X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

اعلام دستمزد عکاسان سینمای ایران در سال جدید


مصوبه انجمن عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حداقل دستمزد عکاسان سینما مبلغ ۵۰ میلیون تومان به صورت ماهانه تعیین شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مصوبه انجمن عکاسان سینما در خصوص تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، بر اساس اعلام محمد مهدی دل خواسته سخنگوی انجمن صنفی عکاسان سینما مصوبه هیأت مدیره انجمن صنفی عکاسان سینما درباره تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما (کار_هنر تخصصی) در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر برای اعضای صنف اعلام می‌شود:

با توجه به در اختیار داشتن تجهیزات گران‌قیمت عکاسی فیلم (دوربین‌ها، لنزها، وسایل نورپردازی، لپ تاپ و تبلت جهت ویرایش عکس و …) توسط عکاسان، بدون گرفتن اجاره بهای آن (بسیاری از مشاغل و عوامل پشت صحنه سینما بابت تجهیزات خود اجاره بهای جداگانه دریافت می‌کنند و یا تجهیزات و وسایل مورد نیازشان را پروژه مربوطه به رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد و حتی با یک محاسبه سرانگشتی نیمی از این دستمزد صرفاً قیمت اجاره تجهیزات است.) همچنین با در نظر گرفتن شاغل بودن عکاسان سینما به شکل شاغلین فصلی، متوسط برای کمتر از یک فصل یا نهایتاً ۲ فصل در طی یک سال کاری و نداشتن شغل و کسب درآمد و امرار معاش از طرق دیگر حداقل یا کف دستمزد برای عکاسان سینما صرفاً و فقط جهت عکاسی فیلم و سریال (صحنه و پشت صحنه فیلم) ماهیانه مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی درجه الف و سریال‌های نمایش خانگی اعلام می‌شود.

بدیهی است با توجه به شرایط و سختی هر پروژه، سوابق و مهارت عکاس محترم طبق توافق طرفین این مبلغ می‌تواند به هر اندازه افزایش پیدا کند. همچنین به همکاران عزیز و اعضای انجمن توصیه می‌گردد از عکاسی به شکل جلسه‌ای خودداری کنند و این رویه همیشگی (ماهیانه) از ابتدای تولید فیلم در ایران، همانند همه عوامل دیگر فیلم را لطفاً مخدوش ننمایند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«عماد افروغ» پرچمدار نقد درون گفتمانی بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مرحوم عماد افروغ را پرچمدار نقد درون گفتمانی دانست و گفت: در همه حوزه‌ها با صراحت نقدش را مطرح می‌کرد و خیلی مخالف مصلحت‌سنجی بود.

به گزارش سینماپرس، مراسم هفتمین روز درگذشت استاد فقید عماد افروغ، استاد و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اساتید فلسفه و جامعه‌شناسی در تالار تمدن این پژوهشگاه برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان این که حضور در این جلسه از دو حیث برایم اهمیت دارد گفت: من افتخار شاگردی دکتر افروغ را داشتم و در سال ۸۱ در مقطع دکتری دانشجوی رشته جامعه شناسی سیاسی در محضر ایشان بودم. نگاه اصولی شان به مسائل و پرهیز از مصلحت گرایی را در سلوک دکتر افروغ مشاهده کردم. همچنین در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار حوزه ایشان افتخار دادند و با ما همکاری کردند. عضویت ایشان در شورای فرهنگ عمومی را داشتیم. عضو هیات نظارت بر کتاب‌ها و شورای پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و مرکز ملی رصد نیز بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ارتباطات من با ایشان از ۲۰ سال پیش آغاز شد و تا آخرین روزها تداوم داشت. در جلسات شورای فرهنگی عمومی جزو منظم ترین اعضا بود و هر سه شنبه هفت صبح در جلسه شرکت می‌کرد. آخرین بار در بهمن ماه سال گذشته، زمانی که در بستر بیماری بودند محضر ایشان رسیدم.

وی با اشاره به روحیه انقلابی گری و مطالبه گری و پرسشگری عماد افروغ توضیح داد: عماد افروغ پرچمدار نقد درون گفتمانی بود. او خیلی مخالف مصلحت‌سنجی بود. در همه حوزه ها با صراحت نقدش را مطرح می‌کرد.

اسماعیلی افزود: اتهامی به جمهوری اسلامی زده می شود که کسی تاب انتقاد و مخالفت را ندارد. نوع کنشگری و گفتمان دکتر افروغ در این الگو خودش را نشان داد و اشتباه بودن این اتهام را ثابت کرد. نقد ایشان کاملا مبتنی بر اصول علمی جامعه شناسی سیاسی بود و هیچ کسی هم مصون از انتقادات شان نبود. جایی که می دانستند اشکالی هست با صراحت لهجه مطرح می کردند.

وی با مرور تعاریف متنوع انقلابی‌گری تاکید کرد: انقلابی‌گری به این معناست اگر احساس کردیم ناراستی وجود دارد، باید حرف بزنیم. یک انقلابی می تواند مثلا عماد افروغ را نسبت به مسائل مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی نقد کند و محبوب باشد. تا جایی که همه شخصیت های نظام با اخلاص و شیفتگی از او یاد کنند. این یک الگوی رفتاری جدی در جمهوری اسلامی است. دکتر افروغ تا روز آخر اظهار نظرهایش را می کرد و ابایی نداشت که به کسی بر بخورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر چقدر ایشان به دوران پایان حیات مادی شان نزدیک تر می شدند، بهجت درونی شان بیشتر بود که این از ویژگی های مومن است. افرادی نگران لحظات قبر و برزخ هستند که اعمال شان اشکال دارد. دکتر افروغ یک عمر پاکیزه زندگی کرد و با اشتیاق به دیدار خداوند متعال رفت.

مهدی گلشنی فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز و پژوهشگر فلسفه، تقی آزادارمکی، سیدجواد میری، مهدی معین‌زاده و سیدمحمدرضا امیری‌طهرانی دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

به گزارش ایرنا، عماد افروغ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه پس از تحمل یک دوره بیماری بامداد ۲۵ فروردین در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

وی از اساتید مطرح حوزه علوم اجتماعی بود که در مجلس هفتم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت؛ وی در این دوره رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

افروغ متولد ۱۳۳۶ شیراز، دکترای جامعه‌شناسی داشت و در سال ۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد؛ وی از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و از سال ۸۲ نیز فعالیت خود را در هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز کرد و مدیریت گروه علم و دین این پژوهشگاه و عضویت در شورای فرهنگ عمومی از آخرین مسئولیت‌های وی بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موسیقی متفاوت «نون خ» چگونه خلق شد؟/ تجربه‌ای از جنس بودن و نبودن


آهنگساز سریال تلویزیونی «نون خ» با اشاره به برخی از جزییات ساخت موسیقی متن و تیتراژ این مجموعه از تلاش خود برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌های غنی موسیقی در مناطق کردنشین سخن گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رضا علی‌آبادی برنده جایزه بین‌المللی موسیقی آکادمیا شد


قطعه «هیچ آشنا» به آهنگسازی رضا علی‌آبادی برنده جایزه بین‌المللی موسیقی آکادمیا در بخش موسیقی جهانی از کشور آمریکا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عیدانه «سید خندان» روی آنتن می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دورهمی طنز شبانه «سید خندان» به مناسبت عید سعید فطر در سه قسمت ۹۰ دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شود.

به گزارش سینماپرس، ویژه برنامه عیدانه «سید خندان» به مناسبت عید سعید فطر، میزبان مهمانانی همچون دکتر مهدی دوایی (روانشناس و استاد دانشگاه)، دکتر محمد سرشار (معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور)، جمعی از شعرای آئینی و انقلابی همچون (مهدی جهاندار، زهرا سپه‌کار، حسین خزایی، فهیمه انوری، قاسم صرافان) و جعفر عزتی (خواننده) خواهد بود. همچنین اجرای سرودهایی متناسب با این عید بزرگ از سوی گروه سرود نغمه سپیدار و گروه موسیقی محلی تربت جام از دیگر بخش‌های این برنامه می‌باشد.

برنامه «سید خندان» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمدحسین بزرگی راد است که پخش آن از نوروز آغاز شد و تا شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۱ ادامه داشت.

این برنامه به مناسبت عید سعید فطر از پنجشنبه ۳۱ فروردین تا شنبه ۲ اردیبهشت حوالی ساعت ۲۳ به مدت ۹۰ دقیقه مهمان مخاطبان خواهد بود و یکشنبه ۳ اردیبهشت نیز در همان ساعت، گلچینی از برنامه این سه شب را روانه آنتن خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عسگرپور: واگذاری تنظیم‌گری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آیین‌نامه/صداوسیما می‌تواند نهادهای درونی مربوط به خود را مدیریت کند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدمهدی عسگرپور تاکید کرد برای واگذاری تنظیم‌گری به هر نهادی باید به قانون تکیه شود و این امر با آیین‌نامه صورت‌پذیر نیست.

به گزارش سینماپرس، سومین گردهمایی انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط با حضور اعضای صنف برگزار و در این جلسه دغدغه‌های صنف در زمینه تنظیم‌گری و لزوم حفظ اتحاد میان اعضا مطرح شد.

دبیر انجمن، نخستین سخنران این مراسم بود. عسگرپور صحبت‌های خود را با اشاره به اهمیت وضعیت تنظیم‌گری در حوزه وی‌اودی و مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، آغاز کرد:‌ «وضعیت فعالیت وی‌اودی‌ها نسبت به سال قبل به لحاظ دغدغه مهم تنظیم‌گری تغییری نکرده است و همچنان ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد. ما با اکوسیستمی مواجه هستیم که جای خالی تنظیم‌گر به شکل قانونی حس می‌شود. علی‌رغم اینکه ممکن است نهادی وجود داشته باشد که بخشی از حاکمیت است و به نوعی کار تنظیم‌گر را انجام می‌دهد، اما همه‌ی ما می‌دانیم که واقعیت این موضوع چیست. اتفاقات و تصمیمات در این محدوده‌ها با ضرب و زور شدنی نیست و باید دارای منطق مشخص و پشتوانه قانون باشد.»

وی ادامه داد: ‌ «از حدود سه سال قبل متن‌های زیادی نوشته شد که لزوم وجود وجه قانونی در زمینه تنظیم‌گر مورد تاکید قرار گرفت، جلسات زیادی در این زمینه تشکیل شد که یکی از آن‌ها در مرکز پژوهش‌های مجلس بود. اما یکی از موارد عجیبی که در این زمینه مواجه شدیم این بود که در همان ابتدای کار همه بر سر یک تعریف می‌ماندند و آن «صوت و تصویر فراگیر» بود. هرچند که خیلی‌ها فکر کردند کیمیای سحرآمیز دست خودشان است و البته وقتی تعریف را ارائه دادند معلوم می‌شد برداشت آنان نقایصی دارد.»

او با اشاره به اینکه انجمن پیش‌نویس روشنی از قانون انتظام‌بخشی نمایش ویدیوی برخط تهیه و تنظیم کرده، گفت: «ما جزو معدود نهادهای صنفی هستیم که یک پیش‌نویس به عنوان پیشنهاد ارائه کرده‌ایم. ما تلاش کردیم با فهم خودمان و به واسطه مشورت با دوستان به یک پیش‌نویس روشن از تنظیم‌گر برسیم تا اگر زمانی مورد سئوال قرار گرفتیم آماده پاسخگویی باشیم و این متن به جاهای مختلف ارائه شد. شاید اگر تعادل در یک سال گذشته بهم خورده به این دلیل بوده که این پیش‌نویس وجود داشته است و اگر نبود شاید با مسیر یک‌طرفه‌ای مواجه می‌شدیم که یک نهاد تنظیم‌گر می‌توانست عامل برهم خوردن اوضاع باشد.»

او با اشاره به اینکه مخاطب این روزها سراغ محتوای محبوب خود را از پلتفرم‌ها می‌گیرد، گفت: «یکی از خوشبختی‌هایی که متوجه برخی اعضای ما می‌شود این است که محتوای قابل توجهی را به مخاطبان ارائه می‌کنند. سال‌ها مخاطبان از تلویزیون در ماه رمضان سریال می‌دیدند، اما به دلایلی دیگر موقعیت مثل قبل نیست و این مسئولیت تاحدی برعهده وی‌اودی‌هاست و ظرفیت‌های کمی و کیفی این شرکت‌ها بسیار بالا است.»

در ادامه این گردهمایی، عسگرپور در پاسخ به پرسش یکی از اعضای انجمن در مورد تلاش ساترا برای گسترده‌تر کردن زمینه فعالیت خود با برگزاری مجمع و شکل‌دهی شورا و تدبیر انجمن در مقابل آن گفت: «شبیه همین اتفاق در حوزه سینما نیز رخ داد. در سال‌های ۸۹، ۹۰، مسئولان وزارت ارشاد وقت در مقابله با خانه سینما آمدند و گفتند که فعالیت شما خیلی برای ما مهم است و می‌خواهیم با هنرمندان در ارتباط باشیم، ولی بهتر است صنف کنار برود و افراد یکی یکی جذب شوند. در آنجا هم گفتند هرکسی می‌خواهد ثبت‌نام کند و ممکن است نوبت به شما نرسد و غیره و این موجب شد عجله‌ای در میان گروهی از سینماگران به وجود آمد. البته اغلب سینماگران متوجه شدند که این شکل قانونی ندارد و وارد این جریان نشدند. همانطور که اکنون ساترا که باردیف بودجه و نه قانون اداره می‌شود تقریباً با همان شیوه عمل می‌کند. مجموعه صداوسیما می‌تواند نهادهای درونی مربوط به خود را مدیریت کند. بنابراین اگر صداوسیما قصد دارد نهادی مانند ساترا را برای تنظیم‌گری بخش خصوصی داشته باشد ابتدا باید مصوبه‌ی مجلس را دریافت کند. واگذاری تنظیم‌گری به هر نهادی نیازمند قانون است و نه آیین‌نامه»

او تاکید کرد: «حالا نکته اینجاست که چنین نهادی که با ابهامات قانونی، قصد دارد فعالان پلتفرم‌ها را جذب کند و مجمع عمومی تشکیل دهد اسمی هم روی این مجمع عمومی نمی‌تواند بگذارد. موقعیت چنین است که یک مسئول تصمیم می‌گیرد مثلا هفت هشت نفر از فعالان صنف را در کنار خود جمع کند، اما از آنجا که این مبنای قانونی ندارد، با آمدن مدیر بعدی وضعیت می‌تواند کاملا تغییر کند. حالا ممکن است همکاران ما شتاب‌زده عمل کنند و بگویند ما باید برویم و اگر نرویم اوضاع بد می‌شود؛ در سینما نتیجه این بود که هرچه سینماگران بیشتری رفتند اوضاع سخت‌تر شد.»

عسگرپور گفت: «این رفتن قرار است چه حاصلی داشته باشد؟ یا باید اعضای صنف در گلوگاه مجوز ساخت قرار گیرند یا نمایش و آیا تصور می‌کنید این دوستان چنین فرصتی را به دست فعالان پلتفرم‌ها می‌سپارند؟ این واقعیت را درباره ساترا باید بپذیریم که ساختار آنجاست که موجب می‌شود مدیرانش چنین تصمیماتی بگیرند.»

مهدی کوهیان حقوق‌دان از منظر حقوقی سئوال مطرح شده در مورد اقدامات اخیر ساترا را پاسخ داد: «صحبت‌هایم را با آماری درباره صداوسیما آغاز می‌کنم. اعتبارات هزینه‌ای سازمان صداوسیما در سال ۱۴۰۱، آنچه مصوب شده ۱۰۱,۱۱۹,۲۸۳ میلیون ریال، ابلاغی ۹۷,۱۰۸,۶۴۶ میلیون ریال و تخصصی ۸۸,۹۹۸,۸۰۶ میلیون ریال است. در بخش تملک دارایی هم مبالغی اختصاص یافته که آن عدد ۳,۴۳۲,۶۶۱ میلیون ریال است.»

او ادامه داد: «در مقابل صداوسیما، حالا ما پلتفرم‌ها را داریم که می‌بینیم چطور در حوزه خودشان فعالیت می‌کنند. اینجا لازم است از قانون مبارزه با تجهیزات ماهواره یاد کنیم که در آنجا وظایفی برای سازمان صداوسیما و ارشاد تعیین شده بود که مردم را از تولیدات خارجی به سمت داخل بیاورند، شما این حجم از سرمایه‌ای که از ملت هزینه می‌شود با پلتفرم‌هایی که فعال هستند مقایسه کنید و بعد به این پرسش پاسخ دهید که چه کسی در اجرای این تکلیف موفق‌تر بوده است؟»

کوهیان در مورد تنظیم‌گری چنین توضیح داد: «برنامه ششم توسعه همه چیز را روشن کرده است و گفته کل ماجرا باید به سازمان‌های مردم‌نهاد و رگولاتوری از بخش دولتی واگذار شود. آیین‌نامه را هم که خود آقای رئیسی ابلاغ کردند و یک سال به صداوسیما و ارشاد وقت دادند که تصدی‌گری‌ها و صدور مجوزها را به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار کنند. باید تا بهمن ماه منتظر باشیم که اگر تا آن زمان اقدامی صورت نگرفت، سازمان برنامه بودجه خود وارد میدان شود. این تکلیف سازمان برنامه بودجه است که اگر این‌ها عمل نکردند، وارد شود و مسئولیت را واگذار کند.»

او تاکید کرد بسیاری از عقب‌نشینی‌های اعضای صنف در مقابل فشارهای ساترا به دلیل ناآشنایی با محدوده اختیارات است.

نوروزی بازرس انجمن نیز یادآور شد آنچه می‌تواند موجب قوی‌تر شدن صنف شود، اتحاد میان اعضاست: «پلتفرم‌ها و شرکت‌های فعال در عرصه وی‌اودی با اتحاد و کنار هم قرار گرفتن می‌توانند به یاری هم بیایند و موجب پیشرفت شوند. فراز و فرودهایی همواره بوده است، اما باید بتوانیم چالش‌های عرصه تنظیم‌گری را به کمترین میزان برسانیم. اینکه بتوانیم موفقیت‌های بیشتری به دست بیاوریم نیازمند این است که محکم‌تر از قبل کنار هم باشیم. اعضا به واسطه همین هم‌نشینی‌ها می‌توانند از مشکلاتی که برایشان ایجاد شده بگویند و این اشتراک گذاشتن اتفاقات در انجمن می‌تواند منجربه ارائه پاسخ‌های محکم‌تر شود.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمند و منقلب شدن در مسیر اعتقادات/ «هنر انقلابی» زمان ندارد


مینا صدری چهره سال ۱۴۰۱ در رشته نگارگری معتقد است هنرمندی مثل کمال‌الدین بهزاد نیز هنرمند انقلاب اسلامی است، به این معنی که اعتقادات دینی، قلبش را متحول می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلیمی: سینما باید مردم را ترغیب کند که به جای خرید دلار و سکه و پنهان کردن آن در خانه های شان به سمت فعالیت های اقتصادی که کمک شایانی به جامعه می کند بروند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سهیل سلیمی کارگردان سینما در پی نامگذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان «مهار تورم و رشد تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص استراتژی «رشد تولید» در سینما گفت: سینما باید مردم را ترغیب کند که به جای خرید دلار و سکه و پنهان کردن آن در خانه های شان به سمت فعالیت های اقتصادی که کمک شایانی به جامعه می کند بروند تا به این ترتیب اقتصاد کشور شکوفا شود اما متأسفانه ما در کشورمان با سینمایی روبرو هستیم که علاقه عجیبی به دیدن تلخی ها و سیاهی ها دارد و نمی تواند امید را به جامعه تزریق کند.

کارگردان فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در دوران جدید مدیریتی باید مطالبه گر این باشیم که نیروی عظیم سینماگران وارد عرصه شوند کار کنند و محتوای خوب و امیدبخش تولید کنند و دوم اینکه بتوانیم از طریق عرصه سازی با رسانه قدرتمندی مثل سینما به جریان تولید کمک کنیم.

وی ادامه داد: مبحث تولید که در شعار سال عنوان شده در عرصه سینما هم معنا پیدا می کند. سینما از دو وجه می تواند به رشد تولید کمک کند. اول اینکه محصولات سینمایی بیشتری تولید شود و دوم اینکه سینما بتواند کمک کند تا فضای تولید در کشور به صورت پررنگ تر مطرح شود.

سلیمی متذکر شد: متأسفانه سینمای ما در هر دو مقوله فقیر است؛ ما هم در حوزه تولید بضاعت اندکی داریم و ضعیف عمل می کنیم و از نیروهای عظیم انسانی که در سینما وجود دارند درست بهره برداری نمی کنیم و دوم اینکه هرگز دست به فرهنگ سازی در خصوص مقوله های مختلف اجتماعی نمی زنیم.

این سینماگر با انتقاد شدید از تولیدات سینمایی در کشورمان تصریح کرد: سینمای کشورمان علاقمند به سیاه نمایی و خودتحقیری و بدبخت نمایی است و قطعاً این نوع سینما هرگز نمی تواند کمک کننده باشد. ما در کشورمان به سینمایی نیاز داریم که معضلات متعدد را با فرهنگ سازی برطرف کند. مثلاً اگر امروز ترس از بی پولی در جامعه وجود دارد سینما می تواند عنصر بسیار خوب و کمک کننده ای باشد تا این ترس از بین برود اما متأسفانه این نگاه در فیلم های ما وجود ندارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موزه برج آزادی شنبه باز است


مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به صورت استثناء شنبه ۲ اردیبهشت و در ایام عید سعید فطر، باز است.

مشاهده خبر از سایت منبع