X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

جریان تئاتر مقاومت تا امروز به پختگی خوبی رسیده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین مسافر آستانه از دبیران سابق جشنواره تئاتر مقاومت معتقد است در ابتدا این مفهوم به‌صورت خودجوش و توسط هنرمندان شکل گرفته است.

به گزارش سینماپرس، در ادامه پرونده بررسی جشنواره تئاتر مقاومت، میزگردی در تسنیم و با حضور حسین مسافر آستانه و امیر نصیربیگی از دبیران سابق این جشنواره و حمید نیلی دبیر فعلی جشنواره تئاتر مقاومت تشکیل شد که در قسمت اول آن شاهد گفت‌وگو با حسین مسافر آستانه از هنرمندان و مدیران پیشکسوت این عرصه هستیم و در این گفت‌وگو به بیان تاریخچه شکل‌گیری جشنواره تئاتر دفاع مقدس، علل تعطیلی آن و بررسی شرایط فعلی این جشنواره خواهیم پرداخت.

در ادامه شاهد این گفت‌وگو خواهید بود:

*در رابطه با تئاتر مقاومت و تأثیرگذاری آن در بدنه تئاتر و اهمیت این موضوع بفرمایید.

مسافرآستانه: تئاتر مقاومت در کشور ما از دل دفاع مقدس برآمده است، چون پیش ‌از این چیزی به‌نام مقاومت نداشتیم و دفاع مقدس بوده است و حال این تئاتر دفاع مقدس از اینجا آمده است که طبیعتاً هر اتفاق بزرگی که در جامعه رخ می‌دهد همه هنرها از جمله تئاتر از آن متأثر خواهند بود، یعنی تئاتر و سایر هنرها به‌نوعی نسبت به رویدادهای محیط‌های خودشان و کشورشان در سطح ملی حتی رویدادهای جهان در سطح بین‌المللی واکنش نشان می‌دهند. خب، ما با یک اتفاق خیلی مهمی روبه‌رو بودیم به‌نام دفاع مقدس که در تاریخ ما بی‌نظیر است، این‌همه رشادت‌هایی که مسئولیت‌های اداری و خدماتی هم به دوششان نبوده است ولی ملت ایران به‌دلیل عِرق ملی خودشان و عرق مذهبی خودشان و پایداری‌شان به انقلاب باعث شده است بیان اتفاقی را رقم بزنند که ما در تاریخ، بالاخص در تاریخ خودمان کمتر سراغ داریم، طبیعتاً تئاتر نمی‌توانست به چنین امر مهمی بی‌تفاوت بماند، بنابراین همان زمان توسط خود هنرمندان تئاتر واکنششان نسبت به این امر این بوده است که آثاری را خلق کنند و در اوایل بنا بر دلایلی برای پشتیبانی از این رویداد بزرگ و ایجاد هیجان و ترویج عمومی حمایت از جبهه و مقاومت در جبهه دشمن بوده است که تئاتر هم موضعش متأثر از این موضوعات بود.

تئاتر، تئاتر مقاومت،

*این اتفاق و تأثیرپذیری به‌صورت هدایت‌شده بود یا خودجوش و از دل هنرمندان شکل گرفت؟

مسافرآستانه: این رویداد خودجوش ‌شکل گرفت، یعنی هنرمندان تئاتر بنا بر تعصب شخصی خودشان نسبت به این امر واکنش نشان دادند، آثار متعددی را چه پشت جبهه و چه در خود مناطق جنگی روی صحنه بردند. خیلی اوقات اکثر رزمنده‌ها از بستر تئاتر استفاده کردند تا تبلیغ برای حضور مقابل دشمن را به‌صورت یک اثر نمایشی ارائه بدهند و به این امر کمکی کرده باشند. خیلی از رزمنده‌ها بدون داشتن هیچ‌گونه سابقه تئاتری خاصی واکنششان را از طریق تئاتر انجام دادند، بنابراین آن زمان با آثاری سروکار داشتیم که آثار سطحی و تبلیغاتی و هیجانی بودند و خیلی تحلیلگرایانه نسبت به این امر نبودند و بسیار شعارمدارانه بودند و البته که این شعارها لازم و ضروری بوده است و به‌عنوان یک اتفاق منفی از آن یاد نمی‌کنم. این شعار که همه ملت و همه هنرها یکپارچه در حمایت از دفاع مقدس سر داده می‌شد و کل ملت ایران در خیابان‌ها شعار حمایت می‌دادند، از جنگ جنگ تا پیروزی و این شعار را سرلوحه همه شعارهای خود قرار می‌دادند، تئاتر هم در همین راستا کار می‌کرد. و گاهی ما با آثار کمدی خیلی ویژه‌ای در آن دوره سروکار داشتیم که پیش از آن سابقه‌ای در تئاتر کشور نداشت. آثار کمدی این بود که برای تقویت روحیه رزمندگان ما و تضعیف روحیه دشمن، آنان را به‌سخره می‌گرفت و کمدی‌های از این‌ دست خلق می‌کرد که خیلی در زمانه خودشان تأثیرگذار بود و الآن نباید راجع به جایگاه هنری آن‌ها صحبت بکنیم، کارکرد آن آثار در آن دوره بسیار ضروری بود.

*این جریان از کجا منجر به تشکیل جشنواره شد؟

مسافرآستانه: در ادامه متولیان فرهنگی به این فکر افتادند که این حرکتی که شروع ‌شده است باید یک‌جوری ساماندهی شود و این ساماندهی را با برگزاری جشنواره آغاز کردند. یکی دو جشنواره کوتاه‌مدت را من یادم هست که برگزار شد و حتی خود ارتش یک جشنواره‌ای را راه انداخت تحت عنوان جشنواره تئاتر فتح و یک جشنواره‌ای خودجوش از بسیجیان شکل‌گرفته بود تحت عنوان جشنواره تئاتر سنگر که البته خیلی دیری نپاییدند، تا اینکه از سوی مدیران حفظ آثار یک جشنواره‌ای تحت عنوان جشنواره دفاع مقدس در سال ۱۳۷۲ بنیان گذاشته شد، یعنی بعد از اینکه جنگ تمام شد و ما شاهد بسیار از آثار متنوع بودیم که حاصل جنگ بود و حالا نیاز به ساماندهی داشت و نیاز به حمایت و هدایت داشت تا تبدیل به یک فرهنگ ماندگاری در تئاتر بشود که نه‌تنها این فرهنگ خاطرات روزهای دفاع مقدس را به فراموشی نسپرد بلکه نگاه بسیار عمیق‌تری هم نسبت به آن داشته باشد، به‌عنوان اینکه آن فرهنگ بخشی شود از زندگی فرهنگی و اجتماعی بعد از جنگ ما.

این جشنواره در آن سال بنا نهاده شد و خیلی در آن زمان مورد استقبال قرار گرفت زیرا ظرفیتی در تئاتر وجود داشت که جایی برای بروز و ظهور نداشت و وارد این جشنواره شده به آن رونق داد.

*کیفیت آثار دوره‌های اول جشنواره چگونه بود و بعد از آن چه تغییری کردند؟

مسافرآستانه: آثار بسیار خوب و ارزشمندی را هم در دوره‌های اول این جشنواره شاهد بودیم ولی رفته رفته ممکن است این آثار از لحاظ محتوایی تغییر کرده باشند که این مهم صرف‌نظر از کیفیت لازم بوده و باعث ایجاد یک نوع دگردیسی در جشنواره شده است و باعث یک دید عمیق‌تری به این مقوله شد و از آن نگاه هیجانی فاصله می‌گرفت و نگاه تحلیلی ماندگارتری را ارائه می‌داد.

این جشنواره بسیار موفق بود و توانست برای این موضوع تئاتری جریانی عمومی را به وجود آورد که از قبل وجود نداشت و به‌نظرم در این موضوع موفقیت خوبی حاصل کرد به‌طوری که هنرمندانی وارد این جشنواره شده دست به تولید آثار زدند که خوشان در زمان جنگ حضور نداشتند اما نسبت به فرهنگ دفاع مقدس علاقه نشان داده دست به مطالعه در این موضوع زدند که این خودش از افتخارات و اتفاقات خوبی است که رخ داده است.

آرام آرام بعد از مدتی از گذشت جشنواره این جشنواره به بلوغ رسید و به‌نظر من در دوره دهم جشنواره ما شاهد این بلوغ و رشد بودیم و ما در این دوره شاهد آثاری بودیم که به موضوع شهدا در زندگی اجتماعی امروز می‌پرداختند که آثار این‌چنینی را در دوره‌های قبلی شاهد نبودیم.

تئاتر، تئاتر مقاومت،

*چه اتفاقی باعث شد که این روند روبه‌رشد در آینده به تعطیلی جشنواره برسد؟

در آینده برگزاری جشنواره دستخوش تغییراتی شد که لزوماً روبه‌رشد نبود. جشنواره تئاتر دفاع مقدسی در آن زمان توسط بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حمایت می‌شد ولی توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شد.

در آن دوره و با تغییر برخی سیاست‌ها در بنیاد حفظ و نشر آثار تغییراتی در سیاستهای جشنواره رخ داد که نه‌تنها باعث رشد این جشنواره نبود و برای اصلاح معایب گذشته نشد بلکه سد راهی بود برای ادامه این جشنواره و ناگهان به‌صورت ناپخته و مطالعه‌نشده دست به تغییراتی زده شد که عموم هنرمندان را به‌نوعی به‌سمت یأس و ناامیدی پیش برد تا جایی که در جشنواره یازدهم ما نظرات هنرمندان را شاهد هستیم و با نظرات ناامیدانه‌ای مواجه می‌شویم که متأسفانه در ادامه این اتفاق و چند سال بعد جشنواره به تعطیلی گرایید،

که بعد از آن انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح متوجه شدند این تعطیلی به‌سود جریان تئاتر کشور نیست و همت کردند و این جشنواره را به‌صورت مستقل برگزار کردند و از دوره سیزدهم، جشنواره مستقلاً و متکی به سیاست‌های انجمن تئاتر انقلاب و بنیاد روایت فتح برگزار شد.

از دوره سیزدهم این جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار شد که البت این دوسالانه بودن مشکلاتی دارد ولی به‌هرحال بهتر از عدم برگزاری است.

*از زمان شروع مجدد جشنواره کیفیت برگزاری به حد سابق رسید؟

مسافرآستانه: بعد از برگزاری مجدد جشنواره تئاتر مقاومت قطعاً رساندن کیفیت جشنواره به حد سابق کار بسیار سختی بود و رساندن جشنواره به نقطه اوج سابق متضمن برنامه‌ریزی و همت بسیاری بود که به‌نظر من این مهم هرچه به جلو آمدیم شکل گرفت و الآن می‌توان گفت بخش مهمی از فعالیتهای تئاتر کشور مربوط به تئاتر دفاع مقدس است که البته بعدها نام دفاع مقدس با یک نگاه تعمیم‌گرایانه تحت عنوان مقاومت تغییر نام داد تا صرف موضوعات مقاومت هشت‌ساله نباشد و فرهنگ متأثر از آن دوران هشت‌ساله در زندگی امروز را در بر بگیرد و این اتفاق خوبی است که باعث می‌شود هنرمندان به موضوعات متأثر از آن زمان هم بپردازند و به تأثیرات آن در سطح بین‌المللی توجه کنند.
این اتفاق بسیار مهم است زیرا ما معتقدیم ملتی که فرهنگ مقاومت دارد تن به ذلت و اسارت نمی‌دهد. ملت دقیقاً نقطه مقابل وابستگی است و این موضوعی مهم بود که هم سیاست کلی نظام آن را ایجاب می‌کرد و هم حفظ ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس که تئاتر هم به‌خوبی به این موضوع وارد شد.

جریان تئاتر مقاومت تا امروز به پختگی خوبی رسیده است و این امید وجود دارد که این تکامل به‌شرط استمرار در تئاتر مؤثر واقع شود و تبدیل به یک فرهنگ اجتماعی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور «دشمنان» در جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده در جشنواره فیلم «شب های سیاه تالین» نمایش داده می شود.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «دشمنان» اولین فیلم سینمایی علی درخشنده به تهیه کنندگی مجید برزگر و نویسندگی بردیا یادگاری در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین جشنواره فیلم «شب‌های سیاه تالین» که از ۲۳ آبان‌ تا ۹ آذرماه در کشور استونی برگزار خواهد شد، به نمایش در می‌آید. این جشنواره به صورت حضوری و آنلاین برپا می‌شود.

نمایش «دشمنان» در این جشنواره روز چهارشنبه ۲۸ آبان ماه خواهد بود. این فیلم سینمایی در پنج سانس به نمایش در می‌آید.

علی درخشنده پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز در تعداد بسیاری از فیلم‌ها حضور داشته و فیلم‌های کوتاهی همچون «آماس»، «محاق»، «به همین سادگی» و «صبور باش» را در کارنامه خود دارد.

رویا افشار بازیگر سینما و تئاتر ایفاگر نقش اصلی این فیلم است و از دیگر بازیگران «دشمنان» می‌توان به ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند اشاره کرد.

در این فیلم سینمایی بهروز بادروج به عنوان مدیر فیلمبرداری، لیلا نقدی پری طراح صحنه و لباس، زهره صمدی طراح چهره پردازی، وحید رضویان صدابردار، میلاد موحدی آهنگساز، عماد خدابخش تدوین گر، جواد گنجی دستیار اول کارگردان، حمید قاسمی برنامه ریز، حمید جانی پور عکاس، امیر اسکندری مدیر تولید، محمد مهدی جواهری زاده و مهدی برزگر به عنوان جانشین تهیه کننده همکاری دارند.

پخش بین المللی «دشمنان» را شرکت arthouse cinematheque با مدیریت مرجان علیزاده بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «شیوا گفت: همه‌اش احساس می‌کنم شهاب هر شب داره از پشت این درخت‌ها بهمون نگاه می‌کنه! و زهره به آهستگی سرچرخاند سمت پنجره.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نگاهی به آثار مجید مجیدی در «نقد سینما» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «نقد سینما» جمعه ۳۰ آبان ماه به بررسی سینمای دهه نود می پردازد و در ادامه نگاهی به آثار مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، برنامه «نقد سینما» جمعه این هفته ۳۰ آبان ماه ساعت ۲۲ با یک پرونده و یک گفتگوی ویژه روی آنتن شبکه پنج می‌رود. در بخش ابتدایی برنامه با میزبانی امیررضا مافی و همراهی آرش خوشخو و منوچهر اکبرلو تصویر نوجوان در سینمای ایران بررسی خواهد شد و در ادامه این  گفتگو، حضور نوجوانان در آثار مجید مجیدی کارگردان با سابقه سینمای ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

«نقد سینما» به بهانه سال پایانی دهه نود و نزدیکی به ایام آخرین جشنواره فیلم فجر در این دهه، در سومین برنامه از سلسله گفتگوهای بررسی دهه نود با حضور ابوالحسن داوودی کارگردان سینمای ایران، درباره ژانر و تنوع ژانری در سینمای دهه نود ایران، گفتگو خواهد کرد.

قسمت های دیگر برنامه این هفته شامل بخش رویدادها با حضور علیرضا مرادی و میثم محمدی خبرنگاران سینمایی وبخش رسانه با موضوع آخرین رویدادهای سینمایی، تنوع، اعتبار جشنواره های سینمایی بین المللی و آسیب شناسی این جشنواره ها خواهد بود.

میز آموزش فیلمسازی بهروز افخمی نیز با موضوع فیلمنامه نویسی در سینما خواهد بود.

برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری جمعه هر هفته ساعت ۲۲ از شبکه پنج روی‌ آنتن می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بررسی «تاریخ پزشکی» در چرخ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در شصت‌و هفتمین قسمت فصل هفتم برنامه «چرخ» موضوع تاریخ پزشکی توسط حمیدرضا نمازی رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی بررسی می شود.

به گزارش سینماپرس، فصل هفتم برنامه تلویزیونی «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

در شصت‌و هفتمین قسمت فصل هفتم برنامه «چرخ» موضوع تاریخ پزشکی توسط حمیدرضا نمازی رئیس موزه ملی تاریخ علوم پزشکی بررسی می شود.

همچنین این برنامه میهمانان دیگری چون علی آزاد و صدرا مخملی که هردو از روزنامه نگاران حوزه دیجیتال هستند هم دارد.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بررسی حواشی «آقازاده» در «بوی خون» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «بوی خون» روایتی از جنبه‌های مختلف سریال «آقازاده» دارد که هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین قسمت مستند «بوی خون» با بررسی جنبه‌های مختلف سریال «آقازاده» هفته آینده منتشر خواهد شد.

این مستند به کارگردانی وحید سعیدی و نویسندگی احمد رنجبر، هفته آینده عرضه می‌شود.

«بوی خون» با هدف واکاوی موضوعات مطروحه در سریال «آقازاده» ساخته شده است و هر بار یکی از پرونده‌ها در آن زیر ذره بین قرار می‌گیرد. گفتگو با چهره‌های سیاسی و اجتماعی درباره آقازادگی و نیز مصاحبه با بازیگران سریال، دیگر محورهای اصلی هر قسمت هستند.

در قسمت اول «بوی خون» پرونده حراج‌های هنری با حضور مرتضی گودرزی دیباج، هنرمند نقاش مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش دیگری از مستند، احمد توکلی سیاستمدار درباره ریشه‌های شکل‌گیری پدیده آقازادگی و اثرات آن صحبت کرده است.

بازیگران سریال «آقازاده» هم در این قسمت تعریف خود از مفهوم آقازادگی را بیان کرده‌اند.

مراحل شکل‌گیری سریال، بازتاب رسانه‌ای آن، نظرات مردم درباره آقازاده‌ها و … بخش‌های دیگر قسمت اول این مستند را تشکیل می‌دهد.

مستند «بوی خون» هر هفته در فیلیمو توزیع خواهد شد.

عواملی که در ساخت مستند «بوی خون» همکاری داشته‌اند، عبارتند از کارگردان: وحید سعیدی، نویسنده: احمد رنجبر، تهیه کننده: سید امیر موسوی نیا، مدیر هنری: مجید اسماعیلی، تدوین: سمیرا بختیاری، جلوه‌های ویژه بصری و طراحی تیتراژ: حمید شماخی، تصویربردار پشت صحنه: محمد حسین گل‌فشان، تصویربردار: مجتبی سعادت، موسیقی: یحیی سپهری شکیب، گزارشگر: آزاده باقری، میزبان گفتگوی بازیگرها: محمد صادق شایسته، گویندگان: مینو فلاحی، مهسا همتی و شهلا اردیبهشتی، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان و مجری طرح: رسانه نمای آخر.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پایان تولید «خانه ما» در قزوین – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تولید فصل دهم مستند – مسابقه «خانه ما» در شهر قزوین به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، پس از پخش قسمت ویژه «خانه ما کرونایی» در تابستان، تولید فصل دهم مستند – مسابقه «خانه ما» از اوایل فصل پاییز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در شهر قزوین آغاز شد که پس از ۲ ماه کار در شرایط کاملا ویژه و رقابت سه خانواده، تصویربرداری این فصل با پایان جشن تولید دهمین فصل این مستند مسابقه به پایان رسید.

علی رغم تولید فصل دهم «خانه ما» در شرایط کرونایی کلیات برنامه نسبت به فصل‌های دیگر تفاوت زیادی پیدا نکرده اما مهمترین تفاوت این فصل جریان داشتن کرونا در زندگی است و اینکه خانواده‌ها چگونه توانسته‌اند با وجود حضور این مهمان ناخوانده زندگی خود را مدیریت کنند و در کنار آن چند آیتم ویژه برای فصل دهم طراحی شده است.

در فصل دهم مستند – مسابقه «خانه ما» سه خانواده در شهر باستانی قزوین به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا در پایان خانواده برگزیده براساس پس‌انداز خود بتواند برنده جایزه صد برابری مبلغ پس‌انداز خود شود.

«خانه ما» یک مستند – مسابقه یا «رئالیتی‌شو» خانوادگی است که با محوریت سبک زندگی، مدیریت هزینه‌ها و ایجاد و حفظ نشاط خانوادگی تولید و پخش می‌شود.

در این مسابقه تلویزیونی، سه خانواده در یک بازه زمانی یک ماهه و در چهارچوب مبلغی مشخص، ضمن انجام فعالیت‌های روزمره و تفریحات خانوادگی، باید در قالب یک کسب و کار خانوادگی درآمدزایی نیز داشته باشند.

در فصل دهم «خانه ما» که به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی در استودیو نوبین و با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شده است امین کفاش و مسلم تهرانی به عنوان کارگردان، حسن ناحی مدیر تصویربرداری و محسن مرادی مجری طرح حضور دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش عملکرد باشگاه فیلم سوره در نیمه اول سال ۹۹ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدجواد موحد مدیر عامل باشگاه فیلم سوره گزارش عملکرد این مجموعه در نیمه اول سال ۹۹ را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدجواد موحد مدیرعامل باشگاه فیلم سوره درباره عملکرد این مجموعه در نیمه اول سال ۹۹ گفت: باشگاه فیلم سوره در ۷ ماهه اول سال جاری موفق به ساخت مجموعه ای از آثار کوتاه و تله فیلم تلویزیونی «وانتافه» به تهیه کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی محمدحسین امانی شده است. همچنین ۵ اثر کوتاه در حوزه توانمندسازی و معرفی کارگردانان جدید تولید و بابی در زمینه آغاز فعالیت این فیلمسازان ایجاد شده است.

وی افزود: ساخت ۱۸ اثر کوتاه از جمله فعالیت‌های نیم ساله اول باشگاه فیلم سوره در سال ۹۹ بوده است. در حال حاضر سریال «نغمه» در مرحله نگارش قرار دارد و تا پایان سال جاری مراحل پیش تولید آن پیگیری خواهد شد. براین اساس ساخت این اثر به سال آینده موکول و درباره انتخاب عوامل آن تصمیم گیری خواهد شد. تله فیلم «آجر به آجر» نیز از دیگر اقدامات باشگاه فیلم سوره بوده و در مرحله نگارش قرار دارد.

موحد درباره وضعیت بحرانی انتشار ویروس کرونا و تاثیر آن بر روند تولید آثار اظهار کرد: برنامه ریزی های مربوط به ساخت آثار تا حدی انجام و تاکنون نسبت به تولیدات ماه های گذشته با حفظ پروتکل های بهداشتی اقدام شده است. اما اگر این وضعیت تا سال آینده ادامه دار باشد قطعا ساخت تولیدات متوقف شده و تابع قوانین مندرج در ستاد مبارزه با کرونا هستیم. این در حالی است که فیلم «مصلحت نظام» و برخی دیگر از آثار در شرایط سخت کرونا تولید شده و موارد بهداشتی و حفظ سلامت عوامل در اولویت قرار دارد.

مدیر عامل باشگاه فیلم سوره در پایان بیان کرد: سلامت در اولویت همه امور قرار دارد همانگونه که با ابتلای برخی عوامل تولیدی یک تله فیلم روند ساخت آن به تعویق افتاد. بنابراین مجموعه باشگاه فیلم سوره و به طور کلی حوزه هنری همانند دیگر ارگان‌ها فعالیت های خود را منوط به تصمیم گیری های دولتی بر رعایت اصول بهداشتی کرده و تابع قانون است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیگیری آخرین وضعیت سردیس عباس کیارستمی


در بین آثار مجسمه‌سازی شهری، پرتره‌های مشاهیر و خصوصا چهره‌های معاصر بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و طبیعتا حساسیت‌ بیشتری هم نسبت به آنها وجود دارد. با این همه، تعداد سردیس‌های بدساختی که سیلی از انتقادها را هم با خود همراه کرده باشد، در این سال ها کم نبوده است؛ سردیس‌هایی که گاه پس از نصب برداشته و یا اصلاح می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قاچاق انسان به روایت «تن پوش» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «تن‌پوش» به کارگردانی بیژن اعرابی، به موضوع مهاجرت با محوریت قاچاق انسان و مشکلات زنان پناه‌جو می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، اولین آنونس فیلم کوتاه داستانی «تن‌پوش» به نویسندگی و کارگردانی بیژن اعرابی و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی رونمایی شد.

فیلم کوتاه «تن‌پوش» به موضوع مهاجرت با محوریت قاچاق انسان و مشکلات زنان پناه‌جو می‌پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «عشق فراتر از مرزهای جغرافیایی است»

فیلم کوتاه «تن‌پوش» محصول موسسه فرهنگی و هنر ی هنر ایده بنیان است و موسسه ایریماژ مسئولیت پخش این فیلم را بر عهده دارد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: بیژن اعرابی، بازیگران: معصومه قاسمی‌پور، علی باقری، شهلا اکبری، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، فیلمبردار: مهران ممدوح، تدوین: وحید قاضی میر سعید، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیرتولید: روح‌الله مهرابی، طراح صحنه و لباس: سعید حسن‌لو، طراح گریم: محسن دارسنج، مدیر برنامه‌ریزی و دستیارکارگردان: المیرا شرافتیان، منشی صحنه: ملینا رضایی، مترجم و زیرنویس: بهاره اعرابی، دستیار تهیه: یلدا مراد، تصحیح رنگ و نور: فربد جلالی، عکاس: مهدی بندری عباسی‌زاده طراحی نشانه و پوستر: احسان رضازاده.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیدا و پنهان گالری‌های پایتخت در تعطیلات تهران!


همزمان با اجرای طرح تعطیلی شهرها با وضعیت قرمز از اول آذر ماه، برخی از گالری ها نیز به تصمیم شخصی خودشان تصمیم به تعطیلی گرفته اند و برخی هم منتظر تذکر نهایی هستند و تعدادی هم با هماهنگی قبلی همچنان امکان بازدید حضوری دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع