X

بایگانی مرداد 11, 1400

دفتر سینمایی

پوستر «جشنواره هنرهای تجسمی جوانان» رونمایی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با گشایش مجازی بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در روز شنبه نهم مرداد ۱۴۰۰ در موزه هنرهای معاصر، پوستر این رویداد با طراحی مجید کاشانی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مجید کاشانی که اولین بار است پوستر جشنواره هنرهای تجسمی جوانان را طراحی می‌کند، درباره این تجربه گفت: در طراحی این پوستر دو نکته برایم اهمیت زیادی داشت، نخست اینکه مخاطب این جشنواره جوانان هستند و سعی کردم برای آن محدوده سنی طراحی کنم. دوم آنکه این جشنواره تجسمی ده رشته را در برمی‌گیرد و نمی‌خواستم پوستر به سمت یکی از این رشته‌های خاص تمایل و توجه بیشتری داشته باشد.

کاشانی افزود: در چنین رویدادهایی ما فقط با یک پوستر مواجه نیستیم، بلکه این پوستر قرار است در فضاهای مختلف فیزیکی و مجازی منتشر شده و متناسب با هرکدام از این فضاها تغییر کرده و ویژگی‌های متفاوتی پیدا کند تا در آن مکان مؤثر باشد. به همین دلیل نمی‌خواستم صرفاً پوستر طراحی کنم بلکه طراحی هویت بصری را در نظر داشتم و به این فکر می‌کردم که وقتی این طرح در فضاهای مختلف منتشر می‌شود باید در هر فضایی از پس کار برآید.

وی درباره دستی که در میانه پوستر قرار گرفته است، توضیح داد: این اِلمان را در هنرهای تجسمی زیاد دیده‌ایم ولی من با خواندن متن فراخوان این دوره از جشنواره از جمله‌ای الهام گرفتم که در آن آمده بود «روزهای جوانی همین دست‌های تو هستند، وقتی رنگی، نقشی، فرمی و طرحی به جهان اضافه می‌کنی …» بنابراین تصمیم گرفتم دستی را وارد پوستر کنم. در تمام رشته‌های تجسمی علاوه بر چشم که نقش اصلی را ایفا می‌کند، دست هم اِلمان مهمی است که نقش ارزشمندی در این هنرها دارد. من هم دستی را به تصویر کشیدم که به نظر می‌رسد کار خود را به پایان برده و حالا اثری از کاری که انجام داده است به‌صورت رنگ بر روی آن باقی مانده است.

این طراح درباره تایپوگرافی این پوستر گفت: در ابتدای کار به بررسی دوره‌های گذشته جشنواره پرداختم و آن چه را در حوزه طراحی گرافیک آن انجام شده بود، رصد کردم. یکی از ویژگی‌هایی که در پوسترهای قبلی این جشنواره بسیار به چشم می‌آمد پررنگ بودن رویکرد تایپوگرافی بود. ولی با توجه به اینکه من نمی‌خواستم پوستر به سمت رشته خاصی برود و تایپوگرافی آن را به طراحی گرافیک که تنها یکی از رشته‌های این جشنواره است نزدیک می‌کرد، تصمیم گرفتم تاکید زیادی بر تایپوگرافی نداشته باشم و به همین دلیل از فونت‌های آماده، با کمی تغییر استفاده کردم. من در آثار خودم همیشه از تایپوگرافی زیاد استفاده می‌کنم اما اغلب تلاش می‌کنم آن را در کنار تصویر قرار دهم و حضور هر دوی آنها در کنار هم برایم اهمیت دارد. در این پوستر نیز همین‌طور بود.

کاشانی درباره انتخاب رنگ‌های این پوستر نیز بیان کرد: انتخاب رنگ‌ها نیز با الهام از متن فراخوان صورت گرفته است که در آن وصف شاعرانه‌ای از تابستان وجود دارد. اگر بهار فصل رویش باشد، تابستان فصل تکاپو و جوانی است و رنگ‌های سبز و نارنجی را به عنوان نمادهای این فصل و جوانی انتخاب کردم تا یک فضای اکتیو پر از رنگ داشته باشم.

وی درباره بخشی از متن فراخوان که روی پوستر آمده است، یادآور شد: زمانی بود که پوسترها در ابعاد بزرگ چاپ شده و روی دیوار نصب می‌شدند اما امروزه اغلب آنها تنها در فضای مجازی دیده می‌شوند. بنابراین نوشته‌ای که روی پوستر قرار گرفته است وقتی کوچک می‌شود اصلاً خوانا نیست و تبدیل به تعدادی خطوط موازی می‌شود. به همین دلیل من این متن را به عنوان یک عنصر بصری در نظر گرفتم و در این جهت از آن استفاده کردم.

وی در پایان با بیان اینکه پوستر باید بدون توضیحات کار خودش را انجام دهد، متذکر شد: دوست داشتم فضای پوستر شلوغ باشد و این به دلیل همان تکاپوی جوانی و رشته‌های متعدد در جشنواره است. اگرچه این پوستر جزئیات خیلی زیادی دارد اما سعی کردم شلوغی‌ها را کنترل کنم.

کارگاه‌های بیست و هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان به صورت مجازی از دهم تا دوازدهم مرداد ماه با حضور استادان کارگاه در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نعیمه نظام‌دوست» هم به جمع حیوانات «کلبه عمو پورنگ» پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نعیمه نظام‌دوست پس از همکاری در مجموعه‌های «محله گل و بلبل» و «بچه محل» این بار به «کلبه عمو پورنگ» پیوست.

به گزارش سینماپرس، در ادامه پخش مجموعه «کلبه عمو پورنگ» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده، نعیمه نظام‌دوست جدیدترین بازیگری است که با شخصیت «کاکل به سر» از یکشنبه ۱۰ مرداد به تیم بازیگران این مجموعه اضافه خواهد شد.

نظام‌دوست پیش از این هم در مجموعه‌های «محله گل و بلبل» و همچنین مجموعه «بچه محل» با این گروه همکاری داشته و تجربه موفقی را پشت سر گذاشته است.

در این مجموعه تلویزیونی داریوش فرضیایی، کمند امیرسلیمانی، سپیده خداوردی، امیرغفارمنش، رامین ناصرنصیر، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، آرش میراحمدی، آرش نوذری، امیر سهیلی، ابراهیم شفیعی، افشین سنگ‌چاپ، سوسن پرور، سارا منجزی، مهرداد مصلحی، امیر معمار و امیر محمد متقیان با هنرمندی سعید امیر سلیمانی و محمدرضا داوودنژاد و با حضور نادر سلیمانی ایفای نقش کرده‌اند.

اسامی عوامل این مجموعه عبارتند از تهیه‌کننده: مسلم آقاجانزاده، کارگردان: احمد درویشعلی‌پور، نویسنده: محمد درویشعلی‌پور، مجری طرح: محمدحسین خلیفه، برنامه‌ریز: مجید موثق، مدیر تصویربرداری: محمود صالحی، مدیر صدابرداری: بهروز عابدینی، تدوین: امید شهلایی، جلوه‌های ویژه تصویری: علی زارع، طراح گریم: شهرام خلج، طراح لباس: سحر گوران، طراح صحنه و دکور: ارغوان شیبانی، منشی صحنه: مریم ویس‌مرادی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا زاهدیان، آهنگساز: مهرداد نصرتی، مدیر تولید: علی رحیم‌زاده، طراح حرکات: سروش کریمی‌نژاد، عکاس: پوریا منوچهرزاده و مدیر روابط‌عمومی: عاطفه نوذری و…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عمده‌ترین مشکل موجود در سینمای ما، به سطح کیفی فیلمنامه‌ها بر می‌گردد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عمده‌ترین مشکل موجود در سینمای ما، به سطح کیفی فیلمنامه‌ها بر می‌گردد

به گزارش سینماپرس، عزیزالله حاجی‌مشهدی پیرامون آسیب و ورشکستی صنعت سینما پس از شیوع اپیدمی کرونا گفت: با نگاهی به وضعیت عمومی جهان در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، می‌بینیم که متاسفانه در همه جای جهان، سینما و شرایط فروش فیلم‌ها در مقایسه با شرایط پیش از شیوع کرونا به نحو آشکاری دچار اختلال و مشکلات اقتصادی شده است. البته شاید هنوز به راستی زمان اعلام ورشکستگی کامل سینما فرا نرسیده باشد. به ویژه که می‌دانیم، حتی در این شرایط دشوار و غیرعادی نیز، فیلم‌هایی با استفاده از روش نمایش آنلاین و برخی فیلم‌ها با استفاده از امکانات توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی و یا پخش تلویزیونی، توانسته‌اند بخشی از هزینه‌های تولید را جبران نمایند.

وی در همین راستا ابراز کرد: با این همه، باید پذیرفت که همزمان با آشکار شدن دیرهنگام شیوع ویروس کرونا در ایران، درپی تعطیلی تالارهای نمایش فیلم و تئاتر، با هدف پیشگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری و آلوده شدن آن‌ها به این ویروس نوظهور و ناشناخته و خطرگسترش آن از طریق تماشاگران فیلم‌ها، در عمل با رکود کامل کار سینماها رو به رو شدیم و به این ترتیب، در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، سینما دچار آسیب جدی شد و کسانی که تنها از طریق این هنر صنعت امرار معاش می‌کردند به راستی گرفتار تنگناهای شدید مالی و درآمدی شدند.

این منتقد سینما با اشاره به امیدواری باقی مانده در سینما ابراز کرد: آمار فروش فیلم‌های تازه به نمایش در آمده، در دوره جدید نمایش همگانی فیلم‌ها بعد از پایان تب و تاب‌های خاص جشنواره فیلم فجر، به خوبی نشان می‌داد که در صورت مساعد بودن شرایط، می‌توان هنوز هم به رونق نسبی بازار نمایش فیلم‌های سینمایی دلخوش شویم و شاهد آن باشیم که تماشاگرانی به سینماها کشانده شوند تا در کنار این همه گرانی و تورم و بالا رفتن بی‌حساب و کتاب قیمت‌ها در بازار، سینما دوستان بازهم بتوانند از سینما به عنوان مناسب‌ترین و ارزان‌ترین سرگرمی سالم خانوادگی استفاده کنند.

این مدرس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: با توجه به اوج و فرودهای شرایط انتشار و همه گیری ویروس کرونا در جهان، در عمل نیز شاهد بوده‌ایم که تعطیلی سینماها یکی از راه‌های مناسب مقابله با گسترش ویروس کرونا بوده است. اگر این ویروس از ابتدای ورود به بدن افراد با نشانه‌ها و تظاهرات آشکاری همراه می‌بود، شاید با گذاشتن ماموری که بتواند با تب سنج‌های دستی دمای بدن تماشاگران را در بدو ورودشان به سینما اندازه گیری کند و با جلوگیری از ورود افرادی که تب دارند، ایمنی سایر تماشاگران را تامین کرد، اما متاسفانه با توجه به دو هفته دوران نهفتگی این ویروس مهلک، با چنین تمهیداتی نمی‌توانستند از انتقال این ویروس پیشگیری کنند. با این حساب، تعطیلی سینماها، مناسب‌ترین و عاقلانه‌ترین کار برای پیشگیری از انتقال این ویروس خطرناک بود. در چنین شرایطی، برای حمایت از سینماداران و فیلمسازان و تهیه کنندگان از یک سو و برای مخاطبان آثار سینمایی و سینما دوستان از سویی دیگر، می‌بایست چاره اندیشی کرد.

نویسنده کتاب «دور دنیا با هشتاد فیلم» پیرامون راهکار برون‌رفت از مشکلات سینما توضیح داد: در نخستین گام، شاید حذف مالیات و عوارض متعارف و معمول حاصل از فروش بلیت و تخصیص آن به عنوان کمک بلا عوض به سینما داران با توجه به جدول زمان بندی نمایش در گروه بندی‌های نمایش فیلم‌ها و نیز در نظر گرفتن هفته‌های نمایش جبرانی، در ماه‌های بعد از گشایش دوباره سینماهای کشور و در مراحل بعدی بررسی چگونگی امکان توزیع و تکثیر فیلم‌ها با استفاده از شبکه نمایش خانگی برای رسیدن فیلم‌ها به دست مخاطبان و علاقه‌مندان فیلم‌های جدید، همچنین عرضه اینترنتی و یا نمایش آنلاین برخی از تولیدات سینمایی آماده نمایش همگانی، می‌تواند کارساز باشد و مناسب‌ترین راه‌ برای برون رفت از دشواری‌های مرتبط با شرایط بحرانی امروز برای دست اندرکاران تولید فیلم باشد.

حاجی‌مشهدی در همین راستا تاکید کرد: به نظر می‌رسد که لازم است مدیران سینمایی در وزارت ارشاد نیز با استفاده از برخی تجارب بین‌المللی برای کاهش آسیب‌های ناشی از تعطیل شدن ناگهانی و غیر منتظره سینماها، چاره‌جویی کنند. برای مثال ببینند که در سایر کشورها با تعطیل شدن ناگهانی تالارهای نمایش فیلم، در جهت حمایت از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان و سینماداران چه تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ صد البته نباید فراموش کرد که تنها با تامین بخشی از حقوق و منافع مادی این دسته از دست اندرکاران تولید و پخش فیلم نمی‌توان از دامنه وسیع این آسیب‌ها به تولیدکنندگان و دفاتر پخش و سینماداران کم کرد، بلکه باید به فکر سایر نیروهای شاغل در سینما – از بازیگران و هنروران عادی سینما گرفته تا نویسندگان فیلمنامه و بسیاری از عوامل فنی تولید فیلم، نیز بود تا در چنین شرایط دشواری، آسیب کم‌تری ببینند.

وی پیرامون تفاوت مخاطبان سینما در پساکرونا ابراز کرد: واقعیت این است تماشای فیلم در سالن نمایش و دیدن فیلم‌های سینمایی بر پرده سینما، همواره برای سینمادوستان و کسانی که از سینما به عنوان یکی از سالم‌ترین و درعین حال ارزان‌ترین وسیله سرگرمی‌ها استفاده می‌کنند، دارای جذابیت فراوانی است. به همین سبب با وجود امکانات به ظاهر موازی و تا حدودی مشابه برای تماشای آثار سینمایی، به گمان بسیاری از سینما دوستان، هنوز نمی‌توان برای تماشای فیلم در سالن سینما و نشستن در کنار تماشاگران دیگر و انجام برخی تشریفات و آداب مفرّحِ رفتن به سینما، جایگزین بهتری پیدا کرد، به همین سبب، دور از انتظار نیست که همزمان با عادی شدن شرایط بهداشتی و برطرف شدن مشکلات مربوط به ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و بار دیگر سینما جانی تازه بگیرد و با گرمی بازار و رونق دوباره صنعت سینما رو به‌ رو شویم.

این نویسنده و مترجم پیرامون وضعیت سینمای ایران با شیوع کرونا تا به امرزو بیان کرد: به گواهی خبرها و آمارهای رسمی، در سال گذشته نمایش فیلم‌ها به دلیل شرایط کرونایی وضعیت اسفباری داشته‌اند. اگر برای مثال در شرایط عادی تنها ۷۰ درصد از فیلم‌های تولیدی هرسال فرصت و امکان نمایش در تالارهای نمایش فیلم را پیدا می‌کردند، در شرایط همه گیری ویروس کرونا، با استفاده از برخی تمهیدات، تنها یک سوم و حتی به عبارتی درست‌تر، تنها یک چهارم از همان ۷۰ درصد از فیلم‌هایی که فرصت دیده شدن پیدا می‌کردند، امکان نمایش پیدا کردند! پدیده نادری که در صورت تداوم شاید بتواند به ورشکستی سینما منجر شود. وضعیت دشواری که صد البته تنها گریبان‌گیر سینمای ایران نبود و صنعت سینمای جهان را نیز با مشکلات جدی روبه‌رو کرد. به گونه‌ای که به گفته جیم اور (Jim Orr) رییس بخش توزیع داخلی استودیو فیلمسازی یونیورسال پیکچرز: «امسال مثل هیچ سالی نیست. هیچ وقت کسب‌وکار این صنعت تا این اندازه کساد نبوده است»

مترجم کتاب «جاناتان، مرغ دریایی» پیرامون سطح کیفی فیلمنامه‌ها و میزان پیشرفت کارگردانی عنوان کرد: بی تعارف باید گفت هنوز هم جدا از برخی نارسایی‌ها و کمداشت‌های فنی و مبانی زیبایی شناسی تصویر و زبان سینما، عمده‌ترین مشکل موجود در سینمای ما، به سطح کیفی فیلمنامه‌ها بر می‌گردد.

عزیزالله حاجی‌مشهدی در همین راستا خاطرنشان کرد: گذشته از نگارش فیلمنامه‌های تالیفی، متاسفانه درعرصه اقتباس‌های درست و سنجیده از منابع غنی ادبیات دیرساله این سرزمین نیز کم کوشی‌های آشکاری دیده می‌شود و بیش‌تر فیلمنامه‌های تبدیل شده به فیلم‌های سینمایی یا مجموعه‌های تلویزیونی، دارای درونمایه و مضمون تکراری بوده و گاه حتی گرته‌برداری ناقص از برخی داستان‌ها و فیلمنامه‌های خارجی است که متاسفانه در مواردی، با نادیده گرفتن موضوع مهم حق مولّف سازندگان این آثار، تنها با اشاره‌ای گذرا، در عنوان‌بندی این گونه فیلم‌ها به شکل برداشت آزاد از داستان. یا با نگاهی به کتاب. آشکارا سعی می‌کنند که نتیجه کار را به حساب خلاقیت‌های فردی خودشان بگذارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«عملیات المپیک» به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند ۲ قسمتی «عملیات المپیک» به تهیه کنندگی امید طهرانی از شبکه سه پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، «عملیات المپیک» نام تازه ترین مستند خانه تولیدات جوان است که به زودی از آنتن شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

این مستند ۲ قسمتی نخستین تجربه تهیه کنندگی امید طهرانی و اولین تجربه حسین الهام در مقام کارگردان است.

«عملیات المپیک» سعی کرده با نگاهی همه جانبه به مسئله تحریم ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی از سوی ایرانیان و محرومیت‌ها و مشکلات پیش آمده برای ورزشکاران ایرانی بپردازد و برای حل این مسئله راهکارهایی را ارائه دهد.

نقطه عطف این مستند را می توان پرداختن به مسئله تعلیق ورزش جودوی ایران و مهاجرت سعید مولایی ورزشکار ایرانی دانست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌هایی که تمایل به اکران آنلاین دارند باید قبل از این کار از «شورای صنفی نمایش» مجوز بگیرند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی شایسته دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش از تقاضای دو فیلم برای نمایش عمومی گفت.

به گزارش سینماپرس، مرتضی شایسته دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره خروجی جلسه امروز ۱۰ مردادماه گفت: در جلسه امروز آقای سجاد نوروزی از سوی انجمن سینماداران به عنوان عضو جدید این شورا به جای آقای غلامرضا فرجی معرفی شدند، البته ما قدردان از خدمات آقای فرجی هستیم و از ایشان نیز تشکر کردیم.

وی افزود: در جلسه امروز دو فیلم «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی و «مورچه‌خوار» ساخته شاهد احمدلو تقاضای اکران کردند که مقرر شد بعد از عقد قرارداد با سینماداران، این قرارداد را به شورای ارایه دهد تا به آنها نوبت اکران داده شود.

شایسته مطرح کرد: در این جلسه همچنین مطرح شد فیلم‌هایی که تمایل به اکران آنلاین دارند باید قبل از این کار از شورای صنفی نمایش، مجوز بگیرند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش عنوان کرد: ما برای بعد از دهه اول ماه محرم برنامه‌ای جهت اکران داریم که بعداً آنها را تشریح می‌کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرشی که هنر ایران را به المپیک شناساند


طراح تابلوفرش المپیک در پاسخ به اینکه در روند طراحی این اثر از چه المان‌هایی استفاده شده و هر کدام از این المان‌ها چه مفهومی را نمایندگی می کنند؟ توضیح داد: در این تابلوفرش از تمام لوگوهای ورزشی المپیک استفاده و آرم المپیک بین المللی نیز در وسط حک شده است. همچنین از لوگوی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در قسمت بالای کار و از پرچم‌های دو کشور ایران و ژاپن و برج توکیو و کبوتران صلح و دوستی استفاده شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور قدرتمند «فاکس نیشن» به عرصه «نمایش آنلاین» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فاکس نیشن از فیلم‌های کلینت ایستوود برای کمک در نبرد نمایش آنلاین فیلم‌ها بهره می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ورایتی، فاکس نیشن چهره جدیدی را برگزیده تا با کمک وی در نبرد نمایش آنلاین فیلم‌ها جلو برود.

این کمپانی با پیمانی با کمپانی برادران وارنر حق استریم یا پخش آنلاین ۶ فیلم کلینت ایستوود را به دست آورده تا بتواند با نمایش آن‌ها در ماه آگوست، مشتریان بیشتری به دست آورد.

این فیلم‌ها شامل «هری کثیف» محصول ۱۹۷۱ که امسال سالگرد ۵۰ ساله شدنش است، «مجری» محصول ۱۹۷۶، «ضربه ناگهانی» محصول ۱۹۸۳، «استخر مرده» محصول ۱۹۸۸، «سوارکار پریده‌رنگ» محصول ۱۹۸۵ و «مرز دل‌شکستگی» محصول ۱۹۸۶ خواهند بود. این فیلم ها همراه ۲ مستند ویژه در ماه آگوست در دسترس مخاطبان این سرویس قرار می‌گیرند.

کلارمن رییس فاکس نیشن از ایستوود به عنوان چهره‌ای نمادین یاد کرد که همواره مورد تحسین واقع شده است.

فاکس نیوز با راه‌اندازی سرویس استریم فاکس نیشن از سال ۲۰۱۸ وارد این بخش تجاری شده است و این در حالی است که دو رقیب رسانه‌ای ان‌بی‌سی و سی‌ان‌ان نیز به تازگی فعالیت خود را در این زمینه افزایش داده‌اند.

فاکس نیوز در فاکس نیشن فراتر از اخبار و سیاست که محتوای اصلی این شبکه کابلی هستند رفته است و البته برخی از مطالب این شبکه مانند شوهای خود را یک روز پس از اینکه روی آنتن رفتند، در این سرویس در اختیار مشترکانش قرار می‌دهد.

علاوه بر این در پیمان با برادران وارنر فاکس نیشن امتیاز پخش ۵ فیلم برادران وارنر را با عنوان «چه کسی می‌تواند دهه ۸۰ را فراموش کند؟» به نمایش درمی‌آورد که شامل «از هر راهی که می‌توانی» ساخته بادی وان هورن با بازی ایستوود محصول ۱۹۸۰، «سرباز بنجامین» ساخته هاوارد زیف با بازی گلدی هان محصول ۱۹۸۰، «بیگانگان» ساخته فرانسیس فورد کاپولا با بازی مت دیلون، پاتریک سویزی و تام کروز محصول ۱۹۸۳، «مردان واقعی» ساخته فیلیپ کافمن با بازی فرد وارد، اد هریس و سم شپارد محصول ۱۹۸۳ و «تانگو و کش» ساخته آندری کونچالفسکی با بازی سیلوستر استالونه و کرت راسل محصول ۱۹۸۹ می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام تسلیت انجمن پیشکسوتان مطبوعات برای درگذشت عکاس قدیمی «اطلاعات»


انجمن پیشکسوتان مطبوعات درگذشت جعفر دانیالی، عکاس خبری پیشکسوت را تسلیت گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع