مفهوم بصیرت و دشمن شناسی و … در کنار معرفی زندگی و مشی مجاهدانه شهید «سپهبد قاسم سلیمانی»، دلیر بی نظیر جریان مقاومت، را در این رسانه مورد بررسی جدی تر قرار دهد.
کوچکزاده تصریح کرد: تبیین «محور مقاومت؛ جبهه جهانی اسلام و مکتب شهید سلیمانی» در فراخنای ژئوپلیتیک جهان اسلام از سوریه، فلسطین و لبنان تا یمن، عراق، افغانستان، پاکستان و سایر نقاط دنیای اسلام و حتی ملت های آزادیخواه جهان، از جمله مهمترین ماموریت این شبکه رادیویی در بازه فعالیت آن است.
وی ادامه داد: بازه زمانی دی ماه با دو مناسبت مهم ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و ۱۳ دی سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان نماد عینی و نظری نظریه مقاومت، نمایان است. که مورد توجه این رادیو قرار خواهد گرفت. امید اینکه این رادیو در زمینه طرح و معرفی قهرمانان مقاومت و الگوهای عرصه جهاد و مقاومت موفق عمل کند.
به گزارش فارس، علاقه مندان می توانند رادیو مقاومت را از ابتدای دی ماه علاوه بر موج fm ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز از طریق نصب برنامه کاربردی ایرانصدا بر روی گوشی تلفن همراه خود هم شنونده باشند و از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ با این شبکه در ارتباط باشند. همچنین در شبکه های اجتماعی رادیو مقاومت را به نشانی @radiomoghavemat دنبال کنند.
همچنین علاقه مندان برای شرکت در فراخوان طرح و ایده و تولید برنامه برای این رادیو می توانند آثار و یا طرح های پیشنهادی خود را به شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ تا ۱۰ آذر ماه ارسال کنند.
سینماپرس: یاسر عرب کارگردان فیلمهای داستانی «طوسی چرکتاب» و «محاکمه» پیش تولید «چالش» را آغاز کرد.
به گزارش سینماپرس، یاسر عرب که کارگردانی دو فیلم داستانی «طوسی چرکتاب» و «محاکمه» را در کارنامه خود دارد، درباره جدیدترین اثر خود گفت: «چالش» اثری متفاوت در روزگاری متفاوت است. ایده اولیه این فیلم چند سال پیش به ذهن من آمد، اما باتوجه به پیش فرضهای کیفی که در ذهنم بود شرایط تولید آن فراهم نشد.
وی افزود: تجارب فنی که در آثار گذشته به دستم آوردم این جسارت را به من داد تا به سمت ساخت فیلمی بروم که قواره کیفی آن بی اغراق و بدون زیاده گوییهای معمول، فراتر از سطح کیفی تولیدات روز سینمای ایران است.
این کارگردان ادامه داد: فیلم با وجود اینکه تمام مشخصههای ژانری خود را یدک می کشد، اما در روایت، ساختاری کاملا نو و تا حدودی ساختارشکنانه دارد. به حدی که از یک جایی به بعد بخشی از عناصر ژانری اش را از دست می دهد، اما در فینال به یک غافلگیری منحصر به فرد منجر می شود. این فیلم با تمام بداعت هایی که در فرم خواهد داشت، برای من خاطره فضای نوآرهایی نظیر به دور از گذشته ژاکترنر یا گان کریزی (دیوانه تفنگ) ژوزف اچ لوئیس که جزو آثار محبوبم هستند را زنده می کند.
عرب در ادامه با انتقاد از مشکلات و موانعی که سر راه فیلمسازی در ایران وجود دارد خاطرنشان کرد: ما در شرایطی هستیم که سرمایه سالاری در سینمای ما موج میزند و اهداف اکثر قریب به یقین فیلمها نه خروجی کیفی استاندارد، بلکه تنها تضمین سود سرمایه گذارست. این موجب میشود که جرات ساختن فیلمهای متفاوتی چون «پنجره خاکستری» از بین برود اما من در سینما یادگرفتهام به جای حرف زدن و غرغر کردن بجنگم و پوست کلفت باشم! باید بپذیریم که سینمای ما در زندان کمدیهای هجو و فیلمهای اجتماعی بی سر و ته محبوس شده و به سختی نفس میکشد.
وی اضافه کرد: تجربههای ژانری نظیر «پنجره خاکستری» در فضای تولیدات سینمای ایران جایی ندارند. قصه و کشش دراماتیک در فیلمها به شدت کمرنگ شده و شخصیت پردازی در فیلمنامهها عملا رنگ باخته و وجود ندارد. در «اتاق مرگ» سعی دارم تا یکبار دیگر تاکید کنم سینمایی که قصه داشته باشد علی رغم همه عناصر تکنیکی، درانتها یک کل واحد را خلق کرده و فرم به گونهای پیش چشم مخاطب قرار میگیرد که واجد جاذبه دراماتیک بوده و او را قانع میکند.
این کارگردان با اشاره به قطعی شدن بازیگر نقشهای اصلی تصریح کرد: محوریت انسان در آثار من با جدیت مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین نیمی از بازیگران اصلی این فیلم را بازیگران بومی استان خوزستان تشکیل میدهند و فیلم همزمان در لوکیشنهای تهران و اهواز تولید خواهد شد.
عرب در پایان صحبتهای خود گفت: در این روزهای سختی که درگیر ویروس مرگبار کرونا هستیم، بیش از پیش بایستی مراقب این باشیم تا مبادا در گیر و دار این اوضاع و احوال چراغ سینما خاموش شود.
سینماپرس: حسین قناعت گفت: اولویت اکران دو فیلم «سلفی با رستم» و «والدین امانتی» نمایش در سینماها است.
به گزارش سینماپرس، حسین قناعت کارگردان سینما درباره اکران سالن یا آنلاین «سلفی با رستم» و «والدین امانتی» به خبرنگاران جوان، گفت: از آنجایی که اولویت ما اکران عمومی است نه آنلاین و الان هم شرایط مناسبی نیست پس صبر میکنیم تا به وضعیت بهتری برسیم بعد در سینماها نمایش خواهیم داد.
وی افزود: از آنجایی که در اکران آنلاین در کوتاهترین زمان فیلمها قاچاق و در فضای مجازی پخش میشود و پس از آن شبکههای ماهوارهای هم به راحتی پخش میکنند چه تضمینی برای بازگشت سرمایه است؟
قناعت عنوان کرد: امیدواریم هرچه زودتر این کابوس ویروس کرونا از بین برود و سینماها به حالت قبل برگردند تا بتوانیم در کنار خانوادهها و بچهها با امنیت کامل فیلمها را ببینیم.
گفتنی است فیلمهای «سلفی با رستم» و «والدین امانتی» به کارگردانی حسین قناعت در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان نمایش داده شد.
قطعه «ققنوس» عنوان یکی از تازه ترین آثار پویا سرایی آهنگساز و نوازنده موسیقی است که به مناسبت یادبود چهلمین روز درگذشت محمدرضا شجریان با صدای سالار عقیلی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: اگر میخواهیم تولیدات را متوقف کنیم آیا گزینه دومی جلوی پای هنرمندان گذاشته ایم، هنرمندی که چند سر عائله دارد چگونه باید با یک ماه تعطیلی کنار بیاید، قطعا او هم از خطر کرونا آگاه است اما خرج خانواده وی را چه کسی می دهد، به همین دلیل مجبور است که برای امرار معاش سر کار برود.
به گزارش سینماپرس، پروانه معصومی در گفتوگو با میزان، پیرامون شروع موج سوم بیماری کرونا گفت:شاید روز اول که این بیماری با ما همراه شد هیچکس فکرش را نمیکرد که تا این حد درگیر آن شویم، در ماههای اول پزشکان به رعایت بهداشت تاکید کردند اما متاسفانه خودمان هم بی تقصیر نبودیم و می توانستیم که بیشتر رعایت کنیم.
وی در همین راستا ادامه داد: آمار هفته گذشته مبتلایان و درگذشتگان بیماری کرونا غم انگیز است، شخصا بابت این اتفاقات به شدت ناراحتم و از مردم میخواهم که در این شرایط مسافرت نروند، اگر شهر تعطیل شده در خانه بمانند تا بالاخره این ویروس منحوس از بین برود.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره تعطیلی تولیدات تصویری به دلیل شیوع بیماری کرونا اضافه کرد: اگر میخواهیم تولیدات را متوقف کنیم آیا گزینه دومی جلوی پای هنرمندان گذاشته ایم، هنرمندی که چند سر عائله دارد چگونه باید با یک ماه تعطیلی کنار بیاید، قطعا او هم از خطر کرونا آگاه است اما خرج خانواده وی را چه کسی می دهد، به همین دلیل مجبور است که برای امرار معاش سر کار برود.
وی در همین رابطه ادامه داد: شخصا با اینکه همه چیز تعطیل شود و کرونا ریشه کن گردد موافقم اما نمی توان بی برنامه تعطیل کرد، شاید خود من ماه هاست کار نکرده باشم اما به هیچکدام از همکارانم که سر کار هستند هم خرده نمی گیرم.
بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» با نقد مسافرت های تفریحی در دوران کرونا اضافه کرد: من خارج از تهران زندگی میکنم و به واسطه نزدیک بودنم به شهر رشت و استان گیلان شاهد این هستم که طی روزهای گذشته سیل مسافران به این استان روانه شده است، این اتفاق از نظر من اصلا درست نیست، زیرا چه توجیحی دارد وقتی مردم در خطر مرگ قرار دارند ما با خودخواهی خود جان آنها را به خطر بیندازیم. وی در همین راستا ادامه داد: بدون شک در خانه ماندن برای همه ما سخت است، اما چاره چیست، باید بین مسافرت کردن و جان عزیزانمان یکی را انتخاب کنیم، از نظر من تنها با حفظ بهداشت و در خانه ماندن می توان از شرایط فعلی بیماری کرونا خارج شد.
بازیگر سریال «حضرت یوسف (ع)» درباره خانه نشینی خود در ماههای گذشته اضافه کرد: باور کنید من ترس از خانه بیرون آمدن را دارم، تمامی خریدهایم را با تلفن و به صورت هفتگی انجام می دهم زیرا می دانم در این سن اگر مبتلا به بیماری شوم خطر بیشتری مرا تهدید می کند.
وی رفتار اجتماعی مردم را مهمترین عامل در کاهش بیماری کرونا خواند و اضافه کرد: هرچه هست از خود ما بر میآید، اگر خودمان نخواهیم به هیچ وجه این بیماری تمام نمیشود، به تازگی مقام معظم رهبری درباره چگونگی عزاداری ماه محرم و صفر بیاناتی فرموده اند، از نظر من کلام ایشان برای همه ما فصل الخطاب است، پس نباید کاسه داغتر از آش باشیم.
معصومی درباره دلیل دوری خود از بازیگری خاطرنشان کرد: اینکه فکر کنم در میان جمع عظیمی از عوامل پشت صحنه باشم تنم را می لرزاند، به همین دلیل ترجیح می دهم کار نکنم، به دوستان دیگرم که مشغول فعالیت هستند خرده نمی گیرم اما بدون شک آنها هم با ریسک زیادی و به دلیل تامین معیشت خود سر کار می روند.