X

بایگانی اردیبهشت 21, 1401

دفتر سینمایی

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «محمد خزاعی» رئیس سازمان سینمایی به همراه معاونین این سازمان در صبحانه کاری بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت و ضمن گفتگو با معاونان و مدیران این نهاد به تشریح خط و مشی‌های فارابی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، در این جلسه که امروز ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور مدیران و معاونان بنیاد، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات و اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، دکتر محمد خزاعی با اشاره به ابلاغ خط‌ومشی‌های بنیاد سینمایی فارابی گفت: از ابلاغ این خط‌ومشی‌ها با بازخوردهای بسیار مثبتی از اهالی سینما و صاحب نظران مواجه شدیم.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

خزاعی ضمن تشکر از دکتر جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و همه معاونان و مدیران این بنیاد که در تدوین و تهیه پیش نویس این خط‌ومشی‌ها زحمت کشیده‌اند، اشاره داشت تحقق کامل این برنامه‌ها یک زمان بندی ۵ ساله دارد و بی شک نمی‌توان انتظار تحقق همه آنها را در یکسال داشت لیکن افق ترسیم شده افقی امیدبخش است.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به چالش‌های ماه‌های ابتدایی استقرار در سازمان سینمایی گفت: در کنار همه این چالش‌ها برگزاری موفق جشنواره فجر و شروع اصلاحات زیرساختی از اتفاقات مهم ماه‌های آغازین بود.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

وی ادامه داد: ناگزیر بودیم که اقدام به برخی اصلاحات زیرساختی در عرصه سینما داشته باشیم و جراحی‌هایی در حوزه سینما باید انجام می‌شد، البته این اقدامات و اصلاحات زیرساختی باید ۱۰-۱۵ سال قبل اتفاق می‌افتاد و چه بسا اگر آن زمان این اصلاحات رخ می‌داد، حواشی و سختی کمتری را در پی داشت، ولی به هر حال ما در حال انجام این اصلاحات هستیم.

خزاعی در ادامه اصلاحات زیرساختی سازمان سینمایی بیان کرد: بخشی از قوانین و آیین نامه سینمای ایران مربوط به دوران سینمای آنالوگ بود و از آن موقع اصلاح و بروزرسانی نشده بود، بخشی از آیین نامه‌های سازمان سینمایی هم از سال ۸۳ بازنگری نشده بود که در این دوره علاوه بر به روز رسانی اطلاعات، اقدام به اصلاح این آیین نامه‌ها کرده‌ایم.

خزاعی با اشاره به ابلاغ چشم‌انداز ۵ ساله بنیاد گفت: بنیاد سینمایی فارابی از لحاظ سینمای حرفه‌ای همیشه به اهالی سینما خدمت کرده اما از لحاظ ساختاری نیاز به تغییراتی داشت و طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است. با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تحولات بسیار خوبی در پیش رو است که بنیاد می‌تواند به روزرسانی مأموریت‌ها با برنامه و قدرت بیشتری ادامه فعالیت دهد.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

خزاعی در ادامه با اشاره به مأموریت‌های بنیاد سینمایی فارابی گفت: سیاستگذاری در عرصه تولید سینمایی و خروجی‌های آن برای دولت بسیار مهم است و این وظیفه بنیاد فارابی را سنگین می‌کند. همیشه با بودجه خروجیِ مناسب به دست نمی‌آید و سیاستگذاری‌های فرهنگی، راهنمایی و راهبردی است که می‌تواند یک اثر سینمایی را با کیفیت مطلوب به سر منزل مقصود برساند. بنیاد سینمایی فارابی باید در روند پیش تولید، تولید و بعد از تولید بر محصولات خود نظارت آگاهانه و هدفمند داشته باشد تا آثار شاخص بیشتری در فارابی داشته باشیم.

رئیس سازمان سینمایی افزود: کیفیت فنی آثار سینمایی برای ما مهم است. قرار نیست صرفاً به خاطر این که یک فیلمنامه درباره یکی از مضمون استراتژیک است اما طرح سینمایی آن اشکال دارد از آن حمایت کنیم. باید در همه این موضوعات به فیلمنامه‌های باکیفیت سینمایی دست پیدا کنیم و اگر در فیلمنامه‌ها اشکالاتی وجود دارد حتما آنها را برطرف کنیم و سپس به سراغ ساخت فیلم برویم. بعد از جشنواره فیلم فجر، محصولات بنیاد فارابی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که در عرصه تولید موفقیت داشته است یا خیر.

وی ادامه داد: توجه به مخاطب برای ما بسیار مهم است، باید در کنار آثار استراتژی فکر مخاطب سینمای ایران باشیم تا مردم در کنار خانواده در سینماها حضور یابند. با توجه به محدودیت منابع نیز باید سوژه‌ها به صورت نظامند انتخاب شوند و هدف‌گذاری‌ها دقیق صورت گیرد. فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد تا در تولید شاهد فیلم‌های سالم و متناسب با سبک زندگی اسلامی باشیم و الگویی برای سایر فیلمسازان باشد.

توسعه فعالیت های بین المللی فارابی

خزاعی درخصوص حوزه بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی گفت: این معاونت باید بیشتر اطلاع رسانی کند تا افکار عمومی هم در جریان برنامه‌ها و اقدامات صورت پذیرفته قرار گیرد، بسیاری از زحمات و اقدامات اساسی در حوزه بین الملل فارابی انجام می‌پذیرد که کمتر دیده می‌شود و البته بخشی از آن ناشی از ملاحظات فعالیت در حوزه‌های بین‌المللی و تحفظ مورد نیاز این حوزه است، سیاستگذاری‌های جدید بین‌الملل باید هدفمندتر باشد، ارتباط با سایر کشورها بیشتر شود، هدفمندی در تولید مشترک، برنامه ریزی در مقوله اکران، راه اندازی جشنواره‌های منطقه‌ای از سال آینده و… از جمله کارهایی است در حوزه بین‌الملل فارابی متولی انجام آن است و باید برای آن برنامه ریزی انجام دهد.

حمایت از فیلم اولی ها با اولیت جوانان شهرستانی

خزاعی در ادامه درباره حمایت از فیلم اولی‌ها توسط بنیاد سینمایی فارابی گفت: بنیاد در زمینه حمایت از این گروه باید برنامه‌ریزی و اعلام فراخوان اعلام کند و از سایر استانها استعدادهای سینمایی را کشف کنند تا در آینده شاهد فیلمسازان خوبی باشیم، فیلمسازان شهرستان به دلیل اینکه به جریان سرمایه متصل نیستند، قطعاً به راحتی نمی‌توانند وارد این عرصه شوند و این وظیفه ما است که آنها را شناسایی کنیم و مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز با اشاره به اینکه همه مسئولان سازمان سینمایی باید خود را در برابر سینماگران پاسخگو بدانند، گفت: حق الناس فقط در مسائل مالی نیست. اگر در وقت و زمان مناسب پاسخگوی ارباب رجوع نباشیم، اگر می‌توانیم زودتر پاسخگوی تقاضاهای مختلف اهالی سینما باشیم ولی آن را به تاخیر انداخته‌ایم، هم مرتکب حق الناس شده‌ایم. ما در این ارگان‌ها مسئولیت پذیرفته‌ایم که پاسخگوی هنرمندان و اهالی سینما باشیم و وظیفه داریم که به نحو شایسته و در اسرع وقت پاسخگوی ارباب رجوع باشیم.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

در ابتدای این جلسه دکتر سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه بنیاد سینمایی فارابی ضمن تشکر از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهاد ملی سینما و نقش موثر رئیس سازمان سینمایی در شکل گیری طرح تحول فارابی گفت: ابلاغ خط و مشی‌های فارابی شروع فصل نوینی از اقدامات اساسی و زیرساختی در این نهاد است، اقداماتی که ثمرات آن بیش از امروز برای آیندگان سینما خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه فارابی ناگزیر به بهسازی مأموریت‌ها، ساختارها و فرآیندها بود تا همگام با تغییرات جهانی بتواند خود را به روز کند، ادامه داد: ما در فارابی با کمترین تغییرات مدیریتی و استفاده از سرمایه انسانی موجود بنا داریم تا این تحول را محقق کنیم چراکه معتقدیم استفاده از تجارب، اعتماد به سرمایه انسانی سازمان‌ها و ایجاد فرهنگ سازمانی پویا می‌تواند در این مسیر به پیشبرد اهداف‌مان کمک کند.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

در ادامه این جلسه نیز مدیران و معاونان بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی به ارائه نکات و پیشنهادات خود در خصوص بخش‌های مختلف و مأموریت‌های بنیاد فارابی پرداختند.

