X

بایگانی اسفند 10, 1399

دفتر سینمایی

احتمال افزایش قیمت بلیت‌های سینما در سال ۱۴۰۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش گفت: برای اکران نوروزی ۱۴۰۰ فیلم‌هایی از جشنواره سی و نهم و سی و هشتم فیلم فجر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر درباره خروجی جلسه امروز یکشنبه ۱۰ اسفند ماه گفت: در جلسه امروز مقرر شد دفاتر پخش و تهیه‌کنندگانی که متقاضی اکران نوروزی سال ۱۴۰۰ هستند حداکثر تا تاریخ ۱۶ اسفندماه درخواست کتبی خود را به دبیرخانه شورای صنفی ارایه کنند.

وی افزود: شورای صنفی روز ۱۷ اسفندماه نسبت به معرفی سه فیلم پرمخاطب، تصمیم‌گیری می‌کند. با توجه به اینکه یک سری از تهیه‌کنندگان اعلام بی اطلاعی نسبت به تصمیمات شورا کرده بودند تصمیم گرفتیم فرصتی دیگر بدهیم از این جهت این آخرین فرصت برای اعلام صاحبان فیلم‌هاست.

شایسته بیان کرد: تاکنون هشت فیلم برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کرده‌اند که در میان آنها فیلم‌هایی از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و فیلم‌های جشنواره سی و هشتم هم دیده می‌شود.

وی در پایان گفت: هنوز درباره قیمت بلیت‌های سینما برای ۱۴۰۰ تصمیم‌گیری نکرده‌ایم ولی احتمال افزایش قیمت وجود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهرداد پازوکی بعد از ۱۹ سال جدیدترین اثرش را منتشر کرد


مهرداد پازوکی آهنگساز پیشکسوت بعد از ۱۹ سال دوری از فعالیت حرفه ای جدیدترین اثرش را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولید قطعه موسیقی اختصاصی برای سیامند رحمان


هم زمان با نخستین سالگرد درگذشت “سیامند رحمان” رکورددار افسانه‌ای تاریخ وزنه برداری پارالمپیک، قطعه موسیقایی با کلام برای پهلوان سیامند رحمان منتشر خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شاید نقطه عطف سریال «بوتیمار» در این باشد که به ترکیب متفاوتی از بازیگران نسبت به همیشه رسیده ایم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک کارگردان تلویزیون گفت: این روزها مشغول تصویر برداری سریال نوروزی شبکه سه هستیم، ساخت این مجموعه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در هوای سرد و گاهی بارانی استان مازندران جلو می‌بریم.

به گزارش سینماپرس، علیرضا نجف زاده در گفت‌وگو با میزان، پیرامون مراحل تولید سریال «بوتیمار» گفت: این روزها مشغول تصویر برداری سریال نوروزی شبکه سه هستیم، ساخت این مجموعه را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در هوای سرد و گاهی بارانی استان مازندران حوالی جنگل سی سنگان با حضور تعدادی از بازیگران با استعداد و کار بلد تئاتر و تلویزیون این استان در کنار چهره‌های محبوب سینما و تلویزیون ادامه می‌دهیم  و تلاش می‌کنیم با توجه به وضعیت موجود اثری مفرح و جذاب با قصه‌ای متفاوت با آن چه در این سال‌ها دیده اید تولید کنیم.

کارگردان سریال «زوج یا فرد» ادامه داد: شاید نقطه عطف سریال بوتیمار در این باشد که به ترکیب متفاوتی از بازیگران نسبت به همیشه رسیده ایم و این اتفاق در روند کار اگر چه گاهی ما را دچار خلل و کُندی در تولید می‌کند، اما قطعا می‌تواند نتیجه‌ای متفاوت داشته باشد چرا که بازیگران کاربلد مازندرانی و به خصوص کودکان فضای سریال را متفاوت کرده اند.

نجف زاده ادامه داد: قطعا شرایط جوی در ضبط و برداشت‌های ما در لوکیشن‌های خارجی موثر است، اما با توجه به کنداکتور مشخص نوروزی تمام تلاشمان این است که سریال را به موقع به آنتن برسانیم.

این کارگردان پیرامون اضافه شدن بازیگران جدید به بوتیمار خاطرنشان کرد: اخیرا ساناز سماواتی به ما اضافه شده است و به زودی و با پیشرفت فیلم نامه بازیگران دیگری نیز به گروه بازیگران سریال بوتیمار اضافه خواهند شد.

گفتنی است حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، اشکان اشتیاق، علی صبوری، سپند امیر سلیمانی، سارا مقربی، ندا کوهی، علیرضا درویش، سلمان خطی، ملیحه بقایی، حسین توهمی، سامی غریبی، دانیال جعفری سید احمد رضوی، محمد مهدی هادی زاده، صاحب حسینی، علیرضا اسلامی، سید عباس حسینی، شیرین مجتهدی، بهزاد کاشفی، مجتبی امدادی و قدیر شمشیری در بوتیمار به ایفای نقش می پردازند.

برخی دیگر از عوامل این مجموعه تلویزیونی عبارتند از: تهیه کننده: مهران مهام، سرپرست نویسندگان و طراح: سعید جلالی، نویسندگان:آرمان صبوری و شهاب عباسی، کارگردان: علیرضا نجف زاده، مجری طرح: مسعود انتظاری، مدیر برنامه ریزی: مجتبی خادم زاده، مدیر تولید: مهدی رجبی، دستیار اول کارگردان:امیر سلیم خانی، دستیار دوم کارگردان: فرید یوسف پور، مدیر تصویربرداری: فرزام گل سفیدی، تصویربردار: مرتضی صدیقی، دستیاران تصویر: عباس رزاقی، بهزاد کردستی، محمدقنبری، یزدان توحیدلو، علیرضا گنجی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه:مهدی قاسمی، منشی صحنه: فرحناز خسروآبادی، مدیرصدابرداری: امیرشاهوردی، دستیاران صدا: محمد توریوریان، یزدان خلیل اللهی، تدوین: حسین آرمانی، دستیارتدوین: هانی گلشن، طراح صحنه و لباس: قاسم ترکاشوند، دستیار یک صحنه: صادق صدری، مشاور رسانه ای: مجتبی احمدی، مدیرصحنه: میلاد امامی، دستیارصحنه: مجید فاضلی راد، دستیار یک لباس: سارا صافی، دستیار دو: مصطفی جباری، طراح چهره پردازی: شهرام خلج، مجری گریم آقایان: نعیم خلج، مجری گریم خانم ها:شیده کردستانی، دستیارگریم: امیرحسین شریعت پناهی، مدیرتدارکات: کامران نژادی، دستیار یک تدارکات: محسن قراخانلو، دستیار تدارکات و حمل و نقل: مرتضی خسروی، همیار تدارکات: رضا حیدری، ایرج صادقی، حمل و نقل: سید مرتضی حسینی، حمل و نقل: میثم فرخی، سینه موبیل: ایرج ابراهیمی، مسئول هنروران شمال: رضاغلامی، دستیارتدوین: هانی گلشن.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار قطعه‌ای موسیقی از حسین علیشاپور + صوت


اثر موسیقی «باده‌ی ناگهان» با آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد و آواز حسین علیشاپور منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

به اعتقاد من «داریوش مهرجویی» اولین فیلمسازی است که به استقبال «اصلاحات» رفته است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی، موزه سینمای ایران این بار میزبان فریدون جیرانی به مناسبت زادروزش بود که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

به گزارش سینماپرس، فریدون جیرانی با اشاره به زادروزش در ۱۰ اسفندماه ۱۳۳۰ در کاشمر، گفت: من در کاشمر متولد شدم اما هیچ خاطره‌ای از این شهر ندارم چون دوران انتقال پدرم که تکنسین دامپزشکی بود به این شهر کوتاه بود و زود به مشهد برگشت.

وی درباره آشنایی‌اش با سینما توضیح داد: شانس بزرگ من این بود که پدرم به سینما علاقه داشت، از دوران نوجوانی به سینما می‌رفت و از فیلم‌ها خاطره داشت. فیلم «دختر لر» سپنتا را دیده بود و به رغم گذشت زمان ۲ صحنه یادش مانده بود، یکی آواز جعفر در سیاهچال با اسکلت و دیگری دیالوگ گلنار به جعفر که می‌گفت نصف شب از دریچه بیا بالا.

جیرانی خاطرنشان کرد: من از سال ۳۷ تا ۴۸ در تربت حیدریه زندگی کردم که ۵ خیابان و ۲ سینما داشت؛ سینماهای فردوسی و مولن روژ. در تمام مدت زندگی در تربت حیدریه، عشق من سفرهای کوتاه به مشهد در تعطیلی‌ها بود. یادم می‌آید سال ۴۴ نزدیک عید فطر آخر پاییز برای دیدن فیلم «گنج قارون» با پدرم به مشهد رفتم و ساعت ۸ شب در آخرین سئانس سینما کریستال فیلم را دیدم.

در سال ۱۳۵۰ «بیژن و خیال و کفش» نام داشت که با دوربین داریوش ارجمند با فیلمبرداری مهرداد تدین و بازی بیژن امکانیان ساختم و از سال ۵۳ شروع به نوشتن فیلمنامه برای سینمای حرفه‌ای کردم وی درباره اولین حضورش در عرصه بازیگری نیز توضیح داد: سال ۴۸ از طریق یکی از دوستان به گروه کوچک نیما در میدان سوم اسفند مشهد رفتم که توسط زنده یاد فریدون صلاحی اداره می‌شد. در آن سال فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها برای علاقه‌مندان تئاتر کلاس‌های آموزشی راه انداخته بود که در مشهد این کلاس‌ها زیر نظر آقایی به نام لطفی که با سواد و فهمیده بود اداره می‌شد و همان زمان داریوش ارجمند که تازه فارغ‌التحصیل شده بود نمایش «چوب به دست‌های ورزیل» را با بچه‌های همین کلاس آموزشی اجرا کرد که من نقش کوچکی در آن بازی کردم و سیدغلامرضا موسوی و فیروز صباغی هم در آن بازی می‌کردند.

جیرانی با اشاره به اینکه اولین فیلمش را در سال ۱۳۵۰ ساخته است، گفت: اولین فیلم هشت میلیمتری من در سال ۱۳۵۰ «بیژن و خیال و کفش» نام داشت که با دوربین داریوش ارجمند با فیلمبرداری مهرداد تدین و بازی بیژن امکانیان ساختم و از سال ۵۳ شروع به نوشتن فیلمنامه برای سینمای حرفه‌ای کردم.

وی با بیان اینکه اولین فیلم‌نامه‌اش «حادثه» نام داشت، افزود: یادم می‌آید به ارباب جمشید دفتر ساموئل خاچیکیان رفتم تا فیلم‌نامه‌ام را به او بدهم. ساموئل نبود و مرحوم امیر قویدل در دفتر بود که فکرمی‌کنم برای ساخت فیلم آماده می‌شدند. دقیق یادم می‌آید که از من پرسید می‌دونی چه جوری فیلمنامه بنویسی؟ و سپس گفت فیلم‌نامه‌اش «مرگ در باران» را بیاورند تا من ببینم که به چه شکلی فیلمنامه می‌نویسند و من آن موقع مثل بسیاری از جوان‌ها فکر می‌کردم خیلی بیشتر از قویدل می‌دانم و در نهایت هم نتوانستم ساموئل خاچیکیان را ببینم.

وی با ابراز علاقه به مجله و روزنامه نگاری یادآور شد: ۱۴ ساله بودم مجله درست می‌کردم. جلد دفتر ۴۰ برگ را جدا می‌کردم با چسباندن عکس در صفحه‌هات دفتر صفحه خبر، هنر و پاورقی درست می‌کردم و پاورقی می‌نوشتم.

برای نقش اول فیلم «قرمز» می‌خواستم زنده یاد خسرو شکیبایی را بیاورم اما به دلیل اینکه فیلم اولم شکست خورده بود او نیامد. به سراغ ابوالفضل پورعرب رفتم اما او با خشونت مرد داخل فیلم مخالف بود و می‌خواست فیلمنامه تغییر پیدا کند جیرانی در ادامه خاطرنشان کرد: سال ۷۵ به پیشنهاد غلامرضا موسوی بعد از شکست فیلم اولم «صعود» تصمیم گرفتم فیلم بسازم و آن زمان برای فیلمنامه تصویب شده «مدیرعامل» پروانه ساخت گرفته بودم. ابتدا تصمیم داشتم یک فیلم کمدی رومانتیک بسازم اما تغییر فضای سیاسی- فرهنگی کشور باعث شد فیلمنامه «قرمز» را بنویسم که در ابتدا اسم آن «عاشقم من» بود.

وی ادامه داد: برای نقش اول این فیلم می‌خواستم زنده یاد خسرو شکیبایی را بیاورم اما به دلیل اینکه فیلم اولم شکست خورده بود او نیامد. به سراغ ابوالفضل پورعرب رفتم اما او با خشونت مرد داخل فیلم مخالف بود و می‌خواست فیلمنامه تغییر پیدا کند در حالی که ما نمی‌خواستیم آن را تغییر دهیم. پارسا پیروزفر هم درباره نقش فکر کرد و نیامد. لعیا زنگنه هم که با سریال در پناه تو معروف شده بود نیز فیلمنامه را خواند و بازی نکرد. سرانجام غلامرضا موسوی قبول کرد از بازیگران جوان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قبل از این فیلم «غریبانه» ساخته شده بود که فیلمنامه آن را من نوشته بودم و هدیه تهرانی در آن فیلم بازی کرده بود و من نسخه مونتاژ شده این فیلم را در میز موویلا دیده بودم. آقای نعیمی فیلمنامه «قرمز» را به هدیه تهرانی داده بود و او خوانده بود و روزی که قرار بود من قرارداد ببندم هدیه تهرانی به دفتر ما آمد و بازیگر نقش اول فیلم شد و بدین ترتیب مسیر فیلم عوض شد و محمدرضا فروتن نیز نقش اول مرد فیلم شد.

وی با بیان اینکه فیلمساز مورد علاقه‌اش داریوش مهرجویی است، گفت: به اعتقاد من داریوش مهرجویی اولین فیلمسازی است که به استقبال اصلاحات رفته است و قبل از اینکه اصلاحات شکل بگیرد ۲ فیلم مهم تاریخ ساز «سارا» و «لیلا» را ساخته بود. این ۲ فیلم مقدمه سینمایی هستند که از سال ۷۷ راه افتاد که قهرمانان زن آمدند و خواستار هویت دیگری برای زنان شدند. به اعتقاد من سه فیلم «هامون»، «سارا» و «لیلا» شاهکارهای سینمای ایران هستند و مهرجویی فیلمسازی است که میزانسن و سینما را خوب می‌شناسد.

وی در پاسخ به سوال دیگر نجفی درباره دغدغه بازیگری نیز پاسخ داد: سه بار پیشنهاد بازیگری داشتم. زنده یاد عباس کیارستمی به یک کارگردان جوان گفته بود که به من برای ایفای یک نقش در فیلم زنگ بزند و من ۲ ماه درباره آن فکر کردم اما از بازی پشیمان شدم و به جای من امید روحانی برای ایفای نقش رفت.

جیرانی با بیان اینکه ذاتاً روزنامه نگاری را خیلی دوست دارد، گفت: الان در سن من روزنامه نگاری و خبرنگاری سخت است اما همه می‌دانند من کنجکاوترین کارگردان در تماس‌های تلفنی، خبر گرفتن، ارتباط با هنرمندان، صحبت کردن و خواندن هستم و من هنوز خواندن روزنامه‌ها را فراموش نکرده‌ام.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال است مصاحبه می‌کند درباره بهترین گفتگوهایش توضیح داد: یک مصاحبه با ایرج قادری برای روزنامه شرق داشتم که خیلی تند و جنجالی بود و پشیمانم از اینکه با مصاحبه‌ام زنده یاد قادری را در تنگنای جواب دادن قرار دادم. برای هفته نامه سینما گفتگویی با لیلا حاتمی و هدیه تهرانی داشتم که آن‌ها را دوست دارم. همچنین یک گفتگو با سپانلو که آن را خیلی دوست دارم. گفتگویی با جعفر پورهاشمی ترانه سرای فیلم گنج قارون داشتم که مصاحبه بکری است. مصاحبه‌ای با ساموئل خاچیکیان انجام دادم که در گزارش فیلم چاپ شد و در این گفتگو ابعاد زندگی ایشان باز شده است. مصاحبه‌ای با رسول ملاقلی پور داشتم که شاید یکی از گفتگوهایی باشد که در آن زنده یاد ملاقلی پور حرف‌های به یادماندنی زده که هیچ جای دیگری نگفته است. گفتگویی با نوید محمدزاده در برنامه ۳۵ دارم که حرف‌های خاصی زده و همچنین گفتگویی با ابوالفضل پورعرب که مصاحبه درستی شد و یک بار دیگر هم با پورعرب در برنامه سینمایی هفت گفتگو کرده بودم که برای آن بسیار نقد شدم. گفتگویی با خانواده فردین هم دارم که بسیار خوب است و ابعادی از بخشی از زندگی فردین در این مصاحبه مطرح شده است. در مجموع مصاحبه‌هایی که برای تاریخ سینما انجام دادم خیلی دوست دارم.

جیرانی در پاسخ به این سوال که آیا هنرمند و یا فردی بوده که دوست داشته با او گفتگو کند اما میسر نشده است، پاسخ داد: در بین هنرمندان هرچه تلاش کردم با خانم فروزان گفتگو کنم قبول نکرد. از دهه ۷۰ که در گزارش فیلم شروع به گفتگو کرده بودم و اولین گفتگویم با زنده یاد ناصر ملک مطیعی بود به دنبال گفتگو با خانم فروزان رفتم که متاسفانه قبول نکرد.

جیرانی در پایان صحبت‌هایش درباره باغ فردوس که در حال حاضر موزه سینمای ایران در آن قرار دارد نیز گفت: در دهه‌های گذشته در باغ فردوس کارگاه نمایش تمرین می‌کردند و قاجاری‌ها در اینجا حضور داشتند. اینجا یک تاریخچه غریبی دارد که به ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد درواقع می‌توان گفت باغ فردوس در همه خاطرات وجود دارد.

این گفتگوی تفضیلی به دعوت و درخواست موزه سینمای ایران از فریدون جیرانی صورت گرفت و مصاحبه این برنامه را مسعود نجفی انجام داد.

موزه سینمای ایران به عنوان یک مجموعه فرهنگی- تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خود را موظف می‌داند نظرات و دیدگاه‌های پیشکسوتان سینما را جمع آوری کند تا نسل‌های آینده با نظرات و دیدگاه‌های صاحب نظران حوزه فرهنگی و هنری کشور آشنا شوند و انتشار این مطالب به معنای تایید نظر شخص یا گروه خاصی نیست و صرفاً جنبه پژوهشی و پرداختن به سرگذشت و تاریخ سینمای ایران دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام جزییات مسابقه خوانندگی نوروز رادیو


مسابقه خوانندگی «زیر چتر ترانه» با شیوه ای جدید به عنوان مسابقه نوروزی رادیو صبا راهی آنتن می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امیری: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت صورت گیرد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سلمان امیری تهیه کننده سینما و تلویزیون و دبیر جشنواره فیلم وحدت پس از اتمام نمایش فیلم های حاضر در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر که به تعبیر بسیاری از کارشناسان اغلب آن ها مروج یأس و ناامیدی بودند اظهار داشت: فقدان استراتژی در سینمای کشور باعث شده تا به فیلم های مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی توجهی نشود و در عوض از آثار وقیحانه ای مانند «شیشلیک» حمایت ویژه صورت گیرد! این باعث شرمساری است که برخی فیلمسازانی که با حمایت های ویژه دولتی توانستند به جرگه فیلمسازان وارد شوند حالا با وقاحت دست به تولید آثاری می زنند که ایران و ایرانی و ارزش های کشور را زیر سوأل می برد و تصویری مشمئزکننده و بدوی از ملت سرافراز ایران نشان می دهد!

مدیرمسئول سابق خبرگزاری «تقریب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما در جمهوری اسلامی ایران باید در راستای گفتمان انقلاب اسلامی باشد؛ پرسش بنده از یکایک دست اندرکاران و سیاست گذاران این جشنواره و همچنین داوران آن است که چرا و چطور از فیلم ارزشمند و شریفی مانند «منصور» که در خصوص دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس و زندگی یکی از شهدای مهم آن دوران بود هیچ حمایتی نشد؟  

وی ادامه داد: چرا از این فیلم شریف که قهرمانان ملی ما را به خوبی نشان می داد حرفی به میان نیامد و در رشته هایی که شایستگی اش را داشت کاندیدای دریافت جایزه نشد؟ تمامی این اتفاقات نشان از آن دارد که خود برگزارکنندگان این رویداد هنوز نمی دانند باید از چه فیلم هایی حمایت کنند؛ هنوز نمی دانند در حال برگزاری جشنواره ای هستند که برآمده از دل انقلاب اسلامی است و از این رو باید رنگ و بویی انقلابی داشته باشد.

امیری سپس با انتقاد شدید از یکایک دستگاه ها و نهادهایی که فیلمسازانی مانند مهدویان را به سینمای کشور معرفی کردند تصریح کرد: این سازمان ها و نهادها امروزه باید پاسخگو باشند که چرا از بچه های واقعی دل بسته به انقلاب اسلامی که تعدادشان کم هم نیست حمایت نکردند و از کسی حمایت کردند که تصویری بسیار زننده از ملت سرافراز و شهیدپرور ایران اسلامی در فیلمش به نمایش می گذارد؟

این کارشناس فرهنگی متذکر شد: باید سریعاً با این سینمای چرک برخورد کرد! ما نیاز به یک رنسانس در حوزه فرهنگ و هنر کشور داریم. سینما در جمهوری اسلامی ایران هرگز نباید به سمت تقلید و کپی کاری از فیلم های غربی به ویژه آثار سینمای هالیوود برود. سینمای ما باید مروج ارزش های انقلابی و ترویج دین مداری باشد. ما در کشور سینمایی می خواهیم که بتوانیم به آن ببالیم نه اینکه چشمداشت به جشنواره های غربی داشته باشیم و برای آن ها تصویر کشورمان را به دروغ سیاه و تار نشان دهیم تا از آن ها جایزه بگیریم.  

وی در بخش دیگری از این گفتگو یکی از معضلات مهم سینما در کشور را عدم بومی سازی این هنر-صنعت برشمرد و در این باره گفت: سینما به ذات برای غرب است و متأسفانه ما نتوانستیم آن را بر اساس دین و ارزش های مان بومی سازی کنیم. ما در کشور باید تنها شاهد سینمایی باشیم که اهداف متعالی کشور را به تصویر بکشد. سینما در جمهوری اسلامی ایران باید مردم را به جهان غیب و مهدویت سوق دهد.

امیری در همین راستا افزود: امروزه حتی در هالیوود برای ظهور و منجی کار می کنند اما سخنی از مهدویت و ظهور در سینمای ما نیست و این اتفاق بسیار تلخ و ناگوار است. مبحث کلی سینمای ما که سینمایی به شدت مأیوس کننده است نشان دادن زشتی ها است و ما باید با این منش و روش به شدت برخورد کنیم.  

وی در پایان این گفتگو افزود: در طول سالیان متمادی مدیران ناکارآمد و بعضاً متمایل به غرب و وداده فرهنگی ذائقه مردم را عوض کردند و تهیه کنندگان به سمتی رفتند که محصولاتی تولید کنند که برای گیشه مورد پسند باشند. این ها درد است، ما در سینمای جمهوری اسلامی ایران باید به اندیشه توجه کنیم نه درآمد و گیشه چرا که فرهنگ و هنر عرصه کاسبکاری نیست و کسانی که کاسبکار هستند نباید در این عرصه جایی برای عرض اندام داشته باشند.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار قطعه‌ای در نخستین سال درگذشت «سیامند رحمان»


قطعه موسیقایی «پهلوان خندان» مصادف با نخستین سالگرد درگذشت «سیامند رحمان»، قهرمان جهان و پارالمپیک منتشر می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آنیما» آماده نمایش شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم انیمیشن «آنیما» به کارگردانی محبوبه محمدزکی آماده نمایش شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم انیمیشن «آنیما» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی محبوبه محمدزکی، آماده نمایش شد.

«آنیما» داستان فردی است که درگیر تفاوت‌هایش شده و در پذیرش خودِ واقعی‌اش مشکل دارد!

محبوبه محمدزکی درباره شیوه شکل‌گیری ایده این انیمیشن توضیح داد: «آنیما» با یک ایده تصویری شروع شد و هدف، توسعه آن تصویر در فرم انیمیشن بود. در ادامه این فرم هم مفهوم و موضوع شکل گرفت.

وی افزود: این فیلم اشاره به تفاوت انسان‌ها با یکدیگر دارد و بیشتر از بُعد فردی به این موضوع می‌پردازد.

«آنیما» در مدت زمان ۱۰ دقیقه و به‌صورت سه‌بُعدی تولید شده و بدون دیالوگ است.

عوامل ساخت این انیمیشن عبارتند از نویسنده و پژوهشگر: محبوبه محمدزکی، الهه چراغی، کارگردان و تهیه‌کننده: محبوبه محمدزکی، صداگذار: بهروز شهامت، موسیقی: فراز تعالی، انیماتور: شهریار فراش بیرانوند، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

مشاهده خبر از سایت منبع