X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

عکس/ سومین روز از چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران


سینماپرس: در روز سوم جشنواره فیلم کوتاه، ضمن حضور عوامل فیلم، رئیس سازمان سینمایی نیز از جشنواره بازدید کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان جهان اسلام با محوریت فلسطین


نمایشگاه منتخبی از آثار نقاشی هنرمندان جهان اسلام به عنوان یکی از بخش‌های جنبی گردهمایی بزرگ هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آواز عشق»؛ یادبودی برای نصرالله ناصح‌پور


«آواز عشق» عنوان ویژه‌برنامه بزرگداشت نصرالله ناصح‌پور است که در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بارها عده‌ای خواستند به جمهوری اسلامی طعنه بزنند و فالور جمع کنند/لعنت بر این اندیشه صهیونیستی که اشک مادر و خردشدن پدر را موجب شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» با انتقاد از هنرمندانی که علیه رژیم صهیونیستی موضع نمی‌گیرند، گفت: بارها عده‌ای خواستند به جمهوری اسلامی طعنه بزنند و فالور جمع کنند، لعنت بر فالور و این اندیشه صهیونیستی که اشک مادر و خردشدن پدر را موجب شد و بچه‌ها را از بین برد.

به گزارش سینماپرس، ابوالقاسم طالبی در تجمع هنرمندان و سینماگران که در اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی امروز-شنبه- ۲۹ مهرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، از هنرمندانی که علیه این رژیم موضع نمی‌گیرند انتقاد کرد و اظهارداشت: اینها هنرمند نیستند، به آنان هنرمند نمی‌گویند. بله دیگران به شما هنرمند می‌گویند، جایزه هم می‌دهند، جشنواره صهیونیستی هم می‌برند اما بدانید شما مُبلغ صهیونیست هستید.

این کارگردان پیشکسوت با اشاره به سخنان رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: بایدن صحبتی کرد که در عمرش یک حرف خوب بود؛ اینکه صهیونیست حتما نباید یهودی باشد. مسیحی که صهیونیست باشد داریم، سینماگر که صهیونیست باشد داریم مجتهد که صهیونیست باشد داریم شاعر، بازیگر و … داریم کسانی که می‌بینند، پدری گوشت چرخ شده بچه‌اش را در پلاستیک می‌برد و از مقاومت حرف می‌زند و اینها باز کرکس گونه در مراسم تشییع پیکر عزیزی، ‌وقتی برومندی حرفی می‌زند او را هو می‌کنند.

طالبی افزود: امام علی (ع) با متحجرین و متعصبین برخوردهای زیادی انجام داد. شبیه آنان، همین متعصبینی هستند که امروز در اسراییل زندگی می کنند. در آن روزگار شکم یک مادر باردار که فکر می‌کردند شیعه مولاست را دریدند و بچه اش را سر بریدند. یک بار یکی شان خرمای خشکیده‌ای از باغ کسی کند و به او گفتند تو کار حرامی می کنی درحالیکه چنین جنایاتی می‌کردند. در نهایت نیز مولا دست به شمشیر برد و آنان را از میان برد و در آخر نیز آنان بودند که مولا علی را به شهادت رساندند.

کارگردان سریال «به کجا چنین شتابان» همچنین بیان کرد: من از ته دل تاسف خودم را از این انسان‌ها ابراز می‌دارم که کرکس‌هایی هستند در لباس پرستو و هنرمند واقعی نیستند. ما می‌دانیم که هر کس طرف اسرائیل و رژیم صهیونیستی بود از بین رفت. چرا که صهیونیست ها می‌کشند و نمی‌گذارند سر و صدا علیه‌شان باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاشی مسروقه پس از ۳۰ سال به موزه بازگشت


یک تابلو نقاشی که از موزه‌ای در اسکاتلند به سرقت رفته بود، بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال به موزه بازگردانده شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بشیر بی‌آزار» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد می‌شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با توجه به تغییر و تحولاتی که طی چند روز اخیر در بنیاد رودکی شکل گرفته است، ‌به نظر می‌رسد دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تحت تاثیر این تحولات قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماپرس، مهدی سالم از مدیرعاملی بنیاد رودکی کنار رفت و سرپرست روابط عمومی پتروشیمی خلیج‌فارس شد و البته این در حالی است که بنیاد رودکی در این باره اطلاع‌رسانی رسمی نکرده و صرفا وبسایت این هلدینگ حضور سالم در سمت جدید را تایید کرده است.

حالا با رفتن مهدی سالم از بنیاد رودکی، منابع آگاه می‌گویند که محمد الهیاری فومنی (مدیر کل دفتر موسیقی) قرار است به بنیاد رودکی برود و این مجموعه را به جای مهدی سالم مدیریت کند.

از طرفی الهیاری که یکی از مدیران خوشنام عرصه موسیقی است و با مدیریت ۴ ساله‌اش در دفتر موسیقی یکی از طولانی‌ترین مدیریت‌ها را در این مسند داشت، به احتمال زیاد صندلی‌اش را به بشیر بی‌آزار واگذار می‌کند.

محمد الهیاری اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ به سمت مدیرکلی دفتر موسیقی وزارت ارشاد منصوب شد و تا حدی رضایت اهالی موسیقی را جلب کرد. حالا خبر رسیده که او قرار است از این به بعد مدیریت بنیاد رودکی که یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را بر عهده گیرد.

اما در عین حال گفته می‌شود، در صورت کوچ الهیاری به بنیاد رودکی گزینه احتمالی مدیریت دفتر موسیقی بشیر بی‌آزار خواهد بود.

بشیر بی‌آزار، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان مقیم لندن و مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود صداو سیما است. او مدرک کارشناسی را از دانشکده علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد را در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه حیدرآباد هند گرفت و از آنجا به لندن رفت. آنجا در دانشگاه کینگستون، رشته فیلمسازی شروع به تحصیل کرده و بعد از انتخابات سال۸۸ وارد انجمن اسلامی می شود. او نویسنده مستند «۳۳ سال سکوت» است که به کارگردانی حسین شمقدری تولید شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بی‌آزار؛ گزینه احتمالی مدیریت دفتر موسیقی


با توجه به تغییر و تحولاتی که طی چند روز اخیر در بنیاد رودکی شکل گرفته است، ‌به نظر می‌رسد دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تحت تاثیر این تحولات قرار خواهد گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ارزش جشنواره‌ها متفاوت است/هیچ ایرادی ندارد فرهنگ جشنواره‌ای بین بچه‌ها شکل بگیرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عضو هیات انتخاب آثار داستانی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه از دریچه تلویزیون به مردم نشان داده نمی‌شود و ما هیچ کانالی نداریم تا مردم فیلم کوتاه ببینند. پس راهی نیست جز اینکه بساط فیلم کوتاه در همین جشنواره‌ها پهن شود و فیلم‌ها اندکی دیده شوند.

به گزارش سینماپرس، بیژن میرباقری فیلمساز و عضو هیات انتخاب آثار داستانی این دوره از جشنواره درباره اهمیت جشنواره‌ها به ایرنا گفت: فیلمساز باید وارد جشنواره‌ها شود چراکه مسیر پیش روی فیلمساز همین است. فیلمساز باید فیلم بسازد و راهی ندارد جز اینکه برای نمایش فیلم‌اش از جشنواره‌ها بهترین استفاده را داشته باشد.

این عضو هیات انتخاب آثار داستانی جشنواره را تنها راه نمایش فیلم به مردم دانست و اظهار داشت: مگر چند نفر از مردم عادی در اینجا حضور دارند؟ فیلم کوتاه از دریچه تلویزیون به مردم نشان داده نمی‌شود و ما هیچ کانالی نداریم تا مردم فیلم کوتاه ببینند. پس راهی نیست جز اینکه بساط فیلم کوتاه در همین جشنواره‌ها پهن شود و فیلم‌ها اندکی دیده شوند.

کارگردان فیلم «دوزخ، برزخ، بهشت» درباره اهمیت‌ متفاوت هر دوره از جشنواره عنوان کرد: جشنواره‌ها اهمیت‌های مختلفی دارند. در جشنواره ایسفا عده‌ای متخصص فیلم کوتاه فیلم‌ها را گلچین می‌کنند. ارزش جشنواره‌ها متفاوت است، برای همین هیچ ایرادی ندارد فرهنگ جشنواره‌ای بین بچه‌ها شکل بگیرد. این فرهنگ بین همه فیلمسازانی که فیلم‌هایشان در جشنواره حضور دارد و ندارد، شکل می‌گیرد و این نکته مثبتی است.

میرباقری با اشاره طرح امیرشهاب رضویان به مناسبت چهل‌سالگی جشنواره فیلم کوتاه گفت: در همین برداشتی که شهاب رضویان از سال‌های دور جشنواره در فرهنگ‌سرای بهمن داشت می‌بینیم که فیلمسازان در آن سال‌ها چه گروه‌های ماندگاری تشکیل دادند. با هم خواهر و برادر شدند، به هم کمک کردند و یک دور همگی با هم کار کردند.

وی در پایان ماهیت جشنواره‌ها را نزدیک‌تر کردن فیلمسازان به یکدیگر دانست و افزود: جشنواره ما را به هم وصل کرد و باعث شد در سال‌های بعد اتفاقات خیلی خوبی برای هرکدام‌شان بیفتد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا دوم آبان ماه در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فرزاد فرزین: می‌خواهم در فیلم و سریال‌های بیشتری دیده شوم


فرزاد فرزین درباره فعالیتش در حوزه بازیگری معتقد است: دو حوزه موسیقی و بازیگری، با هم ارتباط و تداخلی ندارند و دلیل پرکارتر شدنم، تصمیمی قطعی‌ است که در ارتباط با کار تصویر گرفته‌ام و می‌خواهم در فیلم و سریال‌های بیشتری دیده شوم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سطح سلیقه و ذائقه مردم بالا رفته و به راحتی هر اثری را انتخاب نمی‌کنند/باید نیازهای مردم را بشناسیم و در خدمت رفع نیازهای ایشان باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدمسعود اطیابی کارگردان فیلم سینمایی «هتل» گفت: مردم برای انتخاب فیلم و تماشای آن در سینما سخت گیرانه برخورد می کنند چرا که باید برای حضور در سالن سینما که نوعی سرگرمی محسوب می شود هزینه نسبتاً سنگینی را بپردازند.

کارگردان فیلم های سینمایی «دینامیت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: باید بپذیریم در سال های اخیر سطح سلیقه و ذائقه مردم بالا رفته و به راحتی هر اثری را انتخاب نمی کنند. البته نه فقط در سینما و حوزه فرهنگ و هنر که در هر زمینه ای وضعیت چنین است؛ از خورد و خوراک و سبک زندگی گرفته تا مسائل دیگر مردم دوست دارند در ابتدا اطلاعات زیادی را در فضای مجازی کسب کنند و سپس دست به گزینش بزنند.

وی ادامه داد: یک فیلم زمانی می تواند پر مخاطب شود که استاندارهای ساخت و صدا و تدوین و ریتم قصه گویی را رعایت کرده باشد. فیلم باید دارای جذابیت بصری باشد و به خصوص مولفه های تصویری جلوی دوربین مانند انتخاب بازیگران، ترکیب بازیگران در کنار یکدیگر و… نیز همه نیاز به هوشمندی ویژه ای دارد که یک فیلمساز باید آن ها را رعایت کند تا مردم از تماشای فیلم خسته و دلزده نشده، از آن لذت ببرند و تماشایش را به دیگران نیز توصیه کنند.

این سینماگر تأکید کرد: امروزی بسیاری از افراد جامعه درگیر مسائلی شده اند که روی روح و روان شان راه می رود و آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد. این اتفاق باعث شده تا مردم بیش از گذشته نیازمند آرامش و نشاط باشند. مردم باید از روزمرگی خارج شده و بتوانند ساعتی تفریح سالم داشته باشند. در این اوضاع ضروری است که همه ما باید نیازهای مردم را بشناسیم و در خدمت رفع نیازهای ایشان باشیم.

اطیابی با بیان اینکه یک فیلمساز برای اینکه اثرش پر مخاطب شود باید همواره در بین مردم باشد و با آن ها همدل و همراه و هم کلام شود اظهار داشت: اگر یک فیلمساز با بدنه جامعه در ارتباط باشد می تواند سلیقه، ذائقه و نیازهای روز مخاطب را به درستی مورد ارزیابی و تجزیه تحلیل قرار دهد و بهترین انتخاب را داشته باشد.

کارگردان فیلم های سینمایی «خروس جنگی» در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص نحوه اکران «هتل» و میزان رضایش از وضعیت فروش این اثر سینمایی گفت: ما در حال حاضر با انبوه فیلم های در حال اکران روبرو هستیم. این روزها سالن های سینما تراکم زیادی دارند و برخی فیلم ها بیش از شش ماه است که روی پرده مانده اند. ما به نسبت امکان نمایشی که داریم فروش مان خوب است. مثلاً در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه بلیت های ما در سینماهایی مانند کوروش، آزادی و… کامل به فروش می رسد و صندلی ها کاملاً پر می شود.

کارگردان فیلم های سینمایی «تگزاس» و «بخارست» تأکید کرد: البته ایده آل بنده این بود که در بقیه روزهای هفته هم چنین شرایطی حاکم باشد چرا که ظرفیت فروش «هتل» بالاتر از این ها است و من امیدوارم مدیران سالن های سینما در آینده نزدیک ظرفیت بیشتری را برای نمایش این اثر که با استقبال مردم مواجه شده است اختصاص دهند.

اطیابی در پایان این گفتگو در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا «هتل» می تواند رکورد فروش «فسیل» را بشکند یا خیر گفت: رکورد زدن شرایط خاص خود رادارد؛ طول اکران و ظرفیت نمایش و حوادث آینده بسیار تعیین کننده هستند. «هتل» پتانسیل آن را دارد که پر مخاطب ترین فیلم سال شود. بدیهی است که من از فروش «فسیل» خوشحالم چون این فیلم توانست انبوه مخاطب را به سالن های سینما بیاورد؛ این مخاطبان کسانی هستند که بالقوه می توانند مخاطبان فیلم های بعدی باشند و این اتفاق نیکی است که همه ما سینماگران باید از آن استقبال کنیم. طبیعتاً «هتل» هم هر مخاطبی را به سینما بیاورد می تواند برای فیلم های بعدی اکران شرایط بهتری را از نظر ترغیب مخاطب برای حضور در سالن سینما رقم بزند.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود اطیابی تهیه کننده و کارگردان و مدیر تولید سینما و تلویزیون می باشد و در سال ۱ /۶/ ۱۳۴۳ در گلپایگان اصفهان متولد شده است. پس از طی کردن دوره دبیرستان در سال ۱۳۶۱ وارد دانشگاه سوره تهران گردید و در رشته مدیریت تولید تحصیلات خود را ادامه داد. وی در سال ۱۳۶۹ در فیلمی به کارگردانی «حسن کاربخش» به عنوان تهیه کننده و مجری طرح ظاهر شد و به این ترتیب رسما وارد سینمای حرفه ای گردید. از فیلم های سینمایی ساخته او میتوان به «مصائب دوشیزه»، «خروس جنگی»، «خاک و مرجان»، «برج آرام»، «تگزاس»، «تگزاس ۲ »، «شرط اول»، «دینامیت»، «انفرادی»، «اخلاقتو خوب کن»، «صبح روز هفتم»، «ماه گرفتگی» و… اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع