X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

حمید عسگری در «آب و آتش» کنسرت برگزار کرد


دومین ویژه برنامه «هم نشینی و دورهمی شب‌های لبخند» با حضور حمید عسگری خواننده، ترانه سرا و آهنگساز موسیقی پاپ برگزار ‌شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پاک سیما: وضعیت برخی سینماگران از کارگران ساختمانی بدتر است/ مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی باید به اهالی سینما کمک های مادی و معیشتی برسانند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدتقی پاک سیما فیلمبردار پیشکسوت سینما گفت: وضعیت برخی سینماگران از کارگران ساختمانی بدتر است! کارگران ساختمانی سر یک گذر می ایستند تا شاید کاری به آن ها پیشنهاد شود و سر کار بروند و لقمه نانی تهیه کنند اما گذر ما کجاست؟

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «آخرین شناسایی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر نهاد صنفی و اتحادیه ای وظیفه اش این است که شرایط کار را برای اعضای خود تسهیل کند. اتحادیه ها موظفند از حقوق اعضای شان به هر شکل صیانت کنند، آن ها را حمایت کنند و امنیت شغلی و آسایش و رفاه برایشان فراهم آورند.

وی ادامه داد: از آنجا که خانه سینما هم عنوان نهاد صنفی دارد ما متوقع هستیم که همین کار را با اهالی سینما انجام داده و شرایط کار را برای آن ها تسهیل کند. خانه سینما باید از سال ها قبل فکری برای تأسیس صندوق بیمه بیکاری و تأمین امنیت شغلی سینماگران می کرد اما این کارها هیچ وقت به سرانجام نرسید.

پاک سیما در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما آیا کمک مادی و معیشتی مستقیم به اهالی سینما جزو وظایف خانه سینما و سایر دستگاه های دیگر نظیر سازمان سینمایی است یا خیر اظهار داشت: مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی باید به اهالی سینما کمک های مادی و معیشتی برسانند؛ آن ها می توانند به راحتی با دیگر نهادها و دستگاه ها وارد مذاکره و تعامل شوند و از آن ها برای اهالی سینمای کشور که مدت ها است در بیکاری به سر می برند کمک دریافت کنند.

این سینماگر تأکید کرد: گاهی یک مسکن می تواند یک درد طولانی را تسکین دهد، این مسکن شاید برای یک سینماگر بتواند یک احوال پرسی ساده باشد که متأسفانه برخی مدیران از همین کار هم دریغ می کنند؛ هنرمند نباید احساس پوچی کند اما ما گاهی اوقات از لحاظ روحی بسیار اذیت می شویم و آزار می بینیم. برای بسیاری از اهالی سینما به ویژه کسانی که در تیم های فنی هستند وضعیت وخیم تر هم هست و آن ها زجر بیشتری می کشند و شرایط بدتری دارند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «خداحافظ رفیق» و «دوشیزه» در پایان این گفتگو افزود: این اتفاق بسیار تلخ است که بسیاری از اهالی سینما که به سن بازنشستگی رسیده ودیگر توان کار کردن ندارند این روزها خجالت زده خانواده های شان هستند و نمی دانند باید برای تأمین معاش خود چه کنند؛ بدیهی است که مدیران سینمایی و دست اندرکاران خانه سینما باید تدبیری عاجل برای رفع بحران مادی و معیشتی از زندگی این افراد داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تازه ترین اقدامات صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی هنرمندان


در اجرای قرار داد سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و خسارت مستقیم به بیمه شدگان پرداخت شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جدول برنامه «شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جدول برنامه شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس، هفته آینده سه‌شنبه ۵ اردیبشهت ۱۴۰۲ به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر بوشهر و به دبیری عبدالرحیم افروغ در شهر بوشهر آغاز می‌شود.

در این دوره از جشنواره منطقه‌ای ۶۳ فیلم کوتاه داستانی، تجربی، مستند و انیمیشن از ۱۱ استان، گلستان، مازندران، قزوین، البرز، زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی و کردستان، گیلان و بوشهر به رقابت می‌پردازند.

جدول برنامه «شصت‌وششمین جشنواره منطقه‌ای» منتشر شد

سه روز ابتدایی جشنواره، فیلم‌ها در سه سانس ۱۷، ۱۸:۴۵ و ۲۰:۳۰ که هر سانس بین ۷۵ تا ۸۵ دقیقه است، اکران می‌شود و در روز پایانی جشنواره، جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ اختتامیه جشنواره برگزار خواهد.

کارگاه «ایده تا تولید»، نشست تخصصی «انتقال تجربه با تاکید بر ایده اصلی فیلم»، «کارکرد دوگانه عکاسی و فیلم‌برداری در دوربین‌های دیجیتال» و پیچینگ آثار کارگردان‌های منتخب جشنواره، از رویدادهای جانبی جشنواره منطقه‌ای بوشهر است.

جدول نمایش کلی جشنواره به شرح زیر است و در روزهای جشنواره نیز برنامه نمایش آثار، جز به جز اعلام خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نویسنده سریال «آتش و باد» گفت: ما عیّاران و قصه‌هایی مثل «سَمَک عیّار» یا «حسین کرد شبستری» را داریم که خصلتی حماسی و دراماتیک دارند و می‌توانند مخاطبان را همراه کنند. نمونه‌های عالی این داستان‌های سلحشورانه در زبان فارسی وجود دارد و فقط نیاز به تنظیم و تدوین آنها در قالب فیلمنامه است.

به گزارش سینماپرس، منصور براهیمی نویسنده «آتش و باد» در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره نقطه آغاز نگارش فیلمنامه و اینکه آیا فیلمبرداری با فیلمنامه کامل شروع شده یا خیر گفت: بخش عمده متن قبل از کلید خوردن سریال آماده شده و در اختیار بازیگران اصلی قرار گرفت اما در جریان تصویربرداری و به تشخیص آقای راعی نقش برخی شخصیت‌ها پررنگ‌تر شده و در نتیجه به متن اضافه شد. در این وضعیت که آقای راعی هم کاملاً درگیر تولید شده بود، نگارش فیلمنامه به موازات تصویربرداری رقم خورد و من و آقای گُلبن با هماهنگی آقای راعی بخش‌های جدیدی را به سریال اضافه می‌کردیم.

وی افزود: بدیهی است که در این شرایط، هم کار ما به عنوان نویسندگان فیلمنامه و هم کار آقای راعی به عنوان کارگردان سخت می‌شد چراکه نباید تضادی بین متن فیلمنامه و شخصیت‌ها و آن چه در حال تولید بود پیش بیاید، کار اگر چه سنگین بود اما برای من تجربه جالبی محسوب می‌شد.

شیوه نگارش فیلمنامه «آتش وباد» بر اساس قصه‌گویی جمعی بود

این نویسنده درباره چگونگی نگارش متن فیلمنامه توسط سه نفر نیز توضیح داد: همانطور که اشاره کردم آقای راعی طراح قصه بودند و البته مواد اولیه پژوهش را فراهم آوردند البته در تمام مراحل کار نکاتی را به من و آقای گلبن منتقل می‌کردند که در قوت گرفتن متن و پویایی آن موثر بود. اصولاً ارتباط میان ما سه نفر به گونه‌ای بود که بدون این که تقسیم کار خاصی داشته باشیم با جلسات و گفتگوهای متعدد و گاه طولانی قصه را گام به گام پیش می‌بردیم. در عمل آن چه اتفاق افتاد یک قصه‌گویی جمعی بود. معمولاً من هر ایده‌ای که در این جلسات درباره قصه مطرح می‌شد بلافاصله ثبت می‌کردم و در ادامه آن را پرورش می‌دادیم. در این قصه‌گویی جمعی بود که شخصیت‌ها بارور می‌شدند و البته بحث‌هایی طولانی درباره آنها داشتیم.

در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود

در دیالوگ‌نویسی به دنبال «سبک» بودیم نه زبان تاریخی

براهیمی درباره شیوه دیالوگ‌نویسی «آتش و باد» گفت: ما از همان ابتدا روی این سبک توافق کردیم. من به دوستان گفتم ما که نمی‌خواهیم یک سریال تاریخی بسازیم که لازمه آن پایبندی به واقعیات است، ضمن این که نام طایفه‌ها و ایلات و مناطق هم که ساختگی است. فقط چند رویداد تاریخی را با هم ترکیب و دراماتیزه کرده‌ایم بنابراین نیازی نیست که از زبان و واژگان ایلیاتی‌ها به صورت کامل بهره ببریم یا در دام تقلید مصنوعی بیفتیم. از طرف دیگر نمی‌خواستم درگیر لهجه‌ها هم بشویم یا خودمان را با مسائل حساسیت برانگیز قومیتی درگیر کنیم چرا که تجربه برخی سریال‌های مشابه قبلی نشان داده بود که این موضوع چالش برانگیز خواهد شد.

وی عنوان کرد: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که دیالوگ‌ها «سبک‌پرداخته» باشد یعنی به سمت یک سبک و سیاق متفاوت برویم. من یک‌سری عبارت‌ها را از متون رسمی و محاوره‌ای دوران قاجار و مشروطه استخراج کردم. از سوی دیگر با بهره‌گیری از کتاب‌هایی که به زندگی ایلات مناطق جنوب و غرب می‌پرداخت، از واژگانی استفاده کردم که برای مخاطبان عمومی همه‌فهم‌تر بود.

در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود

براهیمی ادامه داد: با این حال، نمی‌خواستیم به این بهانه که کار تاریخی یا عشایری می‌سازیم، در استفاده از این عبارت‌ها هم زیاده‌روی کنیم؛ به این ترتیب وقتی بازیگر صحبت می‌کند شما کاملاً متوجه می‌شوید که کلامش کلام امروز نیست و مثلاً تهرانی هم صحبت نمی‌کند، اما راحت حرف می‌زند و مخاطبان هم کاملاً متوجه می‌شوند.

این نویسنده عنوان کرد: در کنار این موضوع، در ساختار دستوری جملات دست بردیم تا از آن حالت روزمره خارج شود. روند داستان، میزانسن و طراحی صحنه به گونه‌ای است که اگر یک واژه محلی و مربوط به زندگی عشایر هم عنوان می‌شود، تماشاگر کاملاً معنای آن را می‌فهمد و به اصطلاح نیاز به زیرنویس و توضیح اضافه ندارد.

سریالی که قصه‌اش فراز و فرود دارد

وی درباره بازخورد مخاطبان نیز گفت: البته برای تحلیل بازخورد مخاطبان باید به پیمایش‌های رسمی و آماری استناد کنیم، اما در صحبت‌هایی که برخی دوستان و اطرافیان داشتند، «آتش و باد» را یک اثر خوش‌داستان معرفی کردند یعنی سریالی که می‌خواهد قصه بگوید و قصه‌اش هم فراز و فرود و گره‌های لازم را دارد.

در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود

این نویسنده در ادامه افزود: من در این سال‌ها چه در تدریس و چه در نوشته‌هایم بر دو نکته تأکید داشته‌ام. اولین موضوع، قصه‌گو بودن اثر است. ایرانی‌ها از دوران کهن یک ملت قصه‌گو بوده‌اند و فرهنگ چندهزارساله خود را در بستر همین قصه‌ها به آیندگان منتقل کرده‌اند. ما شاهنامه را داریم که در دنیا نظیر ندارد. اتفاقاً در فرهنگ ایلیاتی‌ها، شاهنامه‌خوانی جایگاه ویژه‌ای دارد که در محتوا و عنوان‌بندی «آتش و باد» هم به آن اشاره می‌شود. این که سینمای ما در سال‌های اخیر رنگ و لعاب غیرداستانی و غیرخطی گرفته را نمی‌پسندم. آثار نمایشی سینما و تلویزیون باید قصه‌گویی باشد.

ترکیبی از قصه و حماسه در دل مناسبات اجتماعی

براهیمی گفت: از سوی دیگر، حرکت به سمت ژانرهای تازه و احیای ژانرهای مغفول هم برایم اهیمت ویژه‌ای دارد. ما تولیدات سینمایی و تلویزیونی که در بستر دشت و صحرا و بیابان میگذرد و در آن روستائیان و عشایر محوریت دارند را کنار گذاشته‌ایم در حالی که این فضاها و داستان‌هایی که در دل مناسبات اجتماعی و تاریخی آن مستتر است یک معدن بکر و سرشار است.

کره‌ای‌ها و ترکیه‌ای‌ها در صنعت سریال‌سازی شان چه کردند؟

وی افزود: ما عیّاران و قصه‌هایی مثل «سَمَک عیّار» یا «حسین کرد شبستری» را داریم که خصلتی حماسی و دراماتیک دارند و می‌توانند مخاطبان را همراه کنند. نمونه‌های عالی این داستان‌های سلحشورانه در زبان فارسی وجود دارد و فقط نیاز به تنظیم و تدوین آنها در قالب فیلمنامه است. وقتی این محتوای حماسی با قصه‌گویی همراه شود قطعاً کار ماندگار و پرمخاطبی خلق خواهد شد و حتی می‌تواند یک اثر فرامرزی شکل بگیرد. این همان کاری است که به شکل‌های مختلف توسط کره‌ای‌ها و ترکیه‌ای‌ها در صنعت سریال‌سازی رخ داده است.

در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود

نگاه حماسی و واقع گرایانه به انقلاب مشروطه

براهیمی عنوان کرد: ما در آثار ادبی و نمایشی خودمان همواره مشروطه را به عنوان یک پروژه شکست‌خورده تعریف کرده‌ایم در حالی این جریان همچون سایر رویدادهای تاریخی شکست و پیروزی به شکل توامان دیده می‌شود. ضربه‌های زیادی خوردیم اما حماسه‌های فراوانی هم در نقاط مختلف کشور رقم خورد که باید به آنها بپردازیم. حرکت‌های مردمی مربوط به انقلاب مشروطه فقط در تهران محصور نبود. در بوشهر، شیراز، تبریز، گیلان، ایلات بختیاری و سایر مناطق اتفاقات فراوانی در راستای وقایع مشروطه رخ داده که به جز کتاب‌های تاریخی، در بقیه آثار به آن توجهی نشده است درحالی که بسیاری از این خیزش‌ها علیه استبداد و استعمار خصلتی مردمی داشته و اتفاقاً کامیاب هم بوده است.

وی در پایان گفت: در «آتش و باد» برای اولین بار با یک برانگیختگی حماسی به جریان مشروطه و وقایع پیش و پس از آن پرداخته می‌شود. البته این رویکرد، به شکل افراطی خوش‌بینانه و غیرواقعی نیست بلکه می‌شود همه جنبه‌های یک حرکت تاریخی را درنظر بگیرد. بنابراین اگر این نگاه انگیزه‌بخش به یک واقعه تاریخی با حماسه ترکیب شده و در قالب یک قصه جذاب ارائه شود، حتماً مخاطبان و جوانان را با هر سلیقه و سطح فکری به خودش جذب می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دوسالانه ملی نگارگری؛ چراغِ امیدی که به تاریکی رفت


یازدهمین دوسالانه نگارگری پس از ۷ سال وقفه چندی پیش در موسسه فرهنگی و هنری صبا رسما شروع به کار کرد. اگرچه این اتفاق چراغِ امید را در دل خیلی از هنرمندان و البته پس از درخواست‌های مکرر از سوی آنان برای از سر گرفته شدن دوسالانه‌ها روشن کرد، نگاهی اجمالی به آثار محدودی که در نمایشگاه این رویداد در معرض دید قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که این چراغ رو به افول رفته است اما چرا؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محفل دورهمی با حضور کم‌نظیر استعداد‌های قرآنی است

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حامد شاکر نژاد  قاری بین‌المللی قرآن کریم  و  میزبان  برنامه «محفل»  درباره تولید چنین برنامه هایی در حوزه قرآن گفت: برنامه‌های مختلفی از ابتدا تا کنون ساخته شده و همه هم با نیت خیر اقدام به ساخت برنامه‌های قرآنی کرده اند و اتفاقا برنامه‌های بسیار خوبی هم بوده اند، اما آن طور که باید به آن پرداخته نشده است و به آن هدفی که باید به آن می‌‎رسیدیم نرسیدیم.

 وی افزود: این نکته را هم باید بگویم که نمی‌توان برنامه‌های مختلف را با برنامه قرآنی مقایسه کرد! نباید بگوییم برنامه‌های قرآن محور؛ قرآن، زندگیست. قرآن همه چیز است. باید بگوییم برنامه زندگی محور.خدا را شکر برنامه محفل برنامه جدیدی است و با نگرشی ست که ما به دنبال آن بودیم. نگرش جدیدی نیست! نگرشی است که باید می‌بود و نبوده و حالا با محفل به آن پرداخته شده است. قرآن نشاط آور است و این برنامه با نمایش این نشاط نگرش خوبی را نسبت به این موضوع ایجاد کرده است.

 

محفل

شاکرنژاد اظهار کرد: این شور و نشاط اضافه نشده بلکه این نشاط با قرآن است و چیزی که می‌بینیم نشاط واقعی زندگی افرادی است که با قرآن در ارتباط اند. در اساس و اصل و هدف برنامه به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم، ولی حالا در کنار آن به خاطر رابطه صمیمانه و دوستانه با میهمانان و جلوه بهتر موضوعات مطرح شده شوخی و خنده‌هایی هم در برنامه اتفاق می‌افتد و فکر نمی‌کنم مشکلی ایجاد کند. چرا که زندگی ساده و واقعی ما هم همین هاست. شاید عده‌ای فکر کنند که ما اخلاق و رفتار‌های خاصی داریم، اما نه. ما شوخی می‌کنیم می‌خندیم و اشک می‌ریزیم و این واقعیت زندگی همه‌ی ماست.نکته بعد اینکه محفل مسابقه نیست و کسی داوری نمی‌شود. یک محفل و دورهمی قرآنی است. حتی نام داور هم نداریم و ما به عنوان میزبان شناخته شده ایم.

این قاری بین المللی توضیح داد: اگر بنا رو بر ایراد گذاشتن بگذاریم به هر چیزی میتوان ایراد گرفت. این حرف را بدون تعصب و حالا به خاطر اینکه خودم در برنامه حضور دارم نمی‌گویم، من به لطف خدا ۳۵ سال است که با قرآن مانوسم و در برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف حضور داشته ام، ولی ارتباطی که الان مردم با ما در کوچه و خیابان دارند نشان دهنده‌ی این است که مردم برنامه را می‌بینند و به خوبی با آن ارتباط گرفته اند و این نشانه خوبی است. بازخوردی که از مردم دیدم و شنیدم این بود که مردم با این سبک متفاوت ارتباط خوبی گرفته اند و مخاطب جدی این برنامه شده اند.

محفل

وی ادامه داد: همانطور که گفتم نباید بگوییم برنامه‌های قرآن محور، باید بگوییم برنامه‌های زندگی محور،چرا که قرآن خود زندگیست. به نظرم اگر قرار است برنامه‌ای ساخت شود باید با همین نگرش باشد که قرآن را دور نکنیم از مردم. قرآن را عجیب معرفی نکنیم. طوری معرفی نکنیم که مردم به خاطر نوع معرفی ما از قرآن فاصله بگیرند. قرآن ثواب دارد، اما قرآن فقط ثواب نیست. قرآن کتاب زندگی است و باید آن را وارد متن زندگیمان کنیم و محتوای آن بپردازیم. در این برنامه‌ها باید قرآن به مردم شناسانده شود، ساده و فهم پذیر شود و شور و نشاط داشته باشد. قرآن نشاط دارد و متاسفانه بعضا این نشاط را از قرآن گرفته اند و اینطور معرفی کرده اند.

شاکر نژاد عنوان کرد: محفل برنامه‌ی بسیار دیدنی و خوبی شد الحمدلله. مردم به من می‌گویند ما این برنامه را می‌بینم و قرآن گوش می‌کنیم، می‌خندیم، گریه می‌کنیم و زندگی می‌کنیم. ان شاالله که این برنامه حتی در طول سال هم ادامه داشته باشد و بتوان به این وسیله قرآن را وارد زندگی عموم مردم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری کنسرت در یزد و مشهد بلامانع شد


برگزاری کنسرت در یزد هم در کنار شهرهایی مانند مشهد و قم، سال‌ها بوده که برای خوانندگان و اهالی موسیقی مشکل‌ساز بوده است، اما به نظر می‌رسد قرار است با اجرای پیش روی «پرواز همای» در این شهر، مشکلات ممنوعیت برگزاری کنسرت در آن تا حدودی حل شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

درد دل‌ والدین با «مثبت تربیت» پیرامون مسائل خصوصی کودکان

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«مثبت تربیت» به پاتوق والدینی تبدیل شده که اگر نگرانی یا سوالی درباره سلامت جنسی فرزندانشان دارند، با برنامه در میان می‌گذارند و از طریق مشاوران «مثبت تربیت» راهنمایی می‌شوند. به قول لیلا علوی، کارشناس مجری برنامه بیشتر نگرانی‌های والدین درباره تابو‌های مسائل جنسی است که به علت فرهنگ جامعه امکان گفتگو درباره‌اش را ندارند.

این برنامه سه‌شنبه‌ها ساعت ۹:۱۰ دقیقه روی آنتن رادیو سلامت می‌رود و فقط مخاطبین بزرگسال خود را دعوت به شنیدن می‌کند. مشاوران برنامه هم دکتر زهره کشاورز دارای دکترای بهداشت باروری و فلوشیپ پزشکی جنسی و دکتر عفت السادات مرقاتی خویی با دکترای سلامت جنسی است.

لیلا علوی، کارشناس مجری برنامه «مثبت تربیت» رادیو سلامت درباره این برنامه با محوریت تربیت جنسی کودکان و نوجوانان گفت: ما به خانواده توصیه می‌کنیم که اگر قرار است فرزندی داشته باشند، باید از همان ابتدای ازدواج و پیش از ازدواج برنامه‌ریزی همه جانبه برای پرورش فرزندشان داشته باشند و زندگی جنسی فرزند یک جنبه از این پرورش است.

علوی با بیان اینکه زندگی جنسی یک فرد از همان لحظه انعقاد نطفه شروع می‌شود و آن فرد می‌خواهد در آینده یک زن و یک مرد با هویت منطبق با بیولوژی‌اش شود، افزود: حالا ما این موارد را در مراحل رشد بررسی می‌کنیم. باید فرهنگسازی شود که منظور از زندگی جنسی مسئله‌ای که ذهن مخاطب را با خود می‌برد، نیست.

کارشناس مجری برنامه «مثبت تربیت» در پاسخ به این سوال که در این برنامه به چه جنبه‌هایی از هویت جنسی پرداخته شده، توضیح داد: ما سعی می‌کنیم درباره امور جنسی زندگی بچه‌ها به تفکیک صحبت کنیم. اینکه در دوران بارداری خانم‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه فرزند به دنیا آمد و شیرخوار است، کنجکاوی برایش پیش می‌آید. بعد از اینکه کودک بزرگتر شد، آیا می‌داند که باید پوشش بدنش را حفظ کند؟ کدام رفتار‌های کودک نگران‌کننده است؟ کدام رفتار طبیعی و کدام غیر طبیعی است. چه زمانی باید حریمش را متوجه شود؟ چگونه باید از آسیب‌ها پیشگیری کنیم؟ چکار کنیم کودک دچار آسیب و سوء استفاده جنسی نشود و … را در برنامه مطرح می‌کنیم.

علوی افزود: کارشناسان ما تاکید می‌کنند حتی تا ۱۲ سالگی بچه‌ها را طولانی تنها نگذاریم. به عنوان مثال، باید ۳۰ دقیقه یکبار به اتاق بچه سر زده شود و دید که او چکار می‌کند. از طرفی، وقتی به موضوع آزار‌های جنسی می‌رسیم می‌بینیم بیشترین آمار از سمت نزدیکترین کسانی است که با بچه در ارتباطند. 

کارشناس مجری برنامه «مثبت تربیت» در پاسخ به این سوال که بیشتر نگرانی‌های والدین حول چه موضوعاتی است، تصریح کرد: بیشتر نگرانی‌ها درباره آزار‌های جنسی، فضای مجازی و تابو‌های والدین است. به عنوان مثال، نگران این هستند اگر با فرزندشان درباره دوران بلوغ صحبت کنند، روی بچه باز می‌شود.

وی تصریح کرد: با این حال، ما طبق چارچوب رسانه‌ای یکسری محدودیت درباره این موضوعات داریم و نمی‌توانیم به‌راحتی درباره‌اش صحبت کنیم. هرچند که در علم سلامت جنسی این موضوعات طبیعی است.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا مخاطبین برنامه والدین هستند یا نوجوانان هم می‌توانند سوالات جنسی خود را از برنامه بپرسند، توضیح داد: مخاطب ما والدین است و معمولاً در برنامه متذکر می‌شویم که فقط والدین «مثبت تربیت» را گوش کنند. از آنجایی که ماهیت رسانه این است که شما هر مخاطبی دارید، پیش آمده نوجوان برنامه را گوش کرده و از طریق مشاور ما پیگیر مشکلاتش شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» کارگردانی ادوین خاچیکیان و به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و با بازی رضا شفیعی جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، یوسف صیادی، اردشیر کاظمی، عباس محبوب، علی کاظمی و پارسیا شکوری منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع