X

بایگانی اسفند 10, 1399

دفتر سینمایی

شورای صنفی نمایش اصرار به اکران فیزیکی آثار دارد تا بتواند هرچه سریعتر چرخ سینما را به گردش در بیاورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: بررسی و تجمیع نظر درباره اکران نوروزی در دستور جلسه این هفته شورای صنفی اکران لحاظ شده و ما هم امیدواریم که تکلیف نهایی اکران نوروزی طی یکشنبه هفته جاری مشخص گردد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین وضعیت اکران نوروزی سینماها در سال آینده گفت: بررسی و تجمیع نظر درباره اکران نوروزی در دستور جلسه این هفته شورای صنفی اکران لحاظ شده و ما هم امیدواریم که تکلیف نهایی اکران نوروزی طی یکشنبه هفته جاری مشخص گردد.
وی درباره قرارگیری فیلم سینمایی «شنای پروانه» در فهرست اکران نوروزی سال آتی افزود: این فیلم در حالح اضر به اکران خود در سینماها ادامه خواهد داد، ما هیچ فشاری برای پایین آوردن فیلم وارد نمی کنیم و «شنای پروانه» تا هر زمانی که بخواهد می تواند به اکران فیزیکی خود در سینماها ادامه دهد.

وی درباره صف طولانی اکران در سال آینده اظهار کرد: واقعیت امر همه ما می دانیم که تعداد زیادی فیلم ساخته شده که در انتظار اکران هستند، ما برای صف بلند اکران آثار سینمایی در سال آینده برنامه ریزی های خاص خود را اعمال کرده ایم، منتها در حال حاضر تنها دوازده فیلم خواستار اکران هستند و بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان فیلمشان را برای اکران نیاورده اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش در همین رابطه ادامه داد: ما انتظار داشتیم تا تعداد بیشتری از آثار برای اکران اعلام آمادگی کنند، اما فعلا با درخواست این دوازده فیلم صف چندانی را برای اکران نوروزی پیش رو نداریم.  

وی درباره آخرین وضعیت اکران آنلاین در سینماها خاطرنشان کرد: هر فیلمی که درخواست اکران آنلاین داشته باشد می تواند درخواست خود را به شورا انتقال دهد، ما اثر را بررسی می کنیم و در صورت قدرت جذب مخاطب آن برای اکران فیزیکی یا آنلاینش تصمیم گیری خواهیم کرد.  

شایسته خاطرنشان کرد: هرچند برخی آثار می خواهند اکران آنلاین داشته باشند اما شورای صنفی نمایش اصرار به اکران فیزیکی آثار دارد تا بتواند هرچه سریعتر چرخ سینما را به گردش در بیاورد.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زندباف: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما امروزه بخش اعظمی از اهالی فرهنگ به حال خود رها شده اند/ حقوق ماهیانه ۱۵۰ هزار تومانی توهین به پیشکسوتان هنر نیست؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین زندباف تدوین گر، کارگردان و تهیه کننده پیشکسوت سینما در خصوص مشکلات معیشتی و رفاهی سینماگران در آستانه سال نو گفت: انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود اما امروزه بخش اعظمی از اهالی فرهنگ به حال خود رها شده اند و حفظ و حراست نمی شوند، درست همانطور که فرهنگ و هنر در جامعه رها شده و ما دچار ولنگاری فرهنگی شده ایم!

تدوین گر فیلم های سینمایی «همیشه پای یک زن در میان است» و «بوی پیراهن یوسف» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به قول زنده یاد امیر قویدل «درد» حرف نیست!؛ درد مسأله ای است که ما آن را با پوست و گوشت و استخوان مان احساس می کنیم.

وی ادامه داد: امروزه اکثریت قریب به اتفاق اهالی سینما با بحران شدید مالی در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. کارها به صورت عادلانه در سینما تقسیم نمی شود و اگر کسی در گعده و گروهی نباشد اصلاً نمی تواند کار و فعالیت داشته باشد. در این میان وضعیت پیشکسوتان و ریش سفیدهای سینما بدتر است چرا که فقط چشم امیدشان به یک حقوق بازنشستگی است که حتی مخارج دو روز زندگی شان را هم تأمین نمی کند!

زندباف سپس با طرح این پرسش که آیا حقوق ماهیانه ۱۵۰ هزار تومانی توهین به پیشکسوتان هنر نیست؟ تصریح کرد: من نمی دانم چطور مدیران و مسئولان روی شان می شود چنین مبلغ ناچیز و زشتی را به پیشکسوتان هنر اختصاص دهند؟ چرا هیچ مدیری دغدغه رسیدگی به وضعیت ماشی و رفاهی سینماگران را ندارد؟ آقایان حداقل این رقم زننده را به هنرمندان نپردازید که بعداً بیلان های خود را پر کنید و جار بزنید که به فکر هنر و هنرمند بوده اید!

این سینماگر با تأکید بر اینکه هنرمندان با حضورشان به ماندگاری سینما و اعتلای عرصه فرهنگی و هنری کشور کمک های شایانی کرده اند اظهار داشت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عاشقانه سینمایی را مطرح کردیم که دنیا افتخارش این بود فیلمی از ایران در جشنواره های شان باشد؛ پس این حق سینماگران ایرانی نیست که امروزه این چنین بی پشتوانه باشند!

کارگردان فیلم های سینمایی «مأموریت» و «دست شیطان» متذکر شد: وضعیت امروز سینما به گونه ای شده که بسیاری از بچه های دغدغه مند سینما، ناامید و عاصی و سرخورده و دردمند شده اند. بسیاری از سینماگران مدت ها است گوشه خانه های نشسته اند و کم کم در حال دق کردن هستند.

وی سپس با تأکید بر وظیفه خانه سینما برای رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی سینماگران اظهار داشت: خانه سینما همیشه بودجه ثابتی دارد اما هزینه کردهایش هیچ وقت شفاف سازی نشده و مشخص نیست این بودجه ها را صرف چه کاری می کند! خانه سینما به عنوان نهادی صنفی وظیفه دارد پیگیر وضعیت معیشتی یکایک اعضایش باشد.

زندباف یادآور شد: زمانی که من مسئول هیأت ساماندهی صنوف سینمایی بودم خدمت رئیس جمهور وقت آقای دکتر احمدی نژاد رسیدیم و بنده به ایشان گفتم باید سینما از کف حمایت شود. تأکید کردم که یک بلیت فروش سینما با حقوقش نمی تواند حتی روزانه نان سنگک بخرد. این واقعیتی است که زندگی هنرمندان دچار بحران شده است و اگر کسی به هنر کمک کند در واقع به خودش کمک کرده؛ این مسأله باید برای مسئولان ما تفهیم شود.

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم حداقل امسال در شرایط کرونایی سبد معیشتی و عیدی مناسبی برای یکایک اهالی خانه سینما به دور از اجحاف و زدوبندهای گذشته در نظر گرفته شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از انتقاد نسبت به عملکرد انفعالی مدیران سینمایی در خصوص تحکیم بنیان خانواده در آثار سینمایی تا تأکید بر اهمیت جایگاه «پدر» در آثار فرهنگی و هنری – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران تأکید کردند: سینما در کشور ما بدل به یک آشفته بازار شده که ارزش ها در آن جایگاهی ندارند؛ «پدر» های این روزهای سینما، شبکه نمایش خانگی و گاه تلویزیون یا فقط به ماشین پولسازی تبدیل شده‌ اند و یا اهل خیانت هستند این در حالی است که عنصر خانواده در فیلمفارسی ها بسیار آشناتر و سنتی تر از خانواده هایی است که امروزه در آثار سینمایی شاهدش هستیم!

به گزارش سینماپرس در فرهنگ ارزشمند ایرانی- اسلامی «پدر» از شأنی مهم و والا برخوردار است و در بینش اسلامی به امانت داری تلقی می شود که در حفظ و شکوفایی فرزندان خود به عنوان هدیه و امانت الهی می کوشد و با تلاش و مجاهدت های بی دریغ، مانند باغبانی پر مهر و عطوفت به پرورش گلهای هستی اش می پردازد.

 با نیم نگاهی به فهرست تولیدات قدیمی در سینما و تلویزیون ایران، می توانیم تصاویر به یادماندنی و خاطره انگیزی از «پدران» را که در اذهان و خاطرات مان ماندگار شده اند به یاد بیاوریم. پدرانی که همواره کوشیده اند با نقش آفرینی در فیلم ها و سریال های گوناگون تصویری حقیقی از این تأثیرگذارترین عنصر انسانی را که در زندگی اکثریت افراد جامعه نقشی بی همتا داشته اند به تصویر بکشند. پدرانی که به وظایف پدری خود که احساس مسئولیت پذیری در رأس آن ها قرار دارد توجه ویژه ای داشته و بعضاً تا پای جان از فرزندان خود در مقابل مشکلات و خطرات حمایت کرده اند.

اما متأسفانه توجه به بنیان خانواده و به ویژه جایگاه والا و ارزشمند پدر و مادر در آثار سال های اخیر سینمای ایران مشهود نیست. اغلب فیلم های سینمایی ایران طی سال های اخیر تصویری آشفته و متشنج از خانواده ها نشان داده و پدر و مادر را اغلب در پست ترین حالت ممکن به تصویر می کشند که بسیار دردآور است.

در همین راستا با ۵ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی کشور آقایان و خانم ها: کوروش تهامی، هوشنگ توکلی، آنتونیا شرکا، سارا طالبی زاده و دکتر امان الله قرایی مقدم گفتگو کردیم که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: ما نباید فراموش کنیم که مهمترین عنصر برای شکل گیری و ساخته شدن تک تک افراد جامعه، خانواده است و وجود پدر مهترین رکن و به مثابه ستونی برای خانواده محسوب می شود از این رو سینما و تلویزیون باید توجه جدی تری به عنصر مهم خانواده و نقش «پدر» داشته باشند اما متأسفانه طی سال های اخیر فیلم های خانوادگی به ندرت تولید شده و به جایگاه مهم خانواده و پدر در آثار سینمایی چندان توجهی نشده است. متأسفانه تجربه ثابت کرده که بسیاری از مدیران سینمایی ما هیچ دغدغه ای برای پرداختن به موضوعات مهم خانوادگی ندارند. البته من معتقدم نمی توان به صورت دستوری و آیین نامه ای فیلمسازان را ترغیب کرد تا در خصوص موضوعی مبادرت به تولید فیلم کنند اما می توان برای پرداختن به این قبیل موضوعات برخی سیاست های تشویقی در نظر گرفت تا فیلمسازان میل شان برای تولید این آثار بیشتر شود.

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون نیز در این باره اظهار داشت: متأسفانه چند سالی است عنصر مهم و کلیدی خانواده در آثار سینمایی ما چندان جایگاهی ندارد؛ اسفبارتر آنکه امروزه در سینما نقش و جایگاه «پدر» مضحکه آمیز به تصویر کشیده شده و او را ناتوان و ذلیل نشان می دهند و این اتفاق بسیار تلخ و دردآور است! مهمترین علت این اتفاق شوراهای نظارتی اند! متأسفانه از سال ها قبل کسانی که در این شوراها حضور دارند و برای سینمای کشور تصمیم گیری می کنند از نسل دومی های رانت خوار و شکم سیر و بی دغدغه و بی اخلاق هستند! من خیلی از این افراد را می شناسم و بارها آن ها را نصیحت کرده و به ایشان تذکر داده ام اما متوجه آن ها نه تذکرات ما را می بینند و نه متوجه هستند که سینما را به چه آشفته بازاری بدل کرده اند!

 

آنتونیا شرکا منتقد سینما و مدرس دانشگاه نیز در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: تغییرات وضعیت اقتصادی و به دنبال آن مشکلات معیشتی که در سال های اخیر ایجاد شده طبیعتا خانواده ها را از شکل سنتی و آشنای خود دور کرده است؛ در واقع ما طی سال های اخیر تغییر و تحول نقش خانواده و جایگاه پدر در فیلم های سینمایی ایران را به صورت واضح مشاهده می کنیم به نحوی که می توان گفت عنصر خانواده در فیلمفارسی ها بسیار آشناتر و سنتی تر از خانواده هایی است که امروزه در آثار سینمایی شاهدش هستیم! سینمای امروز ایران تلخ و غمگین است، این باعث تأسف است که به ندرت پیش می آید فیلمی ساخته شود تا شادی ها و شیرینی ها و خوشبختی ها را نشان دهد. ما رسماً در سینمای ایران فیلم شاد نداریم. اصولاً سینماگران فرض را بر این می گذارند که وقتی مخاطب فیلمی را می بیند مشکلات متعدد جلوی چشم هایش رژه بروند. ما در سینمای ایران بیشتر دنبال یک اتفاق و خیانت و جدایی و دعوا هستیم و در چنین چشم اندازی نمی توانیم خانواده ها را به عنوان الگو نشان دهیم.

سارا طالبی زاده دبیر فرهنگی روزنامه حمایت نیز به سینماپرس گفت: باعث تأسف است که «پدر» های این روزهای سینما، شبکه نمایش خانگی و گاه تلویزیون یا فقط به ماشین پولسازی تبدیل شده‌ اند و یا اهل خیانت هستند و همه این اتفاقات به دلیل فقدان سیاست گذاری های اصولی در حوزه فرهنگ و هنر و بالاخص سینما است! البته شاید بتوان اذعان کرد که شرایط اجتماعی و اقتصادی سبب سوق سینماگران ما را به این سمت و سو شده و البته از تحسین‌ های جشنواره‌ های خارجی برای تصویری از «ایران» بی هویت و بی‌فرهنگ و به دور از احترام هم نباید غافل شد!

دکتر امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه در آستانه میلاد باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز پدر در خصوص جایگاه «پدر» در سینمای ایران گفت: سینما در کشور ما بدل به یک آشفته بازار شده که ارزش ها در آن جایگاهی ندارند گواه این اتفاق آنکه هالیوود با آثارش در پی تحکیم بنیان خانواده است اما فیلم های ما برخلاف شعار مسئولان تصویری آشفته و دهشتناک از خانواده ها نشان می دهد و این مسأله ای بسیار دردناک است! ما در سینمای اغلب کشورهای جهان از سینمای شرق گرفته تا سینمای هالیوود و حتی بالیوود توجه ویژه به رکن مهم خانواده را شاهد هستیم. فیلم های سینمایی در این کشورها توجه به نهاد خانواده و پیوستگی اعضای خانواده را تقویت می کنند اما ما برعکس عمل می کنیم. بهترین کاری که می توانیم بکنیم این است که در تولیدات فرهنگی به تقویت و بقای خانواده کمک کنیم. نقش و جایگاه مهم «پدر» به عنوان ستون اصلی خانواده باید به درستی نمایش داده شود. ما باید ارزش های اخلاقی و اعتقادی و ملی و خانوادگی و دینی را در آثار سینمایی مان تقویت کنیم نه اینکه درصدد ارزش زدایی برآییم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ایرج نوذری» وارث «صندلی داغ» پدر می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «صندلی داغ» برنامه محبوب دهه ۸۰ که با اجرای زنده یاد «منوچهر نوذری» پخش می‌شد، بناست به شکل رادیویی تولید شود.

به گزارش سینماپرس، برنامه تلویزیونی «صندلی داغ» برای اولین بار در نوروز سال ۱۳۸۳ به روی آنتن رفت.

**ساخت فصل اول با اجرای «داریوش کاردان»

نوروز سال ۸۳ اولین فصل از برنامه تلویزیونی «صندلی داغ» از شبکه دو سیما پخش شد. آغازگر این برنامه داریوش کاردان بود که سوالات بسیار جنجالی از مهمانان خود می پرسید. برنامه یک دکور ساده و بسیار معمولی داشت ولی گفت و گوها بسیار چالشی و متفاوت بود. همین هم باعث شد که پس از مدت کوتاهی صندلی داغ به یک برنامه پرمخاطب تلویزیونی تبدیل شود و توانست مخاطبان خوبی در همان ویژه برنامه نوروزی برای خود دست و پا کند.

**ادامه راه با حضور «منوچهر نوذری»

از آنجایی که پخش برنامه گرفته بود، مدیران آن زمان تصمیم گرفتند که برنامه را به صورت هفتگی نیز روانه آنتن کنند و به همین دلیل سر و شکل برنامه را تغییر دادند. دکوری متفاوت برای برنامه رقم زدند و زنده یاد «منوچهر نوذری» جایگزین داریوش کاردان در این برنامه شد.

برنامه در این مدت نیز همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد و طنازی های مرحوم نوذری به همراه سوالات صریحی که می پرسید باعث شد صندلی داغ خیلی زود به یک برند تلویزیونی تبدیل شود. این که مخاطبان هر هفته منتظر بمانند تا یک برنامه متفاوت ببینند، چیزی است که به راحتی اتفاق نمی افتد و راحت به دست نمی آید. اما این اتفاق برای برنامه صندلی داغ افتاد هرچند که این حضور دیری نپایید و تا پایان سال مرحوم منوچهر نوذری بیشتر مجری این برنامه نبود.

**حضور «احمد نجفی» به عنوان آخرین مجری و بازگشت کاردان

در نوروز سال ۸۴ و پس از خداحافظی مرحوم منوچهر نوذری، «احمد نجفی» اجرای صندلی داغ را بر عهده گرفت. این اجرا تا حدود یک سال به صورت هفتگی ادامه پیدا کرد و در نهایت سازندگان در سال ۸۵ و ویژه برنامه نوروزی باز هم به داریوش کاردان رسیدند.

در همان مقطع مرحوم «حمید آخوندی» یکی از تهیه کنندگان مجموعه صندلی داغ در گفت و گویی راجع به این رفت و برگشت ها و تغییر مدام مجری های برنامه توضیح داد: این اقدام و نگاه ما به برنامه، بازگشت به گذشته نیست. هر چند که اگر چنین هم باشد، مطلب بد و ناپسندی محسوب نمی شود. شخص یک بار صحبت می کند و بعد از اینکه متوجه اشتباه خود شد، آن را تصحیح می کند. البته ما بر این اعتقاد نیستیم که طی این مدت اشتباه کرده ایم، بلکه شرایطی پیش آمد که ما اجرای این برنامه را پس از کاردان به نوذری و نجفی سپردیم و حتی با وجود بازگشت کاردان، بازهم از حضور و نظر احمد نجفی استفاده می کنیم.   ولی ما در سری جدید این برنامه تلاش کرده ایم تا با تغییر نوع سوالات و مستقیم تر و صریح تر بودن آنها شرایط برنامه را تغییر دهیم.

**کاردان: صندلی داغ حرارت خود را از دست داده بود

اما فصل جدید هم با اجرای دوباره داریوش کاردان خیلی نگرفت و پس از مدت کوتاهی کاردان از اجرای برنامه انصراف داد. وی بعدا درباره این انصراف گفت: دلیل اصلی این بود که بنده شخصا انصراف دادم و گفتم نمی‌آیم. حتی با تهیه کننده و کارگردان برنامه، کارمان به مشاجره لفظی هم کشید. گفتم: آقا نمی آیم، نمی آیم، نمی آیم! برای اینکه برنامه حرارت خود را از دست داده است. جالب اینجاست که بعد از اینکه نرفتم و افراد دیگری برنامه را اجرا کردند اما در هفته دفاع مقدس و هفته بسیج باز هم من رفتم و صندلی داغ را اجرا کردم. چون دلم می خواست بروم. برای اینکه سرداران می آمدند، برای اینکه جانبازان می آمدند.

برای اینکه اهل جبهه و جنگ می آمدند و این دوستان همیشه دغدغه داغ من هستند. خب من آنجا با آدمهایی مثل سرلشکر فیروز آبادی صحبت کردم، با آقای محسن رضایی صحبت کردم. واقعا دوست داشتم برنامه به جایی برسد که با خیلی ها حرف بزنیم. الان هم دلم همین را می خواهد، دوست دارم با رئیس جمهور صحبت کنم.

**آغاز دوباره برای صندلی داغ این بار در رادیو

حالا پس از چند سال غیبت برنامه صندلی داغ در تلویزیون، این بار رادیو تصمیم گرفته این برنامه را  به شکلی تازه برای مخاطبان خود تولید کند. طبق برنامه ریزی های انجام شده، بناست «صندلی داغ» با حضور چهره های مختلف و با سبک و سیاقی متفاوت روی آنتن رادیو برود.

**سوهانی: «صندلی داغ» را از نوروز آغاز می کنیم

در رابطه با ساخت برنامه «صندلی داغ» در رادیو نمایش با «محمد سوهانی» مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش گفت و گو کردیم و وی در این باره به فارس گفت: گفت و گو های چالشی و سخت یا به قول فرنگی ها هارد تاک، پیگیران پر و پا قرصی در شبکه های رادیو تلویزیونی سراسر دنیا دارد. به همین منظور شبکه رادیویی نمایش در کنداکتور نوروزی اش یک هارد تاک ویژه تدارک دیده که قطعا بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: تصمیم داریم برنامه «صندلی داغ» را به شکل رادیویی احیا کنیم و طی آن چهره های شاخصی روی صندلی داغ بنشینند و به سوالات چالشی مجری پاسخ دهند.  

سوهانی درباره اجرای این برنامه نیز گفت: اجرای برنامه را به «ایرج نوذری» سپرده ایم و بناست مهمانان در مقابل چالش های ایرج نوذری بنشینند و به سوالات وی پاسخ دهند. مرحوم منوچهر نوذری یکی از نخبگان همه فن حریف هنر ایران زمین بود که خاطرات ماندگاری برایمان خلق کرد. ایرج عزیز نیز به عنوان فرزند خلف آن زنده یاد، به چندین هنر آراسته است. سوای بازیگری، اجرا و گویندگی، یک فعال بین المللی با تسلط کامل به چند زبان و ورزشکار رزمی هم هست.

وی تصریح کرد: گفت وگوهای اولیه با ایرج نوذری انجام شده است و توافق اولیه صورت گرفته است. با ایشان جلساتی هم داشته ایم. پیشمان که آمد، از دیدن دوباره حیاط تاریخی ارگ، استودیو ۸ و یادآوری خاطرات مرحوم نوذری چشمانش تر شد. گفتم این جا خانه شماست که امانت کلیدداری اش به ما رسیده است.

مدیر کل هنرهای نمایشی درباره مهمانان برنامه نیز توضیح داد: در تلاش هستیم تا مهمانانی متفاوت از همه حوزه ها داشته باشیم. مهمانان مختلفی که قطعا حضور متفاوتی را در یک برنامه تجربه خواهند کرد و به سوالات صریح و شفافی پاسخ خواهند گفت. البته ما برای نوروز برنامه های دیگری هم تدارک دیده ایم و جدول پخش رادیو نمایش نیز به زودی با تغییرات بسیاری همراه خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» از احتمال اکران این فیلم در نوروز ۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش سینماپرس، مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اکران فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده که از آثار به نمایش درآمده در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بود، گفت: در حال حاضر باید دید شرایط اکران به چه صورت است تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی صورت دهیم. البته گفته شده که در اکران نوروز ۵ فیلم سینمایی اکران خواهد شد، که هنوز مشخص نیست این فیلم‌ها چه آثاری هستند.

وی ادامه داد: قرار است هفته آینده جلسه‌ای برگزار شود که در صورت ایجاد شرایط مناسب، برای اکران نوروز «رمانتیسم عماد و طوبا» هم درخواست می‌دهیم.

این کارگردان سینما بیان کرد: در حال حاضر یکی از امن‌ترین محل‌های تجمع در کشور سالن‌های سینما است که به بهترین نحو پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که سینماها بتوانند در اکران نوروزی به کار خود ادامه دهند.

وی توضیح داد: متاسفانه هربار جهش ویروس کرونا شرایط نامناسبی را فراهم می‌کند که این مساله به ضرر سینما است.

صباغ زاده در پایان گفت: البته هنوز درخواستی برای اکران عمومی «رمانتیسم عماد و طوبا» ارائه نکرده‌ایم و منتظر هستیم تا ببینیم چه شرایطی قرار است برای اکران فیلم‌ها در نوروز اعمال شود.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» آمده است: «وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبه‌روی هم قرار داد، هر ۲ خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست.»

در این فیلم بازیگرانی چون الناز حبیبی، حسام محمودی، زنده یاد علیرضا انصاریان و مرتضی علی عباس میرزایی حضور داشته‌اند.

مشاهده خبر از سایت منبع