گفتنی است خط‌ومشی‌ها و سرفصل اقدامات ۵ ساله بنیاد سینمایی فارابی روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه از سوی هئیت امنای بنیاد سینمایی فارابی ابلاغ شد.

خزاعی:طرح تحول بنیاد یک اتفاق بزرگ در این نهاد سینمایی است/فارابی باید بر جزئیات فیلمنامه نظارت کامل داشته باشد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدای مردم در «زیر چتر لبخند» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «زیر چتر لبخند» با همکاری شنوندگان رادیو صبا روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۸ راهی آنتن این شبکه رادیویی می‌شود.

به گزارش سینماپرس، «زیرچتر لبخند» عنوان برنامه جدیدی از شبکه رادیویی صبا است که با رویکرد معرفی و پخش آثار رسیده به جشنواره طنز رادیویی «زیر چتر لبخند» راهی آنتن می شود.

آزاده شاهرخ مهر تهیه کننده این برنامه رادیویی گفت: «رادیو صبا» به وعده‌ای که با شنوندگان در جشنواره «زیر چتر لبخند» داده بود، وفا کرد؛ وعده‌ای که براساس آن قرار بود آثار برگزیده این جشنواره در رادیو صبا پخش شود و برندگان با همکاری عوامل رادیو صبا در این شبکه برنامه‌سازی کنند.

وی افزود: در این برنامه با کسانی که آثار طنز خود را برای جشنواره «زیرچتر لبخند» ارسال کرده‌اند، گفتگو می‌شود و آثار ارسالی آنها در بخش‌های متنوع مانند «اجرای طنز»، «نمایش طنز» و «پادکست» در این برنامه رادیویی پخش می‌شود.

تهیه کننده «زیر چتر لبخند» در پایان عنوان کرد: شنوندگان رادیو صبا می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه به آدرس Radiosaba.ir آثار طنز خود را برای این برنامه ارسال کنند. آثار ارسالی مخاطبان در بخش‌های مختلف برنامه «زیرچتر لبخند» پخش می‌شود و در دوره دوم جشنواره «زیر چتر لبخند» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

«زیر چتر لبخند» به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای احمدرضا موسوی و همکاری مخاطبان رادیو صبا روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه رادیویی صبا می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه‌های حوزه هنری برای روز «پاسداشت زبان فارسی»


ویژه برنامه‌های دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری برای روز «پاسداشت زبان فارسی» اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خانه هنرمندان ایران» در آستانه فاجعه‌ای که با ریاست «عسگرپور» پدید خواهد آمد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حضور عسگرپور نه‌تنها امیدها را برای اصلاح وضع موجود ناامید می‌کند بلکه می‌بایست انتظار روزگاری بدتر را برای این نهاد فوق استراتژیک حوزه فرهنگ و هنر دانست.

به گزارش سینماپرس، بیش از دو دهه از تأسیس خانه هنرمندان ایران می‌گذرد، خانه که قرار بود محفل و مهملی برای حمایت از هنرمندان سراسر ایران باشد اما طی ۲۳ سال فعالیت آنچه امروز شاهد آن هستیم تنها به گعده‌ی برای عده‌ای خاص از هنرمندان نورچشمی آن‌هم برای برخی فعالیت‌های غیرفرهنگی و سیاسی شده است.

از همان ابتدای تاسیس خانه هنرمندان با انتخاب رئیسی پرحاشیه کاملاً واضح و روشن بود که این خانه نه برای هنرمندان و فعالیت‌های صنفی و هنری بلکه برای سازمان‌دهی با برنامه‌های غیرفرهنگی و کاملاً سیاسی هدفمند و خط گرفته از آن‌سوی مرزها طراحی‌شده است مانند جلسات متعدد سال‌های ۸۳ و ۸۴ با برخی دیپلمات‌ها و هدایت جریان فکری در حوزه فرهنگ و هنر برای انتخاب نامزد یک طیف سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری وقت که به تفصیل در گزارش‌های متعدد مشرق به آن پرداخته شد.

چرا خانه هنرمندان می‌تواند اهرم تحرکات سیاسی باشد؟

اما آنچه بود و آنچه شد سیاست‌گذاری و راهبری خانه هنرمندان ایران طی بیست‌وسه سال هرگز همسو و در تراز انقلاب اسلامی و نظام نبودهو در ابعاد گسترده‌ای مطالبات طلبکارانه‌ای از حاکمیت داشته است. در این خانه هر زمان وضعیت مالی و بودجه‌ در شرایط مطلوبی قرار گرفته، شاهد برنامه‌ها و اقدامات سیاسی و هدفمند بوده‌ایم و هرزمانی که به‌زعم مدیرانش بودجه این نهاد تامین نشده حاکمیت فوراً متهم به عدم توجه و اهتمام به حوزه فرهنگ و هنر شده است.

سیاستی که اوج آن رفتارهای حاشیه و سیاسی گونه طی دو سال گذشته است که در گفت‌وگوی مدیر اسبقش در یکی از جریده‌های اصلاح‌طلب بازتاب یافت و به سرعت به تیتر نخست شبکه‌های معاند بود و به طرز وسیعی گسترش یافت؛ اما با فرض صحت این ادعا واهی باید این پرسش مطرح شود که سال‌هاست این خانه ذیل جریان سیاسی موسوم به اصلاح‌طلب مدیریت‌شده و حتی سردار سابق مجید رجبی‌معمار و مدیر سال‌های اخیر نشان داده که ناتوان در مدیریت این نهاد هستند و صرفا جریان‌های مطالبه‌گر از حاکمیت در درون این نهاد تقویت می‌شوند.

درحالی‌که سیاست‌گذاران این خانه همواره انگشت اتهام را به‌نظام و حاکمیت روانه کرده و از آن‌ مطالبه بودجه برای همان برنامه‌هایشان داشته‌اند.

اما با نیم‌نگاهی به مدیران این خانه به‌سادگی می‌توان به این نتیجه رسید که این نهاد مؤثر و گلوگاه فوق مهم در حوزه فرهنگ و هنر چه در دوران بهروز غریب پور، مجید جوزانی، مجید سرسنگی و در نهایت مجید رجبی معمار تنها به محلی برای رفت و آمد نمایندگان سفارت‌خانه‌ها و هنرمندان همسو با طیف خارج از کشور بوده که دراین‌بین سهم رجبی معمار به دلیل عمر طولانی حدود ۷ سال به‌مراتب از سایرین بیشتر است.

مدیری که کمتر کسی با توجه به سوابقش انتظار داشت این خانه که قرار بود روزگاری در خدمت فرهنگ و هنر کشور باشد به چنین روز و روزگاری بی افتد که درنهایت انواع و اقسام نفوذهای فرهنگی در آن رصد و کشف گردد. (سوابق این روابط در گزارش‌های مشرق منتشر شده است)

آیا «محمدمهدی عسگرپور» انتخاب مناسبی برای مدیریت خانه هنرمندان است؟
دیدار رسمی مجید رجبی معمار با راینربوتس رایزن فرهنگی فرانسه به صورت رسمی در رسانه‌های داخلی و خارجی

حضور پررنگ سفرای اروپایی و رایزن‌های فرهنگی، مراودات نامتعارف و عجیب با عناصر نامطلوب خارجی، عرض ارادت‌های بیشمار این مجموعه به سفیران و همراهانشان برای ارائه سرویس‌های متعدد، وضعیت اسفناک تماشاخانه ایرانشهر و آثار اجرا شده در آن، تنها گوشه‌ی از خدمات این خانه به‌خصوص در دوران رجبی معمار به سفارت‌خانه‌ی اروپایی و جریان نفوذ سازمان یافته در حوزه هنر است و این در حالی ست که طی هشت سال بی‌تدبیری دولت سابق وضعیت هنرمندان روزبه‌روز بد و بدتر شد.

در روزهایی که خانه هنرمندان اصفهان با مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم می‌کرد حضرات در تهران برای سفرای انگلیس و آلمان و فرانسه فرش قرمز پهن می‌کردند اما حتی حاضر نبودند یک‌قدم برای هنرمندان وطنی بردارند.

آیا «محمدمهدی عسگرپور» انتخاب مناسبی برای مدیریت خانه هنرمندان است؟
فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه که سابق فعالیت در دستگاه‌های امنیتی فرانسه را دارد به صورت مکرر در خانه هنرمندان و به هر بهانه‌ای حضور دارد

با شیوع پاندمی کرونا خانه هنرمندان گویی وجود خارجی داشت و دائما از عدم بودجه گلایه می‌کرد، مجموعه‌ی که به گواه مصاحبه‌های متعدد روسای شوراهای عالی‌اش توان اداره خود را هم نداشت چگونه می‌توانست هنرمندان سراسر کشور را حمایت کند و بسیار موارد دیگر که در جای خودش مطرح خواهد شد اما همواره خود را خانه هنرمندان ایران می‌دانستند. خانه که بهتر است به‌جای خانه هنرمندان ایران آن را خانه سفرای کشورهای اروپایی نامید.

اما پس‌ازاین کش‌وقوس‌های فراوان و با تغییر در مدیریت شهرداری تهران به‌عنوان حامی اصلی این خانه و با تائید استعفای رجبی معمار به خلأ و عدم تخصیص بودجه و حمایت‌های رسانه‌ای برخی افراد و اعضای شورای شهر سابق، موعد انتخاب مدیر جدید خانه هنرمندان فرارسیده و خبرها حاکی از انتخاب فردی پرحاشیه بر مسند ریاست خانه هنرمندان ایران است.

گزینه‌ای که تا حدود بسیار زیادی قطعی شده است، فردی که حضور او نه‌تنها امیدها را برای اصلاح وضع موجود ناامید می‌کند بلکه می‌بایست انتظار روزگاری بدتر را برای این نهاد فوق استراتژیک حوزه فرهنگ و هنر دانست.

آیا «محمدمهدی عسگرپور» انتخاب مناسبی برای مدیریت خانه هنرمندان است؟

«محمدمهدی عسگرپور» به‌عنوان گزینه قطعی و نهایی خانه هنرمندان از سوی مجمع عمومی یا همان اعضای شورای عالی انتخاب‌شده است و این درحالی‌که ست که با نگاه به سوابق عسگر پور به‌خصوص در مدیریت خانه سینما و حواشی شدید آن باید انتظار روزهای پرالتهابی را در خانه شاهد باشیم.

عملکرد عسگرپور در سال‌های پسا ۸۸ به عنوان مدیرعامل خانه سینما نشان می‌دهد او نسخه به‌روز شده غریب پور، جوزانی، سرسنگی و رجبی معمار است و این جمله الحق شایسته چنین فردی ست که باید گفت هر آنچه آن‌ها داشتند عسگر پور یکجا دارد و این انتخاب قطعاً و حتماً موردپسند سفیران و گعده هنرمندان همسویشان خواهد بود. مردی که نه‌تنها وضع نامطلوب خانه را بهبود نمی‌بخشد بلکه آن را روزبه‌روز بدتر و هویت استعمار زده‌اش را عیان‌تر خواهد کرد. البته که اعضای شورای عالی در این انتخاب بسیار مؤثر هستند و طبعاً با چنین افرادی چنین خروجی نیز محتمل است.

فراموش نکنیم خانه که قرار بود روزگاری متعلق به همه هنرمندان ایران باشد با چنین انتخابی همچنان چرخش بر همان ریل سابق خواهد چرخید و ممکن است شرایط بسیار حادتر شود. در چنین شرایطی امید می‌رود تا کارزار این انتخاب پیچیده‌تر نشده اقدامی عاجل صورت پذیر تا پس از دو دهه شاهد حضور مدیری متعهد به هنر و هنرمندان باشیم.

*مشرق

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه «به‌سوی امید» در فرهنگستان هنر افتتاح شد


آیین افتتاحیه نمایشگاه «به‌سوی امید» با حضور وزیر امور خارجه لهستان و سفرای کشورهای خارجی در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ایده‌های ۱۵ فیلمساز جوان فیلم کوتاه می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن سینمای جوانان ایران به میزبانی دفتر بوشهر، اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» را به مدت یک هفته برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، اولین اردوی منطقه‌ای فیلمسازی «ایده تا تولید» با دعوت از ۱۵ فیلمساز فیلم کوتاه به میزبانی دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در بوشهر و زیر نظر مهدی جعفری، ارسلان امیری و عادل تبریزی به‌مدت یک هفته برگزار می‌شود.

در این اردوی تخصصی که با محوریت سه ژانر فعالیت خواهد کرد، مهدی جعفری در ژانر «جنگی و دفاع مقدس»، ارسلان امیری در ژانر «وحشت و رازآلود» و عادل تبریزی در ژانر «کمدی-فانتزی»، فیلمسازان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی هدایت خواهند کرد تا ایده‌ها و طرح‌های این ۱۵ فیلمساز مورد بررسی و کار تخصصی قرار گرفته و به فیلمنامه کوتاه تبدیل شوند.

در پایان این فیلمسازان در گروه‌های ۵ نفره اقدام به ساخت فیلم‌های کوتاه از ۳ فیلمنامه به‌دست آمده، خواهند کرد.

انجمن سینمای جوانان ایران از تولید این ۳ فیلم کوتاه تا سقف ۳۰ میلیون تومان برای هر فیلم، حمایت مالی می‌کند.

این اردو با حضور نماینده‌های ۶ استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد برپا می‌شود و ۱۵ فیلمساز شرکت‌کننده در این کارگاه تخصصی از شهرهای بوشهر، برازجان، تنگستان، اهواز، آبادان، دزفول، شیراز، آباده، یاسوج، بندرعباس و زاهدان، دعوت شده‌اند.

اردوی فیلمسازی «ایده تا تولید» ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان بوشهر برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایش ۶۰ اثر از هنرمندان معاصر نقاشی ایران در «ری‌سایز»


نمایشگاه «ری‌سایز» با آثاری از هنرمندان معاصر حوزه نقاشی از روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری شد


با اتمام دوران مسئولیت میثم مرادی بیناباج، دکتر سعید لشگری به‌عنوان «معاون راهبری استان‌های حوزه هنری» منصوب شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویژه برنامه‌های دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری در روز پاسداشت زبان فارسی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، به مناسبت ۲۵ اردیبهشت، روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، ویژه برنامه‌های مختلفی با همکاری مراکز تجسمی، موسیقی و دفتر طنز حوزه هنری برگزار می کند.

به گزارش سینماپرس، اجرای قطعه موسیقی «وطن فارسی» به خوانندگی «امیرحسین سمیعی» از ایران و «عارف جعفری» از افغانستان بر اساس شعری از «شهاب شهرزاد» و سخنرانی دو تن از فارسی پژوهان و ازاعضای شورای راهبردی دفترپاسداشت زبان فارسی حوزه هنری با موضوع جایگاه و اهمیت زبان فارسی ازجمله ویژه برنامه های در نظرگرفته شده این دفتر برای این روز است که درقالب برنامه طنر «درحلقه رندان» برگزار می شوند. برنامه طنر درحلقه رندان، ساعت ۱۷ یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت، در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه فارسی تور(فارسی + کاریکاتور) علی پاک نهاد، کارتونیست، کاریکاتوریست و تصویر ساز، با موضوع مشاهیر زبان و ادبیات فارسی و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «صفر نورزاد» با عنوان «خم گیسو» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری نیز ازبرنامه های تجسمی دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری ویژه این مناسبت است که با همکاری مرکز تجسمی حوزه هنری برگزار می شوند.

نمایشگاه فارسی تور، در بردارنده کاریکاتورهایی از «علی پاک نهاد» با موضوع مشاهیر زبان و ادبیات فارسی ازجمله فردوسی، حافظ و سعدی است که از پنج شنبه ۲۲ تا یکشنبه ۲۵ اردیبهشت در گالری خانه عکاسان ایران درحوزه هنری روی دیوار می روند. پاک نهاد درآثار این نمایشگاه کاریکاتور، به تلفیق تصویر کاریکاتوریزه این بزرگان با نمونه اثر و نقطه عطف کارنامه ادبی این مشاهیر پرداخته است.

نمایشگاه خوشنویسی «خم گیسو» نیز در بردارنده تعدادی از آثار «صفر نورزاد» است که این هنرمند خوشنویس درآنها به شعرهایی از بزرگان شعر فارسی در قالب هنر خوشنویسی پرداخته است. این نمایشگاه که سه شنبه ۲۰ اردیبهشت افتتاح شد، تا ۲ خرداد در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری دایر است. علاقمندان برای بازدید از آن می توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ روزهای شنبه تا چهارشنبه تاریخ یادشده به گالری ابوالفضل عالی مراجعه کنند.

علاقمندان برای حضور در برنامه ها و بازدید از نمایشگاههای یاد شده می توانند به حوزه هنری واقع در: خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آغاز دوباره نشست تخصصی «آیین آواز» در فرهنگسرای اندیشه


نشست تخصصی «آیین آواز» مشتمل بر برنامه‌های تخصصی آموزشی آواز ایرانی از اواخر اردیبهشت ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع